Enkelikokemukset

Anonyymi

Sattumalta olen kuullut useammankin psykoosisairaan juttelevan enkelikokemuksista, ja jäin miettimään että mitenkähän yleisiä ne mahtavat olla. Ehkä jopa provosoivast meitin, voiko näillä asioilla olla syy yhteys?

Siksi kyselenkin muiden ihmisten kokemuksia ja mielipiteitä. Puolesta, vastaan tai muuten vaan.

13

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tiedä ovatko ufoja vai enkeleitä mutta seksistä ne tykkää?

    • Anonyymi

      Terveilläkin on näitä. En usko että kaikki epätavalliset kokemukset ovat vain sairauden oiretta, vaan psykoottisuus nostaa kaikkea sellaistakin esiin mikä on yleensä torjuttuna terveen ihmisen kokemusmaailmassa. Henkiolentoihin uskotaan melkein kaikissa kulttuureissa paitsi nykyisessä jossa niitä pidetään järjenvastaisena.

    • Anonyymi

      En tiedä enkeleistä mutta eräs tuttava joutui yllättäen psykoosiin ja hän kuvasi jälkeenpäin sitä aikaa kahdeksi viikoksi helvetissä.
      Mieletöntä ja silmitöntä kauhua ja pelkoa, missään ei ollut turvassa. Siitä on olleet enkelit kaukana.

      Kerrottakoon että tämä ihminen on nykyään täysin terve, ollut jo vuosia.
      Psykoosin laukaisi ilmeisesti iso henkinen trauma.

    • Anonyymi

      Itse uskon enkelehin. Olen saanut kuvattua eläinten enkelin.
      Orbeja voin kuva milloin vain,mutta pimeällä,kun ovat niin kirkkaita,ettei päivällä saa kuvattua.
      Ilman kuvaakin näen Ak enkeli orbeja.
      En kuulu kirkkooon,en mihinkään suuntaukseen,mutta kokoelämäni on ollut täynnä heitä.
      Tunnen päivälläkin,mutta se on toinen asia..

    • Anonyymi

      Enpä ole koskaan elämässäni nähnyt mitään enkeleitä, enkä orbeja tms. Vaikka minut on diagnosoitu vaikka miksi.

      Itse katson nämä tällaiset kokemukset harhoiksi. Väliaikaisiksi tosin.

      Ja tällä aiheella ja sen mainostamisella jotkut ihmiset, tai yritykset, kuten Astral tv huijaavat ihmisiä, ja vievät heiltä rahoja.

      Joten ei ehkä ole sopivaa tätä aihetta ottaa esille ja siitä sen enempää puhua, jotta joku, tai ihmiset eivät ala soitella kyseiseen ohjelmaformaattiin, tai alalla toimiviin muihin yrityksiin ja yksityishenkilöihin, ja menetä rahoja valehtelijoille.

      • Anonyymi

        Enpä ole koskaan elämässäni nähnyt mitään enkeleitä, enkä orbeja tms. Vaikka minut on diagnosoitu vaikka miksi.

        Itse katson nämä tällaiset kokemukset harhoiksi. Väliaikaisiksi tosin.

        Kun ihminen näkee,niin uskoo..eikös se ole näin?
        Itse olen kuvannut videolle ,usein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole koskaan elämässäni nähnyt mitään enkeleitä, enkä orbeja tms. Vaikka minut on diagnosoitu vaikka miksi.

        Itse katson nämä tällaiset kokemukset harhoiksi. Väliaikaisiksi tosin.

        Kun ihminen näkee,niin uskoo..eikös se ole näin?
        Itse olen kuvannut videolle ,usein.

        No, ihminen uskoo tottakai kun näkee ja minä näen.


    • Anonyymi

      Esitieteellisellä ajalla unia, hallusinaatioita, psykoottisia harhoja(=näkyjä, visioita,) demoneista, enkeleistä ja muista fiktiivisistä henkiolennoista pidettiin "yliluonnollisina" ilmiöinä todennäköisemmän selityksen puutteessa.

      Nykyisin mielen toiminnasta on enemmän tietoa eikä yhdenkään "henkiolennon" olemassaoloa ole todistettu tieteellisessä mielessä.

      Unetkin ovat täynnä itsenäisesti toimivia "henkiolentoja" mutta ei näiden unihahmojen reaalimaailmallista olemassaoloa kuitenkaan ole todistettu.

      Unien näkeminen todistaa, että aivot pystyvät luomaan sisäisiä objekteja joilla vaikuttaa olevan itsenäinen tajunta vaikkeivat ne ole olemassa yksilön subjektiivisen tajunnan ulkopuolella

      • Anonyymi

        Teide ei osaa tätä kaikkea vielä selittää vaikka yrittääkin selittää. Enemmistö ei halua astua selittää maailman ulkopuolelle. Myös päiväsaikaan projisoimme maailman joka on jotenkuten päällekkäinen reaalimaailman kanssa. Esim. Kuvittelemme mitä ulkona on ja muistamme erilaisia paikkoja, vaikka emme niitä silloin ja siinä suoraan näekään. Mutta näiden miettiminen ei kenellekään yleensä kovin hyödyllistä ole. Niin monimutkaista se on ja maailman tosi luonne ja perusta on vielä mysteerien peittämä.


    • Anonyymi

      Voi olla ,kun ihminen joka kieltää ko.asian, ei tule koskaan näkemään.
      Sulkeutunut mieli eli nykyaikainen,on syynä.
      Ihmiset ajattelevat muuta,kuin mitä todellisuudessa on?
      Olkaa avoimempia,tämä yhteiskunta on liian vilkas.
      Katsokaa pimeässä taivaalle,kun tähdet näkyvät.
      Miettikää,miksi olemme täällä?
      Onko muualla elämää?

      • Anonyymi

        Sulkeutunut mieli eli nykyaikainen,on syynä.

        Totta,tiedän milloin näen mutta siihen on vaikea päästä kiireiltä ja tressiltä.
        Minä näen paljon,kun tulee aika.


    • Anonyymi

      Ihan ilman psykoottista sairautta näitä esiintyy. Suurimman osan olenkin kuullut ihmisiltä jotka ovat ns. Terveiden kirjassa. Etiäisiä, enneunia ja näkyjä. Eipä näistä yleensä puhuta. Ehkä taustalla myös jonkinlainen leimaantumisen pelko. Psykoosi taas mielestäni on enemmänkin painajainen joka ei lopu. Kaikki menneisyyden asiat ja pelot puskevat päälle. Psykoosi on todella tuskastuttava kokemus, mutta ehkä voin sanoa että olen kokemusta viisaampi ja näin myös miten hullusti asiat ovat mieleltään järkkyneen hoidossa. Valtio ja yhteisö on juuri sitä miten se kohtelee heikointaan. Ja en todellakaan kehuisi sen tasoa. Kyyti on kylmää avuttomassa tilanteessa ja omiaan luomaan lisää traumoja. Hoitomyöntyvyyttä on oikeastaan naurettavaa pyytää kun luottamus siihen menee alkumetreillä.

    • Anonyymi

      Ennen vanhaanhan uskottiin yleisesti skitsofreniankin olevan riivaajien aiheuttama tila.

      En tiedä kuinka paljon siihen sairastuneet ihmiset kertovat näistä kohtaamisistaan henkimaailman kanssa. Eivät ne ilmeisesti kovinkaan yleisiä ole, koska aiheesta ei ole juuri minkäänlaista tietoa missään. Se olisikin aika vallankumouksellista, jos lääkärit joutuisivat myöntämään sen, että kyseessä ei olekaan ollenkaan sairaus, vaan jokin aivan muu. Papit alkaisivat hoitaa näitä ihmisiä lääkäreiden sijaan.

      Lääketieteelle erittäin kiusallinen juttu, joten asiaa saatetaan salata tahallaankin.

      Omat "tutkimukseni" viittaavat siihen, että uskonnolliset harhat ovat vähentyneet vuosikymmenten saatossa. Ennen ihmiset kuvittelivat yleisemmin olevansa jeesuksia, johannes kastajia, tai vaikka neitsyt marioita, Nykyään en ole enää sairastuneissa törmännyt samaan, kuin mihin vielä 30 vuotta sitten törmäsin. Uskonnolliset harhat näyttäisivät selvästi vähentyneen, liekö syynä lisääntynyt maallistuminen.

      Itse olen kohdannut henkimaailman joitain kertoja kokemuksissani. En kuulu mihinkään uskonnolliseen ryhmään, olen aina kuitenkin ollut hyvin kiinnostunut näistäkin asioista. Voin väittää olevani jopa jossain määrin riivattu. Kyse ei ole onneksi kuitenkaan mistään manaaja elokuvan kaltaisesta tapauksesta, vaan paljon lievemmästä piinasta. En edes ole kovinkaan peloissani kpkp asiasta. Olen tutkinut ja pohtinut näitä asioita jo vuosikymmeniä, ja on se omalla tavallaan ollut jopa mielenkiintoistakin. En ala nyt kertomaan kohtaamisistani sen tarkemmin, ehkä jos joku haluaa niistä kuulla, niin saatan niistä jotain kertoakin.

      Mulla on kuitenkin yksi ns. enkelikokemus, jossa aloin kuulla telepaattisesti kaunista naisääntä, joka alkoi antaa minulle neuvoja. Olin pahasti psykoottinen ja makasin yleissairaalan pedillä. Olin ilmeisesti taas pahasti henkien piinaama ja tämä "enkeliääni" neuvoi minua karkoittamaan nämä henget itsestäni. Neuvo oli hyvin yksinkertainen, minun piti vain käskeä voimakkaasti huutamalla nämä henget painumaan itsestäni helvettiin. Tein mitä neuvottiin ja enkeliääni katosi. Olin menettänyt ääneni, ilmeisesti hypotermian takia, ja kun huusin oikein kunnolla, niin ääneni palasi.

      Uskoo ken tahtoo. Tosijuttu kuitenkin. Kun nyt kysyttiin näistä enkeleistä, niin kerroin vain mitä koin. Joskus jopa enkeli voi tulla apuun, jos tilanne sitä vaatii. Kyllä meitä autetaan "taivaalliseltakin osastolta".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe