ennen kirkolla hallittiin pelolla, nykyään korona systeemi olisi entisajan kirkon tilalla oleva pelolla hallitsemisen muoto erään teorian mukaan.
Erään teorian mukaan ne jotka tätä planeettaa hallitsee olisivat tunteettomia.
Lisäksi jotkut uskoo että raamattu olisi diipparien itsensä kirjoittama, ja että jeesusta ei olisi ollut olemassakaan, vaikka lukemattomat ihmisten kuolemanrajakokemukset puhuvat sen puolesta että jeesus on olemassa.
Ennen ja nyt
21
<50
Vastaukset
Niin.
En minä tiedä muuta kuin sen että kristittyjä ollaan nyt polkemassa suohon; he ovat supervaarallisia äärioikeistolaisia ja siksi heidät on tuhottava.
Nykyisten globaalien kuonokoppakommunistisossuviherpiiperoiden Jumalia ovat George Soros ja Bill Gates.Pirhana, unohtui mainita vielä Greta Thunberg; hän on nuorison Jumala ja saatanan hyvin palkattu.
- Anonyymi
Kukaan ei painosta kristittyjä. Länsimaat toteuttavat hyvin uskon, omantunnon ja ajattelun vapautta. Yk julistus on viisas, sillä uskoa ei voi todistaa oikeaksi. Fundamentalismi tekee ihmillisen vuorovaikutuksen hankalaksi ja se rikkoo myös toisten subjektiivisia oikeuksia. Se on myös hyvin ansioituneesti surmannut miljoonia ihmisiä, US sai myös siitä alkunsa. Fundamentalismia monessa mutta ei kaikissa uskonnoissa.
Tilanne on oikeastaan päinvastoin. Fundamentaalikristittyjen vaatimukset muuttaa lainsäädäntöä uskon tulkinnan mukaiseksi loukkaa muiden subjektiiviisia oikeuksia. Sitä toki vastustetaan. Se ei ole vainoa missään muotoa. Eihän kkk toimien tuomitseminen ollut heidän vainoa. Vai?
Usko tekee Raamatun eläväksi kaikkina aikoina. Tieteellisesti ”elävyys” tarkoittaa että sitä on aina tulkittu vallitisevia oloja vasten. Sillä on perusteltu nykyisyydestä käsin katsottuna diktatuurit, vainot, eri kansanosien erilaiset oikeudet jne. Ei ole ollut muuttumatonta uskoa tai uskonnon etiikkaa. Se on anakronismi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei painosta kristittyjä. Länsimaat toteuttavat hyvin uskon, omantunnon ja ajattelun vapautta. Yk julistus on viisas, sillä uskoa ei voi todistaa oikeaksi. Fundamentalismi tekee ihmillisen vuorovaikutuksen hankalaksi ja se rikkoo myös toisten subjektiivisia oikeuksia. Se on myös hyvin ansioituneesti surmannut miljoonia ihmisiä, US sai myös siitä alkunsa. Fundamentalismia monessa mutta ei kaikissa uskonnoissa.
Tilanne on oikeastaan päinvastoin. Fundamentaalikristittyjen vaatimukset muuttaa lainsäädäntöä uskon tulkinnan mukaiseksi loukkaa muiden subjektiiviisia oikeuksia. Sitä toki vastustetaan. Se ei ole vainoa missään muotoa. Eihän kkk toimien tuomitseminen ollut heidän vainoa. Vai?
Usko tekee Raamatun eläväksi kaikkina aikoina. Tieteellisesti ”elävyys” tarkoittaa että sitä on aina tulkittu vallitisevia oloja vasten. Sillä on perusteltu nykyisyydestä käsin katsottuna diktatuurit, vainot, eri kansanosien erilaiset oikeudet jne. Ei ole ollut muuttumatonta uskoa tai uskonnon etiikkaa. Se on anakronismi.Nykyään kirkko auttaa islamisteja vaikka raamattu sen kuulemma kieltää.
Eikä ainakaan mun miälestä islamistit ja kristityt kuulu samaan lokeroon.
Kristityillä ja islamisteilla on eri jumala johon uskoo. Allah ei voi olla se sama valopallo jonka ihmiset kuolemanrajakokemuksissaan on yleensä kohdanneet. Ja jos allah on olemassa se ei ole mikään valopalleroinen joka johtaa valoa mun käsittääkseni. Anonyymi kirjoitti:
Nykyään kirkko auttaa islamisteja vaikka raamattu sen kuulemma kieltää.
Kristityillä ja islamisteilla on eri jumala johon uskoo. Allah ei voi olla se sama valopallo jonka ihmiset kuolemanrajakokemuksissaan on yleensä kohdanneet. Ja jos allah on olemassa se ei ole mikään valopalleroinen joka johtaa valoa mun käsittääkseni.En kiinnittäisi nyt niinkään paljoa huomiota kristinuskon ja islamin historiikkiin jotka toki ovat ollet hyvin veriset.
Sama uhkaa toistua koska länsimaihin raahataan ja roudataan miljoonittain tänne kuulumattomia sivistymättömiä raakalaisia.
Vakavat ja suuret veriset yhteenotot tulevat olemaan väistämättömiä jos emme luovuta suosiolla valtaa islamille.- Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
En kiinnittäisi nyt niinkään paljoa huomiota kristinuskon ja islamin historiikkiin jotka toki ovat ollet hyvin veriset.
Sama uhkaa toistua koska länsimaihin raahataan ja roudataan miljoonittain tänne kuulumattomia sivistymättömiä raakalaisia.
Vakavat ja suuret veriset yhteenotot tulevat olemaan väistämättömiä jos emme luovuta suosiolla valtaa islamille.Jos luovutamme vallan niin sitten vasta huonosti on asiat?
Kuka haluaa pyllistellä islamin nimiin jne jne.
Jossain oli muuten mielenkiintoinen -video- jostain päin amerikkaa jossa ihmiset näkivät kadulla oudon nelijalkaisen Robotin kävelevän kadulla. Väitteen mukaan jonkinlainen valtaeliitin kehittelemä robotti. Alkaakohan näitä näkymään kohta muuallakin?
Mistään ystävällisestä Robocopista ei kait ole kyse koska Diipparit jne. mie luulen että näin.
Saa olla eri mieltä. - Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Pirhana, unohtui mainita vielä Greta Thunberg; hän on nuorison Jumala ja saatanan hyvin palkattu.
Kyllä ennen kaikki oli paremmin kun aatu oli vallassa.
Ei liikkunut kehitysvammaisia kylänraitilla saksan maalla.
Ei nii......koska heidät kaikki tapettiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään kirkko auttaa islamisteja vaikka raamattu sen kuulemma kieltää.
Kristityillä ja islamisteilla on eri jumala johon uskoo. Allah ei voi olla se sama valopallo jonka ihmiset kuolemanrajakokemuksissaan on yleensä kohdanneet. Ja jos allah on olemassa se ei ole mikään valopalleroinen joka johtaa valoa mun käsittääkseni.Uskontiede tutkitii uskontoja ja myös uskonnollisia kokemuksia. Ne ovat kokijalleen yhtä aitoja uskonnosta riippumatta. Vielä merkittävämpi asia on että uskonto vaikuttaa uskonnolliseen kokemukseen. Vaikutus tulee myös kultuurin kautta. Eli käytännössä täällä kokemukset suodattuvat kristinuskon kautta vaikka ei olisi erityisesti ns. uskovainen.
Eli: uskonnollinen kokemus ei todista yhtään mitään. Ei edes se että tuhannet kokevat samanlaisia, koska nämä suodattuvat saman viitehyksen kautta.
Kyllähän Islam ja Kristinusko viittaa yhteen samaan jumalaan, ne kuvaavat sitä eri tavalla, ainakin siinä miten se suodattuu meille. - Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
En kiinnittäisi nyt niinkään paljoa huomiota kristinuskon ja islamin historiikkiin jotka toki ovat ollet hyvin veriset.
Vakavat ja suuret veriset yhteenotot tulevat olemaan väistämättömiä jos emme luovuta suosiolla valtaa islamille.Kyllä vain. Sinä voit aloittaa viemällä sotapiposi ja aseesi naapurin Ahmedille. Minä kannatan ihanaa krisittyä diktatuuria, jotain sellaista mitä oli itsevaltiuden aikaan Euroopassa. Sauli saa vallan Jumalalta ja hovissa on erikseen myös pyllynpyyhkijä. Oletko vapaaehtoinen?
- Anonyymi
Olet selkeästi sivistynyt fiini viini mies joka uskoo että ihminen syntyi apinasta.
Olin uuden naisystäväni kera Korkeasaaren apinalinnassa. Sehän on siellä suosituin kohde.
Apinoissa meitä viehättää inhimillinen käytös; pomon pikainen suuttuminen ja pikapanot jos bossin silmä muualle katsoo.
Myös lapsista; ei poikasista huolehtiminen on riipaisevan ihanaa seurattavaa.
Naisystäväni heitti kysymyksen:
- Jos me kert ollaan apinoista niin milloin noi rupee tekee hoviniiauksia ja käyttään kravatteja?
Olin hieman hämmennyksisäni ja pohdin asiaa vielä lauttamatkallakin.
En tiennyt mitä vastata. Tuumailin että lady voisi olla palloteoreetikko, kommunisti, kehitysopin saarnaaja ja ehkäpä vielä ilmastonpohtija.
Päätin vastata sovinnollisesti ja tiesin että se takaisi pääsyni neidon peiton alle.- Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Olin uuden naisystäväni kera Korkeasaaren apinalinnassa. Sehän on siellä suosituin kohde.
Apinoissa meitä viehättää inhimillinen käytös; pomon pikainen suuttuminen ja pikapanot jos bossin silmä muualle katsoo.
- Jos me kert ollaan apinoista niin milloin noi rupee tekee hoviniiauksia ja käyttään kravatteja?
En tiennyt mitä vastata. Tuumailin että lady voisi olla palloteoreetikko, kommunisti, kehitysopin saarnaaja ja ehkäpä vielä ilmastonpohtija.
Päätin vastata sovinnollisesti ja tiesin että se takaisi pääsyni neidon peiton alle.Ei kai tuossa mitään hämmennystä tarvita?
Alunperin siinä meni muutama miljoonaa vuotta, yleisesti puhutaan 6 miljoonasta; jotenka voit sanoa daamillesi että tulee uudestaan katsomaan apinoita vuonna 6002020 josko ovat jo oppineet.
Sanoisin ettei ainakaan kannata käydä tsekkaamassa ennen kuin on mennyt ainakin 5 ja puoli miljoonaa vuotta.
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä jotka eivät tiedä vastausta; mutta yllä sulle nyt on sit sellainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai tuossa mitään hämmennystä tarvita?
Alunperin siinä meni muutama miljoonaa vuotta, yleisesti puhutaan 6 miljoonasta; jotenka voit sanoa daamillesi että tulee uudestaan katsomaan apinoita vuonna 6002020 josko ovat jo oppineet.
Sanoisin ettei ainakaan kannata käydä tsekkaamassa ennen kuin on mennyt ainakin 5 ja puoli miljoonaa vuotta.
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä jotka eivät tiedä vastausta; mutta yllä sulle nyt on sit sellainen.Jos menee korkeasaaren katsomaan apinoita
kaltereitten takaa.
Myös apinat katselevat teitä ja ihmettelevät välissään
sekä tuumailevat:" Miksi nuo on kaltereitten takana"? - Anonyymi
Kyllä vain olin paikalla kun se tapahtui, näin sen omin silmin. Olin silloinkin paikalla kun se sai alkunsa.
Sinusta huomaan että olet ihana kristillinen ajattelija joka vastustaa ”valtamedia narratiivia” ja ajattelee ”itse”. Siinä sinua auttavat ”vaihtoehtomediat”.
Arvostat kovasti myös soveltavaa tiedettä ja sovellat sitä siellä missä se ei ole uskomuksiesi kanssa ristiriidassa eli etpä juuri koskaan. Et myös tiedä miten tiede toimii etkö tiedä mitä eroa on tieteellisellä teorialla, hypoteesillä tai uskomuksella.
Tiedätkö miksi Einstein sai navigaattorisi toimimaan? - Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Päätin vastata sovinnollisesti ja tiesin että se takaisi pääsyni neidon peiton alle.Ei se ollut mikään noista nasusöpöliini. Tuntui olevan samaa älyllistä blondi tasoa (ilmenee myös miehillä), jonka mielestä Tinto on espanjalainen punaviinimerkki. Ei edes pelkän lukion käynyt esitä tuota kysymystä ellei nyt ole erityisen, kuinka sanoisin, tottunut käyttämään aivoja aivan muihin tarkoituksiin.
Kiitos kuitenkin että jaoit meille kuvauksen naisystävästä. Osaako nykyinen lukea?
- Anonyymi
Pelkäätteko kuolemaa, lapset?
- Anonyymi
Kuullostaa siltä että Sinulla on tähän VARMAA uskoa. Huomaa, tarkoituksellisesti en sanonut tietoa, koska usko ei koskaan ole tietoa.
- Anonyymi
Rukoukseni on lyhyt ja ytimekäs!
Jotka minut tuntevat tietävät sen.
Kiitos Isä, Aamen!
https://youtu.be/a0rDu_V_JWo
Dassault Rafale, Meteor.- Anonyymi
Röntgen tutka. Jotenkin ne ranskalaiset vaan osaa.
https://youtu.be/jrrDRb0DOPw
(puhumattakaan siitä toisesta)
- Anonyymi
Suorittaminen vaatii tyhjyyteensä kunnioittamista. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006649922.html
Kunnia odottamattomista ilmiöistä on kuitenkin ennenaikaista tienattunakin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006649736.html - Anonyymi
Pellolla halinta on eri homma. https://is.mediadelivery.fi/img/1920/4b6256d1aaa448008ae390af67cc7cd3.jpg.webp
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 23910372
- 1266851
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h486474- 825129
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324710- 403994
- 613354
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta253278On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na283245Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue263063