Onpa mukavaa kun nyt ei näytä olevan riitelyä. Muutama viikko on mennyt katsomatta.
Mitä muuttolintuja olette nähnyt viime päivinä? Täällä lensi eilen suuria parvia jotain, ehkä jotain hanhia. En osaa sanoa mitä.
Lehtien haravointia riittää kun hiljakseen putoavat ja runsaasti kasvoivat.
Leppoisaa juttelua jos sopii
74
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Osta sinäkin lehtipuhallin! Kuka hullu haravoi, se on ihan köyhän hommia.
Kaveri osti minulle lehtipuhaltimen.
Kerran olen kokeillut, en oikein päässyt puhaltimen kanssa sinuiksi.
Eilen haravoidessa haravasta katkesi varsi, meni pitkään että sain sen uudelleen kuntoon.
En haravoi kovin paljon, nurmikko kasvaa ihan hyvin kun ajaa ruohonleikkurilla, siinä lehdetkin menevät silpuksi ja ovat lannoitteena. Pihasta haravoin paikat joihin ei voi ruohonleikkurilla mennä, en kyllä jokaista lehteä kyttää.
- Anonyymi
Kauniita päiviä ollutkin. Pihahommia ei minulla renää ikävä kyllä ole...j
Sen verran ulkoilin, että vein kanervat haudalle.
Luonto on vielä kaunis, kultaa puut täynnä.
Pirre- Anonyymi
Sori nuo virheet..
Olimme kahvilla mökin terassilla kun parvi isoja lintuja ylitti niemen sut korkealla. Googletin juuri, kuuntelin ääninäytteitä olivat ilmeisesti kurkija.
Sain pihatyöt tehtyä mökillä. Nyt voin keskittyä siposteluun ennen talven tuloa. Olishan toki yhtä sun toista jos ei toimettomana malta olla ja jos vielä yhtä upeita päiviä olisi kuin kuluneella viikolla. Räystäiden puhdistusta riittäisi, mutta se on vähän riskaapelia hommaa. Puhdistin yhden rännin porrasterassin kupeesta kun yletin pikku jakkaran kanssa. Nostelin märkiä lehtiä, niitä oli paljon, lähti ne ja loput ulos puhaltimella.
Se puhallin on nyt lempi leluni.- Anonyymi
Mikä lintu se kurkija on?
- Anonyymi
Ei ne kurjet parvissa lentele vaan aurassa. Tais olla korrppikotkia jotka moikkas kaimaansa. Miten korkea on SUT korkea?
Anonyymi kirjoitti:
Mikä lintu se kurkija on?
kurki kurjet
genetiivi kurjen kurkien
partitiivi kurkea kurkia
akkusatiivi kurki;
kurjen kurjet
sisäpaikallissijat
inessiivi kurjessa kurjissa
elatiivi kurjesta kurjista
illatiivi kurkeen kurkiin
ulkopaikallissijat
adessiivi kurjella kurjilla
ablatiivi kurjelta kurjilta
allatiivi kurjelle kurjille
muut sijamuodot
essiivi kurkena kurkina
translatiivi kurjeksi kurjiksi
abessiivi kurjetta kurjitta
instruktiivi – kurjin
komitatiivi – kurkine-
v. kurkija....o.. kurkia
Kävimme illansuussa lähimetsikössäkatsastamassa josko trattikset (suppilovahverot) olisivat innostuneet pomppaamaan esiin sammaleikosta, mutta löysimme vain kourallisen. Päivä on ollut sumuinen ja ajoittain tihkusateinen. Pihatöitä olisi, mutta laiskottaa ja minulla täällä siellä ryteikössä alkoi taas vaivaamaan lonkkakipu. Tehdään nyt pikkuhiljaa ja kun ilma sallii, niin viiemeistellään ulkorappu, vaihdetaan siihen peltikatto plexin sijalle ja tyhjennetään kasvihuone lopuistakin kasvinjämistä. Omppujenkeittämistä olisi tarjolla mutta nyt minua on alkanut stressaamaan kirjani markkinoille saaminen ennen joulua. Sain ohjeita arvostelupalvelusta, lähinnä rakenteen parantamista ja teen sitä nyt juuri. Sitten oikolukuun ja painoon. Mutta ennen oikolukua arvostelupalveluni lukee uuden version ja siihen tulee mahdollisesti vielä pientä trimmaamista. Joten kiirettä alkaa pitää.
- Anonyymi
Näin ison parven paskanärhiä tänään aamupäivällä, sekä pari varista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin ison parven paskanärhiä tänään aamupäivällä, sekä pari varista!
Siinä yksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä yksi
Hus hus närhen nimittelijä. Korein varislintu se on. Kesäkaudeksi ne katoaa pesimähän kuusikkometsiin. Laulu ei ole ihan parasta, mutta syksyllä sitä vasta kuullahan.
- Anonyymi
Paikkalintuja ja kaklattavia hanhiparvia, isoja ja pienempiä näkee. Ne pitäisi tunnistaa muuttoäänistä, mut en mie niitä sillai tunnista.
Mut se vähän nyrhii, että naapurin mumma haastoi minut tihkusateessa. Kait se näki että aristin oikeanpuolista olkaa. Otti helpon voiton moukarinheitossa. - Anonyymi
Ilmoja pitelee. Haukotus. Aloitus on ilmeisesti raatolinnun.
- Anonyymi
Sen pitää tehdä aloituksia anonyyminä että pääsee kertomaan itsestään. Ei eka kerta.
- Anonyymi
Aivan saletisti ja kiljua menee.
"Muutama viikkoa mennyt katsomatta". Buahhhahhahaaa.
- Anonyymi
Aloittajalla on "maitti päällä." Hupia on sekin vastailla omiin aloituksiin.
- Anonyymi
Niinpä kun on polttava tarve päästä kertomaan itsestään piittamatta siitä kiinnostaako ketään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä kun on polttava tarve päästä kertomaan itsestään piittamatta siitä kiinnostaako ketään.
Mitäs tuo haittaa?
Anonyymi kirjoitti:
Teet vissiin näitä "leppoisia" aloituksia, jotka pistät sitten minun pìikkiini. No, kuluuhan se aikasi niinnii. En toki lintuja bongaile ja kurjetkin on outoja minulle. Veljeni ovat huippu lintubongareita, minä en erota muita kuin harakan variksesta. Korppikotkan mulkomuodon tiedän kun siitä karrikoidun kuvajaiseni tein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itserakkaat ihmiset luulevat, että niitten itsekehut on kultakolikoita, joita ne pudottelee suustaan.
Niinhän eräskin korvesta mainosti, että hänen sanansa ovat "helmiä sioille". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itserakkaat ihmiset luulevat, että niitten itsekehut on kultakolikoita, joita ne pudottelee suustaan.
Niinhän eräskin korvesta mainosti, että hänen sanansa ovat "helmiä sioille".Sinua anonyyminä on vaikea tietää oletko lintu vai kala, minkälainen omasta mielestä olet kun arvostelet noin henkilökohtaisesti muita.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Teet vissiin näitä "leppoisia" aloituksia, jotka pistät sitten minun pìikkiini. No, kuluuhan se aikasi niinnii. En toki lintuja bongaile ja kurjetkin on outoja minulle. Veljeni ovat huippu lintubongareita, minä en erota muita kuin harakan variksesta. Korppikotkan mulkomuodon tiedän kun siitä karrikoidun kuvajaiseni tein.
Miten niin karrikoitu kuvajainen ?
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän eräskin korvesta mainosti, että hänen sanansa ovat "helmiä sioille".Niinhän se on sinulle. Sinähän kirkastut kun heitän helmen.
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin karrikoitu kuvajainen ?
Minne on muuten hävinnyt Porvoon Paroni?
Ei hän tietty vielä ole 70-vuotias kuten sinä, mutta kuuskymppisistäkin kadonnut.- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Niinhän se on sinulle. Sinähän kirkastut kun heitän helmen.
Minä en kirkastu helmistä, mutta sinä alennat arvosi toistuvasti.
Helmesi tuovat lähinnä mieleen vesilammikkoon putoilevia lehmänpaskoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en kirkastu helmistä, mutta sinä alennat arvosi toistuvasti.
Helmesi tuovat lähinnä mieleen vesilammikkoon putoilevia lehmänpaskoja.Sen arvoisia ne ovatkin - korkeintaan.
Anonyymi kirjoitti:
Sinua anonyyminä on vaikea tietää oletko lintu vai kala, minkälainen omasta mielestä olet kun arvostelet noin henkilökohtaisesti muita.
"Toisten arvostelu on passiivista itsekehua".
Tuo korppiksen arvostelijahan vain kehuu itseään kehumasta päästyäänkin, aamusta iltaan.
Huomionhakuisuuttako se sitten ...Tellukka kirjoitti:
"Toisten arvostelu on passiivista itsekehua".
Tuo korppiksen arvostelijahan vain kehuu itseään kehumasta päästyäänkin, aamusta iltaan.
Huomionhakuisuuttako se sitten ...Hyvä lause tuo lainausmerkeissä oleva.
Tiedätkö mistä se on, en ole sattunut kuulemaan.Eliaana kirjoitti:
Hyvä lause tuo lainausmerkeissä oleva.
Tiedätkö mistä se on, en ole sattunut kuulemaan.Öh. Öhömmm.
Tiedän mistä se on. En ole itsekään sitä kuullut muualta kuin itseltäni, mutta saa sitä lainata kuka vain.Tellukka kirjoitti:
Öh. Öhömmm.
Tiedän mistä se on. En ole itsekään sitä kuullut muualta kuin itseltäni, mutta saa sitä lainata kuka vain.On sanomattakin selvää, että toisen mustamaalaamisen takana on vahvistaa itselleen olevansa parempi.
On myös sanonta: ”Sääliä saa pyytämättä, mutta kateus on ansaittava.”korppis kirjoitti:
On sanomattakin selvää, että toisen mustamaalaamisen takana on vahvistaa itselleen olevansa parempi.
On myös sanonta: ”Sääliä saa pyytämättä, mutta kateus on ansaittava.”Niinhän se on.
Siitä vain puuttuu lopusta se, että en Minä koskaan ... tai en Minä sentään ole sellainen, vaan paljon sellaisen yläpuolella. Läpi se sieltä kuultaa sanomattakin, itsekehu.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinua anonyyminä on vaikea tietää oletko lintu vai kala, minkälainen omasta mielestä olet kun arvostelet noin henkilökohtaisesti muita.
Satutko tietämään, kuka se on arvostellut muita, haukkunut muita mm. lahopäiksi ?
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
On sanomattakin selvää, että toisen mustamaalaamisen takana on vahvistaa itselleen olevansa parempi.
On myös sanonta: ”Sääliä saa pyytämättä, mutta kateus on ansaittava.”Miten se mahtaa olla, kun sinua ei täällä kukaan kadehdi.
Mutta säälii sitäkin enemmän. Anonyymi kirjoitti:
Miten se mahtaa olla, kun sinua ei täällä kukaan kadehdi.
Mutta säälii sitäkin enemmän.Sääliä saa pyytämättäkin, eikös?
Toiseen huomautukseen lahopäistä pidä vaan kiinni omastasi, laho kun tuppaa luhistumaan.- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Sääliä saa pyytämättäkin, eikös?
Toiseen huomautukseen lahopäistä pidä vaan kiinni omastasi, laho kun tuppaa luhistumaan.Niinhän sinun loistohuvilallesi taisi käydäkin, jos oikein muistan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se mahtaa olla, kun sinua ei täällä kukaan kadehdi.
Mutta säälii sitäkin enemmän.Komppaan sinua. Mitä kadehtimista on ihmisessä jota suurinpiirtein kaikki inhoaa ?
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sinun loistohuvilallesi taisi käydäkin, jos oikein muistan.
Vielä kesämökkini (ei loistohuvila) oli tänään tolokusti pystyssä kun kävin yrttiä kuistilla kastelemassa.
Anonyymi kirjoitti:
Komppaan sinua. Mitä kadehtimista on ihmisessä jota suurinpiirtein kaikki inhoaa ?
Jos sinä inhoat ja rakastat, on niitäkin joille olen ihan neutraalii. Minulla ei ole käsitystä kuinka monta sinua on.
Joko nostokurjet muuttaeet yli pääni pois, uutisankka, ellunkana, äimän käet saattaa talvetia - selvä pyy vai kymmenen oksalla jollei pivossa.
- Anonyymi
Hihihiiii....kukahan jäi kiiii....säälittävää....
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
kukahan vainoharhoja kokee tirks tirks aina-ankkako?
Parooni palasi kuuskymppisiin kuuli kurjen äänen : D
En täällä mökillä haravoi lehtiä näin syksyllä. Keväällä vasta, jotta osa ehtii mennä matojen ruuaksi.
Ison männyn oli taannoinen myrsky saanut nurin, oli siinä kuntosalia kerrakseen, kun sen pätkin ja raahasin auton perään asti.
Nyt on mukavaa puuhaa, kun sitä koneella halon.
Eilen marjametsässä ollessani näin kurkiauran.
Aamuyöstä ja aamusella musta- ja räkättirastaita hyppii pitkin pihaa.
Tiedä häntä nouseeko sitten aamukasteella jotain matoja pinnalle, kovin nokkivat.
Jotain isompiakin lintuja lentoon hulmahtelee metsiköstä. Ainakin peltopyitä olen nähnyt.
Kaksi ääntä nopeampaa lintua, vähän aikaa sitten meni myös.- Anonyymi
Mustarastas söi ensin valkoherukkapensaan marjani. Räkätit uskoivat olevan niiden vielä raakoja.
Vaikka punaherukkapensaan verkotin hyvin, rastaat söivät nekin omiin kupuihinsa.
Yks jäi räkätti jäi rastasverkkoon kynsistään. Tapoin sen ilma-aseella.
Uskoin että siinä on hyvä marjavahti, se raato. Olin perin väärässä. Parin päivän päästä se raatokin oli syöty toista siipeä paitti. Että semmonen tapaus tällä kertaa. Sano. Anonyymi kirjoitti:
Mustarastas söi ensin valkoherukkapensaan marjani. Räkätit uskoivat olevan niiden vielä raakoja.
Vaikka punaherukkapensaan verkotin hyvin, rastaat söivät nekin omiin kupuihinsa.
Yks jäi räkätti jäi rastasverkkoon kynsistään. Tapoin sen ilma-aseella.
Uskoin että siinä on hyvä marjavahti, se raato. Olin perin väärässä. Parin päivän päästä se raatokin oli syöty toista siipeä paitti. Että semmonen tapaus tällä kertaa. Sano.Sitäpä ei tiedä, kuka sen raadon söi.
Mulla on punaherukkapensas ja valkoherukkapensas.
Valkoherukkaan ei paljon marjoja tullut, mutta punaherukkaan tuli.
Niin kävi, että ennen kun huomasin harson laittaa, marjat oli pensaan yläosasta syöty.
Rastaat asialla.
Mulla oli joskus sellainen noin 3 metrin korkuinen aroniapensas, jonka marjoista keitin mehua. Piti aina harso laittaa, kyllä muuten linnut söi.
- Anonyymi
Johan on näköjään saatu luulottelua ja panettelua aikaiseksi. Minä olen aloittaja, mutta en malta jatkuvasti olla sivustolla. Tämä on siis aloituksen jälkeen ensimmäinen viesti.
Jos ketju on mielestänne tylsä, antaa sammua vain.
Oletteko matkustanut kotimaassa viime aikoina? Onko tullut paheksuvia huomautuksia? Aika vähällä pääsin itse, mutta lievää paheksumista kuitenkin.
Me ruskamatkaajat...ai jai...- Anonyymi
Monenko kaupungin läpi ajoit ja kirjasit ylös suomalaisten naisten rumasta tukkamuodista? Lyhyitä hiuksia, hyi mitä androgyynejä ja kanaperseitä!
- Anonyymi
Täältä kurjet lähti Aila myrskyn mukana, pohjoistuuli kun joudutta
muuttomatkaa.
Joutsenet kyllä nättää kurjilta, niitä vielä näkee
njjj
https://youtu.be/asCGkIFbvlg?list=RDasCGkIFbvlg - Anonyymi
Mukavaa syksyä on toiaankin ollut. Innostuin kanavatöistä jotka aloitin 28 vuotta sitten, nuorin tyttäreni oli silloin vuoden ikäinen ja poika kolme vuotias. Jostakin syystä jäivät kesken, liki valmit poika- ja tyttötyöt. Mikä lie aiheuttanut keskeytyksen, ehkä ne kuuluisat ruuhkavuodet.
Ehkä ne tulevat valmiiksi syksyn mittaan, nimittäin seuraavat 28 vuotta taitaa olla liikaa. - Anonyymi
Trumph olisi pitänyt määrätä mielenterveysparantolaan. Hän on aivan sopimaton valtion päämieheksi.
- Anonyymi
Trump on näitä psykopaatteja, joka ei tajua olevansa psykopaatti.
Tuttu luonnehäiriö täälläkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trump on näitä psykopaatteja, joka ei tajua olevansa psykopaatti.
Tuttu luonnehäiriö täälläkin.Ei psykopaatti koskaan tajua olevansa psykopaatti.
Luonnehäiriöisillä itsellään ei ole oiretiedostusta,
taudin huomaavat vain muut.
- Anonyymi
Nykyään on kova hätä ikäihmisten tissuttelusta, siis myös vähäisestä.
Harvoin kai sentään juodaan humaltukseen tai muuttuu peräti väkivaltaiseksi.
Eikö pitäisi hätäillä enemmän nuorison runsaasta huumeiden käytöstä ja väkivallasta kouluissa?
Ehkä hätäily iäkkäiden tissuttelusta johtuu myös siitä, että nekin juomarahat ovat pois perinnöistä. Minun mielestäni mieliala on tärkeä terveyden kannalta, jos silloin tällöin tippa ilahduttaa niin minähän otan.- Anonyymi
Kellä on on kova hätä ikäihmisten tissuttelusta ?
Lääkäreillä ehkä, kun pienikin känni voi aiheuttaa tapaturmia ja aivoverenkiertohäiriöitä
yms. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kellä on on kova hätä ikäihmisten tissuttelusta ?
Lääkäreillä ehkä, kun pienikin känni voi aiheuttaa tapaturmia ja aivoverenkiertohäiriöitä
yms.Katselitko Aamutv:tä? Olihan siellä taas aihetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katselitko Aamutv:tä? Olihan siellä taas aihetta.
Valitettavasti en sattunut katsomaan. Voitko kertoa ?
- Anonyymi
Taas hiukan tissuttelen. Tiedättekös, puhuttiin jopa marjaviinien terveellisyydestä Ylellä teksteissä. Tiedän tuon kokemuksesta. Teen mietoa viiniä omista marjoista.
Olen siis jämähtänyt vanhaan aikaan.- Anonyymi
Taidat olla myös jämähtänyt maksakirroosiin?
- Anonyymi
Onpa teillä vanhuksilla pimeet jutut, haukutte tääl toisianne ja vit.tuilette toisillenne.
- Anonyymi
Emme me vanhukset tällä palstalla vittuile toisillemme, vaikka juttumme näyttävätkin nuorempien kannalta suorastaan hanurista vedetyiltä. Tosin paskaa yleensäkin kirjoittelemme toisillemme, ja aina joku pistää kaksinverroin paremmaksi, siis tällaista harmitonta kanssakäymistä ei mitenkään voi sanoa rahvaanomaisesti vittuiluksi. T. Tyyne.
- Anonyymi
Täällä kannatata käydä katsomassa mikä on tulevaisuutesi. Päädyt tasolle missä nuorten vit.t.uilu on verratessa suorastaan kohteliasta ja täynnä käytöstapoja.
- Anonyymi
Tällainen keskustelu ei kuitenkaan kiinnosta minua kun en ole luonteeltani vittuilija.
Jos muunlaista ei tule niin sanon taas heippa.
Aloittaja- Anonyymi
Sammuitko kiljuun eilen kolme kertaa ? Eilen sanoit kolme kertaa heippa. Meidät tekisi onnellisiksi jos pitäisit lupauksesi etkä vain uhkailisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sammuitko kiljuun eilen kolme kertaa ? Eilen sanoit kolme kertaa heippa. Meidät tekisi onnellisiksi jos pitäisit lupauksesi etkä vain uhkailisi.
SINÄ näet jutut monena! Sinun on siis syytä huolestua joko juomisesta tai muusta sekoamisesta.
- Anonyymi
Suuria lauttoja hanhia menee vieläkin päivittäin, ja laskeutuvat tiettyihin paikkoihin lepäämään ja syömään.
Pirre- Anonyymi
hassua sinänsä kun osa porukasta näkee nälkää, ja lihaa lentää ampumaetäisyydellä
njj - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hassua sinänsä kun osa porukasta näkee nälkää, ja lihaa lentää ampumaetäisyydellä
njjSuomessa on suurin osa ylipainoisia, eivät tarvii hanhen lihaa, kun sossusta tulee rahat halal lihaan ja kaikkeen muuhunkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on suurin osa ylipainoisia, eivät tarvii hanhen lihaa, kun sossusta tulee rahat halal lihaan ja kaikkeen muuhunkin.
kyllä oma-aloitellisuuteen kannataa panostaa, kielloilla saadaan ihmiset passiivisuuteen, ja
eiköhän ne poroporvarit paini niiden liikakilojen kanssa, tai sitten ne joilla ei ole
varaa kunnon ravintoon
njj - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
njjOn se ihme, saa ampua mutta pitää jättää kettujen ruoaksi vai toimitetaanko ne ELY -keskuksiin syynättäviksi.. en tiiä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä oma-aloitellisuuteen kannataa panostaa, kielloilla saadaan ihmiset passiivisuuteen, ja
eiköhän ne poroporvarit paini niiden liikakilojen kanssa, tai sitten ne joilla ei ole
varaa kunnon ravintoon
njjVarakkain väestönosa on terveintä , hoikkia ja hyvin itsestään huolehtivia. Rasva ja sokeri on halpaa, siksi köyhät lihovat.
Anonyymi kirjoitti:
Varakkain väestönosa on terveintä , hoikkia ja hyvin itsestään huolehtivia. Rasva ja sokeri on halpaa, siksi köyhät lihovat.
"Anonyymi"
Kaikki lihovat.
Jos syövät liikaa.
Muistakaa siis, Lihava ei ole koskaan kaunis eikä komea.
Läski erottuu aina.
Eikä huonoa ruokaa ole.
H.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on suurin osa ylipainoisia, eivät tarvii hanhen lihaa, kun sossusta tulee rahat halal lihaan ja kaikkeen muuhunkin.
Mene persu muualle höpäjämään..
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583713Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j723085Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin532281Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141510Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651289- 861146
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1981Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä23981Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55955- 47942