Miksi matkapuhelin maksaa usein enemmän kuin toimiva auto?

Henkilöauto painaa mitä nyt vähän toista tonnia mutta puhelin aika paljon vähemmän.

Toivon ettette persekärpäilisi nimimerkistäni vaan keskittyisitte otsikkoni kysymykseen.

18

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koska se auto joka maksaa niin vähän on jo vanha malli, joka on kuollettanut kehityskustannuksensa valmistajalla aikanaan kun se myytiin uutena.

      Matkapuhelin johon sitä tässä vertaat taas myydään uutena, jossa valmistaja haluaa kuollettaa kehityskustannukset.

      Kysymyksesi on siis tahallaan harhaanjohtava; koska oikeasti kysyt:

      "Miksi vanha auto maksaa vähemmän kuin uudempi tai uusi matkapuhelin".

      Uusi auto, sikäli kuin tiedän maksaa aina kertaluokkan tai useamman enemmän kuin uusi matkapuhelin; korjaa toki jos olen väärässä.

      Asiaan liittymättä, tärkeämpää olisi miettiä miksi seuraavat asiat on hinnoiteltu kuten ne on:

      1. litra vettä, kaiketi noin 2.50 euroa
      2. litra bensaa, jossain 1.50 euron tienoilla

      Litran maitoa taitaa vielä saada Suomessa eurolla?

      Kotimaassani litran maitoa saa aud1.30, litran vettä aud2.50 mutta litran bensaa saa vain aud1.20.

      Täysin älyvapaa hinnoittelu.

      • Anonyymi

        Mutta hieno avaus, jos ajatellaan että meidän pitäisi kohta siirtyä sähköautoihin koko kansa.


      • Anonyymi

        Suomessa litra maitoa maksaa prismassa ja lidleissä 0,59€. Litra vichy vettä on muistaakseni sattumalta saman hintainen, mutta siitä voidaan vähentää pantti, eli hintaa jää vain 0,19€/ litra.
        Bensiini maksoi eilen 1,53€/litra.


    • Anonyymi

      Miksi pimun vuokraus Frankfurtissa maksaa vain murto-osan siitä mitä stadissa.

    • Minun älypuhelin maksoi 99 euroa. Ei sillä kai vielä autoa saa?

      • Anonyymi

        Minä ostin yhden vielä halvemmalla, joten kuten ajokuntoisen vieläpä. Mutta vertaisin sitä mieluummin yhteen vanhaan nokialaiseeni jossa oli katkenneen antennin tilalla rautanaula ja akku tyhjeni 5 minuutin puhelulla.


    • Anonyymi

      No en ole ainakaan vielä löytänyt matkapuhelimen hintaista autoa. En puhu siis käytetyistä 10 vuotta vanhoista ruosteisista romuista vaan uudesta autosta.

    • Anonyymi

      Minkä uuden auton saat halvemmalla kuin uuden auton? Käytetyt romut ovat asia erikseen. Käytetty puhelin ei ole juuri minkään arvoinen, mutta käytetyn auton pelkästä katalysaattorista saa toista sataa.

    • Anonyymi

      Uusi matkapuhelin maksaa aina, huom. siis aina ja jokakerta vähemmän kuin uusi auto. Käytettyä autoa ei tietenkään kukaan täysjärkinen ala vertaamaan uuteen matkapuhelimeen, sillon ollaan jo niin eri asioitten äärellä, ettei tuossa ole mitään järkeä. Itselläni on laatikossa muutama matkapuhelin, joita en ole tullut vieneeksi jätekeräykseen, ne saa jokainen halukas ihan ilmaiseksi,
      Auton arvo taasen saattaakin olla negatiivinen, jollei se kiinnosta muita kuin Kuusakoskea, sen poishausta saattaa joutua maksamaan!

      • Kiitoksia taasen herroille riemastuttavista puheenvuoroistaan.

        Tiedän toki että hintojen vertailu erilaisten hyödykkeiden osalta on järjetöntä.
        Toki pienehkö timantti saattaa olla kalliimpi kuin sata tonnia hiiltä vaikka ovat samaa kamaa.

        Kriisin tullen kilo perunoita voi olla kultakilon arvoinen ja setelien arvo se minkä ne nuotiossa lämmittävät.

        On kuitenkin hauskaa välillä pohtia muitakin asioita kuin että onko Kuupallolla käyty ja eikö Maa olekaan litteä?


      • nasuvaan kirjoitti:

        Kiitoksia taasen herroille riemastuttavista puheenvuoroistaan.

        Tiedän toki että hintojen vertailu erilaisten hyödykkeiden osalta on järjetöntä.
        Toki pienehkö timantti saattaa olla kalliimpi kuin sata tonnia hiiltä vaikka ovat samaa kamaa.

        Kriisin tullen kilo perunoita voi olla kultakilon arvoinen ja setelien arvo se minkä ne nuotiossa lämmittävät.

        On kuitenkin hauskaa välillä pohtia muitakin asioita kuin että onko Kuupallolla käyty ja eikö Maa olekaan litteä?

        Lisää näitä aloituksia. Ei jaksa aina puhua litteästä JFK:n kuuautosta.


      • Sillei kirjoitti:

        Lisää näitä aloituksia. Ei jaksa aina puhua litteästä JFK:n kuuautosta.

        Kiitän lämpimästi ajattelevaa yksilöä nimim. Silleitä tuestaan.

        Toki joudun palaamaan noihin perinteisiinkin vaihtoehtoihin puupäitä ärsyttääkseni.


      • Anonyymi
        nasuvaan kirjoitti:

        Kiitoksia taasen herroille riemastuttavista puheenvuoroistaan.

        Tiedän toki että hintojen vertailu erilaisten hyödykkeiden osalta on järjetöntä.
        Toki pienehkö timantti saattaa olla kalliimpi kuin sata tonnia hiiltä vaikka ovat samaa kamaa.

        Kriisin tullen kilo perunoita voi olla kultakilon arvoinen ja setelien arvo se minkä ne nuotiossa lämmittävät.

        On kuitenkin hauskaa välillä pohtia muitakin asioita kuin että onko Kuupallolla käyty ja eikö Maa olekaan litteä?

        Mikset kiittänyt rouvia?
        Taas kerran toit selväksi, että olet typeryyksiä horiseva trolli, jolla ei ole pienintäkään aikomusta keskustella mistään asiasta, kuten ihan itsekin olet kertonut.
        Hauskaahan se on pohtia, vanha kansa tiesi: hulluilla on halvat huvit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikset kiittänyt rouvia?
        Taas kerran toit selväksi, että olet typeryyksiä horiseva trolli, jolla ei ole pienintäkään aikomusta keskustella mistään asiasta, kuten ihan itsekin olet kertonut.
        Hauskaahan se on pohtia, vanha kansa tiesi: hulluilla on halvat huvit.

        Persekärpäseni loisti ennen kuulumattomalla tavalla!
        Innostui kirjoittamaan useamman lauseen mitä on vältellyt eikä hänen nytkään olisi pitänyt sitä tehdä. Kiihdyksissään nyt siihen kuitenkin ajautui.

        Ensimmäinen lause ei aukea kenellekään.
        Toisessa lauseessa on 3 (!) pilkkuvirhettä kolmesta. Mahtava saavutus.

        Kolmannen hyvin epäkypsän lauseen muotoilisin näin:
        - Vanha kansa tiesi että hulluilla on halvat huvit; sitä olen itsekin pohdiskellut.

        Yleissivistyksellä pärjää aika pitkälle. Kun aikaa on kulunut niin sen puutetta ei voi enää koskaan korjata.


      • Anonyymi
        nasuvaan kirjoitti:

        Persekärpäseni loisti ennen kuulumattomalla tavalla!
        Innostui kirjoittamaan useamman lauseen mitä on vältellyt eikä hänen nytkään olisi pitänyt sitä tehdä. Kiihdyksissään nyt siihen kuitenkin ajautui.

        Ensimmäinen lause ei aukea kenellekään.
        Toisessa lauseessa on 3 (!) pilkkuvirhettä kolmesta. Mahtava saavutus.

        Kolmannen hyvin epäkypsän lauseen muotoilisin näin:
        - Vanha kansa tiesi että hulluilla on halvat huvit; sitä olen itsekin pohdiskellut.

        Yleissivistyksellä pärjää aika pitkälle. Kun aikaa on kulunut niin sen puutetta ei voi enää koskaan korjata.

        Mikset kiittänyt rouvia? Tuoko ei tosiaan auennut sinulle?Ymmärtäähan sen kun on miehiin suutautunut! Tuo sinun naisvihasi on tullut jo niin moneen kertaan esiin, ettei sitä kannata kommentoida.
        No niin, laitumella häntäänsä hiutova nauta heräsi jälleen! Pohdiskelemaan, miksei laiduin kaarru mihinkään? Ja miksi ne perskärpäset tulevat sinne hännän alle, joskus jopa suuhun?
        Uskoisin, että sinun lajisi on härkä!
        Niin kauan kuin jatkat tuota idioottimaista perskärpäsjuttuasi, kunnioitan sinua nimityksellä laitumella märehtivä härkä!

        Ei kannattaisi irvailla pilkuista, jos ei mitään oikeinkirjoituksesta ymmärrä, kuten ei yleissivistyksestäkään.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikset kiittänyt rouvia? Tuoko ei tosiaan auennut sinulle?Ymmärtäähan sen kun on miehiin suutautunut! Tuo sinun naisvihasi on tullut jo niin moneen kertaan esiin, ettei sitä kannata kommentoida.
        No niin, laitumella häntäänsä hiutova nauta heräsi jälleen! Pohdiskelemaan, miksei laiduin kaarru mihinkään? Ja miksi ne perskärpäset tulevat sinne hännän alle, joskus jopa suuhun?
        Uskoisin, että sinun lajisi on härkä!
        Niin kauan kuin jatkat tuota idioottimaista perskärpäsjuttuasi, kunnioitan sinua nimityksellä laitumella märehtivä härkä!

        Ei kannattaisi irvailla pilkuista, jos ei mitään oikeinkirjoituksesta ymmärrä, kuten ei yleissivistyksestäkään.....

        Vältit pilkkujen käyttöä koska et niiden käyttöä hallitse.

        Heitit niitä sitten kuitenkin kiihdyksissässäsi ja väärin taasen meni.
        Huomautan kohteliaasti että opiskelisit hieman suomen kieltä. Sen hallitseminen saa aikaan arvostusta kirjoittajien piirissä. Muutoin nuo nauravat sinulle.


      • Anonyymi
        nasuvaan kirjoitti:

        Vältit pilkkujen käyttöä koska et niiden käyttöä hallitse.

        Heitit niitä sitten kuitenkin kiihdyksissässäsi ja väärin taasen meni.
        Huomautan kohteliaasti että opiskelisit hieman suomen kieltä. Sen hallitseminen saa aikaan arvostusta kirjoittajien piirissä. Muutoin nuo nauravat sinulle.

        Olistkos enemmän huolissasi juttujesi sisällöstä, Ei ne pilkut toki maailman tärkeintä juttua ole mutta kun: Mikset sitten vastannut juttuni asiasisältöön? Mikset? Etkö osannut?

        Kohtelias huomautus sinun jutuissasi on yhtä typerää kuin vaatimuksesi yleissivistyksestä. Kummastakaan et tiedä yhtään mitään.
        Sinulle toki nauravat naurismaan aidatkin!


    • Anonyymi

      No jaa, uuden matkapuhelimen hinnalla en saisi uuden karhiaan autooni edes erikoisvanteita.

      Mutta no vakavasti puhuen kyse on myös siitä että matkapuhelimissa ja erityisesti älypuhelimissa kehitys on hyvin nopeata. 5-vuotta vanha älypuhelin alkaa olla käyttökelvoton mutta liikenteessä kulkee yhä useiden vuosikymmenien ikäisiä autoja joilla on käyttöarvoa vaikka rahalllista arvoa ei juurikaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe