Mikä elokuva kyseessä?

Anonyymi

Tämä on kyllä varmaan aivan toivoton yritys, mutta yritetään kuitenkin...Eli hakusessa on leffan nimi, jonka olen nähnyt muistaakseni vain yhden kerran. Luullakseni tv:stä katsottu joskus vuosina noin 1998-2002. Oli mielestäni silloin (lapsena) tosi hyvä ja jännittävä elokuva (olikohan edes ikää katsoa?!) ja tyylilaji oli varmaankin jännitys-trilleri osastoa. Itse leffasta muistan ikävä kyllä kovin vähän. Selvimmin on jäänyt mieleen tälläinen kohtaus: miehen pitää jostain syystä päästä kaupungin alla sijaitseviin tunneleihin, viemäreihin tai johonkin vastaavaan maan alaiseen verkostoon. Jotain asiaa hänen sinne piti mennä hoitamaan, mutta koska ei osannut ilmeisesti itse kulkea siellä, hän palkkasi muistaakseni kadulta jonkun kodittoman miehen/kerjäläisen itselleen oppaaksi ja viemään hänet oikeaan paikkaan maan alla. Koditon mies opasti päähenkilön tunneleihin, mutta jostain syystä kääntyi päähenkilöä vastaan ja jätti hänet sinne. Koditon mies siis eksytti muistaakseni päähenkilön tahallaan ja epävarma mielikuva sanoo, että olisiko tämä koditon vielä työntänyt jonkun teräsoven tms. kiinni, ettei päähenkilö pääse pakoon. Jotenkin jäänyt mieleen, että päähenkilö yrittää vielä huutaa kodittoman perään, mutta tämä vain nauraa. Tästä en ole aivan varma. Lisäksi muistan, että elokuvassa oli kohtauksia ehkä jonkin hotellin aulasta ja se saattoi olla keskeinen paikka tässä leffassa. Ainakin luulen, että tuo hotellin aula on jäänyt sen verran tarkasti mieleen, että sen saattaisin tunnistaa nähdessäni. (vaikka aika samanlaisiahan ne tietysti aina on....)

Ikävä kyllä tuon enempää en muista. Aina silloin tällöin tuo muistamani kohtaus leffasta käynyt mielessä ja miettinyt, että mikä leffa se oikein oli, mutta etsiminen ei ole tuottanut tulosta. Olisi suoranainen ihme, jos joku tuosta kuvauksesta leffan tunnistaa, mutta jos niin olen erittäin kiitollinen! Voihan se olla, että kysessä on joku kertaalleen Suomessa esitetty leffa ja löytäminen tätäkin kautta mahdotonta.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Bond elokuvissakin näytelleen Lundgrenin leffa.

      • Anonyymi

        The Punisher (1989) ?

        📼


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        The Punisher (1989) ?

        📼

        Kurkkasin trailerin, ei valitettavasti vaikuttanut oikealta leffalta. Liian räiskintä/toiminta -meininki oli tuossa... AP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kurkkasin trailerin, ei valitettavasti vaikuttanut oikealta leffalta. Liian räiskintä/toiminta -meininki oli tuossa... AP

        Ok, aina ei voi osua kohdalle, nämä vinkit ovat vähän kuin etsisi neulaa viemäriverkostosta...

        Helpottaisi kauheasti (vanhoja vinkkiarvoituksia muistellen) jos tässä leffassa olisi ollut trapetsitaiteilija siellä viemärissä ja se olisi kuvattu jossain Tampereen torilla tai Hämeenkyrössä ;D

        Dolph Lundgrenin tuotannoista se kyllä on eniten leffa, jossa seikkaillaan viemäreissä, mutta en nyt itse tsekannut, onko siinä ko. kaltaista kohtausta. Ehkä muistat jonkun toisen leffan tai tv-sarjan tapahtumia ja Dolph ei siinä sitten lopulta ollutkaan?

        📼


    • Anonyymi

      chud (1984)

      • Anonyymi

        Traileri katsottu..ei ollut tuollaisia hirviöitä kyllä siinä leffassa... AP


    • Anonyymi

      Voisiko olla joku Twilight zonen jakoista. Sitähän esitettiin noihin aikoihin. Taisi olla Pelon rajalla-nimellä.

      • Anonyymi

        Itse mietin lähinnä Linda Hamilton/Ron Pearlman tv-sarjaa Beauty & The Beast, jos mennään tv-sarjoihin, jotka sijoittuvat maan alle/viemäreihin.

        📼


    • Anonyymi

      Viemärirotta 2

    • Anonyymi

      Aika laihat on vinkit. Sama kun kysyisi elokuvaa jossa on valkoihoinen mies ja se menee baariin.

      • Anonyymi

        Täytyy olla joko Road House tai Cocktail... :D

        Jos siinä on Matti Pellonpää, niin on Aki Kaurismäen leffa.

        📼


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe