Nyt alkaa tulla totuutta julki myös sähköautoilun lobbauksen varjopuolista.
Kirjoituksessa (ess 2.10) Volvosta irtautunut sähköautojen valmistaja kertoo todellisia lukuja sähköauton "päästöttömyydestä". Suora lainaus "Me sähköautojen valmistajat emme ole aiemmin ehkä osanneet kertoa aivan koko totuutta tuotteidemme päästöistä". Yhtiön vertailu kertoo että polestar 2 sähköauton valmistaminen tuottaa 24 tonnin päästöt. Joten se on Volvo XC40 päästöttömämpi vasta n.100000km jälkeen (sähkön tuottamisen tavasta riippuen ,kokonaan tuulivoima 50tkm- eniten päästöjä 113tkm) . Tämän lisäksi pitää huomioida akkujen materiaalien louhinnan prosesseissa käytettävä (ja saastutettu) vesi - kun nyt jo kärsitään juomavedenkin puutteesta monissa maissa.
Sähköpyörien verotuki suomessa on myös hyvin EI vihreä teko, kun voisi polkea kokonaan lihasvoimalla, louhimatta materiaaleja, kuluttamatta- ja saastuttamatta vesiä
SÄHKÖAUTO ei olekkaan päästötön
33
172
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän vihreät ymmärrä presessia mistä sähköautojen akkumateriaalit tulee.
Samoin kun sähkö pistorasjasta - tuottamatta sitä mitenkään- Anonyymi
Onhan se hiukan ihmeellistä että vihreät vaatii polttomoottoriautoilun lopettamista ja korvata se sähköautoilla - EI esimerkiksi bio kaasulla. Kun sähköautojen akkuihin louhitaan paljon luontoa n.1500 tonnia louhitaan saadakseen 1000kg akkumateriaalia hyvin tuottavilla louhoksilla ja vettä kuluu miljoonia litroja päivässä.
Tosi vihreää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se hiukan ihmeellistä että vihreät vaatii polttomoottoriautoilun lopettamista ja korvata se sähköautoilla - EI esimerkiksi bio kaasulla. Kun sähköautojen akkuihin louhitaan paljon luontoa n.1500 tonnia louhitaan saadakseen 1000kg akkumateriaalia hyvin tuottavilla louhoksilla ja vettä kuluu miljoonia litroja päivässä.
Tosi vihreääSähköautoilun haitoista EI ole haluttu puhua, vaikka ne jokainen näkee jos haluaa.
Meidän pieni talvivaarammekin sai paljon pahaa aikaiseksi luonnolle, puhumattakaan maailmalla suurista kaivoksista sähköautojen akkujen materiaaleille.
Nuo tuhot vesistöille ja muulle luonnolle ovat peruuttamattomia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se hiukan ihmeellistä että vihreät vaatii polttomoottoriautoilun lopettamista ja korvata se sähköautoilla - EI esimerkiksi bio kaasulla. Kun sähköautojen akkuihin louhitaan paljon luontoa n.1500 tonnia louhitaan saadakseen 1000kg akkumateriaalia hyvin tuottavilla louhoksilla ja vettä kuluu miljoonia litroja päivässä.
Tosi vihreääTänään viimeksi (5.10) kirjoitus TIEliikenteen päästöjen vähentämistavoitteista !
Onko todella niin että akkujen tuotannon haitat ja sen aiheuttamat päästöt on jotenkin "ilmastoystävällisempiä"päästöjä - vihreiden mielestä ?
YHDEN sähköauton akkujen materiaalien louhinnasta syntyy yli 20000kg päästöt. Sähköautolla pitää ajaa pelkästään nämä huomioiden yli 100tkm jotta päästöt alkaa pienentyä, verraten polttomoottoriautoon. Silloinkin sähköauton lataukseen ( niin vihreät autoa pitää ladata ja siihen tuottaa jotenkin sähkö) tuotantotavalla sen VÄHÄpäästöisyyteen on merkitystä, vertailussa polttomoottoriautoon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänään viimeksi (5.10) kirjoitus TIEliikenteen päästöjen vähentämistavoitteista !
Onko todella niin että akkujen tuotannon haitat ja sen aiheuttamat päästöt on jotenkin "ilmastoystävällisempiä"päästöjä - vihreiden mielestä ?
YHDEN sähköauton akkujen materiaalien louhinnasta syntyy yli 20000kg päästöt. Sähköautolla pitää ajaa pelkästään nämä huomioiden yli 100tkm jotta päästöt alkaa pienentyä, verraten polttomoottoriautoon. Silloinkin sähköauton lataukseen ( niin vihreät autoa pitää ladata ja siihen tuottaa jotenkin sähkö) tuotantotavalla sen VÄHÄpäästöisyyteen on merkitystä, vertailussa polttomoottoriautoonSähköauton lataaminen kotoisesta pistorasiasta on todella hidasta.
Audi e-tron lataaminen (akku 86kwh) kestää 48 tuntia ! Tyhjästä täyteen. Koska pistorasiaa ei voi pitkäaikaisesti kuormittaa yli 8 amppeerin virralla (lähde ESS 16.10).
Vihreär ajaa silmät kiiluen sähköautoilua - näkemättä lainkaan sen haittapuolia mm. luonnolle, mitä vihreät VÄITTÄÄ vaalivansa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilun haitoista EI ole haluttu puhua, vaikka ne jokainen näkee jos haluaa.
Meidän pieni talvivaarammekin sai paljon pahaa aikaiseksi luonnolle, puhumattakaan maailmalla suurista kaivoksista sähköautojen akkujen materiaaleille.
Nuo tuhot vesistöille ja muulle luonnolle ovat peruuttamattomiaHaitoista ei juu haluta puhua. Nyt mazda toi markkinille sähköauton jolla pääsee peräti 200km ? Sen akkujen lataaminen koti pistorasiasta kestää pitemppän kuin sen tyhjentäminen ajamalla tuo 200km ? Onkohan tämä ihan järkevää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se hiukan ihmeellistä että vihreät vaatii polttomoottoriautoilun lopettamista ja korvata se sähköautoilla - EI esimerkiksi bio kaasulla. Kun sähköautojen akkuihin louhitaan paljon luontoa n.1500 tonnia louhitaan saadakseen 1000kg akkumateriaalia hyvin tuottavilla louhoksilla ja vettä kuluu miljoonia litroja päivässä.
Tosi vihreääSähköautoilussa puhutaan luonnonvaroista, usein koboltista. Sitä menee tällä hetkellä samanverran öljynjalostukseen kuin autoakkuihin. Ja nämä ovat vain joitain prosentteja koko maailman koboltin tarpeesta.
Samoiten vettä kuluu samassa suhteessa akun valmistukseen, kyllä se lutrataan kaikkialle muualle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haitoista ei juu haluta puhua. Nyt mazda toi markkinille sähköauton jolla pääsee peräti 200km ? Sen akkujen lataaminen koti pistorasiasta kestää pitemppän kuin sen tyhjentäminen ajamalla tuo 200km ? Onkohan tämä ihan järkevää
Vihreiden mielestä on järkevää jopa tukea sähköpyöräilyä verohelpotuksella.
Värkkiä missä on polkimet polkemista varten pitää sähköistää ?
Mistä ne akkumateriaalit tulee pyörään (ja autoon), no nehän on siinä sähköpolkupyörassä valmiina - vihreästi ajatellen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilussa puhutaan luonnonvaroista, usein koboltista. Sitä menee tällä hetkellä samanverran öljynjalostukseen kuin autoakkuihin. Ja nämä ovat vain joitain prosentteja koko maailman koboltin tarpeesta.
Samoiten vettä kuluu samassa suhteessa akun valmistukseen, kyllä se lutrataan kaikkialle muualle.Yhden auton akkujen valmistukseen kuluu vettä 80000L ! "Lutrataan" vettä juu Suomessa. Esim.chilessä missä louhitaan litiumia on vedestä pulaa, prosesseihin kuluu miljoonia litroja pohjavettä . toinen suuri tuottaja on argentiina. Suomessakin sakka altaat valuma vesineen saastuttaa ympäristöä ja vesistöjä, myöhemmin myös pohjavettä. Akkuihin pitää louhia maata 1250 tonnia =1 tonnia litiumia. Yhten autoon menee 5000x enemmän litiumia kuin puhelimen akkuun. Kongo tuottaa goboltista n.60% jossa kaivoksilla käytetään lapsityövoimaa. jne. jne.
Sähköautoilu on kaikkea muuta kuin ongelmatonta kun halutaan vähänkään ottaa - esim. akkutuotannosta selvää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilussa puhutaan luonnonvaroista, usein koboltista. Sitä menee tällä hetkellä samanverran öljynjalostukseen kuin autoakkuihin. Ja nämä ovat vain joitain prosentteja koko maailman koboltin tarpeesta.
Samoiten vettä kuluu samassa suhteessa akun valmistukseen, kyllä se lutrataan kaikkialle muualle."Vettä lutrataan" kaikkialle muualle ? EI todellakaan kaikkialla maapallolla ja juuri siksi tulee ilmasto pakolaiset lisääntymään huomattavasti. Silti sähköautojen akkujen prosesseihin tuhlataan puhdasta pohjavettä, jolla voitaisiin (jos haluttaisiin) käyttää elinolojen mahdollistamiseen monissa afrikan maissa.
Rikkaat yhtiöt riistävät mm. köyhältä kongolta akkumateriaalia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haitoista ei juu haluta puhua. Nyt mazda toi markkinille sähköauton jolla pääsee peräti 200km ? Sen akkujen lataaminen koti pistorasiasta kestää pitemppän kuin sen tyhjentäminen ajamalla tuo 200km ? Onkohan tämä ihan järkevää
Yhteen sähköauton akustoon kuluu (keskimäärin) 36kg nikkeliä, 12kg kobolttia, 7kg litiumia lisäksi krafiittia. Louhimiseen kuluu runsaasti energiaa joten sähköauto on kaikkea muuta kuin päästötön. veden kulutus / saastutus on iso ongelma.
Lataussähkön tuotantotavasta riippuen n.100000km ajon jälkeen sähköauto on bio polttoaineista autoa hiukan puhtaampi. Omakotitaloon pitää sähköauton lataukseen tehdä panostuksia. Normaalilla 16A pistorasian virralla autoa saa ladata 48h ! 86KWh audin akku kyseessä. (lähde ess 16.10.2020) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilussa puhutaan luonnonvaroista, usein koboltista. Sitä menee tällä hetkellä samanverran öljynjalostukseen kuin autoakkuihin. Ja nämä ovat vain joitain prosentteja koko maailman koboltin tarpeesta.
Samoiten vettä kuluu samassa suhteessa akun valmistukseen, kyllä se lutrataan kaikkialle muualle.Mutta akkuihin kulutettavien materiaalien tarve moninkertaistuu nykyisestä - jos vihreät valheet saa vallan.
Kukaan ei ole vihreissä huolissaan edes amatzonin sademetsien tuhoamisesta mm. hiilen sitojina. 17300 paloa kuluneen vuoden aikana - tahallisia.
Saatavana nasan ottamaa kuvaa shilen kaivoksista v.2002 ja nyt salar de atacamista, siitä näkee louhinnan kauheuden luonnolle - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se hiukan ihmeellistä että vihreät vaatii polttomoottoriautoilun lopettamista ja korvata se sähköautoilla - EI esimerkiksi bio kaasulla. Kun sähköautojen akkuihin louhitaan paljon luontoa n.1500 tonnia louhitaan saadakseen 1000kg akkumateriaalia hyvin tuottavilla louhoksilla ja vettä kuluu miljoonia litroja päivässä.
Tosi vihreääSähkö auto on pers----tä ei ole edes olkiluoto3 valmis kun mentiin ostamaan laitos rapea hattuisilta ranskalaisilta olis ostettu venäläisiltä niin olis laitos tuottanut sähköä jo monta vuotta niin kuin loviisankin voimalat KYLLÄPÄ tulee kallis paukku valtiolle tästä ulkomaalaisten rakentamasta sätöksestä siellä ei ole muuta suomalaista työvoimaa kuin viisaat insinöörit ja tulos on sen mukainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vettä lutrataan" kaikkialle muualle ? EI todellakaan kaikkialla maapallolla ja juuri siksi tulee ilmasto pakolaiset lisääntymään huomattavasti. Silti sähköautojen akkujen prosesseihin tuhlataan puhdasta pohjavettä, jolla voitaisiin (jos haluttaisiin) käyttää elinolojen mahdollistamiseen monissa afrikan maissa.
Rikkaat yhtiöt riistävät mm. köyhältä kongolta akkumateriaaliaTuota mainittua kobolttia kuluu yhteen auton akkuun keskimäärin 12kg. Sitä en tiedä mihin kaikkeen muuhun kobolttia käytetään mutta, sen tiedän että sen louhimista pitää monikymmenkertaistaa mikäli sähköautohömppä etenee.
Täysin toimimaton ratkaisu TÄYSsähköauto Suomessa. Halvimmilla autoilla ajaa vain n.200km/lataus = lataaminen kestää kauemmin kuin ajaminen.
Kyllähän suhteellisen hiljaa ollaan haittapuolista sähköautoilun lisäämisestä.
Kuten tuossa ess. kirjoituksessa oli volvon sähköauton haittapuolista "emme ole kertoneet koko totuutta".
Mitä tulee veden kuluttamiseen - maailmassa on paljon maita joissa tehdään paljon työtä jotta saadaan edes päivän juomavesi. Sitä ei todella ole tuhlattavaksi. - Anonyymi
Harmi vaan että osaa kansalaisista on helppo huijata sähköautoilun päästöttömyyteen, totuus aivan toinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se hiukan ihmeellistä että vihreät vaatii polttomoottoriautoilun lopettamista ja korvata se sähköautoilla - EI esimerkiksi bio kaasulla. Kun sähköautojen akkuihin louhitaan paljon luontoa n.1500 tonnia louhitaan saadakseen 1000kg akkumateriaalia hyvin tuottavilla louhoksilla ja vettä kuluu miljoonia litroja päivässä.
Tosi vihreääMistähän vihreät ottaa ne verotulot mitkä nyt kerätään polttoaine veroina, alv ja käyttövoima veroina.
Rahaa pitäisi vielä löytää uusimaan liikennemerkit mm.suojatie sukupuolineutraaleiksi ;) Ennen vihreät kahlitsi itsensä koneisiin estääkseen luonnon varojen käyttöä, nyt väkisin lobataan sähköautoja koko maahan, akkumateriaalit pitää louhia maasta, nytkö se onkin vihreää.
Polkupyrääkin voisi vaan polkea eikä sähköistää sitä ja vielä tukea verotuksen keinoin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilussa puhutaan luonnonvaroista, usein koboltista. Sitä menee tällä hetkellä samanverran öljynjalostukseen kuin autoakkuihin. Ja nämä ovat vain joitain prosentteja koko maailman koboltin tarpeesta.
Samoiten vettä kuluu samassa suhteessa akun valmistukseen, kyllä se lutrataan kaikkialle muualle."Samassa suhteessa kuluu vettä akkujen valmistukseen kun lutrataan muualle" ?Tomppeli.
EN eläessäni kuluta sellaista vesimäärää kun 1 sähköauton akkuihin kulutetaan ja saastutetaan prosesseissa.
Puhumattakaan maista joissa on vedestä pulaa - pulaa siksi ettei se tuota maailman rikkaimmille ihmisille tai yhtiöille mitään jos tuo ongelma ratkaistaisiin ja estettäisiin ilmastopakolaisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se hiukan ihmeellistä että vihreät vaatii polttomoottoriautoilun lopettamista ja korvata se sähköautoilla - EI esimerkiksi bio kaasulla. Kun sähköautojen akkuihin louhitaan paljon luontoa n.1500 tonnia louhitaan saadakseen 1000kg akkumateriaalia hyvin tuottavilla louhoksilla ja vettä kuluu miljoonia litroja päivässä.
Tosi vihreääTuntuu ihmeelliselle tämä vihreiden suosima sähköautoilu. Kun akkujen tuotanto on kaikkea muuta kuin vihreää.
Suomeen tuotavaa lataus sähkönäkin käytettyä sähköä tuodaan paljon venäjältä - taatusti EI ole vihreää. Typeryyden huippu on verovähennys SÄHKÖ polkupyörään - sitä voisi ihan itse polkea - se olisi oikeasti vihreää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haitoista ei juu haluta puhua. Nyt mazda toi markkinille sähköauton jolla pääsee peräti 200km ? Sen akkujen lataaminen koti pistorasiasta kestää pitemppän kuin sen tyhjentäminen ajamalla tuo 200km ? Onkohan tämä ihan järkevää
Hypridi autot ei toimi kuten pitäisi, talvella sähköinen puoli ei toimi, käyttää vain polttoainetta = kulutus luvattua suurempi, latausaika pidempi kuin luvataan yms.
Tässä Suomalaisen autoilian tulevaisuus - näennäinen "säästö" polttoainekuluissa.
Lähde yle 15.11 kun hyprideistä valituksia kuluttajariitalautakuntaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilussa puhutaan luonnonvaroista, usein koboltista. Sitä menee tällä hetkellä samanverran öljynjalostukseen kuin autoakkuihin. Ja nämä ovat vain joitain prosentteja koko maailman koboltin tarpeesta.
Samoiten vettä kuluu samassa suhteessa akun valmistukseen, kyllä se lutrataan kaikkialle muualle.Suomalainen ajatus on tuo "veden lutraaminen kaikkialle muualle" . Meillä ON vettä mitä lutrata - toistaiseksi. Nyt vaan jo monet suomen järvistä saastutettu käyttö- , saatika juomakelvottomiksi louhinnan sakka altaiden vesillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haitoista ei juu haluta puhua. Nyt mazda toi markkinille sähköauton jolla pääsee peräti 200km ? Sen akkujen lataaminen koti pistorasiasta kestää pitemppän kuin sen tyhjentäminen ajamalla tuo 200km ? Onkohan tämä ihan järkevää
Tuo 200km ajamisen mahdollistava sähköauto on aivan onneton.
KUN sillä pitäisi talvellakin pystyä ajamaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se hiukan ihmeellistä että vihreät vaatii polttomoottoriautoilun lopettamista ja korvata se sähköautoilla - EI esimerkiksi bio kaasulla. Kun sähköautojen akkuihin louhitaan paljon luontoa n.1500 tonnia louhitaan saadakseen 1000kg akkumateriaalia hyvin tuottavilla louhoksilla ja vettä kuluu miljoonia litroja päivässä.
Tosi vihreääJos Suomessa lisättäisiin bio jätteen talteenottoa, olisi helposti lisättävissä bio kaasu autoilua, jopa 150000 autolle, mutta se EI ole maailman rikkaimpien ihmisten omistuksessa kuten kaivokset (litum ym.) , joten lobbausta sen puolesta ei tapahdu.
EIKÄ vihreät puhu tästä, vaan aina sähköautojen puolesta ja jopa polkupyöriin pitää saada sähköavustin - mitä tuetaan verotuksellisesti ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilussa puhutaan luonnonvaroista, usein koboltista. Sitä menee tällä hetkellä samanverran öljynjalostukseen kuin autoakkuihin. Ja nämä ovat vain joitain prosentteja koko maailman koboltin tarpeesta.
Samoiten vettä kuluu samassa suhteessa akun valmistukseen, kyllä se lutrataan kaikkialle muualle.Todellista viherpesua tehdään sähköautoilun tukemisessa ja sen edistämisessä.
Hypridille luvataan vaikkapa 3L /100 km todellisuus on 7-8L ! Tähän saa valtion hankintatuen. Hypridillä huonoimmillaan pääsee 40-50 km kelistä ja ajotavasta riippuen.
Sähköautokin on vähäpäästöinen VAIN jos siinä ei ole akkuja.
Typerimmät puhuu muutenkin veden "lutraamisesta" kun akkutuotanto käyttää pohjavettä sellaisillakin alueilla missä muuten pulaa vedestä, vaikkapa chilessä.
Juomavettä viedään Suomesta maailmalle miljoonia litroja viikoittain - toivottavasti "talvivaarat" ei näitäkin vesiä tuhoa
- Anonyymi
Mihinkä ne kaikki käytetyt pirkka patterit laitetaan?
- Anonyymi
"pirkka pattereista" vain 1% uusio käytetään. Sähköauto on ongelmajäte 15v ? kuluttua kun akut hiipuu. Uusi akusto niin kallis ettei kukaan ala uusimaan (golf e tron 13000e joka halvimmasta päästä)
- Anonyymi
Kaikkien autojen valmistuksessa tarvitaan sitä sun tätä. Selkeintä on puhua itse auton tuottamista päästöistä. Sähköauto on aivan ylivoimainen, joten autojen pitää olla sähköautoja.
- Anonyymi
Jos joku on luullut sähköautoilun olevan päästötöntä olis hyvä palata koulun penkille opettelee perus asioita. Tuotanto jo yksissään aiheuttaa paljon lunnon kuormitusta, kaikki se elektroniikka mitä sähköpiileissä on, on luontoa vastaan. Ja kun ottaa huomioon jo nyt tulleet ongelmat niin ei hyvä. Sähköauto saattaa olla hetken väli raide johonkin kestävempään. Suomen ilmasto pistää tai on pistänyt kovat haasteet jo autoille missä elektroniikka säätelee lähes kaikkea puhumattakaan sähköautoista.
- Anonyymi
Sekopäät ei näe koskaan ongelmaa siellä missä niitä on, vihreää, vihreää vaan hinnalla millä hyvänsä. Monikansalliset yhtiöt kaivaa afrikan kallioperää, vie rahat ja voitot ja tiedätte ketkä kaivaa, nuoret n..... pojat muutaman euron palkalla, siinä se.
- Anonyymi
Tosi "vihreää ja kestävää kehitystä".
- Anonyymi
Eivät Vihreät olisi puolueena linjanneet sähköautojen puolesta, ellei asiaa olisi kaikin puolin selvitetty. Joten pulinat pois ja ostamaan ekologinen sähköauto.
- Anonyymi
E kulut on kk 1000e
muut autot n. 700
suorat kulut - Anonyymi
1000e kk ylläpito
tdi 600e - Anonyymi
Juu, ei voi kannattaa sähköautoja ja samalla vastustaa kaivoksia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.2013338Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha242161- 242071
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.901935Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?701598Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se241361- 81251
Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo361247Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351207Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61198