Yrityksen lopettaminen

Anonyymi

Olen lopettamassa yritystoimintani. Eli menen kortistoon ja alan kai sitten saada sitä peruspäivärahaa joskus. En kuulu mihinkään yrittäjien työttömyyskassaan.

Muistaakseni siinä on kuitenkin ainakin 3 kuukauden "karenssiaika", jolloin sitä peruspäivärahaa ei makseta. Pitääkö tämä paikkansa?

Miten tämä yrityksen lopettaminen pitäisi tehdä? Mitään velkoja ei ole.

15

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      googleta "yrityksen lopettaminen päiväraha"

    • Anonyymi

      Älä lopeta yritystä vaan myy se eurolla jollekin ja jos oy niin muuta hallitus, pääset lyhyellä karensilla päivärahalle.

      Täältä löytyy ostajiakin:
      http://www.konkurssikonsultit.com

    • Anonyymi

      Tuo on oikein!

      Nyt seurataan sivusta kun verottaja etsii uusia verotettavia kohteita.

      Sitten taas yritellään kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista! Itseänikään ei huvita enää yrittäminen. Miettikää sitä, että teette aina töitä täysin talonpoikaisjärjettömän verottajan kanssa!

      Terveisin

      Sivustaseuraajat

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nyt tulee asiaa, ostan yrityksesi ja pääset työkkäriiin heti
      https://konkurssi.asia/

      Hoidan myös konkurssiasioita, älä itse hae konkurssia, anna minun hakea ja hoitaa kaikki asiat.

      • Anonyymi

        Nää on ihan vaan pikkasen, siis ihan vaan pikkasen epäilyttäviä häiskiä nämä, jotka ostavat saattohoidettavaksi yrityksiä.

        Niillä kuopattavilla yrityksillä on aina tarkoitus tehdä jollain lailla rahaa. Ja noin 99%:ssa se tekeminen on täysin mustan tai ainakin harmaan talouden puolella.

        Se että miten hyvin pystyt eristämään itsesi ja omat vastuusi ja oman maineesi noista mustanharmaista tekemiststä. Se on se juttu, joka firmansa myyjäpuolelle on se kaikken kriittisin asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nää on ihan vaan pikkasen, siis ihan vaan pikkasen epäilyttäviä häiskiä nämä, jotka ostavat saattohoidettavaksi yrityksiä.

        Niillä kuopattavilla yrityksillä on aina tarkoitus tehdä jollain lailla rahaa. Ja noin 99%:ssa se tekeminen on täysin mustan tai ainakin harmaan talouden puolella.

        Se että miten hyvin pystyt eristämään itsesi ja omat vastuusi ja oman maineesi noista mustanharmaista tekemiststä. Se on se juttu, joka firmansa myyjäpuolelle on se kaikken kriittisin asia.

        Kun tekee sähköisen ilmoittamisen uudesta hallituksesta, niin vastuu päättyy siihen.
        2-3 päivää ja huolet ohi.

        Uusi omistaja saa sit tila kuuraketin vaikka marssiin niin et ole vastuussa.


    • Anonyymi

      > Kun tekee sähköisen ilmoittamisen uudesta hallituksesta, niin vastuu
      > päättyy siihen. 2-3 päivää ja huolet ohi.

      Niin, jos sitten on myyjäpuolella tiedossa ne ostajapuolen uuden hallituksen jäsenten nimet, ja henkilötunnukset. Aina ei näin ole.
      https://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/osakeyhtio/muutosilmoitus/osakeyhtion_johto_edustajat_ja_tilintarkastajat.html

      Yksittäinen hallituksesta eronnut jäsen voi tehdä ilmoituksen omasta eroamisestaan. Mutta koko hallitus ei voi noin vain erota. Pitää samalla ilmoittaa uudet, yrityksestä vastulliset hallituksen jäsenten nimet myös.

      • Anonyymi

        Taitaa olla sulla lukihäiriö, kun tekee sähköisen ilmoittamisen UUDESTA hallituksesta, eli vanha tekee.. miten koulussa meni ??


    • Anonyymi

      Jos sinulla on osakeyhtiö niin karenssi voi tulla jos nostat tältä kuulta palkkaa ja heti tammikuun alusta on yritys lopetettu.

      Mutta tuonhan voi kiertää niin, että lopetat työsuhteesi yritykseesi kolme kuukautta aikaisemmin. Loput rahat toki jakautuu sitten omistajille jos ei kerran velkoja ole kun yritystä purkaa mutta työvoimatoimistoa kiinnostaa se, että ei ole ollut töissä ja yritystä ei ole, joten voi saada päivärahaa.

      Jos sinulla on toiminimi niin sillon ei tavallaan ole yritystä vaan itse työllistät itseäsi. Tuo tarvitsee ainakin selvitystä yritystoiminnan loppumisesta että ei saa olla mitään tuotannollista tai taloudellista yritystoimintaa eikä mitään voimassa olevaa sopimusta siihen yritystoimintaa.

      3kk karenssi varmaan joo tulee mutta pari mahdollista tapaa kiertää se:

      1. Hankit työpaikan. Vaikka tekisit määräaikaisesti pari kuukautta ja työ kun loppuu niin ei pitäisi mitään karenssia tulla.

      2. Ilmoitat työvoimatoimistolle, että et kykene elättämään itseäsi, haet työtä ja työpaikkaa odotellessa saat päivärahaa JA teet töitä Y-tunnuksella mutta pienet tulot leikkaa sitä. Tarvitsee kysellä Kelasta saako jotain soviteltua päivärahaa. Leikkuri iskee 300€/kk jälkeen. Ei ole mitenkään selvää että tämä onnistuu (en tiedä kun ei kokemusta).

      Mutta jos on vain toiminimellä ja lopettaa työt "en jaksa/ei huvita" eikä ole mitään tilalle niin voi juu tulla se 3kk karenssi. Jos olet täysin perseauki niin toimeentulotuesta voi saada silloin rahaa kun näyttää vähän tiliotteita edellisiltä kuukausilta että ei tule rahaa.

      Persaukisuus toimeentulotuessa ei tarkoita sitä, että ei ole rahaa vaan tarkoittaa sitä, että ei ole myytävää omaisuutta ruokkimaan itsensä. Omaisuus pitäisi myydä enste, kuten esimerkiksi auto.

    • Anonyymi

      Olis toive,joka jää usein tekemättä, tee IT,id ilmoitus nettiin, varsinkin jos olet sitä näyttänyt.
      Reitit,ja turha käynti,mikäli olisit ostolistalla jollekin.

    • Anonyymi

      Melko hyödytön firma ollut, jos vakavissaan miettii yrityksen lopettamista ja kelan päivärahalle siirtymistä eikä yrityksellä ole edes myyntiarvoa.
      Varmasti oikea valinta. Yrittäjäksi sinusta ei siis ole. Mitenköhän palkkatyö?

      • Anonyymi

        Voi voi, oletkohan itse ollut yrittäjänä?


    • Anonyymi

      Tämä on hyvä keskusteluketju. Tietoa tarvii moni yrittäjä vuodenvaihteessa. Kela odottaa uusia asiakkaita listoilleen.

    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa Kelan päivärahan maksamisessa tarkoitettu työssäoloehto yrittäjän tapauksessa? Työvuosia yrittäjänä on takana yli 10 vuotta, mutta pienintä YEL:iä oon pystynyt maksamaan ja nyt on tarkoitus lopettaa.
      Asiallisia vastauksia ihmisiltä, jotka OIKEASTI tietää tämän asian, kiitos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe