Työsuhdefillarit komistuvat - Verovapaasti voi pian saada jopa 3 000-4 000 euron sähköpyörän

Anonyymi

23

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköllä survoo menemään kelissä kuin kelissä ja sitten lämpöiseen saunaan???🤗

    • Anonyymi

      Jeps. Erittäin harvalla vaan on varaa tuollaista hankkia, ainakaan käteisellä ja ne lukuisat jotka joutuisivat ottamaan lainaa tuskin sähköpyörää hankkivat.

      • Anonyymi

        Mutta samanhintaisen auton ja kalliimmankin on varaa hankkia ja 6 vuoden osarilla


    • Anonyymi

      TAVALLINEN MUNAMANKELI SAA RIITTÄÄ JA SEKIN ITSEMAKSETTUNA.

    • Anonyymi

      Ja pyörän omistaja on työnantaja.

      • Anonyymi

        Eikä työnantaja osta mitään 3000-4000 euron fillaria, duunarille saa kelvata halvempikin.


      • Anonyymi

        Voiko työsuhdefillarin suoraan rinnastaa työsuhdeautoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko työsuhdefillarin suoraan rinnastaa työsuhdeautoon?

        Mikäli siitä joutuu verolle.


    • Anonyymi

      Onnistuuko, että työnantaja hankkii tuollaisen luksus sähköfillarin jota sitten edunsaaja käyttää vain vapaa-ajallaan elvistelläkseen ja liikkuu työmatkat mukavasti autolla.

      • Anonyymi

        Totta kai onnistuu, ja varmaan suurin osa noista kalliin sähköfillarin käyttäjistä juuri noin tekee.


    • Anonyymi

      Aika vaatimaton hinta tuo 3-4K€ on sähkömalleista. 3000€ saa kyllä jo hyvän luomupyörän.

    • Anonyymi

      Aivan valtava tuki sähköfillarivalmistajille ja kauppiaille. Voi reilusti nostaa myyntihintoja jo nyt poskettomista hinnoista.

      Kansanterveyden ja luonnon kannalta olisi varmasti ollut parempi, että oikeaan polkupyörään saisi isomman tuen kuin sähköpyörään. Polkupyörä on monta kertaluokkaa ekologisempi vaihtoehto ja saisi porukka paremmin liikuntaa.

    • Anonyymi

      Tällä ratkaisulla on haettu ympäristöystävällisyyttä, mutta todellisuudessa hyödytöntä näpertelyä ja viherpesua. Maapallon pelastaminen ei etene, pikemminkin luonnonvarojen tuhoaminen kiihtyy..

      • Anonyymi

        Niinpä. Maailma ei tietysti pelastu ylipäänsä liikenteen päästöjä pienentämällä, koska liikenteen päästöt ovat vain hyvin pieni osa kokonaispäästöistä. Mutta jos liikenteen päästöjä halutaan pienentää, niin nämä kulkuneuvon tekniikkaan liittyvät jutut ovat kaikki näpertelyä. Paljon isommin voitaisiin vaikuttaa vähentämällä liikkumista. Sitä taas vähennetään liikkumisen tarvetta vähentämällä. Yhteiskunnan kehitys on jo pitkään ollut päinvastainen - palvelut keskitetään suuriin yksiköihin, jolloin ne ovat suurimmalle osalle kaukana. Ihmisiä myös kannustetaan lähitöihin, vaikka etätyö vähentää valtavasti liikkumisen tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Maailma ei tietysti pelastu ylipäänsä liikenteen päästöjä pienentämällä, koska liikenteen päästöt ovat vain hyvin pieni osa kokonaispäästöistä. Mutta jos liikenteen päästöjä halutaan pienentää, niin nämä kulkuneuvon tekniikkaan liittyvät jutut ovat kaikki näpertelyä. Paljon isommin voitaisiin vaikuttaa vähentämällä liikkumista. Sitä taas vähennetään liikkumisen tarvetta vähentämällä. Yhteiskunnan kehitys on jo pitkään ollut päinvastainen - palvelut keskitetään suuriin yksiköihin, jolloin ne ovat suurimmalle osalle kaukana. Ihmisiä myös kannustetaan lähitöihin, vaikka etätyö vähentää valtavasti liikkumisen tarvetta.

        On muuten nuo termit "lähityö" ja "etätyö" nurinkuriset. Kyllä minä näkisin niin, että kotona teen töitä lähellä ja toimisto on etäällä.


      • Anonyymi

        Ja maapallon ihmismäärä on suurin syy luonnonvarojen ylikulutukseen. 1960-luvulla arvioidaan olleen alle 4 miljardia ihmistä tällä planeetalla. Nyt arvioidaan ihmismäärän olevan 8 miljardia. Ihmismäärä on tuplaantunut melko lyhyessä ajassa.


      • Anonyymi

        Eiköhän tuolla ole kuitenkin haettu kivaa pikku etua työntekijälle, pientä plussaa mutta niin, ettei palkkaa tarvitse nostaa. Toki julkisesti ollaan vihreitä ja viitataan siihen.

        Maksat satasen kuussa 3000 euron työsuhdepyörästä, lunastat sen itsellesi kolmen vuoden kuluttua alussa sovitulla summalla, jolloin olet maksanut sen kolmen vuoden aikana nettona reilut 2000 euroa.
        Eli se "etu" tuon kolmen vuoden ajalta on reilut pari kymppiä per kuukausi jonka säästit fillarin hinnassa.
        Jos sen kokoista palkankorotusta tarjottaisiin niin sen voisi ottaa v***uiluna 😁

        Ne, ketkä fillaroi töihin ennen tätä etua niin tekee sen edelleen, nyt vaan eri pyörällä.
        Ne jotka ajoivat autolla töihin tekevät sen edelleen, se työsuhdefillari on sitten muuhun ajoon.


    • Anonyymi

      Jos maksaa satasen kuussa 3000€ pyörästä kolmen vuoden ajan, eikä saa sitä edes omakseen maksamatta vielä lisää niin ei kuulosta hyvältä ollenkaan.

      • Anonyymi

        Ihan hulluksi on mennyt. Ennen 3000 arvoisella pyörällä ajeli vain parhaat ammattilaiskilpapyöräilijät. Nyt muka perustyömatkapyöräilijäkin tarvitsee niin arvokkaan kulkupelin. Huh huh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hulluksi on mennyt. Ennen 3000 arvoisella pyörällä ajeli vain parhaat ammattilaiskilpapyöräilijät. Nyt muka perustyömatkapyöräilijäkin tarvitsee niin arvokkaan kulkupelin. Huh huh.

        Halpa tuo vielä on. Ei kilpapyöräilijäkään tee 3000€ pyörällä mitään. Pelkät hiilarikiekot vie jo tuon summan. Rahan arvokin oli ennen eri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halpa tuo vielä on. Ei kilpapyöräilijäkään tee 3000€ pyörällä mitään. Pelkät hiilarikiekot vie jo tuon summan. Rahan arvokin oli ennen eri.

        Joo, mutta 3000 saa edelleen esim ihan käypäisen käytetyn auton. Ei ennen kukaan olisi edes harkinnut ostavansa auton arvoista munamankelia työmatkapyöräilyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hulluksi on mennyt. Ennen 3000 arvoisella pyörällä ajeli vain parhaat ammattilaiskilpapyöräilijät. Nyt muka perustyömatkapyöräilijäkin tarvitsee niin arvokkaan kulkupelin. Huh huh.

        Kilpatasoon kelpaavat pyörät alkavat nykyään varmaan noin 5 000 € ja siitä ylöspäin. Huippuvehkeet ovat jo päälle 10 000 € hintaluokassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpatasoon kelpaavat pyörät alkavat nykyään varmaan noin 5 000 € ja siitä ylöspäin. Huippuvehkeet ovat jo päälle 10 000 € hintaluokassa.

        Jos ei nyt ihan maailmanmestaruudesta kisaa, niin ihan hyvin pärjää alle tonnin käytetyllä vehkeellä. Erot suorituskyvyssä ovat melko teoreettisia. Toki moni laittaa pyöräänsä rahaa, jos sitä on, mutta ei se tuloksiin vaikuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      187
      3076
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2626
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2240
    4. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1886
    5. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1793
    6. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1691
    7. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      104
      1509
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1176
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1130
    10. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1089
    Aihe