Osoittaako tietämättömyyttä, vai mitä, kun...

Anonyymi

klassisen musiikin aloituksia tehdään Beatles-palstalle?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen sitä myös hieman ihmetellyt, mutta ehkä se on tapahtunut vahingossa, ettei kirjoittaja ole tajunnut kirjoitushetkellä mille palstalle aloitus meni tai sitten on ihan piruuttain joku aloittanut klassisen musiikin aloituksen Beatles-palstalle piruillakseen Beatles-faneille ja ylipäätään rockmusiikin ystäville tai yleensä muiden musiikintyylilajien ystäville kuin klassisen.

      Itse voin sanoa entisenä suurena klassisen musiikin ystävänä (tai mistä tiedän, vaikka joskus vielä kuuntelisin taas enemmän klassista), että klassinen musiikki ei ole sen hienompaa kuin muukaan musiikki ja myös muun tyylisestä voi löytyä hienoja kappaleita ja hyviä artisteja ja bändejä. Olen tämän omalta osaltani todennut. Joskus ennen olin sitä mieltä, että klassinen on ylintä musiikkia mitä on olemassa ja etenkin Mozartin musiikki, mutta en ollut silloin kauheasti tutustunut muun tyyliseen musiikkiin, että en kauheasti tiennyt mitä ajattelin. Nyt voin sanoa miten tällä hetkellä näen asiat ja ne eivät ole mielestäni yhtään noin.

    • Ilmeisesti tällä Melartinin ihailijalla ei ole itsellään kaikki nuotit partituurissa.

      • Anonyymi

        Älä minua syytä. Vannon etten ole aloittanut ainuttakaan ketjua Beatles palstalla. Hauskasti ilmaistu. Siinä oli kekseliäisyyttä. Mutta kyllä minun on todettava että klassinen musiikki ja varsinkin Mozart parhaimmillaan on ylintä musiikkia mitä on sävelletty lähes pohjattomassa emotionaalisessa syvyydessään kun poppi sen sijaan on usein paljon pinnallisempaa musiikkia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä minua syytä. Vannon etten ole aloittanut ainuttakaan ketjua Beatles palstalla. Hauskasti ilmaistu. Siinä oli kekseliäisyyttä. Mutta kyllä minun on todettava että klassinen musiikki ja varsinkin Mozart parhaimmillaan on ylintä musiikkia mitä on sävelletty lähes pohjattomassa emotionaalisessa syvyydessään kun poppi sen sijaan on usein paljon pinnallisempaa musiikkia.

        Olivathan niin Mozart, Paganini kuin Lisztkin aikansa rokkitähtiä ihailevine, pyörtyilevine faneineen, herättäen pahennusta vanhoillisissa piireissä ja aina välillä myös skandaaleja, etenkin Liszt, jolla oli syystä tai syyttä sellainen rattopojan maine, joka seurasi häntä ympäri Eurooppaa.

        Itse kuuntelen paljon metallia, jolla on hyvin paljon yhtymäkohtia klassiseen olematta populaarikulttuuria, koska ei ole suosittua kuulumatta valtavirtaan juuri muualla kuin Pohjois-Euroopassa.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Olivathan niin Mozart, Paganini kuin Lisztkin aikansa rokkitähtiä ihailevine, pyörtyilevine faneineen, herättäen pahennusta vanhoillisissa piireissä ja aina välillä myös skandaaleja, etenkin Liszt, jolla oli syystä tai syyttä sellainen rattopojan maine, joka seurasi häntä ympäri Eurooppaa.

        Itse kuuntelen paljon metallia, jolla on hyvin paljon yhtymäkohtia klassiseen olematta populaarikulttuuria, koska ei ole suosittua kuulumatta valtavirtaan juuri muualla kuin Pohjois-Euroopassa.

        En ole kuullut että Mozartin fanit olisivat pyörtyilleet mutta Mozart itse teki kylläkin akrobaattitemppuja hyppien pöytien ja tuolien yli naukuen kuin kissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuullut että Mozartin fanit olisivat pyörtyilleet mutta Mozart itse teki kylläkin akrobaattitemppuja hyppien pöytien ja tuolien yli naukuen kuin kissa.

        No jaa, suoraan sanoen esitys oli aika mitäänsanomaton jos ei sen ajan huonoilmaisissa konserttisaleissa ja oopperataloissa yksikään korsettiin ja kuumaan pukuun tälläytynyt nainen pyörtynyt.

        Liszt kuulema aloitti sen tradition, että konserttipianisti istuu yleisöön nähden sivuttain eikä selin, kuten ennen. Liszt oli komea hanu, ja tiesi sen itsekin. ; )


      • Anonyymi

        Nuotit hukassa ja soittimet epävireessä.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        No jaa, suoraan sanoen esitys oli aika mitäänsanomaton jos ei sen ajan huonoilmaisissa konserttisaleissa ja oopperataloissa yksikään korsettiin ja kuumaan pukuun tälläytynyt nainen pyörtynyt.

        Liszt kuulema aloitti sen tradition, että konserttipianisti istuu yleisöön nähden sivuttain eikä selin, kuten ennen. Liszt oli komea hanu, ja tiesi sen itsekin. ; )

        Kyllä nykyäänkin joissakin konserteissa solisti istuu selin yleisöön päin johtaessaan samalla orkesteria.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        No jaa, suoraan sanoen esitys oli aika mitäänsanomaton jos ei sen ajan huonoilmaisissa konserttisaleissa ja oopperataloissa yksikään korsettiin ja kuumaan pukuun tälläytynyt nainen pyörtynyt.

        Liszt kuulema aloitti sen tradition, että konserttipianisti istuu yleisöön nähden sivuttain eikä selin, kuten ennen. Liszt oli komea hanu, ja tiesi sen itsekin. ; )

        Oopperatalot olivat vielä niin täyteen ahdettuja ettei sillit suolassa istunut yleisö pystynyt melkein hengittämäänkään kertoi kai Leopold Mozart vaimolleen kirjeessä kun pikku Mozartin Lucio Silla oopperaa esitettiin jossakin italian olisko ollut Milanon silloisessa oopperassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuotit hukassa ja soittimet epävireessä.

        Näin se taitaa olla kun pitäisi esittää Tuukkasen jo klassikoksi muodostuneita sinfonioita joista 4 ensimmäistä ovat tyyliltään kansallisromanttisia ja 3. sai alkuidun merimatkalla Lontooseen olympiamitalin hakureissulla ja 4. sinfonia voitti 3. palkinnon Helsingin kaupunginorkesterin sävellyskilpailussa. Tuukkasen mukaan 3 ensimmäistä ja 3 viimeistä sinfoniaa muodostavat kumpikin trilogian.


    • Anonyymi

      Pyrhöseltä tai tolvaselta kommentoriikkia odotellessa varmaan.

    • Anonyymi

      Juntit harrastaa sitä sellaista?

    • Anonyymi

      Terapiaa etsitään monista paikoista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe