Olen tutkinut autoni peräpäätä jo pitkään ja siinä on jokin vika, kun aina tulee muita autoja kuin magneetin vetämänä noin metrin etäisyydelle, vaikka olisi oma ajonopeus 100 km/h ja nopeusrajoituksen mukainen.
Olen kysellyt huoltamolta demagnetointia, mutta eivät ole kuulleet sellaisesta mitään. Mikä neuvoksi?
Missä voi auton demagnetoida?
39
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Pikku jarrutus.
- Anonyymi
Tämä vaikutus on usein vain lyhytaikainen. Hetken kulutta auton magneettikenttä on taas imaissut takana tulijan perään kiinni.
- Anonyymi
Ota se palikka pois kaasupolkimen alta.
- Anonyymi
Miksi sinun autosassi on sellainen? Etkö osaa edes autolla ajaa? :D
- Anonyymi
Läheskään aina ei ole sellainen tilanne, jossa edellä ajava menee jotenkin poikkeuksellisen hitaasti. Noita roikkujia löytyy, vaikka pippeli jono ajaisi suurinta sallittua. En oikein tiedä yhtään hyvää syytä puskurissa roikkumiseen. Tuskin kukaan muukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läheskään aina ei ole sellainen tilanne, jossa edellä ajava menee jotenkin poikkeuksellisen hitaasti. Noita roikkujia löytyy, vaikka pippeli jono ajaisi suurinta sallittua. En oikein tiedä yhtään hyvää syytä puskurissa roikkumiseen. Tuskin kukaan muukaan.
Minä ajan aina suurinta sallittua nopeutta, mittarin mukaan jopa hiukan yli, aina kun se vain on mahdollista. Siitä huolimatta aina taakse ilmestyy joku roikkumaan eikä heillä tunnu olevan aikomustakaan ohittaa. Tervejärkinen ihminen ei roiku sillä tavalla puskurissa kiinni vaan jättää turvavälin tai ohittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ajan aina suurinta sallittua nopeutta, mittarin mukaan jopa hiukan yli, aina kun se vain on mahdollista. Siitä huolimatta aina taakse ilmestyy joku roikkumaan eikä heillä tunnu olevan aikomustakaan ohittaa. Tervejärkinen ihminen ei roiku sillä tavalla puskurissa kiinni vaan jättää turvavälin tai ohittaa.
Tottakai ne silloin ilmestyy. Rupea ajamaan 10km/h alle sallittua mittarin mukaan, mieluummin hiukan enemmän aina kun se vaan on mahdollista, niin ei ole enää perskärpäsiä takapuskurissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ajan aina suurinta sallittua nopeutta, mittarin mukaan jopa hiukan yli, aina kun se vain on mahdollista. Siitä huolimatta aina taakse ilmestyy joku roikkumaan eikä heillä tunnu olevan aikomustakaan ohittaa. Tervejärkinen ihminen ei roiku sillä tavalla puskurissa kiinni vaan jättää turvavälin tai ohittaa.
Jotkut vaan tykkäävät ajaa nopeusmittaria vahtimatta. Antaa sen edellä ajavan vahtia nopeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinun autosassi on sellainen? Etkö osaa edes autolla ajaa? :D
Ei minun autossani ole palikkaa kaasupolkimen alla ja ilmeisesti siitä johtuen, ei ole myöskään takapuskurissa roikkujia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minun autossani ole palikkaa kaasupolkimen alla ja ilmeisesti siitä johtuen, ei ole myöskään takapuskurissa roikkujia.
Eli et kykene noudattamaan liikennesääntöjä? Miten niin helppo asia voi olla sinullekin niin vaikeaa? Hah hah! Salli mun nauraa :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli et kykene noudattamaan liikennesääntöjä? Miten niin helppo asia voi olla sinullekin niin vaikeaa? Hah hah! Salli mun nauraa :D
Oikein helposti pystyn noudattamaan liikennesääntöjä
Ehkä sinun ongelmasi onkin se ratin ja penkin välissä oleva "palikka". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut vaan tykkäävät ajaa nopeusmittaria vahtimatta. Antaa sen edellä ajavan vahtia nopeutta.
Jos ei kykene etenemään ilman että on joku edessä jota seurata, niin kannattaa jättää se ajaminen muiden hommaksi. Takapuskurin nuuskijoille pitäisi antaa vuoden ajokielto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ajan aina suurinta sallittua nopeutta, mittarin mukaan jopa hiukan yli, aina kun se vain on mahdollista. Siitä huolimatta aina taakse ilmestyy joku roikkumaan eikä heillä tunnu olevan aikomustakaan ohittaa. Tervejärkinen ihminen ei roiku sillä tavalla puskurissa kiinni vaan jättää turvavälin tai ohittaa.
Ihanko oikeasti se takaa tulija roikkuu puskurissa kiinni, tai edes kuten aloittaja kirjoittaa metrin päässä.
Taitaa olla nuo mitat lievää vahvemmin liiiteltuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minun autossani ole palikkaa kaasupolkimen alla ja ilmeisesti siitä johtuen, ei ole myöskään takapuskurissa roikkujia.
"Ei minun autossani ole palikkaa kaasupolkimen alla ja ilmeisesti siitä johtuen, ei ole myöskään takapuskurissa roikkujia."
Joo, ei varmasti ole, mutta sen sijaan on kyllä jatkuvasti perä edeltä vastaan tulevia, kun sitä ylinopeutta ajaa.
- Anonyymi
Lopetat kasupolkimen painamisen. Kun vauhti tippuu tarpeeksi, niin demangnetisointi alkaa.
- Anonyymi
Olet varmaan myös huomannut ne muut magnetismin vaikutukset
1) kun toinen auto ohittaa sinut, vauhtisi kiihtyy 10-15 km/h ja saatat imeytyä (vakionopeussäädin päällä ajavan) ohittajan takaluukkuun kiinni.
2) kun ohitat moottoritiellä rekkaa, saatat jumitua pitkäksi aikaa (5 minuuttia) sen rinnalle- Anonyymi
Taas tätä samaa lässytystä.
1. Sinä vain kuvittelet, että ohitettava aina kiihdyttää. Tuollaista ei todellisuudessa tapahdu kuin ehkä prosentissa kaikissa ohitustilanteissa. Jos kuitenkin ohitettavat oikeasti alkavat aina kiihdyttelemään niin se tarkoittaa sitä, että sinä itse lähdet ohittamaan vähän ennen kuin tieosuuden nopeusrajoitus nousee. Totta kai siinä sitten yleensä käy niin, että ohitettava nostaa oman nopeutensa suurimpaan sallittuun ohitustilanteen aikana mutta sinun mielestäsi kyse on kiusaamisesta vaikka oletkin itse tehnyt virheen.
2. Tuo on taas todennäköisesti vain sinun harhaista kuvitelmaa.
Sinun kannattaisi lopettaa autolla ajaminen jos se aiheuttaa sinussa noin vakavia hallusinaatioita. - Anonyymi
Tämä on niin totta.
Etenkin ohituskaistan kohdalla se magnetismi saa sen nutaajan auton kiihtymään jo hiukan ennen ohituskaistan alkua ja ilmeisesti magnetismi loppuu samalla kohdalla, kuin ohituskaistan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on niin totta.
Etenkin ohituskaistan kohdalla se magnetismi saa sen nutaajan auton kiihtymään jo hiukan ennen ohituskaistan alkua ja ilmeisesti magnetismi loppuu samalla kohdalla, kuin ohituskaistan.Toinen harhailija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen harhailija.
Ajapa vakionopeudensäädin kytkettynä, niin ehkä sinäkin huomaat saman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajapa vakionopeudensäädin kytkettynä, niin ehkä sinäkin huomaat saman.
Niin ajankin silloin kum se on järkevää. Siitä huolimatta tuollaista kiihdyttelyä tapahtuu erittäin harvoin. Sinä vain olet harhainen ja kuvittelet, että kaikki liikenteessä kiusaavat sinua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas tätä samaa lässytystä.
1. Sinä vain kuvittelet, että ohitettava aina kiihdyttää. Tuollaista ei todellisuudessa tapahdu kuin ehkä prosentissa kaikissa ohitustilanteissa. Jos kuitenkin ohitettavat oikeasti alkavat aina kiihdyttelemään niin se tarkoittaa sitä, että sinä itse lähdet ohittamaan vähän ennen kuin tieosuuden nopeusrajoitus nousee. Totta kai siinä sitten yleensä käy niin, että ohitettava nostaa oman nopeutensa suurimpaan sallittuun ohitustilanteen aikana mutta sinun mielestäsi kyse on kiusaamisesta vaikka oletkin itse tehnyt virheen.
2. Tuo on taas todennäköisesti vain sinun harhaista kuvitelmaa.
Sinun kannattaisi lopettaa autolla ajaminen jos se aiheuttaa sinussa noin vakavia hallusinaatioita.> 1. Sinä vain kuvittelet, että ohitettava aina kiihdyttää
Ei aina. Käsikaasulla ajavat (tunnistaa nopeuden jatkuvasta pumppaamisesta 15 km/h haarukassa) kiihdyttävät kaikki, mutta käsikaasuttelijat alkavat jo olla vähemmistössä.
Vakionopeussäätimiä on monenlaisia. Pieni vähemmistö pitää nopeuden vakiona muusta liikenteestä riippumatta.
Volkkareissa, skeidoissa ja datsuneissa on ns. takaviistoon katsova adaptiivinen vakionopeussäädin. Se reagoi moottoritillä ohittamassa olevaan autoon n. 20 m etäisyydeltä. Siis suunnilleen siinä kohtaa, kun ohittaja ilmaantuu sivupeilin näkymään.
Volvoissa tuntuu olevan edistykselisempi, taakse katsova vakionopeussäädin, joka reagoi ennakoivasti jo samalla kaistalla lähestyvään autoon.
Mersujen vakionopeussäätimen toiminnassa on huomattavaa viivettä. Mersun kun ohittaa, niin parin seuraavan minuutin kuluessa sen vauhti alkaa kiihtyä. Sitten mersu menee ohi ... ja sen vauhti alkaa taas hiipua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> 1. Sinä vain kuvittelet, että ohitettava aina kiihdyttää
Ei aina. Käsikaasulla ajavat (tunnistaa nopeuden jatkuvasta pumppaamisesta 15 km/h haarukassa) kiihdyttävät kaikki, mutta käsikaasuttelijat alkavat jo olla vähemmistössä.
Vakionopeussäätimiä on monenlaisia. Pieni vähemmistö pitää nopeuden vakiona muusta liikenteestä riippumatta.
Volkkareissa, skeidoissa ja datsuneissa on ns. takaviistoon katsova adaptiivinen vakionopeussäädin. Se reagoi moottoritillä ohittamassa olevaan autoon n. 20 m etäisyydeltä. Siis suunnilleen siinä kohtaa, kun ohittaja ilmaantuu sivupeilin näkymään.
Volvoissa tuntuu olevan edistykselisempi, taakse katsova vakionopeussäädin, joka reagoi ennakoivasti jo samalla kaistalla lähestyvään autoon.
Mersujen vakionopeussäätimen toiminnassa on huomattavaa viivettä. Mersun kun ohittaa, niin parin seuraavan minuutin kuluessa sen vauhti alkaa kiihtyä. Sitten mersu menee ohi ... ja sen vauhti alkaa taas hiipua.Sehän on myös päivänselvää, että volkkarien ja datsunien takaviistoon katsova adaptiivinen vakkari reagoi myös rekkaan, jota volkkari/datsun on ohittamassa. Automatiikka tasaa nopeuden automattisesti = automaattinen rinnanpysäköintijärjestelmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajapa vakionopeudensäädin kytkettynä, niin ehkä sinäkin huomaat saman.
Minulla on kaksi vakionopeudensäädintä autossani. Toinen on perinteinen "ei adaptiivinen" malli, joka pysyy siinä mihin se säädetään. Toinen on minun oikea jalkani, joka pystyy lähes yhtä tasaiseen vauhtiin.
Itäsaksalainen insinööri oli ajatellut sitäkin, sillä niin Wartburgin kuin Trabantinkaan takapuskurissa ei hajun ja savun takia kauaa viihtynyt! :D
Pitäisikö etuvaimentimen pönttöön asentaa jonkinlainen solenoidilla toimiva öljyruutta, joka tarvittaessa aktivoitaisiin keskikonsolin kytkimestä?- Anonyymi
Eiköhän se Toyotasi sen verran pölläytä luonnostaan jos vaan painaisit sitä kaasupoljinta?
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se Toyotasi sen verran pölläytä luonnostaan jos vaan painaisit sitä kaasupoljinta?
Itselläni ei koskaan ole ollut Toyotaa. ; )
Tosin en myöskään itse asiassa välitä perässäroikkujista. Jos joku liimautuu takapuskuriin, tarkistan GPS:stä ajavani (muun liikenteen ja olosuhteiden salliessa) korkeinta sallittua (tai pikkasen yli). Ei muita toimenpiteitä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se Toyotasi sen verran pölläytä luonnostaan jos vaan painaisit sitä kaasupoljinta?
Sinulla on kyllä epäilyttävän kova kiinnostus kaasupolkimiin. No, me kiihotumme eri asioista.
- Anonyymi
Minunkin autossani on ilmeisesti sellainen magneetti. Erityisesti rekat ja muut isot autot imeytyvät miltei takapuskuriin kiinni.
Aika monessa autossa on niin vahva magneetti, että se imee rekan kiinni takapuskuriin kahdeksankympin alueella. Mutta suurimmalla osalla on myös automaattinen demagnetointikytkin, joka pudottaa rekan hinauksesta heti satasen alettua. Mutta ei kaikilla.
- Anonyymi
Paljon näkee myös autoja, jotka ensin imeytyvät rekan perseeseen kiinni. Yrittävät pyristellä irti ohittamalla rekan, mutta magnetismi on liian vahva ja jäävät jumiin etupuskuriin. Tämä ilmiö siis satasen rajotusalueella.
- Anonyymi
Magnetismi on havaittavissa myös jonossa ajettaessa.
Esim. jonoa hinaa satasen alueella 90 km/h jurnuttanut tolloota. Kun tolloloota kääntyy sivutielle, jonon vetovuoro siirtyy seuraavana olleelle datsunille. Koska magnetismi ei enää avita enetemistä, datsunin matka jatkuu tästä eteenpäin 85 km/h.
Viimeistään tässä kohtaa kannatta ohittaa koko jono. Kun datsunin eteen saadaan uusi auto magneettivedolla avittamaan, koko jonon nopeus nousee helposti 95 lukemiin. - Anonyymi
Kokemukseni mukaan nämä magneettiin tarttuvat ovat naisia, rumia ja likinäköisiä.
- Anonyymi
Myös >50 vuoden ikäiset miehet tuntuvat magneettisilta. Tosin näillä on usein kyydissä em. kriteerit täyttävä sotanorsu pelkääjän paikalla.
- Anonyymi
Vihje: Bussipysäkki.
- Anonyymi
Ei ne roikkujat ymmärrä pysähtyä sinne rauhoittumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne roikkujat ymmärrä pysähtyä sinne rauhoittumaan.
Totta tuo on. Onkohan heidän keulassa myös mangneetti?
- Anonyymi
Mä en jää koskaan kenenkää taa, vaan meen aina ohi, koska haluun olla eka.
- Anonyymi
Oinas vai jouskari?
Minulla on ongelmia pysyä kaukana peräpäästä jos toinen on nainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi674202Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D853783- 423265
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192598Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!232459Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa552286- 482115
- 471808
- 361760
- 301596