Mikäs olikaan se ruostesuojaketju/firma joka tarjosi äänieristyskäsittelyä?
äänieristys
35
5334
Vastaukset
- kokeiltu
Firman nimi oli Stop-Rust, kyläsaarenkatu 7, Helsinki.
Otin ruostesuojauksen, joka sisälsi:
-alustan ja pyöräkoteloiden massaus
-ovien, takaluukun ja konepellin suojaus niiden sisältä
-muovisten sisälokasuojien asennus taakse
-äänieristyksen parantaminen äänieristysmassalla
Tyytyväinen olen, rengasmelu väheni selvästi. Lisäksi kivien yms ropinoita ei enää kuulu. Moottorimelu kuuluu nyt selvemmin kun muuten tuli hiljaisempaa.
Ainoana miinuksena terävä massan haju, joka tosin nyt alkaa jo helpottaa...;-)- 111
Jaa no sitten muistin oikein ketjun mutta enää en löytänyt mitään tietoa finikorin sivuilta. Aiemmin siellä oli Corolla Verson mittaustuloksetkin.
Ilmeisesti Finikor on luopunut koko asiasta. - GT-kuski
111 kirjoitti:
Jaa no sitten muistin oikein ketjun mutta enää en löytänyt mitään tietoa finikorin sivuilta. Aiemmin siellä oli Corolla Verson mittaustuloksetkin.
Ilmeisesti Finikor on luopunut koko asiasta.Edelleen sama Corolla Verson mittaustulos löytyy sivuilta, mutta sinne pääsee yksittäisten liikkeiden tietojen kautta. Eli esim. Ruoste@Expertit -> Helsinki -> Palvelumme -> Stop Sonic.
Äänieristyskäsittelyä ei tehdä kovin monessa paikassa eli osa liikkeistä on siitä luopunut ilmeisesti kysynnän vähäisyyden takia tms. ja varmaan siksi sitä ei mainosteta Finikorin etusivulla. Suosittelen käsittelyä, jos sitä tekevä liike löytyy lähistöltä, kuten myös suosittelen äänieristettyjä takalokareita. - masa
GT-kuski kirjoitti:
Edelleen sama Corolla Verson mittaustulos löytyy sivuilta, mutta sinne pääsee yksittäisten liikkeiden tietojen kautta. Eli esim. Ruoste@Expertit -> Helsinki -> Palvelumme -> Stop Sonic.
Äänieristyskäsittelyä ei tehdä kovin monessa paikassa eli osa liikkeistä on siitä luopunut ilmeisesti kysynnän vähäisyyden takia tms. ja varmaan siksi sitä ei mainosteta Finikorin etusivulla. Suosittelen käsittelyä, jos sitä tekevä liike löytyy lähistöltä, kuten myös suosittelen äänieristettyjä takalokareita.on kait ollut massan kiinnipysymisessä. Itsekin tuota viime kesänä kysyin yhdestä liikkeestä mutta kommentti oli hieman epämääräinen tyyliin "siitä käsittelystä ei ole meille (siis liikkeelle) vastaavaa hyötyä". Tuli sitten teetettyä vain perinteinen täyskäsittely, joka sekin aavistuksen vähensi tiemelua.
- 111
GT-kuski kirjoitti:
Edelleen sama Corolla Verson mittaustulos löytyy sivuilta, mutta sinne pääsee yksittäisten liikkeiden tietojen kautta. Eli esim. Ruoste@Expertit -> Helsinki -> Palvelumme -> Stop Sonic.
Äänieristyskäsittelyä ei tehdä kovin monessa paikassa eli osa liikkeistä on siitä luopunut ilmeisesti kysynnän vähäisyyden takia tms. ja varmaan siksi sitä ei mainosteta Finikorin etusivulla. Suosittelen käsittelyä, jos sitä tekevä liike löytyy lähistöltä, kuten myös suosittelen äänieristettyjä takalokareita.Kiitos paljon!
- kun tekee
Kun tekee täyskäsittelyn ja vaihtaa kunnolliset hiljaiset renkaat (siis jotkut muut kuin ne Bridgestonet) niin Mazda 6 on varsin hiljainen auto.
- kokemus
Kaikista paras (ja ainoa) keino tehdä M6 hiljaiseksi on ostaa korvatulpat. Melu johtuu huonosti suunnitellusta alustasta, joten ääntä ei juurikaan saa hiljennettyä (vaikka massausliikkeet ahneuksissaan niin tahtoo uskotella). Jos todella haluaa hiljaisen auton niin ainut keino on vaihtaa toiseen merkkiin.
- kokemusta?
kokemus kirjoitti:
Kaikista paras (ja ainoa) keino tehdä M6 hiljaiseksi on ostaa korvatulpat. Melu johtuu huonosti suunnitellusta alustasta, joten ääntä ei juurikaan saa hiljennettyä (vaikka massausliikkeet ahneuksissaan niin tahtoo uskotella). Jos todella haluaa hiljaisen auton niin ainut keino on vaihtaa toiseen merkkiin.
Missä teit äänieristyksen? Sinua on vissiin "kustu silmään"....Oma Mazdani hiljeni ainakin merkittävästi....
- Käyttäjän kokemus
kokemus kirjoitti:
Kaikista paras (ja ainoa) keino tehdä M6 hiljaiseksi on ostaa korvatulpat. Melu johtuu huonosti suunnitellusta alustasta, joten ääntä ei juurikaan saa hiljennettyä (vaikka massausliikkeet ahneuksissaan niin tahtoo uskotella). Jos todella haluaa hiljaisen auton niin ainut keino on vaihtaa toiseen merkkiin.
Ota korva käteen ja kuuntele. Luulin massattua Mazdaani ihan keskiarvoautoksi mitä tulee meluun, mutta ajettuani Avensista tulin toisiin ajatuksiin. Autohan menee suorastaan hiljaa, ja ainoa melu on moottorin melu kiihdytyksissä, se vielä pukkaa tulemaan sisään ehkä hieman liikaa.
Eli omaan kokemukseeni perustuen sun alustaväitteesi menee täysin pieleen. Mutta jos haluaa todella hiljaisen auton niin kalliimmasta luokastahan niitä sitten löytyy ja ranskalaisissa on ehkä panostettu enemmän tähän puoleen (muiden puolien kustannuksella). - katteellinen
Käyttäjän kokemus kirjoitti:
Ota korva käteen ja kuuntele. Luulin massattua Mazdaani ihan keskiarvoautoksi mitä tulee meluun, mutta ajettuani Avensista tulin toisiin ajatuksiin. Autohan menee suorastaan hiljaa, ja ainoa melu on moottorin melu kiihdytyksissä, se vielä pukkaa tulemaan sisään ehkä hieman liikaa.
Eli omaan kokemukseeni perustuen sun alustaväitteesi menee täysin pieleen. Mutta jos haluaa todella hiljaisen auton niin kalliimmasta luokastahan niitä sitten löytyy ja ranskalaisissa on ehkä panostettu enemmän tähän puoleen (muiden puolien kustannuksella)."mutta ajettuani Avensista tulin toisiin ajatuksiin. Autohan menee suorastaan hiljaa". Tämä on valitettavasti totta. Avessa ei kuulu moottorin ääni sisään ja paksut ovet eristävät viereisen kaistan tiemelun. Ainoastaan erittäin rupisella asvaltilla kuuluu rengasmelua.
Tässä suhteessa kuutosen facelift, ellei kykene tuomaan merkittävää parannusta, tulee kyllä olemaan pettymys. - ?????
katteellinen kirjoitti:
"mutta ajettuani Avensista tulin toisiin ajatuksiin. Autohan menee suorastaan hiljaa". Tämä on valitettavasti totta. Avessa ei kuulu moottorin ääni sisään ja paksut ovet eristävät viereisen kaistan tiemelun. Ainoastaan erittäin rupisella asvaltilla kuuluu rengasmelua.
Tässä suhteessa kuutosen facelift, ellei kykene tuomaan merkittävää parannusta, tulee kyllä olemaan pettymys.Tuolla ainakin oikein erikseen mainitaan meluisuus What's bad-kohdassa. Mazdan kohdalla ei.
http://www.honestjohn.co.uk/index.php?url=/carbycar/index.htm - Siinä se...
????? kirjoitti:
Tuolla ainakin oikein erikseen mainitaan meluisuus What's bad-kohdassa. Mazdan kohdalla ei.
http://www.honestjohn.co.uk/index.php?url=/carbycar/index.htmpaljastuu. Aven kohdalla vielä erikseen mainitaan, ettei meluisuus johdu renkaista. Mazda hiljenee reippaasti kun vaihtaa B390:set johonkin muuhun rengasmalliin.
- M6GT
katteellinen kirjoitti:
"mutta ajettuani Avensista tulin toisiin ajatuksiin. Autohan menee suorastaan hiljaa". Tämä on valitettavasti totta. Avessa ei kuulu moottorin ääni sisään ja paksut ovet eristävät viereisen kaistan tiemelun. Ainoastaan erittäin rupisella asvaltilla kuuluu rengasmelua.
Tässä suhteessa kuutosen facelift, ellei kykene tuomaan merkittävää parannusta, tulee kyllä olemaan pettymys.Äänieristys ei mielestäni ole auton kymmenen tärkeimmän ominaisuuden listalla. Radio on ainakin itselläni aina melkoisen kovalla ja kuten sanottua, niin kovin monet asiat menevät äänieristyksen edelle "hyvää autoa" määriteltäessä. Jos joskus kiihkeästi haluan "hiljaisen auton", niin eiköhän se silloin mene tuonne saksalaisosastolle, missä autot oikeasti ovat hiljaisia - renkaista riippumatta.
- on hiukan erikoinen
katteellinen kirjoitti:
"mutta ajettuani Avensista tulin toisiin ajatuksiin. Autohan menee suorastaan hiljaa". Tämä on valitettavasti totta. Avessa ei kuulu moottorin ääni sisään ja paksut ovet eristävät viereisen kaistan tiemelun. Ainoastaan erittäin rupisella asvaltilla kuuluu rengasmelua.
Tässä suhteessa kuutosen facelift, ellei kykene tuomaan merkittävää parannusta, tulee kyllä olemaan pettymys.No, kai sen lauseen noinkin voi kierosti ymmärtää. Aven moottoriäänet kuuluvat yhtälailla sisään, joskin käyntiääni on sivistyneempi. Rengasäänetkin kuuluvat ihan yhtälailla, tosin suojattu Mazda on siis hiljaisempi. Toi on sitten tosi hauska termi toi paksut ovet... eli ovien paksuus on yhtäkuin hiljaisuus. Ei se nyt ihan noin mene ;)
Mutta samaa mieltä siinä, että lähes täydellisen kuutosen yksi parannuskohde on äänieristys. - taxari
M6GT kirjoitti:
Äänieristys ei mielestäni ole auton kymmenen tärkeimmän ominaisuuden listalla. Radio on ainakin itselläni aina melkoisen kovalla ja kuten sanottua, niin kovin monet asiat menevät äänieristyksen edelle "hyvää autoa" määriteltäessä. Jos joskus kiihkeästi haluan "hiljaisen auton", niin eiköhän se silloin mene tuonne saksalaisosastolle, missä autot oikeasti ovat hiljaisia - renkaista riippumatta.
Kävin tyypittämässä uutta 300-sarjan BMW:tä ja täytyy myöntää että äänieristys ja se kuuluisa "laatuvaikutelma" oli erittäin hyvä.
Auto oli erittäin hyvä ajaa ja 320D liikkui kuin hauki kaislikossa.
Ainut ongelma tossa on auton koko ja tietysti hinta, joka on noin 45.000eur pari kolme tonnia varusteisiin.
Rahalla saa, mutta milläs tienaa....
Oma kuutonen (farkku) on mielestäni ihan kohtuullisen hiljainen(ruostesuojaus tehty ja takalokarit), eikä häviä mitenkään erityisen paljon esim. taksi-Volvon tasosta. On siinä tosin eroa, mutta ei mitenkään kauheasti. Tämän tiedän kun ajelen päivittäin kohtuulisen paljon veeseiskakymppisellä voivolla. - korvissa...
katteellinen kirjoitti:
"mutta ajettuani Avensista tulin toisiin ajatuksiin. Autohan menee suorastaan hiljaa". Tämä on valitettavasti totta. Avessa ei kuulu moottorin ääni sisään ja paksut ovet eristävät viereisen kaistan tiemelun. Ainoastaan erittäin rupisella asvaltilla kuuluu rengasmelua.
Tässä suhteessa kuutosen facelift, ellei kykene tuomaan merkittävää parannusta, tulee kyllä olemaan pettymys.Paksut ovet eristävät viereisen kaistan tiemelun....Joo, ja ikkunaahan avensiksessa ei ole ollenkaan, tai jos onkin niin se on turkkilaisen huipputeknologian tuottama viisinkertainen superhyperäänieristelasi. Yleensä auton ovessa on neljäsosa pinta-alasta lasia, ja yleensä se on vielä siinä korvan tasolla. Ja taitaapi olla avensiksessakin loppujen lopuksi samanlaista lasia kuin masassa ja muissakin autoissa. Mutta saataahan olla, että sellaisille pikkuisen reilun metrin mittaiselle se korva jää sinne ikkunatason alapuolelle. Ja oven paksuus...no, toimiihan ne lumelääkkeetkin, kun saadaan mielikuva luotua..vaikka olisi tyhjää täynnä ja pimeätä puolillaan. Samassa sarjassa ne painii tuon melun suhteen níin ave kuin masakin.
- ihmettelevä
korvissa... kirjoitti:
Paksut ovet eristävät viereisen kaistan tiemelun....Joo, ja ikkunaahan avensiksessa ei ole ollenkaan, tai jos onkin niin se on turkkilaisen huipputeknologian tuottama viisinkertainen superhyperäänieristelasi. Yleensä auton ovessa on neljäsosa pinta-alasta lasia, ja yleensä se on vielä siinä korvan tasolla. Ja taitaapi olla avensiksessakin loppujen lopuksi samanlaista lasia kuin masassa ja muissakin autoissa. Mutta saataahan olla, että sellaisille pikkuisen reilun metrin mittaiselle se korva jää sinne ikkunatason alapuolelle. Ja oven paksuus...no, toimiihan ne lumelääkkeetkin, kun saadaan mielikuva luotua..vaikka olisi tyhjää täynnä ja pimeätä puolillaan. Samassa sarjassa ne painii tuon melun suhteen níin ave kuin masakin.
mutta kun jokainen voi omin korvin pienellä vaivalla kuulla kuinka masta möykkää aveen verraten. kyllähän niillä ovien paksuudella ihan maalaisjärjelläkin eroa on: jos siellä on sisällä 5 senttiä enemmän eristettä niin ihme on ellei vaimenna enemmän. ja kaiken lisäksi pelkkä ilmakin vaimentaa, vaikkei eristetta olisikaan.
- niin niin
ihmettelevä kirjoitti:
mutta kun jokainen voi omin korvin pienellä vaivalla kuulla kuinka masta möykkää aveen verraten. kyllähän niillä ovien paksuudella ihan maalaisjärjelläkin eroa on: jos siellä on sisällä 5 senttiä enemmän eristettä niin ihme on ellei vaimenna enemmän. ja kaiken lisäksi pelkkä ilmakin vaimentaa, vaikkei eristetta olisikaan.
JOS siellä sisällä on 5 senttiä enemmän eristettä, niin tottakai eristää ääntä paremmin. Mutta kun siellä ei ole. Pelkkä ilma ei vaimenna noissa mittakaavoissa, voit tutkia asiaa itse tarkemmin jos et usko. Useinhan näissä pelataan juuri mielikuvilla, esimerkkinä toimii pölynimuri; tänä päivänä imuri pystytään tekemään lähes täysin äänettömäksi, mutta niin ei tehdä koska ihmisillä on mielikuva, että imurin äänekkyys liittyy sen tehoon.
Avensiksen äänekkyydestä on tässä hyvä linkki. Huomaa, että on erikseen mainittu ettei melu tule renkaista. Ilmeisesti Briteissä ei olla niin merkkifanaattisia, että siellä pystytään myöntämään jopa Toyotassa olevan huonoja puolia.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=572&posting=22000000007725039 - desibeli
ihmettelevä kirjoitti:
mutta kun jokainen voi omin korvin pienellä vaivalla kuulla kuinka masta möykkää aveen verraten. kyllähän niillä ovien paksuudella ihan maalaisjärjelläkin eroa on: jos siellä on sisällä 5 senttiä enemmän eristettä niin ihme on ellei vaimenna enemmän. ja kaiken lisäksi pelkkä ilmakin vaimentaa, vaikkei eristetta olisikaan.
Mutta kun luet Tuulilasin uusimman 1,8 l vertailutestin, niin voit omin silmin lukea kuinka Avensis möykkää Mazdaan nähden jos autoissa on samat nastarenkaat. Eroa dB-mittarilla on 2 dB Mazdan eduksi useimmilla nopeuksilla. Se siitä Avensiksen hiljaisuudesta.
Tässäkin viestiketjussa alunperin vain kysyttiin missä voi tehdä äänieristyskäsittelyjä ja tästäkin on jo saatu aikaan tavanomainen Mazda6 vs Avensis väittely, vaikkei minusta Avensiksen melutaso liity mitenkään Mazda6:teen ja molemmissa on omat puutteensa äänieristyksen suhteen. - huusko
niin niin kirjoitti:
JOS siellä sisällä on 5 senttiä enemmän eristettä, niin tottakai eristää ääntä paremmin. Mutta kun siellä ei ole. Pelkkä ilma ei vaimenna noissa mittakaavoissa, voit tutkia asiaa itse tarkemmin jos et usko. Useinhan näissä pelataan juuri mielikuvilla, esimerkkinä toimii pölynimuri; tänä päivänä imuri pystytään tekemään lähes täysin äänettömäksi, mutta niin ei tehdä koska ihmisillä on mielikuva, että imurin äänekkyys liittyy sen tehoon.
Avensiksen äänekkyydestä on tässä hyvä linkki. Huomaa, että on erikseen mainittu ettei melu tule renkaista. Ilmeisesti Briteissä ei olla niin merkkifanaattisia, että siellä pystytään myöntämään jopa Toyotassa olevan huonoja puolia.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=572&posting=22000000007725039että tuo Rehti-Jussin kommentti on 2003 Avesta. Nykymalleihinhan on jo tehtaalla lisätty se Ruotsissa jälkikäteenkin asennettavissa ollut meluntorjuntapaketti.
Toinen asia on, että kirjoittaapa joku englantilainen palsta mitä tahansa, niin näkeehän sen melueron palstoiltakin: Alusta alkaen 6:sen palstalla on kyselty ovien lisäeristyksistä, ääntä eristävistä lokareista, erilaisista massauskäsittelyistä jne äänenvaimennustoimenpiteistä. Ave-palstalla tällaisia kyselyjä ei ole ollut ensimmäistäkään. Avessa melu ei siis ole ongelma, kuutosessa paha ongelma. Mitä sitä peittelemään. - pekka pietarinpoika
desibeli kirjoitti:
Mutta kun luet Tuulilasin uusimman 1,8 l vertailutestin, niin voit omin silmin lukea kuinka Avensis möykkää Mazdaan nähden jos autoissa on samat nastarenkaat. Eroa dB-mittarilla on 2 dB Mazdan eduksi useimmilla nopeuksilla. Se siitä Avensiksen hiljaisuudesta.
Tässäkin viestiketjussa alunperin vain kysyttiin missä voi tehdä äänieristyskäsittelyjä ja tästäkin on jo saatu aikaan tavanomainen Mazda6 vs Avensis väittely, vaikkei minusta Avensiksen melutaso liity mitenkään Mazda6:teen ja molemmissa on omat puutteensa äänieristyksen suhteen.Kun se hirveä melu ei ole valitettavasti ainoa puute: lisänä tulee nykyvaatimuksiin nähden puuttellinen ja osin vanhentunut varustelu, vaatimaton turvallisuus, menneen ajan moottoritekniikka...
Koko tuollaiset faceliftit on itse asiassa turhia. Kuutonenkin olisi jo rehellisesti kaivannut nykyhetkeen suunnitellun uuden mallin. - desibeli
huusko kirjoitti:
että tuo Rehti-Jussin kommentti on 2003 Avesta. Nykymalleihinhan on jo tehtaalla lisätty se Ruotsissa jälkikäteenkin asennettavissa ollut meluntorjuntapaketti.
Toinen asia on, että kirjoittaapa joku englantilainen palsta mitä tahansa, niin näkeehän sen melueron palstoiltakin: Alusta alkaen 6:sen palstalla on kyselty ovien lisäeristyksistä, ääntä eristävistä lokareista, erilaisista massauskäsittelyistä jne äänenvaimennustoimenpiteistä. Ave-palstalla tällaisia kyselyjä ei ole ollut ensimmäistäkään. Avessa melu ei siis ole ongelma, kuutosessa paha ongelma. Mitä sitä peittelemään." että tuo Rehti-Jussin kommentti on 2003 Avesta. Nykymalleihinhan on jo tehtaalla lisätty se Ruotsissa jälkikäteenkin asennettavissa ollut meluntorjuntapaketti. "
Eipä muuten taida olla asennettu Aveen mitään meluntorjuntapakettia. Tuo meluntorjuntapaketti koskee Ruotsia, jossa Avensiksen melusta on noussut häly. Ja jos on asennettu, niin onpa vaikutus osoittautunut aika heikoksi, kun siitä huolimatta Avensis on pari dB meluisampi kuin Mazda6 Tuulilasin kevään 2005 testissä. - ei ainoa
pekka pietarinpoika kirjoitti:
Kun se hirveä melu ei ole valitettavasti ainoa puute: lisänä tulee nykyvaatimuksiin nähden puuttellinen ja osin vanhentunut varustelu, vaatimaton turvallisuus, menneen ajan moottoritekniikka...
Koko tuollaiset faceliftit on itse asiassa turhia. Kuutonenkin olisi jo rehellisesti kaivannut nykyhetkeen suunnitellun uuden mallin.Olet oikeassa, melunpuute ei ole ainoa puute Aveen verraattuna. Puuttuu mm pakkasella toimimaton sähköinen pensatankin läppä, puuttuu jumittava sähköinen ohjaustehostin. Onneksi kaikki nykyaikaiset tuvavarusteet,kuten ajonvakautusjärjestemä on saatavissa moottorikoosta riippumatta ja koko auto tehty laadukkaasti Japanissa. Lisäksi hyvät ajo-ominaisuudet, joita Avensikseen ei saa millään rahalla.
- ....
huusko kirjoitti:
että tuo Rehti-Jussin kommentti on 2003 Avesta. Nykymalleihinhan on jo tehtaalla lisätty se Ruotsissa jälkikäteenkin asennettavissa ollut meluntorjuntapaketti.
Toinen asia on, että kirjoittaapa joku englantilainen palsta mitä tahansa, niin näkeehän sen melueron palstoiltakin: Alusta alkaen 6:sen palstalla on kyselty ovien lisäeristyksistä, ääntä eristävistä lokareista, erilaisista massauskäsittelyistä jne äänenvaimennustoimenpiteistä. Ave-palstalla tällaisia kyselyjä ei ole ollut ensimmäistäkään. Avessa melu ei siis ole ongelma, kuutosessa paha ongelma. Mitä sitä peittelemään.From 2003. Eli 2003 ja siitä eteenpäin tähän päivään.
Kirjoittelu palstoilla taas ei todista mitään. Niin Mazdan kuin Avensiksenkin palstoilla on kirjoiteltu vioista joita ei todellisuudessa esiinny niissä autoissa(provoja). Kyselyitä lisä-äänieristyksistä tehneet haluavat vieläkin hiljaisemman auton. Heillä voisi olla vaikka mikä merkki ja silti he haluavat vielä hiljaisemman, mm. ns. hifistit.
Avessa melu ei siis ongelma, tai sitä ei omistajat halua mainita -> merkkiuskollisuus, oma auto paras auto, ei voi olla vikoja/puutteita, fanaattisuus. Lisäksi Toyota-palstoilla vikoihin viittaavat kirjoitukset poistetaan melko nopeasti.
Kumpikaan näistä mainituista autoista ei ole täydellinen, miksi pitäisi esittää päinvastaista.
Itse aikanaan koeajoin molemmat, Mazdan ja Avensiksen. Päädyin Mazdaan, koska en pitänyt Avensiksen ajo-ominaisuuksista, enkä ulkomuodosta, molempiin näihin vaikuttaa omat mieltymykset. Eli pitkälti puhutaan makuasioista.
Ja tosiaan meluisuudesta vielä... uusienkin mittausten mukaan Mazda on hiljaisempi kuin Avensis. Eli korva voi olla puolueellinen, jos ei halua asiaa myöntää itselleen. - on se jännä juttu
pekka pietarinpoika kirjoitti:
Kun se hirveä melu ei ole valitettavasti ainoa puute: lisänä tulee nykyvaatimuksiin nähden puuttellinen ja osin vanhentunut varustelu, vaatimaton turvallisuus, menneen ajan moottoritekniikka...
Koko tuollaiset faceliftit on itse asiassa turhia. Kuutonenkin olisi jo rehellisesti kaivannut nykyhetkeen suunnitellun uuden mallin.Täällä kun vähän viitataakin tuohon kilpailevaan merkkiin niin joku ilmeisesti skannaa sivut ja saa oitis varoituksen avensiksen maininnasta ja sitten alkaa bullshit. Bullshit tulee yksinomaan tämän yhden merkin taholta.
Ei meinaan ole yhtään keskustelua mennyt ihan asialinjalla vaan kuutonen - Avensis keskustelu riistäytyy heti asiattomuuksiin. Mitä tojotistit täällä edes tekevät, yrittävät puolustaa pieleen mennyttä hankintaansa? Eller hur? - muutaman olennaisen
ei ainoa kirjoitti:
Olet oikeassa, melunpuute ei ole ainoa puute Aveen verraattuna. Puuttuu mm pakkasella toimimaton sähköinen pensatankin läppä, puuttuu jumittava sähköinen ohjaustehostin. Onneksi kaikki nykyaikaiset tuvavarusteet,kuten ajonvakautusjärjestemä on saatavissa moottorikoosta riippumatta ja koko auto tehty laadukkaasti Japanissa. Lisäksi hyvät ajo-ominaisuudet, joita Avensikseen ei saa millään rahalla.
Pakkasella jäätyneet lasinpyyhkimet saa kätevästi rikki automaattisella pyyhkimellä. Ja mikäs se oli se automaattisesti katkeileva ohjausakseli... joka parantaa ajo-ominaisuuksia. Kaiken kruunaa hereillä pitävät ajo-ominaisuudet, jonka vuoksi Avensis on takuulla turvallisimpia autoja suomen maassa.
Die Türkischen, jeden tag so schnell... - kuutosessa ja Avessa
huusko kirjoitti:
että tuo Rehti-Jussin kommentti on 2003 Avesta. Nykymalleihinhan on jo tehtaalla lisätty se Ruotsissa jälkikäteenkin asennettavissa ollut meluntorjuntapaketti.
Toinen asia on, että kirjoittaapa joku englantilainen palsta mitä tahansa, niin näkeehän sen melueron palstoiltakin: Alusta alkaen 6:sen palstalla on kyselty ovien lisäeristyksistä, ääntä eristävistä lokareista, erilaisista massauskäsittelyistä jne äänenvaimennustoimenpiteistä. Ave-palstalla tällaisia kyselyjä ei ole ollut ensimmäistäkään. Avessa melu ei siis ole ongelma, kuutosessa paha ongelma. Mitä sitä peittelemään."Alusta alkaen 6:sen palstalla on kyselty ovien lisäeristyksistä, ääntä eristävistä lokareista, erilaisista massauskäsittelyistä jne äänenvaimennustoimenpiteistä. Ave-palstalla tällaisia kyselyjä ei ole ollut ensimmäistäkään."
Johtuisikohan kiinnostus kuutosen lisäeristämiseen vaan siitä, että se on nuorempien, auton parantelusta, autohifistä, tuningista yms. kiinnostuneiden auto, kun taas Avensis on enemmänkin ikäihmisten auto. Kuutosen ostaa sen nuorekkuuden takia moni kolmekymppinen sinkkukin, jota auton parantelu kiinnostaa ja on hyvä että tällä palstalla voivat omistaja jakaa vinkkejä toisilleen. Avensis-kuskit on enemmänkin kävelykeppi-ikää lähestyviä ja silloin kiinnostuksen kohteet alkaa olla enemmänkin eläkeläisten riennoissa kuin auton parantelussa.
Eihän Avensis-palstalla kirjoitella myöskään autohifi-asioista mitään, kun tällä palstalla asia
aina välillä nousee esiin eli tuo kuvaa hyvin auton omistajien kiinnostuksen kohteita ja sitä myöten myös ikäjakaumaa. - keltakaulus
kuutosessa ja Avessa kirjoitti:
"Alusta alkaen 6:sen palstalla on kyselty ovien lisäeristyksistä, ääntä eristävistä lokareista, erilaisista massauskäsittelyistä jne äänenvaimennustoimenpiteistä. Ave-palstalla tällaisia kyselyjä ei ole ollut ensimmäistäkään."
Johtuisikohan kiinnostus kuutosen lisäeristämiseen vaan siitä, että se on nuorempien, auton parantelusta, autohifistä, tuningista yms. kiinnostuneiden auto, kun taas Avensis on enemmänkin ikäihmisten auto. Kuutosen ostaa sen nuorekkuuden takia moni kolmekymppinen sinkkukin, jota auton parantelu kiinnostaa ja on hyvä että tällä palstalla voivat omistaja jakaa vinkkejä toisilleen. Avensis-kuskit on enemmänkin kävelykeppi-ikää lähestyviä ja silloin kiinnostuksen kohteet alkaa olla enemmänkin eläkeläisten riennoissa kuin auton parantelussa.
Eihän Avensis-palstalla kirjoitella myöskään autohifi-asioista mitään, kun tällä palstalla asia
aina välillä nousee esiin eli tuo kuvaa hyvin auton omistajien kiinnostuksen kohteita ja sitä myöten myös ikäjakaumaa.Ave on myös myydyin työsuhdeliisari, ei niitä papat saa vaan ylemän keskiluokan valkokaulustyöläiset. Niin, eihän niitä kuutosia työsuhdeautoiksikaan kelpuuteta.
Mazda nyt vaan ON helvetillisen meluisa. siitä puhe mistä puute. Äänieristyksestä. - adjektiivi haussa
keltakaulus kirjoitti:
Ave on myös myydyin työsuhdeliisari, ei niitä papat saa vaan ylemän keskiluokan valkokaulustyöläiset. Niin, eihän niitä kuutosia työsuhdeautoiksikaan kelpuuteta.
Mazda nyt vaan ON helvetillisen meluisa. siitä puhe mistä puute. Äänieristyksestä.Jos Mazda on helvetillisen meluisa, niin onko Avensis sitten helvetillistäkin meluisampi, koska se on testeissä todettu Mazdaa meluisammaksi?
Työsuhdeleasingissä painaa yrityksen perinteet ja tehdyt sopimukset autofirmojen kanssa ja uusia merkkejä ei kelpuuteta helposti joukkoon. Mazda putosi monen firman leasing-valikoimasta 90-luvulla ja takaisin se ei helposti pääse siksikään, kun Mazdan liikkeitä on edelleen rajoitetusti. Monella paikkakunnalla ei ole ainuttakaan Mazda-liikettä, kun Toyotaa myydään joka niemessä ja notkelmassa. - keltakaulus
adjektiivi haussa kirjoitti:
Jos Mazda on helvetillisen meluisa, niin onko Avensis sitten helvetillistäkin meluisampi, koska se on testeissä todettu Mazdaa meluisammaksi?
Työsuhdeleasingissä painaa yrityksen perinteet ja tehdyt sopimukset autofirmojen kanssa ja uusia merkkejä ei kelpuuteta helposti joukkoon. Mazda putosi monen firman leasing-valikoimasta 90-luvulla ja takaisin se ei helposti pääse siksikään, kun Mazdan liikkeitä on edelleen rajoitetusti. Monella paikkakunnalla ei ole ainuttakaan Mazda-liikettä, kun Toyotaa myydään joka niemessä ja notkelmassa.Onko luetun ymmärtäminen vaikeaa. KUUTONEN on helvetillisen meluisa, sen voi jokainen todeta ilman testejäkin jo viiden kilsan koeajolenkillä. Ei se tuulilasia lukemalla hiljaisemmaks muutu, ne tuulilasit pitäis liisteröidä äänieristysmassalla pyöräkoteloihin ennen kuin auttaisvat.
Työasuhdeautoista (ja taksikäytöstä ja yksityismyynnistä ja myynnistä europassa, USA:ssa etc. etc): Kun ei kelpaa niin ei kelpaa. Jokin mättää, ehkä se on huonoksi arvioitava ja puutteellinen jakelu- ja huoltoverkosto, ehkä huonoksi arvioitava ja puutteellinen auto. - vai niin
keltakaulus kirjoitti:
Onko luetun ymmärtäminen vaikeaa. KUUTONEN on helvetillisen meluisa, sen voi jokainen todeta ilman testejäkin jo viiden kilsan koeajolenkillä. Ei se tuulilasia lukemalla hiljaisemmaks muutu, ne tuulilasit pitäis liisteröidä äänieristysmassalla pyöräkoteloihin ennen kuin auttaisvat.
Työasuhdeautoista (ja taksikäytöstä ja yksityismyynnistä ja myynnistä europassa, USA:ssa etc. etc): Kun ei kelpaa niin ei kelpaa. Jokin mättää, ehkä se on huonoksi arvioitava ja puutteellinen jakelu- ja huoltoverkosto, ehkä huonoksi arvioitava ja puutteellinen auto.Luetun ymmärtäminen taitaa olla vaikeaa. Kun kerran se Avensis on nyt jo useissakin testeissä huomattu samoilla renkailla meluisammaksi kuin kuutonen. Saman voi todeta jo pienellä koeajolenkillä, jos viitsii avea ajaa sen vertaa, sen ajo-ominaisuudet kun puuduttavat jo parinsadan metri ajon jälkeen.
- kuutoskuski
keltakaulus kirjoitti:
Onko luetun ymmärtäminen vaikeaa. KUUTONEN on helvetillisen meluisa, sen voi jokainen todeta ilman testejäkin jo viiden kilsan koeajolenkillä. Ei se tuulilasia lukemalla hiljaisemmaks muutu, ne tuulilasit pitäis liisteröidä äänieristysmassalla pyöräkoteloihin ennen kuin auttaisvat.
Työasuhdeautoista (ja taksikäytöstä ja yksityismyynnistä ja myynnistä europassa, USA:ssa etc. etc): Kun ei kelpaa niin ei kelpaa. Jokin mättää, ehkä se on huonoksi arvioitava ja puutteellinen jakelu- ja huoltoverkosto, ehkä huonoksi arvioitava ja puutteellinen auto.Onko sinulla paljonkin ajokokemusta kuutosesta tai edes Avensiksesta? Tulit ilmeisesti tänne vaan ajankuluksi väittelemään, kun huomasit kuutosen äänieristys-aiheen. Ei siinä Avensiksessa taida olla paljon hurraamista äänieristyksen, ajettavuuden, eikä edes luotettavuudenkaan suhteen. Kuutonen tuntuu olevan kaikissa noissa edellä, testien mukaan siis myös rengasmelu on kuutosessa pienempi, nuo muuthan ovatkin itsestäänselvästi kuutosessa parempia.
Perinteethän ne on syynä Avensiksen suosioon ja tottakai myös selvästi tiheämpi myyntiverkosto. Suotta kannat huolta kuutosen myyntilukemista, eiköhän sitä ole myyty ihan tarpeeksi ja on vaan hyvä ettei enempää myydäkään, niin huoltoajatkin saa paljon nopeammin. - olevan
ihmettelevä kirjoitti:
mutta kun jokainen voi omin korvin pienellä vaivalla kuulla kuinka masta möykkää aveen verraten. kyllähän niillä ovien paksuudella ihan maalaisjärjelläkin eroa on: jos siellä on sisällä 5 senttiä enemmän eristettä niin ihme on ellei vaimenna enemmän. ja kaiken lisäksi pelkkä ilmakin vaimentaa, vaikkei eristetta olisikaan.
Mut siitä huolimatta siinä on sitä ikkunaa korvan tasolla ja siitä alaspäin vaikka huru mykket, ainiijoo, sehän olikin tojotissa viis senttiä paksua...
- satunnainen havainnoija
Kuutosen tarina näyttää muodostuvan tähdenlennoksi: Loistava alku näyttää kääntyvän voimakkaaksi laskuksi (muutos 1Q/2005 -23,9).
Jatkuvalla syötöllä lanseerataan huippuvarusteltuja uusia kilpailijoita, alussa sen hetken (vuosituhannen vaihteen) makutottumuksiin vastaava muotoilu alkaa näyttää toivottoman vanhentuneelta ja auto pieneltä nyt hyväksynnän saavuttaneen pystykeulaisen ja järeän mielikuvan antavan "möhkö"muodin rinnalla. Lanseerattava facelift ei ennakkotietojen mukaan tuo merkittävästi uutta. Ja valitettavasti asia tuskin on kuten keskusteluissa yllä virheellisesti uskotellaan: alentuva myynti ei takaa parempia huoltopalveluja: ei niitä(kään) palveluja voida ylläpitää mikäli kassavirta ehtyy. Näyttää siltä, että kuutosen jäljelle jäävä ase ennen seuraavan kokonaan uuden mallin esittelyä on kilpailu alenevin hinnoin.- Ekonomisti
Näinhän se toimii! Myös kilpailijoilla on sama tilanne edessään...."möhköilläkin"! On niin kovin monia merkkejä, joilla nuo hintojen alennuspaineet ovat vielä niiiiiiiiiiiin paljon Mazdaa kovemmat.
Möhköyden hyväksynnän saavuttamisesta voidaan olla tietenkin montaa mieltä; eipä tuolla supermöhköjen maailmassakaan (lähinnä Vectra & Avensis) se kauppa nyt oikein hyvin tunnu sielläkään käyvän. Myynti alenee itse kullakin, "jottain tarttis tehrä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865