Omalla nimellä

Anonyymi

Ehdotan ylläpidolle ja kaikille , että koko Suomi24 alueella julkaistaan kaikki kirjoitukset omalla nimellä ja paikkakunnalla. Minulle se käy vallan hyvin. Näin sanomalehdistössä ja hengellisissä lehdissä . 70% kirjoituksista jäisi pois. Tämäkin osuus siistyisi aivan varmasti ja paljon.Nämä palstat ovat varmaan niitä harvoja joissa voi kirjoittaa nimettömänä.

137

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja ylläpidon säännöt. 👍

      • Anonyymi

        Ja muokkaus mahdollisuutta kans. 👌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja muokkaus mahdollisuutta kans. 👌

        Hyvä ehdotus aloittajalla 👍Nimi ja osoite voisi jäädä ylläpidon tietoon, se ei julkaisisi.


    • Anonyymi

      Miksi haluaisit tietää kirjoittajien koko nimen ja osoitteen?

    • Anonyymi

      Ei olisi hyvä uudistus. En tarvitse stalkkereita elämääni. Sitä paitsi mahdollistaa kirjoittamisen ilman turhia rajoitteita tälleen. Nimellä esiintyessä, en kirjoittaisi ehkä edes tämmöiselle palstalle, koska menisi kasvot jo siitä, että kirjoittaisi tänne. Siitä voitaisiin puhua muiden ihmisten toimesta sitten, että kirjoittaa helluntaiusko palstoilla. Kirjoitusten ei tarvii olla törkyä, mutta häpeä tulisi mulle jo muustakin. Sitä paitsi suojelen samalla lapsiani, jotta heidän ei tarvitse kantaa häpeää kirjoituksistani netissä.

      LS

      • Anonyymi

        LS, ymmärtäisit ettei olisi varaa kantaa vastuun että on sekaantunut väärän syytöksen kanssa. Uudistuksen kannalta kaikki pahat teot jätettäisiin pois ja siten voisi keskustella ilman pelkoa että joutuisi itse vääräksi syynalainen ja kannettaisiin rakkauden hedelmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LS, ymmärtäisit ettei olisi varaa kantaa vastuun että on sekaantunut väärän syytöksen kanssa. Uudistuksen kannalta kaikki pahat teot jätettäisiin pois ja siten voisi keskustella ilman pelkoa että joutuisi itse vääräksi syynalainen ja kannettaisiin rakkauden hedelmää.

        No tuota en kirjoittaisi uskonnollisia tai eiuskonnollisia mielipiteitä ollenkaan silloin palstalle, koska ne on käsityksiä, jotka voi muuttua ja kun kerran menet laittamaan julki jotain nimelläni, se seuraa aina mukana. Kyse ei ole siis siitä, että anonyymit haluaisi anonyymiytensa turvin ketään kiusata, vaan ehkä monellakin tulisi siinä este, että...se mitä ei voi kaikille sanoa, jättää sen sanomatta. Minä ainakin muokkaan myös sanomaani kuulijoiden ja ympäristön mukaan. En tarkoita, että valehtelisin, vaan esimerkiksi voin olla, ottamatta joitain ihan mielestäni neutraalejakin kannanottoja.

        Oletko vaisuliini. Tunnistan sinut aika hyvin kirjoituksistasi. haluaisitko siis itse esiintyä täällä naamallasi ja nimelläsi. Minä en. Kun nimi tiedetään, pärstän, osoitteen ja puhelinnumeron etsiminen ei ole vaikeaa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuota en kirjoittaisi uskonnollisia tai eiuskonnollisia mielipiteitä ollenkaan silloin palstalle, koska ne on käsityksiä, jotka voi muuttua ja kun kerran menet laittamaan julki jotain nimelläni, se seuraa aina mukana. Kyse ei ole siis siitä, että anonyymit haluaisi anonyymiytensa turvin ketään kiusata, vaan ehkä monellakin tulisi siinä este, että...se mitä ei voi kaikille sanoa, jättää sen sanomatta. Minä ainakin muokkaan myös sanomaani kuulijoiden ja ympäristön mukaan. En tarkoita, että valehtelisin, vaan esimerkiksi voin olla, ottamatta joitain ihan mielestäni neutraalejakin kannanottoja.

        Oletko vaisuliini. Tunnistan sinut aika hyvin kirjoituksistasi. haluaisitko siis itse esiintyä täällä naamallasi ja nimelläsi. Minä en. Kun nimi tiedetään, pärstän, osoitteen ja puhelinnumeron etsiminen ei ole vaikeaa.

        LS

        Nimettömänä on helppo piileskellä ja syyllistää ja sekaantua väärän syytöksen mukaan niin se lisätään pelkoa. Haluaisin turvallista keskustelupaikkaa ilman pelkoa "sinunlaisten" kanssa. En halua mitään ikävää välikohtausta. Haluaisin keskustella Raamatun rinnalla. Uudistuksen kannalta ei olisi mahdollista mennä henkilöllisuuksiin. Raamatun tutkintaa varten pitäisi saada oma rauha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimettömänä on helppo piileskellä ja syyllistää ja sekaantua väärän syytöksen mukaan niin se lisätään pelkoa. Haluaisin turvallista keskustelupaikkaa ilman pelkoa "sinunlaisten" kanssa. En halua mitään ikävää välikohtausta. Haluaisin keskustella Raamatun rinnalla. Uudistuksen kannalta ei olisi mahdollista mennä henkilöllisuuksiin. Raamatun tutkintaa varten pitäisi saada oma rauha.

        Minunlainen? Eli olen jotain, mikä on jo ennalta sinulle negat.

        Kuule. Tämä ei silloin ole se paikka. Tee suljettu foorumi jonnekin, johon pyydät niitä, joihin pystyt luottamaan. Tämä foorumihan on yleisesti jo luettavissa, kuka vaan voi viestisi ja juttusi lukea, ymmärrätkö, kuka vaan. Tästä foorumista tuskin tulee suljettua, koska sitten sillä ei olisi enää käyttäjiä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minunlainen? Eli olen jotain, mikä on jo ennalta sinulle negat.

        Kuule. Tämä ei silloin ole se paikka. Tee suljettu foorumi jonnekin, johon pyydät niitä, joihin pystyt luottamaan. Tämä foorumihan on yleisesti jo luettavissa, kuka vaan voi viestisi ja juttusi lukea, ymmärrätkö, kuka vaan. Tästä foorumista tuskin tulee suljettua, koska sitten sillä ei olisi enää käyttäjiä.

        LS

        Olit sekaantua sinun nimimerkilläsi mutta sillä ei ole väliä. Onneksesi vaellan anteeksiantamuksessa sinua kohtaan. Se jätetiin menneisyyteen. Minusta uudistus olisi hyvä ehdotus. Nimi ja osoite ei julkaisisi, vaan ne jäisi ylläpidon tietoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimettömänä on helppo piileskellä ja syyllistää ja sekaantua väärän syytöksen mukaan niin se lisätään pelkoa. Haluaisin turvallista keskustelupaikkaa ilman pelkoa "sinunlaisten" kanssa. En halua mitään ikävää välikohtausta. Haluaisin keskustella Raamatun rinnalla. Uudistuksen kannalta ei olisi mahdollista mennä henkilöllisuuksiin. Raamatun tutkintaa varten pitäisi saada oma rauha.

        Voit tietenkin lähettää suomi24:lle kyselyn, tekisikö ne suljetun forkan, mutta anna minun epäillä asiaa...Suomi24 ei ole uskontofoorumi, vaan sillä on monia aihealueita...ja tuskin suomi24sta huolettaa se tunteeko joku ihminen hyväksi tutkia rauhassa Raamattua muiden uskovien kanssa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit tietenkin lähettää suomi24:lle kyselyn, tekisikö ne suljetun forkan, mutta anna minun epäillä asiaa...Suomi24 ei ole uskontofoorumi, vaan sillä on monia aihealueita...ja tuskin suomi24sta huolettaa se tunteeko joku ihminen hyväksi tutkia rauhassa Raamattua muiden uskovien kanssa.

        LS

        En ole aloittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olit sekaantua sinun nimimerkilläsi mutta sillä ei ole väliä. Onneksesi vaellan anteeksiantamuksessa sinua kohtaan. Se jätetiin menneisyyteen. Minusta uudistus olisi hyvä ehdotus. Nimi ja osoite ei julkaisisi, vaan ne jäisi ylläpidon tietoon.

        Mitä tarkoittaa olit sekaantua nimimerkilläsi? Tuota se vaisuliini on nimimerkki ja niin, ehkä ei ole oikein sitä paljastaa, mutta olet anonymiteetti käsittääkseni vieläkin, toivottavasti. Tarkoitukseni ei ole ainakaan ollut todellista nimeäsi paljastaa. Olen pahoillani, jos tieto on ollut loukkaannukseksi...mutta minua itseäni on häirinnyt se ajatus, että olen huomannut sinun keskustelleen kanssani palstalla aiemminkin, sinä ehkä tiesit kuka olen ja... olisin varmaan suhtautunut toisin, jos olisin tiennyt.. haluan pysyä etäällä menneisyydestä mikä liittyy joihinkin palstailuihin...ja en ehkä kaipaisi sitä kaikua tänne edes, vaikka sinulla on oikeus olla missä oletkin...niin minulla ei ole hyviä muistoja tai kiinnekohtia sinne palstailuun. Se on vain totuus, kaunistelematta.

        LS:kin on entinen uskonaskellainen lonelyrider, mitä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa olit sekaantua nimimerkilläsi? Tuota se vaisuliini on nimimerkki ja niin, ehkä ei ole oikein sitä paljastaa, mutta olet anonymiteetti käsittääkseni vieläkin, toivottavasti. Tarkoitukseni ei ole ainakaan ollut todellista nimeäsi paljastaa. Olen pahoillani, jos tieto on ollut loukkaannukseksi...mutta minua itseäni on häirinnyt se ajatus, että olen huomannut sinun keskustelleen kanssani palstalla aiemminkin, sinä ehkä tiesit kuka olen ja... olisin varmaan suhtautunut toisin, jos olisin tiennyt.. haluan pysyä etäällä menneisyydestä mikä liittyy joihinkin palstailuihin...ja en ehkä kaipaisi sitä kaikua tänne edes, vaikka sinulla on oikeus olla missä oletkin...niin minulla ei ole hyviä muistoja tai kiinnekohtia sinne palstailuun. Se on vain totuus, kaunistelematta.

        LS:kin on entinen uskonaskellainen lonelyrider, mitä sitten?

        Niin, en siis silti kaipaisi tietää oikeaa nimeäsi, se ei minulle kuulu ja on yksityisasiasi.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole aloittaja.

        Nii, et ole.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa olit sekaantua nimimerkilläsi? Tuota se vaisuliini on nimimerkki ja niin, ehkä ei ole oikein sitä paljastaa, mutta olet anonymiteetti käsittääkseni vieläkin, toivottavasti. Tarkoitukseni ei ole ainakaan ollut todellista nimeäsi paljastaa. Olen pahoillani, jos tieto on ollut loukkaannukseksi...mutta minua itseäni on häirinnyt se ajatus, että olen huomannut sinun keskustelleen kanssani palstalla aiemminkin, sinä ehkä tiesit kuka olen ja... olisin varmaan suhtautunut toisin, jos olisin tiennyt.. haluan pysyä etäällä menneisyydestä mikä liittyy joihinkin palstailuihin...ja en ehkä kaipaisi sitä kaikua tänne edes, vaikka sinulla on oikeus olla missä oletkin...niin minulla ei ole hyviä muistoja tai kiinnekohtia sinne palstailuun. Se on vain totuus, kaunistelematta.

        LS:kin on entinen uskonaskellainen lonelyrider, mitä sitten?

        LS tunnen. Ole turvallisella mielellä, en ole sinua vastaan. Kaikki hyvin. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimettömänä on helppo piileskellä ja syyllistää ja sekaantua väärän syytöksen mukaan niin se lisätään pelkoa. Haluaisin turvallista keskustelupaikkaa ilman pelkoa "sinunlaisten" kanssa. En halua mitään ikävää välikohtausta. Haluaisin keskustella Raamatun rinnalla. Uudistuksen kannalta ei olisi mahdollista mennä henkilöllisuuksiin. Raamatun tutkintaa varten pitäisi saada oma rauha.

        Sivuston säännöistä määrää julkaisija, eikä kukaan helluntalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LS tunnen. Ole turvallisella mielellä, en ole sinua vastaan. Kaikki hyvin. 🙂

        Jos minut tunnet, niin voisitko poistua palstalta. Vakuuttelut turvallisista mielistä ei ole turvaa. Minä en luota mihinkään näillä palstoilla. Nämä ovat henkisen kiusaamisen paikkoja. Olen kohdannut paljon pahaa näiden palstojen kautta ja on suorastaan törkeää, että jotkut jauhaa siitä, että pitäisi oma nimi ja naamakin julkaista.

        Kiitos, lähde. Jos minun antaisit kirjoittaa tänne ja löytäisit jonkin paikan itsellesi, kun et ole tähän tyytyväinen.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minut tunnet, niin voisitko poistua palstalta. Vakuuttelut turvallisista mielistä ei ole turvaa. Minä en luota mihinkään näillä palstoilla. Nämä ovat henkisen kiusaamisen paikkoja. Olen kohdannut paljon pahaa näiden palstojen kautta ja on suorastaan törkeää, että jotkut jauhaa siitä, että pitäisi oma nimi ja naamakin julkaista.

        Kiitos, lähde. Jos minun antaisit kirjoittaa tänne ja löytäisit jonkin paikan itsellesi, kun et ole tähän tyytyväinen.

        LS

        LS, voisitko kertoa, olenko tehnyt sinulle väärin? Ja missä asiassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LS, voisitko kertoa, olenko tehnyt sinulle väärin? Ja missä asiassa?

        Riippuu nyt kuka olet sitten.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LS, voisitko kertoa, olenko tehnyt sinulle väärin? Ja missä asiassa?

        Luulen tietäväni ja luulen...että et ollutkaan se mitä ensin kirjoitin tai tulit väliin.

        Haluan, että poistut elämästäni. Poistut palstalta. Ja en voi antaa anteeksi. Ei ole pakko.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LS, voisitko kertoa, olenko tehnyt sinulle väärin? Ja missä asiassa?

        Ymmärrätkö, en anna sinulle ikinä anteeksi. Sinä olet ihminen, joka satuttaa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu nyt kuka olet sitten.

        LS

        LS, olen sellainen että keskustelen kysellen ja pohtien enemmän Raamatun rinnalla . En yleensä ole sellainen pahantahtoinen ihminen. Jos tietämättä olen sinua loukannut jossain asiassa, anteeksi siitä! Voin vakuuttua, en yleensä tahallisesti tee jotain loukattavaa sinulle. Ymmärrän sinua. Sinulla on hyvä olla anonyymi mutta ne pahat teot täällä ei tunnu loppuvan. 😔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LS, olen sellainen että keskustelen kysellen ja pohtien enemmän Raamatun rinnalla . En yleensä ole sellainen pahantahtoinen ihminen. Jos tietämättä olen sinua loukannut jossain asiassa, anteeksi siitä! Voin vakuuttua, en yleensä tahallisesti tee jotain loukattavaa sinulle. Ymmärrän sinua. Sinulla on hyvä olla anonyymi mutta ne pahat teot täällä ei tunnu loppuvan. 😔

        Tämä ei ole paikka joka tulisi nimelliseksi.

        Se on hyvä. En kaipaa mitään menneestä elämääni. Minua on satutettu tarpeeksi.

        PS. Liian moni tietää jopa nimeni.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minut tunnet, niin voisitko poistua palstalta. Vakuuttelut turvallisista mielistä ei ole turvaa. Minä en luota mihinkään näillä palstoilla. Nämä ovat henkisen kiusaamisen paikkoja. Olen kohdannut paljon pahaa näiden palstojen kautta ja on suorastaan törkeää, että jotkut jauhaa siitä, että pitäisi oma nimi ja naamakin julkaista.

        Kiitos, lähde. Jos minun antaisit kirjoittaa tänne ja löytäisit jonkin paikan itsellesi, kun et ole tähän tyytyväinen.

        LS

        Miksi roikut täällä päivästä päivään ja kehoitat toisia lähtemään???????????????????Kuvitteletko voivasi muuttaa maailman haluamasi muottiin???????????????????????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen tietäväni ja luulen...että et ollutkaan se mitä ensin kirjoitin tai tulit väliin.

        Haluan, että poistut elämästäni. Poistut palstalta. Ja en voi antaa anteeksi. Ei ole pakko.

        LS

        "Haluan, että poistut elämästäni. Poistut palstalta. "

        LS et sinä määrää kuka täällä saa kirjoittaa.


    • Anonyymi

      Olisitko esimerkillinen ja kertoisit ensimmäisenä omasi?

      • Kirjautuneena kirjoittaminenkin olisi jo todella hienoa.


      • he-ma kirjoitti:

        Kirjautuneena kirjoittaminenkin olisi jo todella hienoa.

        Samaa mieltä. Sekin vain on saitin omistajalle liikaa, että tulisi nimimerkkipakko, 1/asiakas.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kirjautuneena kirjoittaminenkin olisi jo todella hienoa.

        Turvallisuuskysymys tulisi kynnykseksi, jos pitäisi nimellä ym. oikeilla tiedoilla kirjoittaa. On nimittäin sellaisia ihmisiä, jotka eivät jätä asioita pelkän mielipiteen tai puhumisen tai muun sellaisen asteelle, olipa asia sitten negatiivinen tai positiivinen laadultaan. Nuorena eräs ohimenevä tuttavuus, joka ihastui yksipuolisesti minuun, mutta joka ei tiennyt kuin nimeni ja asuinpaikkakuntani, haki minut käsiinsä, soittamalla kaikki saman sukunimen omaavat läpi asuinpaikkakunnaltani, kunnes löysi minut. Jotkut ihmiset oikeasti tekevät tällaista. Ja ei, meistä ei todellakaan tullut pariskuntaa. Sen sijaan olen sittemmin laittanut kaikki yhteystietoni salaisiksi.


      • he-ma kirjoitti:

        Kirjautuneena kirjoittaminenkin olisi jo todella hienoa.

        Kerrankin kanssasi samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Kerrankin kanssasi samaa mieltä.

        Ehkä hän sitten lähestyy kantaasi.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä hän sitten lähestyy kantaasi.

        LS

        Hyi, toivottavasti ei sentään pure kantapäähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi, toivottavasti ei sentään pure kantapäähän.

        No hengellisesti se ei ole kovin hyvä juttu uskonnon mukaan, jos veljelleen maailman kanssa ja vieläpä ateistin, mutta niin...on näkyvissä yhteyden muodostusta, luulisin :)
        Ja, jos vaihdatte yhteystietoja, voi tulla vaikka kaveruksiakin? Kenties? (Varoitus: En tosin suosittele, nettiin lataamaan tietojansa, harkita ainakin minne sivustolle sen tekee)

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hengellisesti se ei ole kovin hyvä juttu uskonnon mukaan, jos veljelleen maailman kanssa ja vieläpä ateistin, mutta niin...on näkyvissä yhteyden muodostusta, luulisin :)
        Ja, jos vaihdatte yhteystietoja, voi tulla vaikka kaveruksiakin? Kenties? (Varoitus: En tosin suosittele, nettiin lataamaan tietojansa, harkita ainakin minne sivustolle sen tekee)

        LS

        Eihän tässä uskalla enää saviseuduille mennä ollenkaan. Ajatuskin kantaa lähestyvistä ,..öö... ...no joistakin... ni puistattaa :(


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turvallisuuskysymys tulisi kynnykseksi, jos pitäisi nimellä ym. oikeilla tiedoilla kirjoittaa. On nimittäin sellaisia ihmisiä, jotka eivät jätä asioita pelkän mielipiteen tai puhumisen tai muun sellaisen asteelle, olipa asia sitten negatiivinen tai positiivinen laadultaan. Nuorena eräs ohimenevä tuttavuus, joka ihastui yksipuolisesti minuun, mutta joka ei tiennyt kuin nimeni ja asuinpaikkakuntani, haki minut käsiinsä, soittamalla kaikki saman sukunimen omaavat läpi asuinpaikkakunnaltani, kunnes löysi minut. Jotkut ihmiset oikeasti tekevät tällaista. Ja ei, meistä ei todellakaan tullut pariskuntaa. Sen sijaan olen sittemmin laittanut kaikki yhteystietoni salaisiksi.

        >On nimittäin sellaisia ihmisiä, jotka eivät jätä asioita pelkän mielipiteen tai puhumisen tai muun sellaisen asteelle, olipa asia sitten negatiivinen tai positiivinen laadultaan.

        Kyllähän Torssosella ja Ala-Tuuhosella hengenheimolaisia riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvallisuuskysymys tulisi kynnykseksi, jos pitäisi nimellä ym. oikeilla tiedoilla kirjoittaa. On nimittäin sellaisia ihmisiä, jotka eivät jätä asioita pelkän mielipiteen tai puhumisen tai muun sellaisen asteelle, olipa asia sitten negatiivinen tai positiivinen laadultaan. Nuorena eräs ohimenevä tuttavuus, joka ihastui yksipuolisesti minuun, mutta joka ei tiennyt kuin nimeni ja asuinpaikkakuntani, haki minut käsiinsä, soittamalla kaikki saman sukunimen omaavat läpi asuinpaikkakunnaltani, kunnes löysi minut. Jotkut ihmiset oikeasti tekevät tällaista. Ja ei, meistä ei todellakaan tullut pariskuntaa. Sen sijaan olen sittemmin laittanut kaikki yhteystietoni salaisiksi.

        Juuri näin. Stalkatut ovat viisastuneet, eivät esiinny nimellään. Etenkin naisia netissä häiritään ja maalitetaan. On parempi puhua asioista nimettömänä ja sukupuolettomana.


    • Anonyymi

      S24 foorumin omistajaa ei kiinnosta mikään muu kuin rahan tekeminen mainoksilla. He eivät oikeasti välitä, mitä tänne kirjoitetaan, mutta ottavat jotain kommentteja pois, ettei viranomaiset hermostu.

      • Anonyymi

        Kirjautumisen ja oman nimen vaatiminen alentaa katselijoiden määrää ja mainostuloja. Sen takia S24 ei tule vaatimaan kirjautumista pakollisena eikä tietenkään oman nimen ilmoittamista. S24 on kiinnostunut lähinä rahasta ja hankkii sitä keinoja kaihtamatta.


    • Anonyymi

      Oman turvallisuuden kannalta on parempi olla vain Anonyymi tänä aikana.

      • Anonyymi

        Turvallisuussyystä tässä on kyse. Henkilöllisyys ja osoite ei julkaisisi, ne jäisi ylläpidon tietoon. Ei olisi syytä huolestua. Minusta se olisi hyvä ehdotus. 👍🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvallisuussyystä tässä on kyse. Henkilöllisyys ja osoite ei julkaisisi, ne jäisi ylläpidon tietoon. Ei olisi syytä huolestua. Minusta se olisi hyvä ehdotus. 👍🙂

        Mutta miten luotettava tällaisten sivustojen ylläpito sitten on? Itse arvelisin, ettei kovinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miten luotettava tällaisten sivustojen ylläpito sitten on? Itse arvelisin, ettei kovinkaan.

        Suomi24 ylläpito? Oletko tavannut jotain epäluotettavaa Suomi24:ssa? Kerro?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi24 ylläpito? Oletko tavannut jotain epäluotettavaa Suomi24:ssa? Kerro?

        Onko sinulla sitten muka jotain tietoa sen luotettavuudesta? Kerro heti tietosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla sitten muka jotain tietoa sen luotettavuudesta? Kerro heti tietosi.

        On tietoa. Suomi24:n työntekijät vakuttaa mukavilta ihmisiltä. Pidän Suomi24 luotettavana.👍🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tietoa. Suomi24:n työntekijät vakuttaa mukavilta ihmisiltä. Pidän Suomi24 luotettavana.👍🙂

        Kuulostaa kovin epämääräiseltä tämä "tietosi". Enpä kyllä lähtisi sinun "vaikutelmiesi" perusteella luottamaan mihinkään poppoisiin tietoturva-asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvallisuussyystä tässä on kyse. Henkilöllisyys ja osoite ei julkaisisi, ne jäisi ylläpidon tietoon. Ei olisi syytä huolestua. Minusta se olisi hyvä ehdotus. 👍🙂

        Tässä nyt ilmeisesti on takana vain se, että tietynlaiset kommentoijat halutaan rangaistusuhan alle. Mutta kyllähän se anonyyminäkin on mahdollista, kone jäljittämällä. Varmaan siksi ei tarvetta olekaan omalle nimelle ym. Viranomaisille kun ei ole mitään anonyymeja kirjoittajia todellisesti olemassakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miten luotettava tällaisten sivustojen ylläpito sitten on? Itse arvelisin, ettei kovinkaan.

        Ainakin perinteisessä mediassa tuo nimen jääminen vain toimituksen tietoon on pitänyt erittäin hyvin.

        Tosin mediassa toimittajien nimet ovat lukijoiden tiedossa, kun taas täällä ylläpidon galleria on salainen. Sen pomo oli tosin kerran Hesarissa omalla nimellään haastateltavana, ja hän kai vastaisi sapluunasta.

        Nimien vuotaminen olisi sivuston loppu, joten olettaisin että tarkkoja oltaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvallisuussyystä tässä on kyse. Henkilöllisyys ja osoite ei julkaisisi, ne jäisi ylläpidon tietoon. Ei olisi syytä huolestua. Minusta se olisi hyvä ehdotus. 👍🙂

        Olet naiivi. Olin kerran rekisteröityneenä palstalle, jota hakkeroitiin koko ajan. Kun yritti sisälle, niin tuli ilmoitus: nimimerkkisi on aktiivi. Eli joku yritti käyttää sitä. Sen jälkeen en ole tietojani palstoille laittanut.


    • Anonyymi

      Suurin osa täällä arvelee kirjoittavansa lähes Jeesuksen ja milloin Pyhän Hengen suulla, niin periaatteessa ei tarvitseisi kuin kaksi nimimerkkiä.
      Siitä huolimatta kummasti näkyy menevän näkemykset ristiin. Tämä panee kauttaaltaan epäilyksen alaiseksi tämän palastan juttujen luotettavuuden.
      Ihmiset hakkaavat Raamatulla toistensa päitä.

    • Anonyymi

      Lahkolaisista suuri osa linnakundeja ja narkkareita, jotka voisivat käyttää henkilötietoja omiin tarkoituksiinsa.
      Juuri hellaridiileri tuomittiin 5.vankeuteen.

    • Anonyymi

      No, aloittaja !

      Miksi et ITSE kirjoittanut viestiäsi omalla nimelläsi ???

      Jos kerran itse sitä haluat siis !

    • Anonyymi

      Hellan lettanen sentään. Perustakaapa nimeänne ja nimimerkkiänne esitellä tahtovat - ja profiilianne muokata ja kohottaa tahtovat - ihan vapaasti oma keskustelusivustonne, jonne mielellään voittekin heti mennä täältä ruikuttamasta turhia. Tämän sivuston suosio perustuu nimenomaan anonymiteettiin ja sen tähden tekin täällä olette kirjoittelemassa - kun ei tarvitse ikään kuin aivan itsekseen höpistä palstalla, jolla käy n. kolme kirjoittelijaa päivässä :D

    • Anonyymi

      Kuolleena syntynyt "idea".

      • Anonyymi

        Se on käytäntö Ristin Voitossa ja maakuntasanomalehdissä. Siis nimi ja paikkakunta. Miksi ei Suomi24:ssä. Se on yleinen lehtimieskäytäntö. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on käytäntö Ristin Voitossa ja maakuntasanomalehdissä. Siis nimi ja paikkakunta. Miksi ei Suomi24:ssä. Se on yleinen lehtimieskäytäntö. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

        TV7:n rukousohjelmissa ihmiset kertovat asiansa lisäksi usein myös nimensä ja kotipaikkansa.

        Miksiköhän ei tänne tule mieleenkään niin tehdä? Koska tämä paikka ei herätä luottamusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on käytäntö Ristin Voitossa ja maakuntasanomalehdissä. Siis nimi ja paikkakunta. Miksi ei Suomi24:ssä. Se on yleinen lehtimieskäytäntö. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

        Vilkaisin paria maakuntalehteä, mm. Oriveden Sanomia. Mielipiteitä oli kirjoitettu sekä omalla nimellä että nimimerkillä. Toisinsanoen olet väärässä.


    • Anonyymi

      Nimimerkin pakkorekisteröinti kyllä riittäisi kaikille palstoille kunhan olisi keino todistaa henkilöllisyytensä niin että se on vain ylläpidolle tiedossa.

      Käyttäjien luomat ryhmät olisivat kiva lisä noihin rekisteröinnin hyötyihin. Sellaiset jonne voi luoda omat palstat ja nimittää moderaattoreiksi kenet haluaa ja josta voi myös potkia häiriköt pihalle.

    • Anonyymi

      Jo aikaa sitten kaikkien tuntema henkilö X paikkakunnalla Y helluntaiherätyksen sisällä aika vastapelastunut arvosteli julkisesti helluntaiherätystä. Välittömästi ovi aukesi, eikä henkilöä tarvittu enää helluntaiherätyksessä. Sen verran voin sanoa, se tapahtui Etelä-Suomessa. Ei se mikään salaisuus ole. Ymmärrän , 80% tähän osuuteen kirjoittajista kuuluu joutoväkeen.

      • Anonyymi

        Kristillisiin yhdistyksiin liittyneet jäsenuskovat tykkäävät väittää, ettei synnissä elävää, jäsenetöntä uskovaa voi edes erottaa, koska he "eivät kuulu mihinkään".

        Mutta kyllä syntisen, yhdistyksiin kuulumattoman uskovan eli jäsenettömän uskovan voi erottaa, nimittäin toisten uskovien yhteydestä - toisin sanoen siitä keskinäisestä yhteydestä ja kokoontumisesta, mihin uskovat on kutsuttu raamatun mukaan. Lopullisesti tästä aidosta Jumalan seurakunnasta eli uskovien yhteydestä ja kokoontumisesta ei kuitenkaan erota kuin hylkäämällä pelastava usko Jeesukseen.

        Raamatun mukaan kaikki pitää myös koetella sanan valossa. Ei siis ainoastaan saa, vaan pitää. Ja sitä ei ole rajattu johtajiston erityisoikeudeksi.

        Yhdistyksistä taas voidaan potkia ihmisiä ulos milloin yhdistyksien omien sääntöjen mukaan, milloin mielivallan, ymmärtämättömyyden tai jopa raamatun sanaan vedoten. Ja yleensä yhdistysten linjaa ei saa koetella mitenkään. Se on heidän oikeutensa, koska yhdistykset ovat tarkkaan määriteltyjä säännöin ym. käytännöin, joita jäsen sitten sitoutuu noudattamaan liittymisprosessissa. Jos siis liityt vapaamuurareihin, sitoudut heidän latelemiinsa uskomuksiin ja sääntöihin ym. Sama pätee myös kristillisiin yhdistyksiin.

        Herran seurakunnassa taas pysyt Herran kukkarossa, Herran laatimin säännöin, ellet itse siitä halua eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisiin yhdistyksiin liittyneet jäsenuskovat tykkäävät väittää, ettei synnissä elävää, jäsenetöntä uskovaa voi edes erottaa, koska he "eivät kuulu mihinkään".

        Mutta kyllä syntisen, yhdistyksiin kuulumattoman uskovan eli jäsenettömän uskovan voi erottaa, nimittäin toisten uskovien yhteydestä - toisin sanoen siitä keskinäisestä yhteydestä ja kokoontumisesta, mihin uskovat on kutsuttu raamatun mukaan. Lopullisesti tästä aidosta Jumalan seurakunnasta eli uskovien yhteydestä ja kokoontumisesta ei kuitenkaan erota kuin hylkäämällä pelastava usko Jeesukseen.

        Raamatun mukaan kaikki pitää myös koetella sanan valossa. Ei siis ainoastaan saa, vaan pitää. Ja sitä ei ole rajattu johtajiston erityisoikeudeksi.

        Yhdistyksistä taas voidaan potkia ihmisiä ulos milloin yhdistyksien omien sääntöjen mukaan, milloin mielivallan, ymmärtämättömyyden tai jopa raamatun sanaan vedoten. Ja yleensä yhdistysten linjaa ei saa koetella mitenkään. Se on heidän oikeutensa, koska yhdistykset ovat tarkkaan määriteltyjä säännöin ym. käytännöin, joita jäsen sitten sitoutuu noudattamaan liittymisprosessissa. Jos siis liityt vapaamuurareihin, sitoudut heidän latelemiinsa uskomuksiin ja sääntöihin ym. Sama pätee myös kristillisiin yhdistyksiin.

        Herran seurakunnassa taas pysyt Herran kukkarossa, Herran laatimin säännöin, ellet itse siitä halua eroon.

        "herran laatimat säännöt . . ."

        Mutta hän sanoi: Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin ! Luuk: 11: 46


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "herran laatimat säännöt . . ."

        Mutta hän sanoi: Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin ! Luuk: 11: 46

        Ei vaan Herran isolla H:lla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan Herran isolla H:lla.

        Ei ole herraa isolla h:lla.


    • Anonyymi

      Ihan hauska ehdotus, jos kaikki olisivat virallisia kalastusvirkamiehiä, vaikka liidelistä kala-aterian saa altaasta. Auton latauspistokkeet tosin ei välttämättä riitä kaikille.

    • Kävisi minullekin, ja siitä olen puhunut myös toisella palstalla Näille palstoille (suomi 24) kirjoitan nimimerkillä mutta aina sinisellä. Henkilöllisyyteni lienee kuitenkin ylläpidon tiedossa Suurin osa kirjoittajista näyttää olevan anonyymejä, miksi?
      Kun kirjoitan johonkin lehteen teen sen aina omalla nimelläni.
      Pitää vastata sanoistaan.

    • Anonyymi

      Netissä kirjoittelu on yleensäkin operaattoreilla tallessa lainsäädännöllisesti viisi vuotta. Eli kyllä tarpeen mukaan viranomainen noukkii tiedon.
      Sama se on kännykkäkin. Rikospaikka tutkinnassa katsotaan tukiasemiin kiinnittyneet puhelimet ja ne purkamalla saadaan aina rikollinen kiinni.

    • Samalla voisi ilmoittaa myös oma tilinumero, kotiosoite ja kissanristiäisten päivämäärä.

      • Anonyymi

        Hah hah! Onko tää nyt sitä tietojen kalastelua, mistä koko ajan varoitellaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah! Onko tää nyt sitä tietojen kalastelua, mistä koko ajan varoitellaan?

        Avaus on ehdotus laittoman toiminnan laillistamiseksi. Henkilötietolaissa asiakastietoja keräävä sivusto tai yritys on velvoitettu julkisesti ilmoittamaan kerättyjen tietojen käyttötarkoitus. On vaikea nähdä, mihin käyttötarkoitukseen em. nimi- ja/tai paikkakuntatietoja tarvittaisiin tällä S24 sivustolla.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Avaus on ehdotus laittoman toiminnan laillistamiseksi. Henkilötietolaissa asiakastietoja keräävä sivusto tai yritys on velvoitettu julkisesti ilmoittamaan kerättyjen tietojen käyttötarkoitus. On vaikea nähdä, mihin käyttötarkoitukseen em. nimi- ja/tai paikkakuntatietoja tarvittaisiin tällä S24 sivustolla.

        Pitäisi muutenkin olla netissä varovainen, ettei anna tietojaan, ettei joudu vääriin käsiin ja on ihmeellistä tämä aika-ajoin täällä vellova keskustelu, että odotetaan muiden ihmisten kertovan nimensä ja osoitteensa.

        LS


      • Tilinumero olisi kyllä hyväajatus, sillä sen avulla voisi tulla yllättäviä kannatuspanoja. Ottamaanhan ei numerolla pääse senttiäkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi muutenkin olla netissä varovainen, ettei anna tietojaan, ettei joudu vääriin käsiin ja on ihmeellistä tämä aika-ajoin täällä vellova keskustelu, että odotetaan muiden ihmisten kertovan nimensä ja osoitteensa.

        LS

        Aina edellytetään että juuri ne muut kertovat, ja vaatijat ovat lähes poikkeuksetta aika häijyjä tyyppejä.


      • Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Tilinumero olisi kyllä hyväajatus, sillä sen avulla voisi tulla yllättäviä kannatuspanoja. Ottamaanhan ei numerolla pääse senttiäkään.

        Loistava ajatus - peukuttamisen sijasta tilille kilahtaisi aina X euroa :D Mutta ei varmaankaan onnistu täällä Suomessa, verokarhu haluaa aina omansa pois.


      • Henki kirjoitti:

        Loistava ajatus - peukuttamisen sijasta tilille kilahtaisi aina X euroa :D Mutta ei varmaankaan onnistu täällä Suomessa, verokarhu haluaa aina omansa pois.

        Mikä ettei noista verotkin maksettaisi jälkikäteen. Voitollehan tilinhaltija kuitenkin jää, joten kaikki voittaisivat: lahjoittaja saisi hyvän mielen, saaja ja verokarhu rahaa. 🤗


      • Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Mikä ettei noista verotkin maksettaisi jälkikäteen. Voitollehan tilinhaltija kuitenkin jää, joten kaikki voittaisivat: lahjoittaja saisi hyvän mielen, saaja ja verokarhu rahaa. 🤗

        Kunpa se kaikki olisikin oikeassa elämässä näin yksinkertaista :)


      • Henki kirjoitti:

        Kunpa se kaikki olisikin oikeassa elämässä näin yksinkertaista :)

        Kai tuo rinnastettaisiin kevyeen yritystoimintaan?

        Elämähän on yksinkertaista: Hengität sisään ja ulos, syöt kun muistat. 😊


      • Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Kai tuo rinnastettaisiin kevyeen yritystoimintaan?

        Elämähän on yksinkertaista: Hengität sisään ja ulos, syöt kun muistat. 😊

        Onneksi hengittämistä ei vielä veroteta suoraan (epäsuorasti kylläkin) eikä siihen tarvita poliisilta lupaa.


      • Henki kirjoitti:

        Onneksi hengittämistä ei vielä veroteta suoraan (epäsuorasti kylläkin) eikä siihen tarvita poliisilta lupaa.

        Verottamisesta puheen ollen, ennen aikaan oli sellainenkin kuin ikkunalasivero. Kun ajatellaan ikkunalasien määrää maassamme, eurokin jokaiselta Suomen klasineliöltä tuottaisi vähintään satoja miljoonia vuodessa. Kansalaisen kannalta vero olisi melko kivuton, rasituksen kannalta oikeudenmukainen ja valtiolle erittäin tuottoisa.


      • Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Verottamisesta puheen ollen, ennen aikaan oli sellainenkin kuin ikkunalasivero. Kun ajatellaan ikkunalasien määrää maassamme, eurokin jokaiselta Suomen klasineliöltä tuottaisi vähintään satoja miljoonia vuodessa. Kansalaisen kannalta vero olisi melko kivuton, rasituksen kannalta oikeudenmukainen ja valtiolle erittäin tuottoisa.

        Ennen vanhaan perittiin myös partaveroa. Parta on nykyisin selvästi muodissa, joten... pituuden mukaan :)


      • Henki kirjoitti:

        Ennen vanhaan perittiin myös partaveroa. Parta on nykyisin selvästi muodissa, joten... pituuden mukaan :)

        Parrasta pääsee eroon minuutissa, joten sen verottaminen olisi hyvin epävarma saatava. Ikkunalasivero taas on varma kuin auringonnousu.


    • Anonyymi

      Tämä on paljolti tunteiden ja ajatusten tuuletusfoorumi. Sitä se on ollut niin kauan kuin minä muistan. Onpa joku jopa joskus sanonutkin täällä, että tämän takia varmasti moni paha tekokin on jäänyt tekemättä, kun on täällä saanut tuuletella suuvärkkiään, eikä ole mennyt kaduille tai läheisille purkamaan oloaan.

      En itse kannata nimien julkaisuja, vaikka palsta varmasti siitä asiallisemmaksi muuttuisikin, kun moni suunpieksijä jättäisi koko foorumin. Mutta sitten tunteet saattaisivat räiskyä muualla ja muulla tavoin.

      • >Onpa joku jopa joskus sanonutkin täällä, että tämän takia varmasti moni paha tekokin on jäänyt tekemättä, kun on täällä saanut tuuletella suuvärkkiään, eikä ole mennyt kaduille tai läheisille purkamaan oloaan.

        Tunnustan tuollaisia kirjoittaneeni, ja syvällisten keittiöpsykologian opintojeni voimin olen yhä aika varma että noin on.

        Ja mikä on absoluutti niin se, että kukaan ei pysty yhtä aikaa somettamaan ja räimimään veljeään moottorisahan ketjulla.


    • Anonyymi

      Koen niin, että osa uskovisra, jotka nimillään kirjoittaa saattaisi jopa pröystäilä asialla, uskovalle, kun kaikki on näkyvää. Esim. jos tämmöisellä foorumilla ehdottaa moista, ja jos hypoteesina otetaan niin, että joku herkempi tekisi sen kautta hölmöjä liikkeitä ja julkistaisi nimensä ja paikkakuntansa...ja jos joutuisi kiusaamisen ja vainon kohteeksi...ei ne, jotka sai sen jutun liikkeelle niin, että niin edes saattoi käydä, välittäisi yhtään...vaan ehkäpä totesivat vain, että vainot ovat uskovan osa...vainottu ja kiusattu jätettäisiin täysin yksin, ja ei se Jumalakaan auttaisi.

      LS

    • Anonyymi

      Pysypäs sitten pois täältä. Ehdotuksesi ei IKINÄ tule menemään läpi!

    • Anonyymi

      Anonyyminä kirjoitus on ainoa johon osallistun.En halua kaikenmaailman sairaitten tyyppien häiriköintiä ja yhteyden ottoja yhtämittaa.

      • Olen kirjoittanut samalla nimimerkillä 19 vuotta saamatta ainuttakaan häiriköintiä tai pahantahtoista yhteydenottoa. Eikä syy ole varmaankaan se, etten ketään ärsyttäisi...


    • Anonyymi

      Jos ihmiset ohjattaisiin kirjoittamaan vain ja ainoastaan omalla nimellä - tunnistettavasti, kirjoitusten sisöltö parantuisi huomattavasti. Kirjooittaja ajattelisi tarkoin mitä kirjoittaisi / antaisi kuvan itsestään. Netissä - foorumilla riehujat ja riitelijät olisivat harvinaisuuksia. No, ihmisen turmeltunut perusolemus juuri haluaa suoltaa salassa - tunnistamattomana mitä sylki suuhun tuo.

      Markku Lievonen

      • Anonyymi

        Siinäpä ilmestyi kuin tilauksesta, tiesi kun sinun tulevan, lempiaiheesi kuin lapsesi.

        Palstoilla itketään kuinka maailma on vaarallinen paikka. Luuletko, että se muuttuu sillä, että nimesi julkistaa vaarattomaksi?

        LS


      • Anonyymi

        Aina sama virsi kaunis, kun nimen antaa törky vähenee.

        Se kun olisikin todellisuuden kanssa yhtä, mutta kun ei ole.

        Tuskin poliisikaan suosittelisi tällaisiin nettikirjoituksiin liittämään nimitietojaan.


        LS


      • Anonyymi

        Luulenpa että olet oikeasti harvinaisen ymmärtämätön ottamaan huomioon niitä lähimmäisiä, jotka joutuisivat kärsimään.

        Ajattelet vain omaa ratkaisua ja sen oikeutusta ja tarjoat samaa kaavaa muille.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä ilmestyi kuin tilauksesta, tiesi kun sinun tulevan, lempiaiheesi kuin lapsesi.

        Palstoilla itketään kuinka maailma on vaarallinen paikka. Luuletko, että se muuttuu sillä, että nimesi julkistaa vaarattomaksi?

        LS

        Raamattu ja todellisuus on todisteena ihmisen käyttäytymisestä, miten ihminen hillitsee tekemisiään ja sanomisiaan kun on tunnistettava. Tunnistamattomana ihmiselle avautuu tilaisuus toteuttaa sitä, mitä ei tunnistettavana tekisi. No, ymmärrän erittäin hyvin ajatuksiasi, miten tunnistamattomana puuhailu on mielihyvää tuottava käyttäytyminen. Ymmärrät kaiketi, miksi rikoilllinen ihminen piileksii - elää kaksoiselämäänsä salassa. Jeesus kehoittaa seuraajiaan tunnustamaan uskonsa ihmisten edessä.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina sama virsi kaunis, kun nimen antaa törky vähenee.

        Se kun olisikin todellisuuden kanssa yhtä, mutta kun ei ole.

        Tuskin poliisikaan suosittelisi tällaisiin nettikirjoituksiin liittämään nimitietojaan.


        LS

        Et sitten oo huomannu miten lähes kaikki lehdet vaativat nimellä omalla kirjoittamisen ja kirjotusten taso on kohonnut huomasti. Tutki hyvänen aika äläkä elä luuloisasi - pelkotiloissasi. Poliisi nimen omaan haluaisi tätä muutosta. Itse vielä ajattelen näin. Kriittisenä nettikirjoittajana poliisin on helpompi ottaa yhteys jos kirjoitan väärin. Säästyy siten verovaroja.Poliisin työtä.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ja todellisuus on todisteena ihmisen käyttäytymisestä, miten ihminen hillitsee tekemisiään ja sanomisiaan kun on tunnistettava. Tunnistamattomana ihmiselle avautuu tilaisuus toteuttaa sitä, mitä ei tunnistettavana tekisi. No, ymmärrän erittäin hyvin ajatuksiasi, miten tunnistamattomana puuhailu on mielihyvää tuottava käyttäytyminen. Ymmärrät kaiketi, miksi rikoilllinen ihminen piileksii - elää kaksoiselämäänsä salassa. Jeesus kehoittaa seuraajiaan tunnustamaan uskonsa ihmisten edessä.

        Markku Lievonen

        Olen siis sinusta rikollinen?

        Tuota tunnistettavuudesta. Raamatun kirjoittajat eivät yleensä tulleet esiin nimillään. Käsittääkseni Paavalia voidaan pitää yhtenä mahdollisena todellisena "kirjoittajana", jolloinka hän ei tosin tiettävästi itse kirjeitä ole kirjoittanut, vaan hänen oppilaansa. Väitteesi perustuen Raamattuun on täysin alas ammuttavissa.

        Mooses niminen mies ei ole yhtään tavua Raamattuun kirjoittanut. Evankeliumitkin ovat syntyneet liian kauan aikaa sen jälkeen, että voisivat olla silminnäkijä kertomuksia.

        Ehkä kanssasi on turha keskustella, se menee turhan valvomiseksi, tiedän sinut keskustelijana...hyödytöntä...sinä vastaat raamatullisia jutustellen ja kirjoitat omia "faktojasi" valoon tulosta, kun raamatun kirjoittajatkin ovat pimennossa pysyneet...pohjaan asiat tutkimustietoon...mutta siihenhän sinä et tieten usko.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten oo huomannu miten lähes kaikki lehdet vaativat nimellä omalla kirjoittamisen ja kirjotusten taso on kohonnut huomasti. Tutki hyvänen aika äläkä elä luuloisasi - pelkotiloissasi. Poliisi nimen omaan haluaisi tätä muutosta. Itse vielä ajattelen näin. Kriittisenä nettikirjoittajana poliisin on helpompi ottaa yhteys jos kirjoitan väärin. Säästyy siten verovaroja.Poliisin työtä.

        Markku Lievonen

        No Raamattu sitä ei vaatinut 😊 jos ymmärt oikein. Evankeliumin kirjoittaja kirjoitti itse puskista 😅 mutta joo.

        Tuota, on eri asia kommentoida paikallissanomakehdessä vaikka tieväylien kunnosta kuin keskustella hellaripalstalla, joka on ihan toisenlainen foorumi. Käypä kysymässä nyt oikeasti vaikka nettipoliisin mielipidettä asiaan, äläkä esitä luuloja, annan sinulle nyt tehtävän todistaa väite, että poliisi suosittelee tälläisella foorumilla nimellään olemista.

        Tee se, kehoita tulemaan tänne juttusilleni, niin jos hän on sitä mieltä, että minun on parempi kirjoittaa nimellä kuin suojella yksityisyyttäni, niin ehkä? Kenties...

        Mutta se tehtävän hoidat nyt ja keskustellaan sitten, mitä poliisi sanoo tähän asiaan.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen siis sinusta rikollinen?

        Tuota tunnistettavuudesta. Raamatun kirjoittajat eivät yleensä tulleet esiin nimillään. Käsittääkseni Paavalia voidaan pitää yhtenä mahdollisena todellisena "kirjoittajana", jolloinka hän ei tosin tiettävästi itse kirjeitä ole kirjoittanut, vaan hänen oppilaansa. Väitteesi perustuen Raamattuun on täysin alas ammuttavissa.

        Mooses niminen mies ei ole yhtään tavua Raamattuun kirjoittanut. Evankeliumitkin ovat syntyneet liian kauan aikaa sen jälkeen, että voisivat olla silminnäkijä kertomuksia.

        Ehkä kanssasi on turha keskustella, se menee turhan valvomiseksi, tiedän sinut keskustelijana...hyödytöntä...sinä vastaat raamatullisia jutustellen ja kirjoitat omia "faktojasi" valoon tulosta, kun raamatun kirjoittajatkin ovat pimennossa pysyneet...pohjaan asiat tutkimustietoon...mutta siihenhän sinä et tieten usko.

        LS

        32Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. Matt.10


        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten oo huomannu miten lähes kaikki lehdet vaativat nimellä omalla kirjoittamisen ja kirjotusten taso on kohonnut huomasti. Tutki hyvänen aika äläkä elä luuloisasi - pelkotiloissasi. Poliisi nimen omaan haluaisi tätä muutosta. Itse vielä ajattelen näin. Kriittisenä nettikirjoittajana poliisin on helpompi ottaa yhteys jos kirjoitan väärin. Säästyy siten verovaroja.Poliisin työtä.

        Markku Lievonen

        Katsos Markku, kun minä en ole rikollinen, vaan ihan normaali ihminen ja perheen äiti, joka ei ajattele ensiksi raamatullista kunniaansa...vaan lähimmäisiäänkin arjessa. Miten voi heitä suojella? Siten, ettei itse tuo henkilötietoja esiin tänne.

        Puskamotiivini ei siis ole rikollisuus.... Vaan motiivi on: "järjen käyttö on sallittua" ihan nettikäyttäytymisessäkin ja nimiään ei kannata joka paikkaan laittaa. Ei näille palstoille.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        32Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. Matt.10


        Markku Lievonen

        Eli olen sinusta rikollinen?

        Vastaa kyllä tai ei.

        Raamatun jakeiden heitteleminen mielivaltaisesti ei nyt tässä tilanteessa auta vastaukseksi.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olen sinusta rikollinen?

        Vastaa kyllä tai ei.

        Raamatun jakeiden heitteleminen mielivaltaisesti ei nyt tässä tilanteessa auta vastaukseksi.

        LS

        Kirjoitan yleisellä tasolla - ihmisestä eli kollektiiviesti - en henkilöiden. Jos haluat välttämättä henkilöidyn näkemykseni - sinusta.
        Viestiesi perusteella olet pelkotilojen kyllästämä persoonallisuus.Pelkotilasi ohjaavat vääristämään asioiden ymmärtämistä. Tämä on vahva piirre sinulla. Tästä alueesta ei enempää.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten oo huomannu miten lähes kaikki lehdet vaativat nimellä omalla kirjoittamisen ja kirjotusten taso on kohonnut huomasti. Tutki hyvänen aika äläkä elä luuloisasi - pelkotiloissasi. Poliisi nimen omaan haluaisi tätä muutosta. Itse vielä ajattelen näin. Kriittisenä nettikirjoittajana poliisin on helpompi ottaa yhteys jos kirjoitan väärin. Säästyy siten verovaroja.Poliisin työtä.

        Markku Lievonen

        >>> Poliisi nimen omaan haluaisi tätä muutosta... Säästyy siten verovaroja... Itse vielä ajattelen näin...

        Markku Lievonen taitaa kannattaa totalitarismia, valtioterrorismia, terroritekoja, vangitsemisia jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitan yleisellä tasolla - ihmisestä eli kollektiiviesti - en henkilöiden. Jos haluat välttämättä henkilöidyn näkemykseni - sinusta.
        Viestiesi perusteella olet pelkotilojen kyllästämä persoonallisuus.Pelkotilasi ohjaavat vääristämään asioiden ymmärtämistä. Tämä on vahva piirre sinulla. Tästä alueesta ei enempää.

        Markku Lievonen

        Esitä minulle jokin tutkinto, että sinulla on pätevyys analysoida minua. On muutenkin aika heppoista alkaa netin kautta analysoimaan mikä olen ihmisenä. Niistä analysoinneista voisi tulla sinullekin sitten isompi juttu, jos olisin täällä nimelläni. Olisit varmasti reaalielämässä valmis kohtaamaan sen ihmisen, josta sanoit, että on pelkotilojen kyllästämä persoonallisuus, voisit ehkä huomata jotain mitä et näe netin takaa. Ehkä jos olisin nimelläni, voisin katsoa analysointisi vaikuttaneen myös yksityiselämässä mustamaalaavasti toisin kuin nyt, koska olen vain nimimerkki....luultavasti, jos joku tulisi analysoimaan päin naamaa...olisi.aika törkeää käytöstä. Onko sinulla tapana arvioida tuolla tavoinnihmisiä arjessa ja laukoa päinnaamaa? Miten nimesi julkistaminen teki sinun käyttäytymisestäsi paremman arvoista?

        PS. Ehken nostaisi itse tuosta mitään kannetta, mutta kärjistin, että huomaisit, ettei käyttäytymisesi ole korrektia vaikka mainostat sitä nimellä esiintymisen etuna.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitan yleisellä tasolla - ihmisestä eli kollektiiviesti - en henkilöiden. Jos haluat välttämättä henkilöidyn näkemykseni - sinusta.
        Viestiesi perusteella olet pelkotilojen kyllästämä persoonallisuus.Pelkotilasi ohjaavat vääristämään asioiden ymmärtämistä. Tämä on vahva piirre sinulla. Tästä alueesta ei enempää.

        Markku Lievonen

        Nettipoliisi voisi siihenkin ottaa kantaa, onko järkevää lääketieteellisiä arviointeja antaa ihmisistä? Tai ylipäätänsä arvioida muita, kun mennään psykologisiin juttuihin. Ne on ammattilaisten asioita. Ihmisillä on melkomoinen kyky arvioida muita, jos ne olisikin totta, mutta jos ei ole pätevyyttä, ei ole laillista tai ainakaan järkevää levittää tietoa, mille ei ole todisteita tai diagnooseja.

        Onneksi olen anonyymi, miten se kohdistuisi itse minuun henkilönä, jos olisin nimelläni.

        En pidä tietenkään siitä, että tuntematon ihminen arvioi millainen olen ja mitä psykologisia ilmiöitä hän minussa näkee, mutta tämä on onneksi vielä lievää, parantamista sinullakin on silti nettietiketissä.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        No Raamattu sitä ei vaatinut 😊 jos ymmärt oikein. Evankeliumin kirjoittaja kirjoitti itse puskista 😅 mutta joo.

        Tuota, on eri asia kommentoida paikallissanomakehdessä vaikka tieväylien kunnosta kuin keskustella hellaripalstalla, joka on ihan toisenlainen foorumi. Käypä kysymässä nyt oikeasti vaikka nettipoliisin mielipidettä asiaan, äläkä esitä luuloja, annan sinulle nyt tehtävän todistaa väite, että poliisi suosittelee tälläisella foorumilla nimellään olemista.

        Tee se, kehoita tulemaan tänne juttusilleni, niin jos hän on sitä mieltä, että minun on parempi kirjoittaa nimellä kuin suojella yksityisyyttäni, niin ehkä? Kenties...

        Mutta se tehtävän hoidat nyt ja keskustellaan sitten, mitä poliisi sanoo tähän asiaan.

        LS

        Tarkkaan ottaen kai oli kyse siitä, että kaikki kirjoittaisivat omalla nimellään eikä siitä että vain jotkut tekisivät niin. En silti kannata.

        Esimerkiksi US-blogin voi perustaa jokainen ja siellä kaikki ovat omalla nimellään. Myös blogien keskusteluissa. Ei sekään jutskauksen tasoa ihan huippuun ole nostanut. Kaikkein älyttömin usko.vais-jankkaus toki uupuu.


      • Anonyymi
        Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Tarkkaan ottaen kai oli kyse siitä, että kaikki kirjoittaisivat omalla nimellään eikä siitä että vain jotkut tekisivät niin. En silti kannata.

        Esimerkiksi US-blogin voi perustaa jokainen ja siellä kaikki ovat omalla nimellään. Myös blogien keskusteluissa. Ei sekään jutskauksen tasoa ihan huippuun ole nostanut. Kaikkein älyttömin usko.vais-jankkaus toki uupuu.

        Tavallaan ymmärsin pointin, mutta toisaalta keskustelu on turhaa foorumilla, jota ei tulla rajaamaan niin, että kaikki olisi nimillään. Koen, että aloitus kuitenkin haluaisi löytää tästä foorumista sellaisen mahdollisuuden ja ilmeisesti monet muutkin keskustelijat. Tälle foorumille en nimitietojani antaisi. Yksi syy on varmaan se, että olen tuonut hyvin paljastetusti esiin täällä asioita, toisaalta, olen ollut foorumeilla viitisentoista vuotta. Ja se vahingoittaisi yksityiselämääni, jos joku esimerkiksi olisi seurannut ja tietäisi näistä värikkäistä käänteistä foorumihistoriassa.

        Lievonen puhuu pelosta, mutta kyllä tässä on järjen kasvamisesta ollut kyse, että ymmärtää tietyt lainalaisuudet elämässä mikä on järkevää ja mikä ei. Tietenkin nimelläni puhuisin ehdottomasti virallisemmin ja harkitsisin ja puntaroisin vielä tarkemmin mitä kirjoitan, sehän on selvä se. Luultavasti en olisi tällä foorumilla nimelläni, koska koen uskonnosta keskusteleminen tällä tasolla foorumeissa, että ei sovi siihen asetelmaan, mitä olen muutoin elämässä. Tämä on vähän kuin "salatut elämät mulle". En julkisesti koe tämän olevan mun juttu.

        LS


      • Anonyymi
        Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Tarkkaan ottaen kai oli kyse siitä, että kaikki kirjoittaisivat omalla nimellään eikä siitä että vain jotkut tekisivät niin. En silti kannata.

        Esimerkiksi US-blogin voi perustaa jokainen ja siellä kaikki ovat omalla nimellään. Myös blogien keskusteluissa. Ei sekään jutskauksen tasoa ihan huippuun ole nostanut. Kaikkein älyttömin usko.vais-jankkaus toki uupuu.

        Tuosta että viidessä toista vuodessa kerkeää tapahtua myös elämässä asioita positiivisempaan suuntaan...mutta arvaa osaisiko ihan jokainen sen ymmärtää? Minulle uskonto vastaa minussa jotain puolta, että näen monenlaisen sekoilun tulleen sen kautta, olen oikeasti ollut tekemisissä ihmisten kanssa, jotka ovat olleet foorumeilta, enkä ole osa nyt varjella yksityisyyttäni. En koe, että minua kohtaan olisi tehty mitään rikollista, mutta näen jotenkin, että olen ollut itse niin rikkinäinen, että....

        Niin, joskus asiat eivät ole järkeviä ja voisi olla joku, jonka kävisi samoin ja rikkinäisen ei aina osaa käyttää jarrua. Olen tyytyväinen, että sillä tavoin olen saanut haavani nuolla umpeen anonyymisti.

        Tietenkin yleisesti siinä on hyvät pointtinsa nimellä esiintymisessä, mutta ei se tee ihmisistä vähemmän raadollisia.

        Annan vain kokemustietoa. Moni ei ehkä osaa ajatella näitäkään puolia, jos aina esim. kokee säilyttäneensä kasvonsa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        32Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. Matt.10


        Markku Lievonen

        >> 32Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. Matt.10

        Markku Lievonen >>

        Tästähän me "m.l" olemme keskustelleet paljonkin, Jeesuksen Kristuksen avukseen huutamisesta.

        Esitin aina välillä sinulle kysymyksen, oletko huutanut avuksesi Herranasi Jeesusta Kristusta.

        Joskus vastasit, että mitä naapurisi paikkakunnallasi ajattelisivat, jos niin tekisit.
        No, se lienee osaltaan ymmärtämättömyyttä, kun Herran Jeesuksen Kristuksen avukseen huutamisen merkitys ei sinulle avautunut.

        Mutta vielä omalla nimellä kirjoittamisestasi, on ollut hetkiä palstakirjoittelun aikana, jolloin olet kirjoittanut myös nimettömaästi, mikä sitten lieneekin syynä, lieneekö jokin sellainenkin, mistä toisia kirjoittajia syyllistät.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten oo huomannu miten lähes kaikki lehdet vaativat nimellä omalla kirjoittamisen ja kirjotusten taso on kohonnut huomasti. Tutki hyvänen aika äläkä elä luuloisasi - pelkotiloissasi. Poliisi nimen omaan haluaisi tätä muutosta. Itse vielä ajattelen näin. Kriittisenä nettikirjoittajana poliisin on helpompi ottaa yhteys jos kirjoitan väärin. Säästyy siten verovaroja.Poliisin työtä.

        Markku Lievonen

        "Tutki hyvänen aika äläkä elä luuloisasi - pelkotiloissasi."

        Turha selittää sellaiselle jota on 3 vuotta stalkattu ja tietokoneet hakkeroitu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten oo huomannu miten lähes kaikki lehdet vaativat nimellä omalla kirjoittamisen ja kirjotusten taso on kohonnut huomasti. Tutki hyvänen aika äläkä elä luuloisasi - pelkotiloissasi. Poliisi nimen omaan haluaisi tätä muutosta. Itse vielä ajattelen näin. Kriittisenä nettikirjoittajana poliisin on helpompi ottaa yhteys jos kirjoitan väärin. Säästyy siten verovaroja.Poliisin työtä.

        Markku Lievonen

        Useille lehdille riittää kirjoittajan nimimerkki.


    • Anonyymi

      S24 foorumin omistajaa ei kiinnosta mikään muu kuin rahan tekeminen mainoksilla. He eivät oikeasti välitä, mitä tänne kirjoitetaan, mutta ottavat jotain kommentteja pois, ettei viranomaiset hermostu.

      Kirjautumisen ja oman nimen vaatiminen alentaa katselijoiden määrää ja mainostuloja. Sen takia S24 ei tule vaatimaan kirjautumista pakollisena eikä tietenkään oman nimen ilmoittamista. S24 on kiinnostunut lähinä rahasta ja hankkii sitä keinoja kaihtamatta.

      • Anonyymi

        Asia on juuri mitä ajattelit. Kirjoittajien määrä romahtaisi pelkuruuden tähden ja siten mainosten tarve. Raha ohjaa tätäkin aluetta - ei elinympäristön rakentaminen ja kehittäminen.


        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on juuri mitä ajattelit. Kirjoittajien määrä romahtaisi pelkuruuden tähden ja siten mainosten tarve. Raha ohjaa tätäkin aluetta - ei elinympäristön rakentaminen ja kehittäminen.


        Markku Lievonen

        Olennainen kysymys on, pitääkö sallia tällaiset foorumit? Minun mielestä anonyymit ja ennakkovalvomattomat foorumit pitaa sulkea kokonaan ja nykyisten foorumien omistaja laittaa edesvastuuseen jokaisesta turhasta sanasta, mitä tänne on joku kirjoittanut. Foorumin omistajat ovat vastuusta kaikista niistä vääryyksistä, mitä tänne kirjoitetaan, koska he sallivat tällaisen roskafoorumin olla olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olennainen kysymys on, pitääkö sallia tällaiset foorumit? Minun mielestä anonyymit ja ennakkovalvomattomat foorumit pitaa sulkea kokonaan ja nykyisten foorumien omistaja laittaa edesvastuuseen jokaisesta turhasta sanasta, mitä tänne on joku kirjoittanut. Foorumin omistajat ovat vastuusta kaikista niistä vääryyksistä, mitä tänne kirjoitetaan, koska he sallivat tällaisen roskafoorumin olla olemassa.

        Taannehtivaa lainsäädäntöä ei Suomessa ole sovellettu sitten sotasyyllisyystapausten eikä varmasti sovelleta nytkään.


      • Anonyymi
        Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Taannehtivaa lainsäädäntöä ei Suomessa ole sovellettu sitten sotasyyllisyystapausten eikä varmasti sovelleta nytkään.

        Suomen laki kieltää jo nykyään mm. kunnianloukkauksen ja vainoamisen jne. Some on niin laaja, ettei poliisin ja syyttäjien resurssit riitä kitkemään kaikkea väärää täältä pois. Sekin on selvää, että S24 on juridisessa vastuussa niistä kommenteista, mitä se jakaa tämän palvelun kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olennainen kysymys on, pitääkö sallia tällaiset foorumit? Minun mielestä anonyymit ja ennakkovalvomattomat foorumit pitaa sulkea kokonaan ja nykyisten foorumien omistaja laittaa edesvastuuseen jokaisesta turhasta sanasta, mitä tänne on joku kirjoittanut. Foorumin omistajat ovat vastuusta kaikista niistä vääryyksistä, mitä tänne kirjoitetaan, koska he sallivat tällaisen roskafoorumin olla olemassa.

        >>> Foorumin omistajat ovat vastuusta kaikista niistä vääryyksistä, mitä tänne kirjoitetaan, koska he sallivat tällaisen roskafoorumin olla olemassa.

        Tämä on yleinen harhakäsitys. Samalla logiikalla pitäisi syyttää esim. autonvalmistajia kaikesta siitä, mitä joku törppö tekee niiden valmistamalla autolla liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on juuri mitä ajattelit. Kirjoittajien määrä romahtaisi pelkuruuden tähden ja siten mainosten tarve. Raha ohjaa tätäkin aluetta - ei elinympäristön rakentaminen ja kehittäminen.


        Markku Lievonen

        Mistä voimme tietää, että nimesi on todella Markku Lievonen? Emme yhtään mistään.

        Eikä ylläpito voisi tietää, onko heille ilmoitettu nimi todellinen.

        Unohtakaa koko juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä voimme tietää, että nimesi on todella Markku Lievonen? Emme yhtään mistään.

        Eikä ylläpito voisi tietää, onko heille ilmoitettu nimi todellinen.

        Unohtakaa koko juttu.

        Kirjoitan netissä - kaikkialla - omalla nimelläni. Tosin nykyään en Suomi24 kirjautuneena. Palautteesta päätellen kaikki kiinnostueet tiedostavat missä asun ja kuka olen. Yhdistävät eri foorumeilla kirjoittamieni asioiden perusteella jne... Todettakoon tässäkin, etten ole kohdannut kertaakaan kielteisyyttä, vaikka joskus kritisoin / arvostelen avoimesti asioita.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen laki kieltää jo nykyään mm. kunnianloukkauksen ja vainoamisen jne. Some on niin laaja, ettei poliisin ja syyttäjien resurssit riitä kitkemään kaikkea väärää täältä pois. Sekin on selvää, että S24 on juridisessa vastuussa niistä kommenteista, mitä se jakaa tämän palvelun kautta.

        Nimimerkkiä tai Anonyymiä ei voi vainota, eikä kunniaa loukata.


    • Anonyymi

      Millainen , mikä taho omistaa Suomi 24 keskustelun? Minne se sijoittuu poliittisesti? En usko, vaikka kirjoittaisin omalla nimellä saisin kananmunia päälleni tai kotini ikkunoihin. Totta on , että tällainen käyttäytyminen on hieman lisääntynyt politiikkoja kohtaan. Ei kuulu sivistysvaltioon.

      • Anonyymi

        Tämän on perustanut juorulehtitalo Aller-Media, mutta se myi tämän saitin suomalaisille sijoittajille.


      • Anonyymi

        Jos kirjoittaisin omalla nimelläni, niin taisivat jotkut tahot, jotka ovat käyttäneet runsaasti aikaa ja resurseja selvittääkseni asunpaikkani ja nimeni, rikkoa ikkunat ja ehkä vieläkin pahempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kirjoittaisin omalla nimelläni, niin taisivat jotkut tahot, jotka ovat käyttäneet runsaasti aikaa ja resurseja selvittääkseni asunpaikkani ja nimeni, rikkoa ikkunat ja ehkä vieläkin pahempaa.

        Keitä tarkoitat? Uskovia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keitä tarkoitat? Uskovia?

        Tarkoitin tällä palstalla riekkuvia raatelevia susia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kirjoittaisin omalla nimelläni, niin taisivat jotkut tahot, jotka ovat käyttäneet runsaasti aikaa ja resurseja selvittääkseni asunpaikkani ja nimeni, rikkoa ikkunat ja ehkä vieläkin pahempaa.

        Olisikohan paikallaan laitaa suitset luulemiselle.


        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan paikallaan laitaa suitset luulemiselle.


        Markku Lievonen

        Sinun, lievonen pitää laittaa suitset luulemisellesi.


    • Anonyymi

      Vähintään nimi, naamakuva ja henkilötunnus (hetu) pitäisi olla mielestäni esillä eli julkista tietoa että saisi kirjoittaa tänne uskovien palstalle. Nyt henkivalloissa olevat kyykäärmeen sikiöt pääsevät nimettömyyden savuverhon takaa kylvämään myrkkyä uskovien keskuteen ja esim eksytys on luvattoman helppoa kun ei tarvitse kantaa omalla naamalla ja nimellä vastuuta kirjoituksistaan. Kuka raittiilla hengellä ja valkeudessa kirjoittaa niin hänen ei tarvitse piilotella anonyymiyden varjoissa!

      • Anonyymi

        En taastusti kirjoita omallla nimelläni. Palstalla on kyselty nimeä, seurakuntaa ja paikkakuntaa ja osoitetta. Lisäksi on mitä ilmeisemmin yritetty murtautua koneeseeni. Siis jollekulle on käyttöä osoitteesta ja nimestä.
        Sana varoittaa: "ja synagoogissaan he teitä ruoskivat".
        Kristityillä on oikeus suojautua ja paeta vainoa ja pahantekijöitä.


      • Anonyymi

        Kyllä ne henkivalloissa olevat,kyykäärmeiden sikiöt ovat juurikin näitä uskonnollisia,jumalaksi itsensä koroittaneet.Erittäin vaarallisia,mitään henkilötietoja ei näille pedoille.


      • Anonyymi

        Jos näin luulet, olet tavattoman yksinkertainen ja sinisilmäinen.


    • Anonyymi

      Kuvaavaa on , että monet jo nyt pelkäävät tulla julkisuuteen. Elikkä monet eivät ole rehellisiä. Ei yllätys. Normaali lehtimieskäytäntö on kirjoittaa omalla nimellä ja myös paikkakunta esiin. Muita ei julkaista. Esim . Ristin Voitto. Myös maakuntalehdet. Toivottavasti myös Suomi 24 hyvin pian. Kiitos Markku Lievoselle, jota en tunne, tiedä yleensä hyvistä artikkeleistä. Olipa kyse vaikka männyn taimien istutuksesta. Sitäkin olen tehnyt.

      • Anonyymi

        Itse olen kokenut hyviä hetkiä törmätessäni netissä koulukavereihin / lapsuuden ihmisiin ja tullut tietoiseksi miten elämä on kohdellut heitä / meitä. Niin, ja mihin asioihin he ovat kiinnostueita.Kuten mainitsitkin, niin jo hyviin tapoihin kuuluu elää -kirjoitella - tunnistettavasti. Mänyntaimista puheenollen - urakka on edessä. Kuten tälläkin sivustolla ilmentyy, niin ihmisillä on eräänlainen pelkomaailma. Jos yks kaks alkaisi elää / kirjoittaa tunistettavasti, niin ihmiset hyökkäisivät ja pahoinpitelisivät - jopa surmaisivat hänet. Ikään kuin astuisi ulos asunnostaan,, nin heti olisi hyökkäyksen kohteena. No, kuten jo totestkin niin onhan erittäin paljon politikkoja, lehtimiehiä ja monia monia muita, jotka luontaisesti esiintyvät julkisuudessa tunnnistettavasti ja elävät normaalia elämää.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi

        "Muita ei julkaista". Pötypuhetta. Nimimerkillä kirjoitettuja mielipiteitä näkyy useissa lehdissä, myös maakuntalehdissä.


    • Anonyymi

      Täällä sai ennen käyttää nimimerkkejä, joita ei ollut pakko rekisteröidä. Kun nimimerkille tuli rekisteröitymispakko, niin 99% äänesti päätöstä vastaan siirtymällä anonyymiksi.

      Keskustelupalstojen ongelma on, että jotkut eivät yksinkertaisesti pysty puhumaan asiassa, menemättään ihmisen persoonaan. Nimet ja nimimerkit ovat heille lahja. Anonyymiys mahdollistaa paremmin asiasta puhumisen.

    • Anonyymi

      "70% kirjoituksista jäisi pois. Tämäkin osuus siistyisi aivan varmasti ja paljon."

      Juu. Saisit rauhassa keskustella itsesi kanssa. Mutta sellainen palsta loppuu pian.

    • Anonyymi

      Ehdotuksesi haisee.

    • Anonyymi

      Älähän nyt helluntalainen ala uhoomaan.

    • Anonyymi

      No en nyt tiedä... Facessa kaikki on nimellänsä ja kuvallansa, ja kun lukee tiettyjä ryhmiä niin saattaa tulla oksennus.

      Se ei automaattisesti anna ÄO-arvoa jos postaa omalla nimellään ja kasvoillaan. Joskus järkevimmät jutut tulee niiltä jotka on varjoissa...

      • Anonyymi

        Facessa näkee paljon sellaisia nimimerkkejä, joiden taakse todellinen henkilöllisyys on tahallaan piilotettu. Ja myös sellaisia, jotka eivät ole laittaneet esiin mitään kuvaa itsestään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Facessa näkee paljon sellaisia nimimerkkejä, joiden taakse todellinen henkilöllisyys on tahallaan piilotettu. Ja myös sellaisia, jotka eivät ole laittaneet esiin mitään kuvaa itsestään.

        Kun kirjoitin naapuristani niin joku mies sai siitä kimmokkeen tuoda pihalleni pullon kusta ja nettitikun... Voi olla jopa vaarallista kirjoittaa tänne tietojaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe