Tämä on kyllä varmaan aivan toivoton yritys, mutta yritetään kuitenkin...Eli hakusessa on leffan nimi, jonka olen nähnyt muistaakseni vain yhden kerran. Luullakseni tv:stä katsottu joskus vuosina noin 1998-2002. Oli mielestäni silloin (lapsena) tosi hyvä ja jännittävä elokuva (olikohan edes ikää katsoa?!) ja tyylilaji oli varmaankin jännitys-trilleri osastoa. Itse leffasta muistan ikävä kyllä kovin vähän. Selvimmin on jäänyt mieleen tälläinen kohtaus: miehen pitää jostain syystä päästä kaupungin alla sijaitseviin tunneleihin, viemäreihin tai johonkin vastaavaan maan alaiseen verkostoon. Jotain asiaa hänen sinne piti mennä hoitamaan, mutta koska ei osannut ilmeisesti itse kulkea siellä, hän palkkasi muistaakseni kadulta jonkun kodittoman miehen/kerjäläisen itselleen oppaaksi ja viemään hänet oikeaan paikkaan maan alla. Koditon mies opasti päähenkilön tunneleihin, mutta jostain syystä kääntyi päähenkilöä vastaan ja jätti hänet sinne. Koditon mies siis eksytti muistaakseni päähenkilön tahallaan ja epävarma mielikuva sanoo, että olisiko tämä koditon vielä työntänyt jonkun teräsoven tms. kiinni, ettei päähenkilö pääse pakoon. Jotenkin jäänyt mieleen, että päähenkilö yrittää vielä huutaa kodittoman perään, mutta tämä vain nauraa. Tästä en ole aivan varma. Lisäksi muistan, että elokuvassa oli kohtauksia ehkä jonkin hotellin aulasta ja se saattoi olla keskeinen paikka tässä leffassa. Ainakin luulen, että tuo hotellin aula on jäänyt sen verran tarkasti mieleen, että sen saattaisin tunnistaa nähdessäni. (vaikka aika samanlaisiahan ne tietysti aina on....)
Ikävä kyllä tuon enempää en muista. Aina silloin tällöin tuo muistamani kohtaus leffasta käynyt mielessä ja miettinyt, että mikä leffa se oikein oli, mutta etsiminen ei ole tuottanut tulosta. Olisi suoranainen ihme, jos joku tuosta kuvauksesta leffan tunnistaa, mutta jos niin olen erittäin kiitollinen! Voihan se olla, että kysessä on joku kertaalleen Suomessa esitetty leffa ja löytäminen tätäkin kautta mahdotonta.
Mikä elokuva kyseessä?
11
80
Vastaukset
- Anonyymi
Bond elokuvissakin näytelleen Lundgrenin leffa.
- Anonyymi
The Punisher (1989) ?
📼 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
The Punisher (1989) ?
📼Kurkkasin trailerin, ei valitettavasti vaikuttanut oikealta leffalta. Liian räiskintä/toiminta -meininki oli tuossa... AP
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kurkkasin trailerin, ei valitettavasti vaikuttanut oikealta leffalta. Liian räiskintä/toiminta -meininki oli tuossa... AP
Ok, aina ei voi osua kohdalle, nämä vinkit ovat vähän kuin etsisi neulaa viemäriverkostosta...
Helpottaisi kauheasti (vanhoja vinkkiarvoituksia muistellen) jos tässä leffassa olisi ollut trapetsitaiteilija siellä viemärissä ja se olisi kuvattu jossain Tampereen torilla tai Hämeenkyrössä ;D
Dolph Lundgrenin tuotannoista se kyllä on eniten leffa, jossa seikkaillaan viemäreissä, mutta en nyt itse tsekannut, onko siinä ko. kaltaista kohtausta. Ehkä muistat jonkun toisen leffan tai tv-sarjan tapahtumia ja Dolph ei siinä sitten lopulta ollutkaan?
📼
- Anonyymi
chud (1984)
- Anonyymi
Traileri katsottu..ei ollut tuollaisia hirviöitä kyllä siinä leffassa... AP
- Anonyymi
Voisiko olla joku Twilight zonen jakoista. Sitähän esitettiin noihin aikoihin. Taisi olla Pelon rajalla-nimellä.
- Anonyymi
Itse mietin lähinnä Linda Hamilton/Ron Pearlman tv-sarjaa Beauty & The Beast, jos mennään tv-sarjoihin, jotka sijoittuvat maan alle/viemäreihin.
📼
- Anonyymi
Viemärirotta 2
- Anonyymi
Aika laihat on vinkit. Sama kun kysyisi elokuvaa jossa on valkoihoinen mies ja se menee baariin.
- Anonyymi
Täytyy olla joko Road House tai Cocktail... :D
Jos siinä on Matti Pellonpää, niin on Aki Kaurismäen leffa.
📼
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232648- 1642081
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1161341Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631306- 971256
HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio291194En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771161Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351142Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451119Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841078