Eikö kaasusumuttimen käytössä ole mininimietäisyyttä?
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006657768.html
Katsokaa jutun kuvaa, tuollaisen määrän kyynelkaasua kun saa suoraan kasvoilleen ja silmiinsä, pitäisi vähintään silmien turvota umpeen ja hengityksen salpautua. Onko tuon kaasun käytön perus-säännöt unohdettu kokonaan? Ei tuo mitään leikkiä ole, kun saa kyynelkaasua silmilleen liian läheltä. Muovimuki alkaa sulaa kyynelkaasusta youtubesta löytyy video aiheesta.
Saako poliisi käyttää kyynelkaasua miten vaan?
35
256
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä jatkossa oppivat tottelemaan jos poliisi käskee poistumaan paikalta.
Asiasta tulee kyynelkaasun lisäksi syyte käräjille niskoittelusta poliisia vastaan josta tulee vielä sakkoja tai lyhyt vankeustuomio lisäksi.
Syyte liikenneturvallisuuden vaarantamisestakin on mahdollinen. - Anonyymi
Saa jos kohde on poliittisesti oikea.
- Anonyymi
Saavatko mielenosoittajat käyttäytyä miten vaan?
Tuo heidän asiansakaan nyt ei ollut niin merkittävä, että sillä suomalaiset koko maailman pelastaisivat, oliskohan vähemmällä meuhkaamisella mennyt asia paremmin perille? Minua poliisit tuli eräs ilta ns. "hakemaan" kotoa ja potkivat ovea ja huusivat. En avannut ovea vaan join alkoholia ja otin unilääkkeet. Hetken hiljaisuuden jälkeen poliisit mursivat oven rikki ja päästivät poliisikoiran irti asuntooni joka puri minua.
Sain myös kyynelkaasua suoraan silmille oman kotini sängyssä. Minut vietiin raudoissa putkaan ja sain syytteen niskoittelusta poliisia vastaan kun en avannut niille ovea.
Poliisien tulon alkuperäinen syy oli aiemmin illalla tapahtunut riitelyni juopon kanssa pihan tupakkakatoksella josta minua epäillään laittomasta uhkauksesta.
Huoneisto oli forenomin vuokra-asunto ja forenom hakee minulta korvauksia poliisien rikkomasta ovesta, 827€ korkoineen.
Että pitäisivät kuononsa kiinni nuo vihervassarit jos itse ovat kadulla istuneen ja saaneet savut silmille.
Ei niitä sentään kotia tultu kaasuttamaan niinkuin minua.- Anonyymi
Itseasiassa poliisille ei tarvitse avata ovea. Tarinasi on tekaistu.
- Anonyymi
Kukapa noin paksua valetta uskoisi,
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on todisteet tästä asiasta. Forenomin työkeikka asuntoni johon poliisit murtautuivat minua hakemaan oli Torniossa, lähellä valtakunnanrajaa. En voi tässä kertoa enempää ettei tätä viestiä poistettaisi.
Aion tehdä asiasta YouTube videoita vielä jos saan asiasta tuomion niin tulette kyllä näkemään todisteet.Delphin kirjoitti:
Minulla on todisteet tästä asiasta. Forenomin työkeikka asuntoni johon poliisit murtautuivat minua hakemaan oli Torniossa, lähellä valtakunnanrajaa. En voi tässä kertoa enempää ettei tätä viestiä poistettaisi.
Aion tehdä asiasta YouTube videoita vielä jos saan asiasta tuomion niin tulette kyllä näkemään todisteet.Kaasuase on tehokkaimmillaan kun sitä käytetään mahdollisimman lähellä kohdetta jotta haluttu vaikutus voidaan aikaansaada.
Siltä osin poliisit toimivat annettujen ohjeiden ja asekoulutuksensa mukaisesti.
Tässä armeijaa käymätön anarkisti on ruiskuttanut itseään:
https://laitonlehti.net/2020/10/05/paivan-kuva-455/
Armeijassa opetetaan ettei housuihin pidä kusta jos joku sanoo pööö.....- Anonyymi
Delphin kirjoitti:
Aion tehdä asiasta YouTube videoita vielä jos saan asiasta tuomion niin tulette kyllä näkemään todisteet.Just joo, ne sun todisteet ovat tietysti samaa luokkaa kuin todisteesi litteästä maasta, eli pelkkää valehtelua ja huuhaata.
Anonyymi kirjoitti:
Just joo, ne sun todisteet ovat tietysti samaa luokkaa kuin todisteesi litteästä maasta, eli pelkkää valehtelua ja huuhaata.
Persekärpäseni heitti kyynelkaasujen sekaan litteää maata. Pörisi siinä sitten aikansa ja lentää pöristeli pois pois kohti parempia paskanhajuja......
- Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Persekärpäseni heitti kyynelkaasujen sekaan litteää maata. Pörisi siinä sitten aikansa ja lentää pöristeli pois pois kohti parempia paskanhajuja......
Katohan laitumella märehtivä härkä heräsi, lupsautti silmiään ja katseli litteätä maata!
Etkö sinä idiootti ymmärtänyt, että vastasi tuon delfiinejä pilkkaavan eväkkään juttuihin, vai oottetteko sama henkilö? Kirjoitustesin tason huomioiden ei olisi suurikaan ihme, että teidän nimimerkeistäsi paljastuisi ihan se sama hörhö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katohan laitumella märehtivä härkä heräsi, lupsautti silmiään ja katseli litteätä maata!
Etkö sinä idiootti ymmärtänyt, että vastasi tuon delfiinejä pilkkaavan eväkkään juttuihin, vai oottetteko sama henkilö? Kirjoitustesin tason huomioiden ei olisi suurikaan ihme, että teidän nimimerkeistäsi paljastuisi ihan se sama hörhö.Että- sanan eteen ei tule koskaan pilkkua taavi...... :-)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että- sanan eteen ei tule koskaan pilkkua taavi...... :-)
Pitäisi olla myös että teidän nimimerkeistänne paljastuisi etc.....
Pönttö. - Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Kaasuase on tehokkaimmillaan kun sitä käytetään mahdollisimman lähellä kohdetta jotta haluttu vaikutus voidaan aikaansaada.
Siltä osin poliisit toimivat annettujen ohjeiden ja asekoulutuksensa mukaisesti.
Armeijassa opetetaan ettei housuihin pidä kusta jos joku sanoo pööö.....Mitä eroa on hevosella ja maavoimien majurilla? Majuri tietää, ettei paraatissa saa paskoa.
Tietävät kai sen pienemmätkin skapparit, vai miten on ylikessun kohalla? Anonyymi kirjoitti:
"Itseasiassa poliisille ei tarvitse avata ovea. Tarinasi on tekaistu."
Normaalilakien ollessa voimassa ei tarvitsekaan, ja sanoin asian poliiseille. He sanoivat että on poikkeuslaki/ valmiuslaki ja poliisilla laajennetut oikeudet kotietsintöihin.
Poliisi tietää minun henkilöllisyyden sekä tämän nimimerkkini. Ilmeisesti nyt ei ole poikkeuslaki tällä hetkellä päällä kun saan kotona rauhassa ottaa viinaa ja kirjoitella nettiin.
Tosin heitin tietokoneeni Kemijokeen, myös edelliset kännykkäni. En ole rekisteröitynyt Google tililläni nykyiseen kännykkään play kauppaan mutta tiedän että virkavalta seuraa kirjoittamisiani.
Olin keväällä pidätettynä myös korona vastaisten mielipiteiden nettiin kirjoittelusta ja siitä syystä mm. Facebook profiilini suljettiin.nasuvaan kirjoitti:
Ei nuo pallopää vasikat osaa muuta kuin hyppiä seinille raivosta jos joku täällä rehellisesti kertoo heidän omista mielipiteistä poikkeavia elämä kokemuksiaan.
Delphin kirjoitti:
Ei nuo pallopää vasikat osaa muuta kuin hyppiä seinille raivosta jos joku täällä rehellisesti kertoo heidän omista mielipiteistä poikkeavia elämä kokemuksiaan.
Arvostan toveri Delphinin työtä totuuksien esilletuomiseksi. Sillä on kuitenkin hintansa.
Suomi on pieni maa ja totuudelliset ajatukset saavuttavat kuitenkin vain hyvin pienen lukijapiirin.
Siksi maassamme toisinajattelijat yritetään vaientaa pelottelulla.
Poliittisia vastustajia; mm.. vanhoja mummuja on raahattu oikeuteen erilaisista kiihotuksista ja lätkäisty sakkoja sekä rikosuhrimaksuja uhrittomista "rikoksista".
Syytteitä yhtään mistään ei saa jos kannattaa globalistikommunistisossuviherpiiröpaskiaisia.
Suuressa maailmassa se on henki pois ja heti jos kommunisteja liian kauan ivaat.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että- sanan eteen ei tule koskaan pilkkua taavi...... :-)
Mitäs mieiltä niinkuin olit kirjoitukseni asiasisällöstä, eihän nuo Sinunkaan sepustuksesi ole koskaan olleetkaan mitään suomenkieltä?
Oletko todella SINÄ tuo delfiini, Nasuvaan ja anonyymi samssa persoonassa, ei olisi todellakaan suurikaan ihme, että näin olisi! - Anonyymi
Delphin kirjoitti:
Hei hei hei, miksi sinä typerä eväkäs vastasit nasuvaan kirjoitukseen? Oletteko todella sama henkilö? Tosin molemmilla on ihan yhtä typerät kirjoitukset, jotta se todistaisi noitten aliaksien samanlaiseen typerehtimiseen, mutta miksi juuri nyt te paljastatte tuon kauan varjellun salaisuuden?
- Anonyymi
Delphin kirjoitti:
"Itseasiassa poliisille ei tarvitse avata ovea. Tarinasi on tekaistu."
Normaalilakien ollessa voimassa ei tarvitsekaan, ja sanoin asian poliiseille. He sanoivat että on poikkeuslaki/ valmiuslaki ja poliisilla laajennetut oikeudet kotietsintöihin.
Poliisi tietää minun henkilöllisyyden sekä tämän nimimerkkini. Ilmeisesti nyt ei ole poikkeuslaki tällä hetkellä päällä kun saan kotona rauhassa ottaa viinaa ja kirjoitella nettiin.
Tosin heitin tietokoneeni Kemijokeen, myös edelliset kännykkäni. En ole rekisteröitynyt Google tililläni nykyiseen kännykkään play kauppaan mutta tiedän että virkavalta seuraa kirjoittamisiani.
Olin keväällä pidätettynä myös korona vastaisten mielipiteiden nettiin kirjoittelusta ja siitä syystä mm. Facebook profiilini suljettiin.Kuulostaa mukavalta.
Saitko myös pamppua ja kaasua?
Olisko videota tuosta mukavasta tapauksesta? - Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Arvostan toveri Delphinin työtä totuuksien esilletuomiseksi. Sillä on kuitenkin hintansa.
Suomi on pieni maa ja totuudelliset ajatukset saavuttavat kuitenkin vain hyvin pienen lukijapiirin.
Siksi maassamme toisinajattelijat yritetään vaientaa pelottelulla.
Poliittisia vastustajia; mm.. vanhoja mummuja on raahattu oikeuteen erilaisista kiihotuksista ja lätkäisty sakkoja sekä rikosuhrimaksuja uhrittomista "rikoksista".
Syytteitä yhtään mistään ei saa jos kannattaa globalistikommunistisossuviherpiiröpaskiaisia.
Suuressa maailmassa se on henki pois ja heti jos kommunisteja liian kauan ivaat.Just joo, keksi parempia valheita, tuo väsynyt ja väsyttävä jollotus alkaa jo kyllästyttää.
Missä on tuo ihailemasi "suuri maailma"?
ps. Suomi kuuluu kieltämättä ja kiistämättä maihin joissa saa sanoa mielipiteensä vapaasti ja pelkäämättä toimia viranomaisten taholta. - Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Kaasuase on tehokkaimmillaan kun sitä käytetään mahdollisimman lähellä kohdetta jotta haluttu vaikutus voidaan aikaansaada.
Armeijassa opetetaan ettei housuihin pidä kusta jos joku sanoo pööö.....Sen verran täytyy nyt oikaista että läikkä tuli siitä housuihin kun poliisi vei vesipullon kädestä josta mies oli kaatamassa vettä naamalleen.
- Anonyymi
Alkoholiongelman lisäksi sekakäyttöä. No nyt selvisi mistä nuo harhasi johtuvat 😂
- Anonyymi
Nörttipoika pääsi testaamaan, mutta hyvä ettei särkynyt käsiin. Kaikkea sitä.
- Anonyymi
Jos on niin yksinkertainen että menee kadulle istumaan ja häiritsee vapaata liikkumista niin joutaakin saada kaasut silmille.
Hölmöillä on hölmöjen touhut.- Anonyymi
Kyllä. Väärän asian puolesta mellakoijille tuleekin antaa runtua.
- Anonyymi
No en tiedä millon ovat kaasua käyttäneet ylipäätään.
Yleensä kyseessä on pippurisumute, joka ei ole kaasua nähnytkään. - Anonyymi
Ei, laitonta.
- Anonyymi
Eikös sitä kannattaisi käyttää ihan sitä 9 millistä.
Ja tuolta etäisyydeltä ettei syyttömät ole vaarassa. - Anonyymi
Miksi vaan ei voi totella poliisin käskytystä ?
Ei saa kyynelkaasua naamalle, eikä pamppua päähän ???- Anonyymi
Tällä tavalla toimien itsekin olen tähän mennessä jäänyt ilman kaasutusta.
Mutta jokainen tyylillään; kaikille ei nää elämän itsestäänselvyydet ole niin selviä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä tavalla toimien itsekin olen tähän mennessä jäänyt ilman kaasutusta.
Mutta jokainen tyylillään; kaikille ei nää elämän itsestäänselvyydet ole niin selviä.Noh, sanotaanhan tosiaan, että "Siperia opettaa".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh, sanotaanhan tosiaan, että "Siperia opettaa".
Ei, ei kaikkia.
Eloapinat palaa joka vuosi.
- Anonyymi
No, ei poliisi kyllä "miten vain" saa käyttää kyynelkaasua. Kaitpa siinäkin on ohjeet ja varoitukset.
Jos taas joku mielenosoittaja ei halua mahd. kyynelkaasua silmilleen, tmv, josta tulee paha mieli, ei pidä lähteä mielenosoitukseen. Siinä on monet riskinsä, jotka osallistuja itse ottaa.- Anonyymi
Elämä on valintoja.
Tuossa näkyy mitenkä väki teki tyhmiä valintoja.
Siitä yleensä joutuu kärsimään.
JA SE ON OIKEIN!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575970
- 1145555
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465247Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323255- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151821