Uusista malleista alkaa vuotaa tietoa.

Anonyymi

24

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hyvin onnistuneen näköisiä ja moderneja, milloinkahan tulee tänne? Pystyvätköhän pitämään hinnat samoissa, edes lähimain? En oikein usko, mutta tuskin nyt paljon nousee, sitten menee koko auton idea edullisena kansanautona ja voi kääntyä muiden merkkien puoleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin onnistuneen näköisiä ja moderneja, milloinkahan tulee tänne? Pystyvätköhän pitämään hinnat samoissa, edes lähimain? En oikein usko, mutta tuskin nyt paljon nousee, sitten menee koko auton idea edullisena kansanautona ja voi kääntyä muiden merkkien puoleen.

        Tänäänhän oli puhetta Dacian julkaista mallit? 29.9.
        https://autobild.fi/uutinen/dacia-sandero-sandero-stepway-ja-logan-taysin-uudet-mallit-suomeen-lahempana-vuoden-vaihdetta-6.182.158154.b7edeb35a4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänäänhän oli puhetta Dacian julkaista mallit? 29.9.
        https://autobild.fi/uutinen/dacia-sandero-sandero-stepway-ja-logan-taysin-uudet-mallit-suomeen-lahempana-vuoden-vaihdetta-6.182.158154.b7edeb35a4

        Pitivät lupauksensa päivämäärästä. Siinä Sanderot ja tiedot, hintoja ei vielä. Logania ei tässä näköjään olekaan, saati nyt mitään farkkua varsinkaan.
        https://www.dacia.fi/dacia-sandero-kolmas-sukupolvi/
        Todellinen puute tulee jos pikkuautosta Sanderosta joutuu pomppaamaan suoraan isoon Dusteriin valinnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitivät lupauksensa päivämäärästä. Siinä Sanderot ja tiedot, hintoja ei vielä. Logania ei tässä näköjään olekaan, saati nyt mitään farkkua varsinkaan.
        https://www.dacia.fi/dacia-sandero-kolmas-sukupolvi/
        Todellinen puute tulee jos pikkuautosta Sanderosta joutuu pomppaamaan suoraan isoon Dusteriin valinnoissa.

        Livenä.
        https://www.youtube.com/watch?v=jp3ZEOl2oTM

        Hinta tietenkin nousee jonkun verran varmasti, onhan auto parannettu. Ehän siinä ole mitään järkeä, että uusitaan auto kokonaan ja hinta pysyy samana, veikkaan alkaen hinnaksi 15-16 tuhatta ja varusteineen ja versiosta riippuen hinnaksi 18-20tuhatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Livenä.
        https://www.youtube.com/watch?v=jp3ZEOl2oTM

        Hinta tietenkin nousee jonkun verran varmasti, onhan auto parannettu. Ehän siinä ole mitään järkeä, että uusitaan auto kokonaan ja hinta pysyy samana, veikkaan alkaen hinnaksi 15-16 tuhatta ja varusteineen ja versiosta riippuen hinnaksi 18-20tuhatta.

        Toi sandero saisi kyllä pysyä valikoimissa se oli ihan perusjärkevä käyttöauto pienillä kuluilla


    • Anonyymi

      Ai perhana noi on Clion koreja

      • Anonyymi

        Sitä parempi. Ei tarvi ostaa Cliota vaan saa Dacian halvemmalla, vai saako.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä parempi. Ei tarvi ostaa Cliota vaan saa Dacian halvemmalla, vai saako.

        Kyllä Sandero on ihan oikeasti piirrettu omana autonaan, toki heijastuksia on.
        https://www.youtube.com/watch?v=FzcQUVwapBI


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Hinnat tulee nouseen pilviin......Niin kävi esim skodalla kun ww otti omistukseen.)))
      hyvästi Dacia...;(((((((

      • Anonyymi

        Kyllä hinnat nousevat mutta kuinka paljon? Dacialla on kyllä varmasti laskettu se, että ei nosteta liikaa hintaa vaan myydään suht halpaa kappalemääräisesti paljon. Muutenhan menee koko Dacian idea ja ostajat kääntyvät muiden merkkien puoleen. Tekevätkö mokan ja nostavat liikaa vai hillitsevätkö ahneuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hinnat nousevat mutta kuinka paljon? Dacialla on kyllä varmasti laskettu se, että ei nosteta liikaa hintaa vaan myydään suht halpaa kappalemääräisesti paljon. Muutenhan menee koko Dacian idea ja ostajat kääntyvät muiden merkkien puoleen. Tekevätkö mokan ja nostavat liikaa vai hillitsevätkö ahneuden.

        Vastoin kuin Renault on tehnyt Dacian kohdalla, edellä mainittua Skodaahan omistajakonserni ei ole ikinä edes brändännyt minään varsinaisena halpamerkkikonseptina. Toki vuosien ajan Skodankin hinnoittelu oli selvästi maltillisempaa kuin emomerkillä.

        Dacian kohdalla hinnoittelu on tosiaan vähän kaksipiippuinen juttu. Mikäli auto halutaan ensisijaisesti pitää useamman ostajan tavoitettavissa olevana halpamerkkinä, on väkisinkin jostain karsittava. Dacian tapauksessa tämä on näkynyt etenkin varustelussa, mutta myös turvatekniikassa, materiaaleissa ja myös hieman pelkistetymmässä designissä. Tämä karsiminen on luonnollisesti aiheuttanut sen, että merkki ei ole ollut edes vaihtoehto monille "länsimaisten" autojen viimeistelyyn, sekä varustetasoihin tottuneille.
        Jos laatuvaikutelmaa, varustelua sekä turvatekniikan tasoa kohennetaan lähemmäksi kilpailijoiden vastaavia malleja, hinta kohoaa väkisinkin. Tämä puolestaan karsii asiakkaita niiden piiristä, joille "uusi auto käytetyn hinnalla" on ollut se juttu. Silloin myöskin tavallaan menetetään se alkuperäinen Dacian perusidea. Nähtäväksi jää, kumpi myy Dacian kohdalla paremmin: halpa hinta vai kokonaisuutena kilpailukykyisempi, mutta oletettavasti edeltäjiään kalliimpi auto.
        Uskoisin, että jos hinta nousee liian lähelle kilpailijoita, moni varmasti tekee kaupat " varman päälle" ja ostaa sen ainakin imagollisesti paremman kilpailijan. Minusta Dacian ei kannattaisikaan yrittää laventaa reviiriään liiaksi. Jo omistajamerkiltäkin - saatikka lukuisilta kilpailijoita löytyy valmiit ratkaisut samaan segmenttiin hyviksi tunnettuina paketteina. Siihen väliin on vaikea nousta Dacian imagolla. Asia on toki toisin, jos hinta jollain ihmeellä saataisiin pidettyä yhä todella alhaalla. Asetelma muuttuisi päinvastaiseksi. Aika näyttää.

        Mutta eipä siinä, unohtaen hinnoittelu -ja brändipolitiikan, uuden Sanderon ei tarvitse ainakaan ulkoisesti hävetä useimpia kilpailijoitaan. Myös varustelu ja turvallisuuspuoli vaikuttaa parantuvan harppauksin tämän päivän tasolle, mikä on tietenkin etenkin jälkimmäisessä tapauksessa erinomainen asia. Perustekniikkahan Dacioissa on ollut jo pitkään ajanmukaista. Saa nähdä miten uusi Sandero tulee pärjäämään euro-ncap:ssa. Ei toki edellinenkään sukupolvi ollut aikansa testissä surkeimmasta päästä neljällä tähdellään, mutta liian kaukana parhaista kuitenkin. Olisihan se hurja juttu, jos uusi Sandero ensimmäisenä Daciana kiskaisisi täydet viisi tähteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastoin kuin Renault on tehnyt Dacian kohdalla, edellä mainittua Skodaahan omistajakonserni ei ole ikinä edes brändännyt minään varsinaisena halpamerkkikonseptina. Toki vuosien ajan Skodankin hinnoittelu oli selvästi maltillisempaa kuin emomerkillä.

        Dacian kohdalla hinnoittelu on tosiaan vähän kaksipiippuinen juttu. Mikäli auto halutaan ensisijaisesti pitää useamman ostajan tavoitettavissa olevana halpamerkkinä, on väkisinkin jostain karsittava. Dacian tapauksessa tämä on näkynyt etenkin varustelussa, mutta myös turvatekniikassa, materiaaleissa ja myös hieman pelkistetymmässä designissä. Tämä karsiminen on luonnollisesti aiheuttanut sen, että merkki ei ole ollut edes vaihtoehto monille "länsimaisten" autojen viimeistelyyn, sekä varustetasoihin tottuneille.
        Jos laatuvaikutelmaa, varustelua sekä turvatekniikan tasoa kohennetaan lähemmäksi kilpailijoiden vastaavia malleja, hinta kohoaa väkisinkin. Tämä puolestaan karsii asiakkaita niiden piiristä, joille "uusi auto käytetyn hinnalla" on ollut se juttu. Silloin myöskin tavallaan menetetään se alkuperäinen Dacian perusidea. Nähtäväksi jää, kumpi myy Dacian kohdalla paremmin: halpa hinta vai kokonaisuutena kilpailukykyisempi, mutta oletettavasti edeltäjiään kalliimpi auto.
        Uskoisin, että jos hinta nousee liian lähelle kilpailijoita, moni varmasti tekee kaupat " varman päälle" ja ostaa sen ainakin imagollisesti paremman kilpailijan. Minusta Dacian ei kannattaisikaan yrittää laventaa reviiriään liiaksi. Jo omistajamerkiltäkin - saatikka lukuisilta kilpailijoita löytyy valmiit ratkaisut samaan segmenttiin hyviksi tunnettuina paketteina. Siihen väliin on vaikea nousta Dacian imagolla. Asia on toki toisin, jos hinta jollain ihmeellä saataisiin pidettyä yhä todella alhaalla. Asetelma muuttuisi päinvastaiseksi. Aika näyttää.

        Mutta eipä siinä, unohtaen hinnoittelu -ja brändipolitiikan, uuden Sanderon ei tarvitse ainakaan ulkoisesti hävetä useimpia kilpailijoitaan. Myös varustelu ja turvallisuuspuoli vaikuttaa parantuvan harppauksin tämän päivän tasolle, mikä on tietenkin etenkin jälkimmäisessä tapauksessa erinomainen asia. Perustekniikkahan Dacioissa on ollut jo pitkään ajanmukaista. Saa nähdä miten uusi Sandero tulee pärjäämään euro-ncap:ssa. Ei toki edellinenkään sukupolvi ollut aikansa testissä surkeimmasta päästä neljällä tähdellään, mutta liian kaukana parhaista kuitenkin. Olisihan se hurja juttu, jos uusi Sandero ensimmäisenä Daciana kiskaisisi täydet viisi tähteä.

        Puhut asiaa. Olin jo aikeissa alkaa tehdä kauppaa nykyisen Sanderon ostamiseksi, mutta kun sain vihiä uusista malleista jäin odottelemaan, uusi Sandero on ihan nätti ja ihan uusi kaikilta osin.
        Vanhaksi jääneitä Sanderoita saa kyllä kohta todella hyvillä tarjouksilla varastojen loppumiseen asti ja kyllähän niilläkin ajaa pois tiehensä.
        Uusi houkuttelee kun ajelen pitkiä matkoja kesäisin.
        Jännittävää saada tietää minkälaiseen päätökseen Dacialla ovat tulleet hintapolitiikassa.
        Toivottavasti ovat kääntyneet sille kannalle missä ovat olleetkin, myydä hyviä autoja paljon mahdollisimman monien ulottuville ja saada siitä katetta valmistajalle.

        Harmittaa vaan hallituksen asenne ns.normaali autojen suhteen, polttomoottoriautojen käyttö loppuu 10 päästä.
        https://www.is.fi/autot/art-2000006658122.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut asiaa. Olin jo aikeissa alkaa tehdä kauppaa nykyisen Sanderon ostamiseksi, mutta kun sain vihiä uusista malleista jäin odottelemaan, uusi Sandero on ihan nätti ja ihan uusi kaikilta osin.
        Vanhaksi jääneitä Sanderoita saa kyllä kohta todella hyvillä tarjouksilla varastojen loppumiseen asti ja kyllähän niilläkin ajaa pois tiehensä.
        Uusi houkuttelee kun ajelen pitkiä matkoja kesäisin.
        Jännittävää saada tietää minkälaiseen päätökseen Dacialla ovat tulleet hintapolitiikassa.
        Toivottavasti ovat kääntyneet sille kannalle missä ovat olleetkin, myydä hyviä autoja paljon mahdollisimman monien ulottuville ja saada siitä katetta valmistajalle.

        Harmittaa vaan hallituksen asenne ns.normaali autojen suhteen, polttomoottoriautojen käyttö loppuu 10 päästä.
        https://www.is.fi/autot/art-2000006658122.html

        No ei varmaankaan polttomoottoriautojen käyttö varsinaisesti lopu vielä pitkään, pitkään aikaan, mutta uusien polttomoottoriautojen tuotantoa ohjataan erilaisten päästökiristyksien myötä enemmän pykälä kerrallaan sähköön päin, kunnes lopulta se viimeinen fossiilista polttava rullaa hihnalta. Tämänkin jälkeen bensaa ja naftaa tulee vielä saamaan mittareista vuosikaudet, kenties vuosikymmenet.
        Nämä asiat eivät tapahdu hetkessä.
        Sähköauto ei ole vielä täysin valmis haastaja polttomoottoriautolle, kun otetaan huomioon kaikki näkökohdat kokoluokkien hinnoittelusta aina ympärivuotisen käytön kantosäteeseen jne.
        Tällä hetkellä joku koirankopin kokoinen täyssähköauto alle 300 km ajosäteellä maksaa enemmän kuin bensaa polttava farkku-Passatti, niin vielä ei voi puhua sähköautoa bensa-auton korvaajana isossa mittakaavassa.
        Asioiden pitää kehittyä ja mennä vielä paljon eteenpäin. Sähkötekniikan autoissa pitää halventua merkittävästi, muuten uudet autot ovat yhä harvempien ulottuvilla, mikä puolestaan johtaa uusiin ongelmiin etenkin harvaan asutuissa pitkien välimatkojen yhteiskunnissa.
        Vaikka esim. ajosädekkin on ottanut huimia harppauksia viime vuosina, en näe, että sähköautojen hintoja pystytään puristamaan vielä kymmenessä vuodessa korvaamaan polttomoottoriautot täysimääräisesti suurten massojen saataville. Se tarkoittaisi, että periaatteessa tänäpäivänä esitellyn uuden sähköauton seuraajamallin hinnan pitäisi mallikaarensa aika pudota likimain vastaavan bensiiniauton hintaiseksi, mikä tuskin on vielä mahdollista .... mainittakoon, että juuri esitelty Honda E , joka on Kia Picanton kokoinen kaupunkiauto, maksaa hinnat alkaen 35 th euroa....Picanton hinnat alkavat 13,5 th eurosta....

        Mutta kieltämättä sähkö on jo ns. nurkan takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut asiaa. Olin jo aikeissa alkaa tehdä kauppaa nykyisen Sanderon ostamiseksi, mutta kun sain vihiä uusista malleista jäin odottelemaan, uusi Sandero on ihan nätti ja ihan uusi kaikilta osin.
        Vanhaksi jääneitä Sanderoita saa kyllä kohta todella hyvillä tarjouksilla varastojen loppumiseen asti ja kyllähän niilläkin ajaa pois tiehensä.
        Uusi houkuttelee kun ajelen pitkiä matkoja kesäisin.
        Jännittävää saada tietää minkälaiseen päätökseen Dacialla ovat tulleet hintapolitiikassa.
        Toivottavasti ovat kääntyneet sille kannalle missä ovat olleetkin, myydä hyviä autoja paljon mahdollisimman monien ulottuville ja saada siitä katetta valmistajalle.

        Harmittaa vaan hallituksen asenne ns.normaali autojen suhteen, polttomoottoriautojen käyttö loppuu 10 päästä.
        https://www.is.fi/autot/art-2000006658122.html

        Tuli mieleen että pystyyköhän niitä vanhoja malleja alennuksella ostamaan kun niitä on aina pitänyt jonottaa peräti puolikin vuotta. Luultavasti ne vanhat varastot ovat tyhjät monenkin mallin kohdalla!!


    • Anonyymi

      Pohjoisesta puhaltaa jäätävä wiima, joten accu vehkeet lämpöiseen talliin!!😳😲😳😲

      • Anonyymi

        Mites lataat sähköautoa kerrostalon pihalla? Kyllä se on Dacia seuraava auto, bensamoottorilla, odotan noita uusia Sanderoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites lataat sähköautoa kerrostalon pihalla? Kyllä se on Dacia seuraava auto, bensamoottorilla, odotan noita uusia Sanderoita.

        Jos sähköautot lisääntyy niin kyllä parkkipaikoille taytyy tulla muutoksia vuokratalo alueillekkin !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sähköautot lisääntyy niin kyllä parkkipaikoille taytyy tulla muutoksia vuokratalo alueillekkin !!

        Joo ja vastikkeet nousee ja vuokrat tolppien uusimisen takia. Viehän sähköauton latauskin enempi virtaa kuin tavallinen auton lokilämmitin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jäätävä epävarmuus

      Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      84
      1786
    2. Ainakin hän on elossa

      ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1419
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

      Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      119
      1230
    4. Vanhemmalle naiselle

      Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      87
      1172
    5. Siltojen varjoissa

      Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      291
      1151
    6. Mitä hellittelynimiä

      Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      66
      983
    7. Mitä meille oikein

      Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      56
      942
    8. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

      Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      40
      917
    9. Pitsaa selliiä

      Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      910
    10. Tiedätkö et olet

      Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      864
    Aihe