Paniikkiherkät: lopettakaa kahvin juominen!

Anonyymi

Jos kärsit ahdistuksesta, jännityksestä tai paniikkikohtauksista, niin suosittelen jättämään pois kahvin (kofeiini), tupakan (nikotiini) ja alkoholin. Auttaa taatusti. Ihan turha seata koko kehon toimintaa voimakkailla lääkkeillä, kun nämäkin auttavat jo monella.

Varsinkin tuo KAHVI. Aika moni on tietämättään kofeiiniyliherkkä. Itse olen jännittäjä, sosiaalisten tilanteiden pelko, ahdistusta, pakko-oireista häiriötä... Jätin kahvin pois ja suurimmat paniikit ovat jääneet nyt pois! Aiemmin lopetin alkoholin juomisen ja tupakoinnin, nekin auttoivat! Kahvia join loppuaikoina vain 1-2dl päivässä, mutta se silti viritti kehoni niin, että kun pienikin jännitys alkoi, niin se muuttui suureksi hetkessä! Nykyään kehoni on tasapainossa enemmän, joten paniikitkaan eivät saa liiaksi valtaansa. Luojan kiitos! Olin niin väsynyt niihin pahimpiin kohtauksiin... Vielä kun sokerin (elimistön yksi sekaaja, tuhoaja!) saisin lopetettua, niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.
Tsemppiä kaikille ja kokeilkaa lopettaa kahvin juominen! (Muistakaa, että kofeiini on se, joka laittaa kropan ylikierroksille ja jos ei heti, niin vasta jännitystilanteessa se lisää bensaa liekkeihin! Kofeiinia on myös monissa teejuomissa, kuten vihreässä teessä, joten olkaa tarkkoina mitä juomaa nautitte!)

3

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa mieltä, kahvin lopettanut sekä kofeiinia sisältävän teen. Lisäisin tähän omaan kokemukseen perustuen, että cola-juomien pois jättäminen on ollut hyvä valinta.
      Sitten kaakao ainakin mulla kiihdyttää sykettä. Joten sen olen jättänyt pois. Samoin kuin joskus herkuttelupäivinä karkkiöverit. Eli liika ylimääräinen sokeri on pitänyt jättää pois.

    • Anonyymi

      Kahvin lopettaminen on suurelta osin placebo-hoitoa. Tiedän kertoa tämän, sillä kun itse lopetin kahvin juonnin ja koin sen auttavan, niin myöhemmin kun aloitin taas kahvin juonnin, niin ph-kohtauksia ei tullut. Ph-kohtauksien syyt ja pahentajat on ihan toisaalla, kuin kofeiinissa. Jos ph-kohtaukset alkaa vaikka esiintymisestä, tai kuolemanpelosta, niin kofeiinilla ei ole juuri mitään osaa eikä arpaa siinä. Ph-kohtaus alkaa aina syistä, jotka on omien korvien välissä. Näitä edesauttaa luonnollisesti tietyt aineet, tai tiettyjen aineiden puute. Esim. magnesiumin, d3-vitamiinin yms. puute ei itsessään aiheuta ph-kohtauksia, mutta voi herkistää niiden alkamista. Ravinto yms. on asia, joka pitäisi muutenkin olla kunnossa, mutta kun lähdetään hoitamaan ph-kohtauksia pois elämästä, niin silloin paneudutaan asioihin, jotka kuormittaa mieltä siihen pisteeseen, että se laukaisee kohtauksen.

    • Anonyymi

      Minäkin huomasin tuon kahvin vaikutuksen jo ajat sitten että se voi uskomattomasti kiihdyttää sykettä . En tiedä noitten muiden aineiden kemioiden yhteisvaikutuksia mitä kukin käyttää mutta minulla kaakao tai vähän suklaata on enemmänkin rentouttanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe