Tuihan se sieltä taas totuus sähköautojen akkujen pakkaskestävyydestä

Anonyymi

NMC - kemiaa yleisesti käyttävissä akuissa putoaa käytettävissä oleva teho kohtuullisen lineaarisesti - 10 asteessa puoleen ja - 35 astessa lähes nollaan.
Auton sähkölämmitin imaisee ajon alussa jopa 6 kW tehoa akusta. ILtasanomat.

26

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Akkuun perustuvat sähköautot ovat kuin digiboksi, välivaiheen heikko teknologia siirryttäessä todelliseen toimivaan ratkaisuun. Autoissa se tarkoittaa sitä että auto tekee tarvitsemansa sähkön vedystä.

    • Anonyymi

      Kohta rakennetaan miljardeja maksava infra koska vihreät niin haluavat.
      Ja 10 vuoden kuluttua, kun sähköauto osoittautu hömpäksi, ei valtakunnanlaajuista infraa käytä kuin jokunen harva.
      Infran rakentamisen ja ylläpidon päästöt kylläkin osoittautuvat parin ison hiilivoimalan päästöjen suuruisiksi.

      • Anonyymi

        Tätä soisi poliitikkojemme pohtivan kun kilpalaulannalla sopivat maailman kunnianhimoisimmista ilmastotoimistaan. Kun sitten käykin niin että akkuautot osoittautuvat siirtymävaiheen teknologiaksi niin siinä olemme kalliin ja käyttökelvottoman sähköautoinframme kanssa. Ellei sähköautoja maailmassa enää valmisteta niin tuskin Suomi niitä itse ryhtyy itselleen tuottamaan. Ei mikään tuulesta temmattu visio, näinhän kävi kaasuautojenkin kanssa.


      • Anonyymi

        Vihreä politiikka on tempoilevaa. Jokunen vuosi sitten asumusten sähkölämmitys oli heidän mielestään itsestään saatanasta lähtöisin. Nyt pitää sähköä sitten tuputtaa joka paikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreä politiikka on tempoilevaa. Jokunen vuosi sitten asumusten sähkölämmitys oli heidän mielestään itsestään saatanasta lähtöisin. Nyt pitää sähköä sitten tuputtaa joka paikkaan.

        Se on täyttä haihattelua. Ja vielä joku idari niitä äänestää...


    • Anonyymi

      Sähköautolla vaan ei Suomen kylmissä olosuhteissa tee yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Ens talvi on kylymä, sano joku luonnonennustaja.


      • Anonyymi

        Kehuvat niissä olevan akkujen lämmittimet sekin syö akkun varausta.


      • Anonyymi

        Miksi muka ei tekisi? Ihan hyvin sähköautot täälläkin toimivat. Normaalit ajomatkat ovat kuitenkin niin lyhyitä, että varaus riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi muka ei tekisi? Ihan hyvin sähköautot täälläkin toimivat. Normaalit ajomatkat ovat kuitenkin niin lyhyitä, että varaus riittää.

        Juuri näin, on iso joukko ihmisiä, joille sähköauto kävisi aivan mainiosti, myös minulle.


    • Anonyymi

      Merkkelin paska autoja hölmölään.

    • Anonyymi

      Jos asut helsingin lähiössä 10 klm keskustasta, niin 20 asteen pakkasessa jännität pääsetkö keskustaan ja takaisin, tuskin pääset.

      • Anonyymi

        Tietenkin pääset. Kun akusta alletaan ottaa virtaa, akku lämpenee.
        Joku kirjoitti lämmittimen tehosta, joka voi olla jopa 6 kW. Se on 8,6 hevosvoimaa, eli jos auton teho on vain 86 HP, niin se olisi 10 %. Nykyisten sähköautojen tehot ovat varmasti suurempia, joten lämmittimen ottama teho on reilusti alle 10 %.

        Knnattaisi ottaa vähän selvää, ettei nolaa itseään. Sähköauto on toimiva peli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin pääset. Kun akusta alletaan ottaa virtaa, akku lämpenee.
        Joku kirjoitti lämmittimen tehosta, joka voi olla jopa 6 kW. Se on 8,6 hevosvoimaa, eli jos auton teho on vain 86 HP, niin se olisi 10 %. Nykyisten sähköautojen tehot ovat varmasti suurempia, joten lämmittimen ottama teho on reilusti alle 10 %.

        Knnattaisi ottaa vähän selvää, ettei nolaa itseään. Sähköauto on toimiva peli.

        Selvennän äskeistäni:

        Toimii siis kun odinien pippeli.
        Leikkikone tuo onkin eli peli '

        Ruma kuin Lestadiolaisen naamataulu

        Kolarissa saat hapot naamalle ja muistutat odinia

        Akkujäte tuhoaa maan ellei nämä "autot# siis pelit!
        Miksi viherpiiperöt eli pelaajat CS ostavat autoja joista tulee lyijysaastetta
        30.948955% enemmän joka vuosi!

        Knnattaisi ottaa vähän selvää, ettei nolaa itseään.
        Sähköauto runkkari maksaa autoveroja Marinin hallitukelle 10000e


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin pääset. Kun akusta alletaan ottaa virtaa, akku lämpenee.
        Joku kirjoitti lämmittimen tehosta, joka voi olla jopa 6 kW. Se on 8,6 hevosvoimaa, eli jos auton teho on vain 86 HP, niin se olisi 10 %. Nykyisten sähköautojen tehot ovat varmasti suurempia, joten lämmittimen ottama teho on reilusti alle 10 %.

        Knnattaisi ottaa vähän selvää, ettei nolaa itseään. Sähköauto on toimiva peli.

        Sähköauto ehkä toimii jollain lailla niille, joille se on suunniteltu tällä hetkellä, eli lyhyitä päivittäisiä ajoja ajaville. Luin, että sähköauton akut kestävät n. 20 vuotta, mutta vain jos autolla ajetaan n. 10 000 km/v. Minä ajan n. 120 000 km/v, joten akusto menisi uusiksi viimeistään 2 vuoden välein. Lisäharmina minulle olisi päivittäiset pitkähköt latausajat.


    • Anonyymi

      Sähköautot on hupiveikoille.

      • Anonyymi

        Juurihan sanoi että pelejä pelleille. ^^^


      • Anonyymi

        Ropelihattujen vehkeitä patteriautot.


    • Anonyymi

      Tulevaisuudessa autoja ei tarvitse tankata kun maa teissä on virtasilmukat.

    • Anonyymi

      Akkujen tuotanto kuormittaa luontoa valtavasti. Lisäksi patteriautot ladataan sähköllä, joka ei kaikki ole tuotettu "vihreästi". Ei kovin ekologista.

    • Anonyymi

      Sähköauto toimii myös Suomessa, mutta se tarvitsee ilmaston muutosta. Pakkasia ei saa enää olla.

    • Anonyymi

      Vetyauto toimii hyvin kun pellin alle tungetaan yksi avattu femakko tunnin välein esilämmittämään polttokennoon menevää vetyä

      • Anonyymi

        Vedyn tuotantoa sanotaan kalliiksi, mutta sitä vetyähän muodostuu jo lähes itsestään, kun laitetaan ruosteista rautaa sitruunahappoliuokseen. Konstikos tuo olisi kerätä vety talteen? Ruosteista romua kyllä riittää ja sitruunahappo ja vesi eivät paljoa kustanna.


    • Anonyymi

      Pierulla auto parhaiten kulkee, jokainen tuottaa sitä jatkuvasti, hyötysuhde vaan paremmaksi niin ollaan omavaraisia pierun tuottajia.

    • Anonyymi

      Vihreät arvot ovat tosiaan täyttä uskontoa.
      Joskus he onnistuivat saamaan yhden äänen enemmistön eduskunnassa kun äänestettiin jätteiden polton tai kompostoinnin välillä.
      Kesti yli kymmenisen vuotta että toivottomasta kompostointisekoilusta voitiin luopua ja alkaa polttaa jätettä energialaitoksissa kuten Ruotsissa oli tehty koko sen ajan.
      Ja sähkölämmitys oli pitkään itsestään saatanasta mutta nyt maksetaan tukea niille jotka muuttavat öljylämmityksen suorasähkölämmitykseksi.
      Sähköautot taas ovat vähintään yhtä saastuttavia käyttöelinkaarensa aikana ja uusiutumattomien luonnonvarojen tarpeella reilusti enemmän luontoa kuluttavia kuin nykyiset polttomoottoriautot.
      Mitä tulee maahanmuuttoon, se on haitallista niin lähtö- kuin kohdemaissakin. Pelkästään hiilijalanjälki on pohjoisen asukkaina yli kaksikymmenkertainen.
      Tällaisia vihreitä arvoja ajetaan, järkeä on niistä turhaa hakea.

    • Anonyymi

      Sähköautoja voi työntää pakkasella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe