Missä voi auton demagnetoida?

Anonyymi

Olen tutkinut autoni peräpäätä jo pitkään ja siinä on jokin vika, kun aina tulee muita autoja kuin magneetin vetämänä noin metrin etäisyydelle, vaikka olisi oma ajonopeus 100 km/h ja nopeusrajoituksen mukainen.

Olen kysellyt huoltamolta demagnetointia, mutta eivät ole kuulleet sellaisesta mitään. Mikä neuvoksi?

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pikku jarrutus.

      • Anonyymi

        Tämä vaikutus on usein vain lyhytaikainen. Hetken kulutta auton magneettikenttä on taas imaissut takana tulijan perään kiinni.


    • Anonyymi

      Ota se palikka pois kaasupolkimen alta.

      • Anonyymi

        Miksi sinun autosassi on sellainen? Etkö osaa edes autolla ajaa? :D


      • Anonyymi

        Läheskään aina ei ole sellainen tilanne, jossa edellä ajava menee jotenkin poikkeuksellisen hitaasti. Noita roikkujia löytyy, vaikka pippeli jono ajaisi suurinta sallittua. En oikein tiedä yhtään hyvää syytä puskurissa roikkumiseen. Tuskin kukaan muukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läheskään aina ei ole sellainen tilanne, jossa edellä ajava menee jotenkin poikkeuksellisen hitaasti. Noita roikkujia löytyy, vaikka pippeli jono ajaisi suurinta sallittua. En oikein tiedä yhtään hyvää syytä puskurissa roikkumiseen. Tuskin kukaan muukaan.

        Minä ajan aina suurinta sallittua nopeutta, mittarin mukaan jopa hiukan yli, aina kun se vain on mahdollista. Siitä huolimatta aina taakse ilmestyy joku roikkumaan eikä heillä tunnu olevan aikomustakaan ohittaa. Tervejärkinen ihminen ei roiku sillä tavalla puskurissa kiinni vaan jättää turvavälin tai ohittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajan aina suurinta sallittua nopeutta, mittarin mukaan jopa hiukan yli, aina kun se vain on mahdollista. Siitä huolimatta aina taakse ilmestyy joku roikkumaan eikä heillä tunnu olevan aikomustakaan ohittaa. Tervejärkinen ihminen ei roiku sillä tavalla puskurissa kiinni vaan jättää turvavälin tai ohittaa.

        Tottakai ne silloin ilmestyy. Rupea ajamaan 10km/h alle sallittua mittarin mukaan, mieluummin hiukan enemmän aina kun se vaan on mahdollista, niin ei ole enää perskärpäsiä takapuskurissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajan aina suurinta sallittua nopeutta, mittarin mukaan jopa hiukan yli, aina kun se vain on mahdollista. Siitä huolimatta aina taakse ilmestyy joku roikkumaan eikä heillä tunnu olevan aikomustakaan ohittaa. Tervejärkinen ihminen ei roiku sillä tavalla puskurissa kiinni vaan jättää turvavälin tai ohittaa.

        Jotkut vaan tykkäävät ajaa nopeusmittaria vahtimatta. Antaa sen edellä ajavan vahtia nopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinun autosassi on sellainen? Etkö osaa edes autolla ajaa? :D

        Ei minun autossani ole palikkaa kaasupolkimen alla ja ilmeisesti siitä johtuen, ei ole myöskään takapuskurissa roikkujia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun autossani ole palikkaa kaasupolkimen alla ja ilmeisesti siitä johtuen, ei ole myöskään takapuskurissa roikkujia.

        Eli et kykene noudattamaan liikennesääntöjä? Miten niin helppo asia voi olla sinullekin niin vaikeaa? Hah hah! Salli mun nauraa :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et kykene noudattamaan liikennesääntöjä? Miten niin helppo asia voi olla sinullekin niin vaikeaa? Hah hah! Salli mun nauraa :D

        Oikein helposti pystyn noudattamaan liikennesääntöjä
        Ehkä sinun ongelmasi onkin se ratin ja penkin välissä oleva "palikka".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut vaan tykkäävät ajaa nopeusmittaria vahtimatta. Antaa sen edellä ajavan vahtia nopeutta.

        Jos ei kykene etenemään ilman että on joku edessä jota seurata, niin kannattaa jättää se ajaminen muiden hommaksi. Takapuskurin nuuskijoille pitäisi antaa vuoden ajokielto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajan aina suurinta sallittua nopeutta, mittarin mukaan jopa hiukan yli, aina kun se vain on mahdollista. Siitä huolimatta aina taakse ilmestyy joku roikkumaan eikä heillä tunnu olevan aikomustakaan ohittaa. Tervejärkinen ihminen ei roiku sillä tavalla puskurissa kiinni vaan jättää turvavälin tai ohittaa.

        Ihanko oikeasti se takaa tulija roikkuu puskurissa kiinni, tai edes kuten aloittaja kirjoittaa metrin päässä.
        Taitaa olla nuo mitat lievää vahvemmin liiiteltuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun autossani ole palikkaa kaasupolkimen alla ja ilmeisesti siitä johtuen, ei ole myöskään takapuskurissa roikkujia.

        "Ei minun autossani ole palikkaa kaasupolkimen alla ja ilmeisesti siitä johtuen, ei ole myöskään takapuskurissa roikkujia."

        Joo, ei varmasti ole, mutta sen sijaan on kyllä jatkuvasti perä edeltä vastaan tulevia, kun sitä ylinopeutta ajaa.


    • Anonyymi

      Lopetat kasupolkimen painamisen. Kun vauhti tippuu tarpeeksi, niin demangnetisointi alkaa.

    • Anonyymi

      Olet varmaan myös huomannut ne muut magnetismin vaikutukset

      1) kun toinen auto ohittaa sinut, vauhtisi kiihtyy 10-15 km/h ja saatat imeytyä (vakionopeussäädin päällä ajavan) ohittajan takaluukkuun kiinni.

      2) kun ohitat moottoritiellä rekkaa, saatat jumitua pitkäksi aikaa (5 minuuttia) sen rinnalle

      • Anonyymi

        Taas tätä samaa lässytystä.

        1. Sinä vain kuvittelet, että ohitettava aina kiihdyttää. Tuollaista ei todellisuudessa tapahdu kuin ehkä prosentissa kaikissa ohitustilanteissa. Jos kuitenkin ohitettavat oikeasti alkavat aina kiihdyttelemään niin se tarkoittaa sitä, että sinä itse lähdet ohittamaan vähän ennen kuin tieosuuden nopeusrajoitus nousee. Totta kai siinä sitten yleensä käy niin, että ohitettava nostaa oman nopeutensa suurimpaan sallittuun ohitustilanteen aikana mutta sinun mielestäsi kyse on kiusaamisesta vaikka oletkin itse tehnyt virheen.

        2. Tuo on taas todennäköisesti vain sinun harhaista kuvitelmaa.

        Sinun kannattaisi lopettaa autolla ajaminen jos se aiheuttaa sinussa noin vakavia hallusinaatioita.


      • Anonyymi

        Tämä on niin totta.
        Etenkin ohituskaistan kohdalla se magnetismi saa sen nutaajan auton kiihtymään jo hiukan ennen ohituskaistan alkua ja ilmeisesti magnetismi loppuu samalla kohdalla, kuin ohituskaistan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on niin totta.
        Etenkin ohituskaistan kohdalla se magnetismi saa sen nutaajan auton kiihtymään jo hiukan ennen ohituskaistan alkua ja ilmeisesti magnetismi loppuu samalla kohdalla, kuin ohituskaistan.

        Toinen harhailija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen harhailija.

        Ajapa vakionopeudensäädin kytkettynä, niin ehkä sinäkin huomaat saman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajapa vakionopeudensäädin kytkettynä, niin ehkä sinäkin huomaat saman.

        Niin ajankin silloin kum se on järkevää. Siitä huolimatta tuollaista kiihdyttelyä tapahtuu erittäin harvoin. Sinä vain olet harhainen ja kuvittelet, että kaikki liikenteessä kiusaavat sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tätä samaa lässytystä.

        1. Sinä vain kuvittelet, että ohitettava aina kiihdyttää. Tuollaista ei todellisuudessa tapahdu kuin ehkä prosentissa kaikissa ohitustilanteissa. Jos kuitenkin ohitettavat oikeasti alkavat aina kiihdyttelemään niin se tarkoittaa sitä, että sinä itse lähdet ohittamaan vähän ennen kuin tieosuuden nopeusrajoitus nousee. Totta kai siinä sitten yleensä käy niin, että ohitettava nostaa oman nopeutensa suurimpaan sallittuun ohitustilanteen aikana mutta sinun mielestäsi kyse on kiusaamisesta vaikka oletkin itse tehnyt virheen.

        2. Tuo on taas todennäköisesti vain sinun harhaista kuvitelmaa.

        Sinun kannattaisi lopettaa autolla ajaminen jos se aiheuttaa sinussa noin vakavia hallusinaatioita.

        > 1. Sinä vain kuvittelet, että ohitettava aina kiihdyttää

        Ei aina. Käsikaasulla ajavat (tunnistaa nopeuden jatkuvasta pumppaamisesta 15 km/h haarukassa) kiihdyttävät kaikki, mutta käsikaasuttelijat alkavat jo olla vähemmistössä.

        Vakionopeussäätimiä on monenlaisia. Pieni vähemmistö pitää nopeuden vakiona muusta liikenteestä riippumatta.

        Volkkareissa, skeidoissa ja datsuneissa on ns. takaviistoon katsova adaptiivinen vakionopeussäädin. Se reagoi moottoritillä ohittamassa olevaan autoon n. 20 m etäisyydeltä. Siis suunnilleen siinä kohtaa, kun ohittaja ilmaantuu sivupeilin näkymään.

        Volvoissa tuntuu olevan edistykselisempi, taakse katsova vakionopeussäädin, joka reagoi ennakoivasti jo samalla kaistalla lähestyvään autoon.

        Mersujen vakionopeussäätimen toiminnassa on huomattavaa viivettä. Mersun kun ohittaa, niin parin seuraavan minuutin kuluessa sen vauhti alkaa kiihtyä. Sitten mersu menee ohi ... ja sen vauhti alkaa taas hiipua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > 1. Sinä vain kuvittelet, että ohitettava aina kiihdyttää

        Ei aina. Käsikaasulla ajavat (tunnistaa nopeuden jatkuvasta pumppaamisesta 15 km/h haarukassa) kiihdyttävät kaikki, mutta käsikaasuttelijat alkavat jo olla vähemmistössä.

        Vakionopeussäätimiä on monenlaisia. Pieni vähemmistö pitää nopeuden vakiona muusta liikenteestä riippumatta.

        Volkkareissa, skeidoissa ja datsuneissa on ns. takaviistoon katsova adaptiivinen vakionopeussäädin. Se reagoi moottoritillä ohittamassa olevaan autoon n. 20 m etäisyydeltä. Siis suunnilleen siinä kohtaa, kun ohittaja ilmaantuu sivupeilin näkymään.

        Volvoissa tuntuu olevan edistykselisempi, taakse katsova vakionopeussäädin, joka reagoi ennakoivasti jo samalla kaistalla lähestyvään autoon.

        Mersujen vakionopeussäätimen toiminnassa on huomattavaa viivettä. Mersun kun ohittaa, niin parin seuraavan minuutin kuluessa sen vauhti alkaa kiihtyä. Sitten mersu menee ohi ... ja sen vauhti alkaa taas hiipua.

        Sehän on myös päivänselvää, että volkkarien ja datsunien takaviistoon katsova adaptiivinen vakkari reagoi myös rekkaan, jota volkkari/datsun on ohittamassa. Automatiikka tasaa nopeuden automattisesti = automaattinen rinnanpysäköintijärjestelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajapa vakionopeudensäädin kytkettynä, niin ehkä sinäkin huomaat saman.

        Minulla on kaksi vakionopeudensäädintä autossani. Toinen on perinteinen "ei adaptiivinen" malli, joka pysyy siinä mihin se säädetään. Toinen on minun oikea jalkani, joka pystyy lähes yhtä tasaiseen vauhtiin.


    • Itäsaksalainen insinööri oli ajatellut sitäkin, sillä niin Wartburgin kuin Trabantinkaan takapuskurissa ei hajun ja savun takia kauaa viihtynyt! :D

      Pitäisikö etuvaimentimen pönttöön asentaa jonkinlainen solenoidilla toimiva öljyruutta, joka tarvittaessa aktivoitaisiin keskikonsolin kytkimestä?

      • Anonyymi

        Eiköhän se Toyotasi sen verran pölläytä luonnostaan jos vaan painaisit sitä kaasupoljinta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se Toyotasi sen verran pölläytä luonnostaan jos vaan painaisit sitä kaasupoljinta?

        Itselläni ei koskaan ole ollut Toyotaa. ; )

        Tosin en myöskään itse asiassa välitä perässäroikkujista. Jos joku liimautuu takapuskuriin, tarkistan GPS:stä ajavani (muun liikenteen ja olosuhteiden salliessa) korkeinta sallittua (tai pikkasen yli). Ei muita toimenpiteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se Toyotasi sen verran pölläytä luonnostaan jos vaan painaisit sitä kaasupoljinta?

        Sinulla on kyllä epäilyttävän kova kiinnostus kaasupolkimiin. No, me kiihotumme eri asioista.


    • Anonyymi

      Minunkin autossani on ilmeisesti sellainen magneetti. Erityisesti rekat ja muut isot autot imeytyvät miltei takapuskuriin kiinni.

    • Aika monessa autossa on niin vahva magneetti, että se imee rekan kiinni takapuskuriin kahdeksankympin alueella. Mutta suurimmalla osalla on myös automaattinen demagnetointikytkin, joka pudottaa rekan hinauksesta heti satasen alettua. Mutta ei kaikilla.

      • Anonyymi

        Paljon näkee myös autoja, jotka ensin imeytyvät rekan perseeseen kiinni. Yrittävät pyristellä irti ohittamalla rekan, mutta magnetismi on liian vahva ja jäävät jumiin etupuskuriin. Tämä ilmiö siis satasen rajotusalueella.


    • Anonyymi

      Magnetismi on havaittavissa myös jonossa ajettaessa.

      Esim. jonoa hinaa satasen alueella 90 km/h jurnuttanut tolloota. Kun tolloloota kääntyy sivutielle, jonon vetovuoro siirtyy seuraavana olleelle datsunille. Koska magnetismi ei enää avita enetemistä, datsunin matka jatkuu tästä eteenpäin 85 km/h.

      Viimeistään tässä kohtaa kannatta ohittaa koko jono. Kun datsunin eteen saadaan uusi auto magneettivedolla avittamaan, koko jonon nopeus nousee helposti 95 lukemiin.

    • Anonyymi

      Kokemukseni mukaan nämä magneettiin tarttuvat ovat naisia, rumia ja likinäköisiä.

      • Anonyymi

        Myös >50 vuoden ikäiset miehet tuntuvat magneettisilta. Tosin näillä on usein kyydissä em. kriteerit täyttävä sotanorsu pelkääjän paikalla.


    • Anonyymi

      Vihje: Bussipysäkki.

      • Anonyymi

        Ei ne roikkujat ymmärrä pysähtyä sinne rauhoittumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne roikkujat ymmärrä pysähtyä sinne rauhoittumaan.

        Totta tuo on. Onkohan heidän keulassa myös mangneetti?


    • Anonyymi

      Mä en jää koskaan kenenkää taa, vaan meen aina ohi, koska haluun olla eka.

      • Anonyymi

        Oinas vai jouskari?

        Minulla on ongelmia pysyä kaukana peräpäästä jos toinen on nainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      95
      4121
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2142
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1668
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1534
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      317
      1498
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1401
    7. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1303
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      127
      1290
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1259
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1107
    Aihe