Vinkkejä olon helpottamiseksi

sander

Kerätkäämme tänne pieniä poppaskonsteja, joilla saa edes hetkellistä helpotusta näin siitepölyaikana.

Itse huomasin juuri että pakastimessa viilennettävä pussi (jota yleensä käytetään päänsäryn lieventämiseen) auttaa rauhoittamaan silmiä kun sen sijoittaakin otsan sijaan silmien päälle :) Vaikutus auttaa luonnollisesti pidempään kun ei ala hankaamaan silmiä "hoidon" jälkeen. Turvotus laskee ja kutina lakkaa vähintään 15 minuutiksi ainakin itselläni.

23

12088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Copala

      Kertokaa millä homeopaattisilla tuotteilla saatte helpotusta. Minulla on konstit vähissä. Olen allerginen puille, kissoille, koirille, pähkinöille, appelsiinille j.n.e. Otan Loratadiiniä (väsyttämätön antihistamiini) 5-10mg päivässä ja se auttaa allergianuhaan, mutta tiedä sitten mitä sisuskalut siitä tykkäävät.

      Täytyypä kokeilla tuota jääpussikonstia.

      • kokeillu

        Homeopatia on yksilöllistä lääkintää. Allergia-aineita on useita kymmeniä. Mikset mene kunnolla homeopaatin vastaanotolle? Sieltä se apu meidänkin perheelle tuli. Ei ole enää allergiaa ja kissakin on vaikkei aiemmin ois voinu ajatellakaan.


      • Kvarsetin

        Itse ostin luontaistuoteliikkeen konkurssipesästä kassillisen Kvarsetinia siitepöly-yliherkkyyteen, olen syönyt niitä ilman sivuoireita, jos haluat kokeilla näitä myyn paketin vitosella ovh 19€. Ota yhteyttä [email protected]


      • äiti
        kokeillu kirjoitti:

        Homeopatia on yksilöllistä lääkintää. Allergia-aineita on useita kymmeniä. Mikset mene kunnolla homeopaatin vastaanotolle? Sieltä se apu meidänkin perheelle tuli. Ei ole enää allergiaa ja kissakin on vaikkei aiemmin ois voinu ajatellakaan.

        hei!
        kerropa tuosta homeopatiasta vähän, onko kallista, ja onko kyseessä siis se siedätyshoito joka kestää vissiin kolmisen vuotta, vai joku muu hoito. meillä on pojalla vastikään todettu siitepölyallergia ja meidän sakissa tämä on ihan uusi juttu, kukaan muu ei ole allerginen (tosin ei kukaan ole käynyt testeissäkään, pojankin lähetin lähinnä piruuttani kun köhää jatkui ja jatkui ja meillä on kissa, jolle ei ollut allerginen, lukemaksi kissan kohdalla tuli 2, ja 3 on rajana, että hilkun kilkun).


      • kokeillu
        äiti kirjoitti:

        hei!
        kerropa tuosta homeopatiasta vähän, onko kallista, ja onko kyseessä siis se siedätyshoito joka kestää vissiin kolmisen vuotta, vai joku muu hoito. meillä on pojalla vastikään todettu siitepölyallergia ja meidän sakissa tämä on ihan uusi juttu, kukaan muu ei ole allerginen (tosin ei kukaan ole käynyt testeissäkään, pojankin lähetin lähinnä piruuttani kun köhää jatkui ja jatkui ja meillä on kissa, jolle ei ollut allerginen, lukemaksi kissan kohdalla tuli 2, ja 3 on rajana, että hilkun kilkun).

        MEillä Turun seudulla homeopaatin vastaanotto maksaa noin 30-40 euroa. Lääkkeet tulee kustantamaan ehkä tapauksestakin riippuen noin 20 euroa. Homeopatia on Saksaassa kehitetty luontaislääkinnän muoto, jota Saksassa käytetään nimenomaan paljon koululääketieteenkin vastaanotoilla. Tarkoitus on säädellä elimistön omaa puolustusjärjestelmää. Turvallista ja tehokasta.


    • Kaisa

      Näitä on tullut kokeiltua kun silmiä on pahasti kutittanut eikä saisi raapia;
      -kylmällä vedellä täytetty pakastepussi
      -Ruokalusikat hetkeksi pakastimeen ja ne silmille! Toimii ja helpottaa oloa hetkeksi!

    • KOKEMUSTA ON

      Olen aina kärsinyt todella kovista oireista ja nyt on vihdoin löytynyt apu. Lääkärini määräsi minulle XYZAL antihistamiinia - kuulemma Zyrtecistä kehitettyä ja nenä on auki ja ei väsytä. Ihanaa, että on kevät, nyt nautitaan luonnosta.

      • Nimetön

        Minua on auttanut liikunta eli kunnon lenkit ulkona! Astman ja siitepölyoireiden takia liikuin vuosikaudet keväällä ihan olemattomasti, koska välttelin ulkoilmaa ja rasitusta. Nyt olen pari vuotta aloittanut erittäin, erittäin reippaan lenkkeilyn heti kun lumet alkavat sulaa eli ennen siitepölyjä. Siinä ovat keuhkot vahvistuneet parempaan kuntoon ottamaan vastaan vaikean kevätajan. Myöhemmin keväällä juoksen ensin pari rajua pyrähdystä vinkuvaksi 5-10 min kerrallaan, jotka saavat keuhkoista mömmöt liikkeelle, kakistelen ne ulos kuuma vedellä täytetty muovipullo keuhkoputken päälle painettuna. Myös nenän saa virtaamaan näin, sisäisen ja ulkoisen lämmön avulla. Ne kaksi kertaa tuntuvat pelkältä kärsimykseltä. Mutta heti perään jatkaessani kolmannella kerralla juoksuun lähtiessäni pystynkin jo hengittämään yllättävän ok kanavat auvoimina! Tätä en olisi voinut vuosiin kuvitella!


      • nuhanenä

        ...kaikkea mahdollista allergialääkettä kokeilleena täytyy tunnustaa että Xyzal on toiminut, en tiedä mistä moinen johtuu, mutta lääkäriltähän vinkin sain! Miksi lääkkeissä on niin paljon eroa tehoissa?


      • peku33

        xyzal on mulle myös hyvä lääke. vanha zyrtec väsytti kauheasti. nasonex on nenäsuihkeena. se ei ärsytä niin kauheasti kuin flixonase.xyzal hyvä mutta kallis.


      • auttaa

        .. mutta ymmärtääkö kukaan näiden päälle ja lukeeko kukaan näitä:

        (Ote lääkkeen käyttöohjeista:)

        "Älä ota Xyzalia
        - jos olet yliherkkä (allerginen) levosetiritsiini- tai setiritsiinidihydrokloridille, piperatsiinijohdoksille, jollekin kemiallisesti samankaltaiselle sukulaisaineelle tai Xyzalin jollekin muulle aineelle
        - jos munuaisesi eivät toimi lainkaan tai toimivat erittäin heikosti (anuria)
        - Xyzal sisältää laktoosia; jos sinulla on harvinainen, perinnöllinen galaktoosi-intoleranssi, laktaasientsyymin puutos tai glukoosin tai galaktoosin imeytymishäiriö, älä käytä tätä lääkettä."

        Siis allergiavaivat menee, mutta tuleeko tilalle muuta myöhemmin esim. meneekö munuaiset pilalle tms. Vastaavia varoituksia on lähes joka lääkkeessä, mutta ei kai kukaan näistä piittaa mitään?!


    • me_

      Itse olen todennut että vesi vanhin voitehista. Eli pahimpana siitepölyaikana ulkona käytyäni (ts. kotiin tai työpaikalle tullessani) huuhdon ensimmäiseksi naaman viileällä vedellä. Itselläni ainakin vähentää oireilua huomattavasti. Ihon kutinaan auttaa suihkuttelu niin kuumalla vedellä kuin iho vain kestää.

    • Zam man

      ainakin mulla olen huomannut kun tekee penkki punnerrusta (3-5 kertaa vko)ja laajentaa keuhkojaan niin on helpompi myös hengittää ja allergia ei vaivaa niin pahasti kuin ennen..

      • laajentaa..

        Voi hyvät hyssykät.. olikahan tuo vitsiksi tarkoitettu..Todellakaan ei ole penkkipunn. mitään tekemistä keuhkojen laajentamisen kanssa.. keuhkojen laajentuma on sairaus..Hapenottokykyä tosin voi lisätä aerobisella liikunnalla.. juoksu, uinti pyöräily. Että neuvotaan toisia vasta sitten, kunhan tietoa karttuu..


      • huuhaa

        Nostan penkistä 140kg ja ei auta yhtään allergiaan!


      • juustokorvasieni
        huuhaa kirjoitti:

        Nostan penkistä 140kg ja ei auta yhtään allergiaan!

        Kyllä auttaa ku nostaa penkist 300kg lähtee meinaa kaikki vaivat astmasta tippuriin ja reumasta nuhaan


      • odskofk
        huuhaa kirjoitti:

        Nostan penkistä 140kg ja ei auta yhtään allergiaan!

        Mäpäs nostakin 240kg. Ja mun mummolla on isompi kun sun mummolla.


    • Sikari auttaa

      Sikari auttaa siitepölyallergiaan. Vaikuttava tekijä on verisuonia supistava nikotiini, jota sikarissa on runsaasti. Sikarista ei vedellä henkosia, joten se sopii hyvin allergiselle. Yksi pitkä pötkylä tai 4 - 5 pikkusikaria päivässä auttaa kummasti. Selitin tuon meidän kylän apteekkarille, niin ei se väittänyt yhtään vastaan. Sikareita saa tilattua esim Espanjasta verovapaasti.

      • ylou

        mäkin käytän sikaria kutinaan..kerran kun pistää sikarilla kutiavaan kohtaan noin 2 sekunnin ajan,ei varmasti kutia enää.


    • Nuna

      Ainakin minua auttaa ulkona oleminen....vaikka sitä ei ehkä uskoisi, mutta siellä on paljon raittiinpaa kuin sisällä... Käytän lääkkeenä flixonasea ja heinix:siä...kyllä toimii:)

    • xxx

      Paras vinkki on tämä: mene allergialääkärille, teetä testit ja anna lääkärin määrätä juuri sinulle sopivat lääkkeet. Tehoaa varmasti, ja elämä on huomattavasti mukavampaa...:) *Puhuu syvällä kokemuksen rintaäänellä*

    • sarvikuono

      Oikea lääkitys tietysti auttaa kaikkein eniten. Nenän tukkojen avaamiseen käytän apteekissa myytävää sarvikuono-nenähuuhtelukannua jonka avulla sieraimet huuhdellaan suolavedellä. Äkkiähän ne tukkeutuu uudestaan pahimpana siitepölyaikana mutta itselläni ainakin helpottaa oloa hetkeksi.

    • välillä vaikeaa

      Minä saan siitepölyallergiasta kuumetta. Allergialääke auttaa, mutta olen lääkkeiden vaikutuksille tosi herkkä. Niinpä otan lääkkeen jo illalla, etten olisi aamulla ihan nuokuksissa. Mutta nyt huomaan, että oireet lisääntyvät, ei auta enää illalla otettu, kuumetta on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      618
      19201
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      70
      16052
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      394
      9519
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      83
      6755
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      19
      4964
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      213
      3971
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      127
      2222
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1485
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      111
      1437
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1287
    Aihe