Romanit luottavaisia.

Anonyymi

Mitä tarkoitti eilen se näky, kun tultiin Prismasta ulos, pääoven välittömään läheisyyteen tuli vanhempi Mersu ja ruotsin kilvillä, siitä nousi nuoria mustalaismiehiä kaksi, jättivät auton siihen käymään ja molemmat etuovet oli noin 10 senttiä auki, musiikki kuului autosta, miehet meni
Prismaan. Ei ne ainakaan pelkää että auto varastetaan, sitä jäi katsomaan moni, diesel louskutti siinä ovet auki, tuulettiko ne autoa vai mikä pointti oli jättää ovet auki,. tämä on tosi.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuula Äkerlund selventää sinulle:
      Outo ja vieras hämmentää

      Meidän on usein vaikea hyväksyä eri lailla käyttäytyviä tai omista vakiokuvioistamme poikkeavia toisia ihmisiä. Outo ja vieras hämmentää meitä. Puhumme yhdenvertaisuuden puolesta, mutta käytännössä samalla monien ajatuksissa yhdenvertaisuus tarkoittaa samanlaisuutta.

      Ennakkoluulot johtuvat usein siitä, ettei ole oikeaa tietoa erilaisuuden taustasta. Vaikka romanit ovat asuneet vuosisatoja Suomessa, romanikulttuurista ei yleensä tiedetä paljoakaan.

      Myös itsetunnolla on väliä ennakkoluulojen purkamisessa. Kun ihminen osaa arvostaa terveellä tavalla itseään ja on sinut itsensä kanssa, silloin hän uskaltaa ottaa selvää myös erilaisuudesta. Sitä kautta turhat pelot ja ennakkoluulot vähenevät, eikä erilaisuutta koeta enää uhaksi, vaan se osataan nähdä rikkautena.

      • Anonyymi

        Elikä vika ja syy oli aloittajan ja Äkerlund ansaitsi kulttuurintuoja-mitalin, samoin kuin harmaatuonti-mertseedeksellä tulleet kaajeet. Kovin on kaukana aika jolloin romanit voisi nähdä rikkautena.


    • Anonyymi

      Eikä kellään ollut stendaria?

    • Anonyymi

      Joskus joutuvat romaniherrat poistumaan nopeastikin myymälästä
      kauppiaan rasistisen käytöksen vuoksi.

      Siksi on hyvä jättää auto valmiiksi käyntiin että poistuminen olisi
      mahdollisimman nopeaa ettei käy kuten turvakameran kuvaamalle
      romaniseurueelle kävi.

      Onneksi kuitenkin pääsivät lopulta pakoon rasistista henkilökuntaa
      romaniherran neuvokkuuden ansiosta
      Loppu hyvin - kaikki hyvin.

      https://www.youtube.com/watch?v=wkqLdTPNBhc

      • Anonyymi

        Pääsivät rasismia pakoon romanittaren nopean reaktiokyvyn ansiosta.
        Loistavaa autonkäsittelytaitoa kriisitilanteessa,
        ei ollut ensimmäistä kertaa pako-auton ratissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsivät rasismia pakoon romanittaren nopean reaktiokyvyn ansiosta.
        Loistavaa autonkäsittelytaitoa kriisitilanteessa,
        ei ollut ensimmäistä kertaa pako-auton ratissa!

        500 vuotta on liian lyhyt aika kotoutumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsivät rasismia pakoon romanittaren nopean reaktiokyvyn ansiosta.
        Loistavaa autonkäsittelytaitoa kriisitilanteessa,
        ei ollut ensimmäistä kertaa pako-auton ratissa!

        Onko turvakameran video väärennetty?

        Auto on romanitapaan pysäköity keskelle ajokaistaa mutta miksi
        sitä ei ole pysäköity Inva paikalle?

        Kävelytyylistä päätellen rahtihameissa on raskas kuorma päällä ja jos
        auto olisi pysäköity liikkeen pääoven eteen tai Invapaikalle

        niin olisi vältytty painavan kuorman siirtämisen aiheuttamilta
        mahdollisilta rasitusvammoilta joita voi syntyä mikäli rahtihameidenkuljettajat
        eivät ole tottuneita tekemään ruumiillista työtä.

        Eikö romaniasiamiestä kiinnosta rahtihameenkuljettajien työterveys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsivät rasismia pakoon romanittaren nopean reaktiokyvyn ansiosta.
        Loistavaa autonkäsittelytaitoa kriisitilanteessa,
        ei ollut ensimmäistä kertaa pako-auton ratissa!

        Täyteen sullotuilla rahtimekkoisilla ja horttogaaloilla kiire hypätä mersun kyytiin ja huit hait menoksi.
        On todella rasismia rynnätä rahtihamerouvien perään.Järjestysmiehet tietävät sen.


      • Anonyymi

        Näytelty rasistinen firmi. tv Feja.


    • Anonyymi

      Voi olla niin huono akku tjsp, ei uskalla sammuttaa tai edes pysty sammuttaaa?
      Sitten ovet saattaa mennä lukkoon jos laittaa ovet kiinni, hai..

    • Anonyymi

      olisit potkaissut perunan tiiviisti pakoputkeen.

      aikaa menee muutama sekuntia, ja romanit joutuvat jalkamiehiksi, huhhuh

    • Anonyymi

      Kukapa sitä varastaa, varkaat ovat kaupassa.

    • Anonyymi

      Olisitte nyt kertakaikkiaan käyneet porukalla kusemassa ovista sisään kummaltakin puolelta penkit märäksi. Ja ainahan jostai koiranpaskaa löytyy, ja sotkisitte sillä rattia.

    • Anonyymi

      Pankkiryöstäjät jätti aina autonsa tyhjäkäynnille ovet auki pankin viereen. Tämä seitsetkyt -luvulla. Miksi nuoret romannimiehet sitten jättävät, tarjoavat varmaan sitä käytettäväksi. Olisit mennyt takapenkille istumaan, varmaan olisivat ajaneet sinu kotiisi ja pyytäneet vesilasn vain palkakseen.

    • Mitä lampaita täällä valittamassa? Minä olisin hypännyt rattiin ja kiljuttanut renkaat sileiksi ja jättänyt auton marketin taakse lähimpään ojaan.

      • Anonyymi

        Siitä saa terää kylkiluiden väliin, ei kannata koskea


    • Anonyymi

      Auto jätettiin käyntiin jotta pääsee lähtemään nopeammin jos tullaan juosten?

      • Anonyymi

        Rasistinen myyjähyökkäys hai


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasistinen myyjähyökkäys hai

        Selvennykseksi vielä, auto oli pysäköity kävelykaistan viereen, perä noin 5 metrin päässä pääovesta, kyllä siinä pakokaasujakin meni väärään paikkaan. He tietävät että poliisia ei ole mailla eikä halmeilla ja voivat toimia noin. Ja vaikka saisivatki sakot, he heittävät sen auton ikkunasta ulos mennessään. ( aloittaja)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe