paras mahollinen asuinalue kuopiosta?

tiedustelija

Halusin tietää minne kannattaa kuopiossa muuttaa?mikä on rauhallista seutua ja mis on kaupat/toiminnot lähellä? Onko kuopiossa helppo tutustua uusiin ihmisiin?

34

5995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakkaus83

Julkula ja/tai rauhalahti/särkiniemi

• ...

Suosittelen Puijonlaaksoa asuinalueena. Kauppa, kirjasto, Puijon ulkoilualueet ja kaupungin palvelut lähellä.

Olen muualta muuttanut ja minulle ei ole ollut helppoa tutustua savolaisiin. Savolaiset ovat ihan oma rotunsa.

• Who is Who

Savolaisiin on helppo tutustua !

Kerrot vain rehellisesti mistä olet tullut, ja miksi.

Mitä olet tehnyt aikaisemmin ja tunnetko ketään julkkiksia !

• 99% taviksia
        Who is Who kirjoitti:

Mitä julkkiset tähän liittyy ?

• muualta muuttanut
        Who is Who kirjoitti:

en kai minä nyt jokaiselle vastaantulijalle voi kertoa mistä olen tullut ja miksi olen tullut, vai pitääkö selkään laittaa lappu, että olen tullut sieltä ja sieltä ja tullut opiskelemaan.

minun mielestä tämä tilivelvollisuus on typerää näinkin isossa kaupungissa. kannattaa kuopiolaisten vain luottaa muuttajan omaan harkintakykyyn. jos muuttaja syyllistyy rikoksiin, se on eri asia ja tällöin asianmukainen tuomio. mutta hyvässä tarkoituksessa tulleiden ja hyvämaineisten ihmisten maineen pilaaminen sillä perusteella, ettei tiedetä miksi tämä on tullut, on väärin.

• ...
        muualta muuttanut kirjoitti:

en kai minä nyt jokaiselle vastaantulijalle voi kertoa mistä olen tullut ja miksi olen tullut, vai pitääkö selkään laittaa lappu, että olen tullut sieltä ja sieltä ja tullut opiskelemaan.

minun mielestä tämä tilivelvollisuus on typerää näinkin isossa kaupungissa. kannattaa kuopiolaisten vain luottaa muuttajan omaan harkintakykyyn. jos muuttaja syyllistyy rikoksiin, se on eri asia ja tällöin asianmukainen tuomio. mutta hyvässä tarkoituksessa tulleiden ja hyvämaineisten ihmisten maineen pilaaminen sillä perusteella, ettei tiedetä miksi tämä on tullut, on väärin.

Kuopiolaisten nihkeys muuttajia kohtaan johtuu siis siitä, etteivät ne tiedä mistä muuttaja on kotoisin?

Olen useammin kuin kerran kuullut kysymyksen: "Etelästäkö oot tullu?" (ns. etelä taitaa olla kuopiolaisen helvetti..)

Mutta mistähän se "etelä" oikein alkaa..?

• 7 kk

"en kai minä nyt jokaiselle vastaantulijalle voi kertoa mistä olen tullut "

Miksi et. Tuskin jokainen on kiinnostunut, mutta jos olet puheissa jonkun ihmisen kanssa, miksi et kertoisi, mistä olet tullut, jos hän sitä kysyy? Jos se jo on noin suuri salaisuus niin enpä ihmettele, jos ei tutustu ihmisiin. Et kai kuvittele, että he todella ovat sinusta kiinnostuneita - kohteliaita he vain yrittävät olla.

Kuopiolaiset ovat mitä mukavinta porukkaa enkä ole ainakaan vielä 7 kk asumisen jälkeen tympeää kuopiolaista tavannut.

Jos omat asenteet ovat noin tympeät/ennakkoluuloiset niin parempi pysyäkin itsensä kaltaisten joukossa Kuopion ilmapiiriä pilaamasta.

• Alin Hirsi
        99% taviksia kirjoitti:

Paikalliset ovat taviksia ja muualta tullee " julkkiksia ".

Kuopiossa käy liian vähän opiskelijoita muualta, ja siten nekin vähät jää kaikkien silmään / mieleen !

• Get Hammer

Ymmärsit ihan väärin.

Vain niille jotka kysyvät, ei mitään lappu kaulaan touhua !

Muista että ensi tapaamista et saa koskaan takaisin.

• Marina

Tervetuloa Kuopioon.

Täällä toiset ovat asuneet jo liiankin pitkään, ja siten eivät ymmärrä mitä uudisasukkaat joutuvat käymään läpi ?

• Maine & Paine

Toiset eivät siedä julkisuuden painetta ?

• Anonyymi
        99% taviksia kirjoitti:

Lestadiolaiset ovat joillakin alueilla pudottaneet asuntojen myyntihintoja.

• Wise

Jos olet nuori tai nuorekas, niin petosella asuu eniten kaltaistasi porukkaa.

Jos taas tykkäät rauhallisemmasta ja/tai tylsemmästä elämästä, niin paikkojahan löytyy esim. puijonlaaksosta pidän itse.

Linnanpellosta pysy kaukana.

• ..ja tietämätön

Miksi ei Linnanpeltoon?

• mie

Petonen taitaa olla kaikkein väärin ymmärretyin paikka ! Muutin ite 6kk sitten tänne, ei ole juopot tai kriminaalit häiriköineet, mitään ei oo pöllitty eikä hajotettu. Ympäristö on siistiä, palvelut on lähellä, posti, apoteekki, kirjasto, lääkäripalvelut, hammaslääkäri, kaupat...

Tosin lappilaisiakaan ei savossa katota hyvällä, mikähän sinä sitten on ??? Luuleeko kuopiolaiset että kaikki lappilaiset on jotain hiton rikkaita poroporvareita ? TÄHÄN HALUAISIN REHELLISEN VASTAUKSEN !!!

• petoslainen
        mie kirjoitti:

Petonen taitaa olla kaikkein väärin ymmärretyin paikka ! Muutin ite 6kk sitten tänne, ei ole juopot tai kriminaalit häiriköineet, mitään ei oo pöllitty eikä hajotettu. Ympäristö on siistiä, palvelut on lähellä, posti, apoteekki, kirjasto, lääkäripalvelut, hammaslääkäri, kaupat...

Tosin lappilaisiakaan ei savossa katota hyvällä, mikähän sinä sitten on ??? Luuleeko kuopiolaiset että kaikki lappilaiset on jotain hiton rikkaita poroporvareita ? TÄHÄN HALUAISIN REHELLISEN VASTAUKSEN !!!

Oon asunu suurimman osan elämästäni Petosella ja voin sanoo, että juoppoja ja kriminaaleja täällä kyllä riittää. Ei tietenkään omakotitaloalueilla, mutta vanhemmissa vuokrataloissa elämä on välillä lähinnä mielenkiintoista. Silti tässä paikassa on jotain sellasta, mistä mä tykkään. Tää on tarpeeks kaukana keskustasta, täällä on omat palvelut ja kunnon liikuntamahdollisuudet.

Lappalaisvihaa en oo havainnu täällä, mutta kaipa sitä sellasiakin k-päitä riittää, jotka jaksaa tulla urputtaan joka asiasta. Ehkä se on tää savolainen yleisasenne, että mikään ei oo hyvin, vaikka katsois mistä päin hyvänsä...?

• Nimetön

on kaikkein mukavinta asua!
      Keskustaan kävelymatka ja ympärisllä rauhallista ja hiljaista!

• ¨¨¨¨

Keskusta

• lipuvakala

Keskustassa on kaikki lähellä

• nellukka03

suosittelen julkulaa on rauhallinen ja viihtyisäkin ja keskustaan pääsee todella hyvin...

• No mie...

Kyllä minusta Männistö-Linnanpelto-alue on ihan mukavaa seutua.Ihan rauhallista,mutta kuitenkin lähellä keskustaa...

• kuopiolainen jo 30 vuotta

Koko ikäni olen asunut Kuopiossa. Saarijärvellä, Männistössä, Petosella, Keskustassa (3:ssa eri talossa) ja nyt täällä taajaman ulkopuolella.

Minulle ei ole epäilystäkään siitä, etteikö tämä taajaman ulkopuolinen alue olisi mieluisinta, koska täällä on tilaa liikkua, puhdas luonto, isommat tontit ja pienille lapsille erinomainen kasvuympäristö. Mutta tämä on siis vain minun mielipide.

Opiskelija kun olen muutama vuosi sitten vielä ollut, niin keskustaa voin siinä tapauksessa suositella. Myös Männistö oli ihan mukava paikka ja kävellen 20 minuuttia torille. Kauempana on ehkä halvempi asua, mutta säästetty raha menee matkakuluihin.

Petonenkin on omakotitaloalueiltaan ihan viihtyisä, mutta itse en tykkää asua tyyliin 5 metriä tonttia talon ympärillä. Tuttavani kertoivat että heiltä oli Pyörönkaaren lähellä varastettu pyykit rivitalon takapihalta, mutta itse en voi sitä todistaa, kuulin vain heiltä.

Ne mistä pidän visusti persaukseni erossa jatkossa ovat ehdottomasti Itkonniemi, Saarijärvi, Inkilänmäki ja Niirala. Ei oikein vastaavanlaisia spurgualueita ja vanhoja rumia taloja muualta löydy. Toisaalta jos asuu jossain Julkulassa, niin ei sieltäkään jalkaisin kehtaa kaupungille lähteä, on siis ihan sama asua vähän etempänäkin.

• kakepate

Puijonlaakso on kiva paikka, vaikka täältä puuttuukin se maho. Tämä on siis mahoton paikka. *repsistä*

• tyttönen vain

Itse etsiskelen avomieheni kanssa asuntoa vaihtoehtoina Puijonlaakso, Kelloniemi ja Niirala. En jaksa jokaista muuta vaihtoehtoa alkaa erikseen kumoamaan, suurin osa perusteista kun kuitenkin perustuu ennakkoluuloihin, joiden todenperäisyyttä en tiedä.

Omalla mustalla listalla on Petonen ja Neulamäki, Saarijärvi ja Männistö. Mies karttaa näiden lisäksi keskustaa, Haapaniemeä ja melkein kaikkea yli 4-5 km säteellä keskustasta.

• CarmenitaX

Puijonlaakso on rauhallinen ja miellyttävä osa Kuopiota. Asun ja olen asunut koko elämäni Puijonlaaksossa ja olen todella tyytyväinen ympäristöön. Täällä on kauppa, kirjasto, apteekki, kirkko ja paikka on lähellä Puijoa eikä keskustaankaan ole kovinkaan pitkä matka.

• Julkulaaanko

Haluaisin Julkulan alueen asukkailta tietoa mitkä rivaritalot ovat kivoja ja mitkä ei. Harkitsemme asunnon ostoa alueelta ja tiedämme jo pari as.oy:tä joita joko välttää tai suosia. Muutenkin alueen plussat ja miinukset kiinnostaa.

• Anonyymi

Ajattelin perustaa yleiskäyttöisen juttuketjun kyselyihin että millaisia asuinalueita mikin paikka on ettei joka alueeseen tarvitsisi aloittaa uutta ketjua.
      Itse kysyn nyt ensimmäiseksi, millainen asuinalue Petosen Litmasenkaari on? Siellä näkyisi olevan edullisia vuokra-asuntoja luhtitaloissa tarjolla, vaan onko edullisen vuokrahinnan takana jokin koukku, rauhaton alue tms.?

• Anonyymi

Opiskelija oon, Kuopioon tähtään. Mitkä talot Männistöstä ja mitkä Itkonniemestä on rauhallista aluetta? Mitkä homeessa?

• Anonyymi

Löytyisiköhän täältä Kelloniemessä asuvia / asuneita, jotka olisivat halukkaita kertomaan alueesta kokemuksiaan? Harkinnassa on asunnon ostaminen alueelta. Kelloniemessä on paljon teollisuutta, mutta oliko suunnitteilla uutta asuintörakentamista Atrian vanhan tehtaan alueelle?

• Anonyymi

Naapurin akka on kauhea noita!

• Anonyymi

Ajelin kierroksen Kelloniemessä. Asuuko siellä ketään? Aika slummile näyttää.

• Anonyymi

Missä on Petosen levottomimmat asunnot?

• Anonyymi

Taidan muuttaa Kuopioon. Mitkä on parhaita asuinalueita?...

• Anonyymi

Aina kun käyn petosella ystäväni luona kylässä niin kauppojen läheisyydessä tulee kamala vanhan kananmunan ja pierun haju mistähän tämä johtuu?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      89
      10652
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      245
      4566
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      163
      3943
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      167
      3439
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      71
      3259
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      69
      3020
    7. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      32
      2712
    8. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      27
      2280
    9. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      65
      1766
    10. Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas

Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt
      Sinkut
      164
      1510
    Aihe