Fysiikan "varmin" teoria kaatui

Tieteeseen yksisilmäisesti vetoavat eivät ymmärrä sitä, että edes tieteessä mikään ei ole varmaa ja se joka väittää että on varmaa, ei varsinkaan ole skeptikko, sillä skeptikon määritelmä on nimenomaan se että mikään ei ole varmaa, koska täyttä varmuutta ei kyetä koskaan saavuttamaan.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/90a2b97b-7e36-4e61-9a43-b751c52b0c85

Jos vastakkain asettelua halutaan siis harjoittaa, niin suppealla sektorilla työskentelevät ns oikeat tiedemiehet / professorit eivät voi osallistua ufokeskusteluun juuri laisinkaan, koska heidän näkökulmansa on erittäin rajallinen.

Tyypillisin heitto on "Ei voi olla koska etäisyydet"

Eri asia jos tiedemies on itse kokija, taikka muusta syystä kiinnostunut tutkimaan ufoilmiötä kokonaisuutena poikkitieteellisesti. Hän voi nähdä useita eri mahdollisuuksia teorioille.

Sitten on näitä jotka vetoavat tieteelliseen näkökantaan ja todisteisiin, ymmärtämättä lainkaan mistä he puhuvat. Se on vähän niinkuin futismatsin tuomari vetoaisi siihen ettei nähnyt maalia koska oli vessassa juuri silloin.

Seuraava ryhmä on he jotka uskonnollisista syistä, peloista, vanhoista uskomuksista, vanhoista kouluviisauksista, taikauskoista tai muista syistä kieltäytyvät luopumasta kannastaan.

Joillakin lahkoryhmillä yhteisö kieltää poikkeavan ajattelun tai edes siihen tutustumisen. Johtajat vaativat heitä olemaan samoilla linjoilla kirouksen tai karkoituksen uhalla. Sosiaalinen paine pakottaa olemaan samaa mieltä.

Suurin valhe on esittää olevansa tieteeseen vetoava raamattu-uskovainen kreationisti. Sellaista ei ole olemassakaan, kuten ei ole olemassa objektiivista muutakaan uskovaista tai paikoilleen jämähtänyttä tutkijaa.

21

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Stanton Friedman hiljensi jokaikisen epäilijän. Oli melkoinen tietopankki. Levätköön rauhassa.

    • Anonyymi

      Jospa keskittyisit niihin taikatemppuihisi vaan!

      • Ilmeisesti luulet minua edelleen Kuljuksi. En ole. Inspiroiva hahmo, mutta pistän hänet samaan kategoriaan Rauni-Leenan ja Riikosen kanssa, että tulee aivan liikaa sitä informaatiota ilman lähdetietoa ja todisteita.

        Tekeekö HK siis taikatemppuja? En tiennyt. Johtuu varmaan siitä että olen hyvin vähän tutustunut hänen toimintaansa.

        Riikosta en pidä oikein yhtään minään. Höpöukko. En kykene katsomaan hänen höpinöitään minuuttia pidempään enkä pidä häntä ihan terveenä.

        Taikatempuista puhuttaessa niin sanottujen ufoskeptikoiden suurimpia sankareitahan on taikanimellä "Uskomaton Randi" toimiva taikuri ja ufoskeptikko. Aika uskomattomia on hänen temppunsa. Ne oppi hänen poikakaverinsakin jo teinipoikana.

        Toinen palstaskeptikkojen sankari on myös taikuri. Mursi leivän riittämään koko yleisölle ja pisti kalan myös piisaamaan, teki vedestä viiniä tuosta vaan, käveli vesien päällä jne.

        Huusi Pietari pois piru merrasta, meripelastus kiinni on herrasta, kukaan tullut ei Jeesusta saatille, vettä pitkin hän tallusti paatille. -Juice-

        Raamatusta puheen ollen kun siinä sanotaan että Jeesus oli Jumalan ainoa poika, mutta samaan aikaan hän loi ihmisen omaksi kuvakseen, niin kenes poikia me hänen luomat ihmisen pojat ollaan sitten jos Jesse oli ainoa hänen poika?

        Aika monta uhrausta on tapahtunut sen jälkeenkin tässä 2000 vuodessa, eikä niiden jokaisen takia ole esirippi ratkennut keskeltä.

        Uskon että Jeesus oli hyvä mies, mutta hänen taivaallisuudestaan ei ole todisteita. Kenties Vatikaanilla on todisteita siitä että hän oli tavallinen mies ja hänellä oli jälkeläisiäkin ja saattaa olla vieläkin. Levätköön hän rauhassa ja kaikkea hyvää jälkeläisilleen.


      • Helläkoukku kirjoitti:

        Ilmeisesti luulet minua edelleen Kuljuksi. En ole. Inspiroiva hahmo, mutta pistän hänet samaan kategoriaan Rauni-Leenan ja Riikosen kanssa, että tulee aivan liikaa sitä informaatiota ilman lähdetietoa ja todisteita.

        Tekeekö HK siis taikatemppuja? En tiennyt. Johtuu varmaan siitä että olen hyvin vähän tutustunut hänen toimintaansa.

        Riikosta en pidä oikein yhtään minään. Höpöukko. En kykene katsomaan hänen höpinöitään minuuttia pidempään enkä pidä häntä ihan terveenä.

        Taikatempuista puhuttaessa niin sanottujen ufoskeptikoiden suurimpia sankareitahan on taikanimellä "Uskomaton Randi" toimiva taikuri ja ufoskeptikko. Aika uskomattomia on hänen temppunsa. Ne oppi hänen poikakaverinsakin jo teinipoikana.

        Toinen palstaskeptikkojen sankari on myös taikuri. Mursi leivän riittämään koko yleisölle ja pisti kalan myös piisaamaan, teki vedestä viiniä tuosta vaan, käveli vesien päällä jne.

        Huusi Pietari pois piru merrasta, meripelastus kiinni on herrasta, kukaan tullut ei Jeesusta saatille, vettä pitkin hän tallusti paatille. -Juice-

        Raamatusta puheen ollen kun siinä sanotaan että Jeesus oli Jumalan ainoa poika, mutta samaan aikaan hän loi ihmisen omaksi kuvakseen, niin kenes poikia me hänen luomat ihmisen pojat ollaan sitten jos Jesse oli ainoa hänen poika?

        Aika monta uhrausta on tapahtunut sen jälkeenkin tässä 2000 vuodessa, eikä niiden jokaisen takia ole esirippi ratkennut keskeltä.

        Uskon että Jeesus oli hyvä mies, mutta hänen taivaallisuudestaan ei ole todisteita. Kenties Vatikaanilla on todisteita siitä että hän oli tavallinen mies ja hänellä oli jälkeläisiäkin ja saattaa olla vieläkin. Levätköön hän rauhassa ja kaikkea hyvää jälkeläisilleen.

        Esirippu siis.


    • Anonyymi

      Hellakoukulla on vastaavalla tavalla saarnaamisen mania kuin kellä tahansa uskonoppinsa itse itseensä indoktrinoineella, jolla on piiskaava tarve ja päämäärää käännyttää kaikki vastaantulijat omaan ainoaan ja oikeaan.

      Näihin vastaaviin on tullut vuosikymmenen aikaan törmättyä politiikan, uskonnon ja milloin minkäkin ideologian kannattajien kohdalla, joita minä nimitän yleisnimellä hurskaat hihhulit.
      Monta asiaa joutuu myöntämään epävarmaksi ja pääsääntöisesti valtaosasta ei tavan tallaaja tiedä kuin pintakalvon, ja siihen meidän on tyytyminen, eikä besservisseröinti herätä muuta kuin tympiintymisen tunteita ja väsymystä.

      • Yli-ikäinen koulukiusaaja kuvittelee löytäneensä uhrin, mutta minua vain naurattaa ja käy sääliksi tuollainen.

        Siteeraan paljon oikeita tutkijoita, tutkimustuloksia ja tiedemiehiä. Niihin asioihin minulla löytyy sitten kokonaiskäsitys ja mielipide. Ei mielipiteistä pidä hermostua tuolla tavalla.

        Kivoja sivistyssanoja nakkelet koettaen vaikuttaa oppineelta ja fiksulta, mutta et ole sitä oikeasti. Oppi on kaatanut sinut ojaan. Oikeassa elämässä et uskaltaisi soittaa tuota typerää suutasi minulle. Se leikki loppuisi lyhyeen.

        Täällä voit toki olla iso ja viisas poskisolisti ihan vapaasti, mutta on tuo aivan ajanhaaskausta kylläkin. Koetahan keskittyä itse aiheisiin, tai sitten yksinkertaisesti ole hiljaa.


      • Anonyymi
        Helläkoukku kirjoitti:

        Yli-ikäinen koulukiusaaja kuvittelee löytäneensä uhrin, mutta minua vain naurattaa ja käy sääliksi tuollainen.

        Siteeraan paljon oikeita tutkijoita, tutkimustuloksia ja tiedemiehiä. Niihin asioihin minulla löytyy sitten kokonaiskäsitys ja mielipide. Ei mielipiteistä pidä hermostua tuolla tavalla.

        Kivoja sivistyssanoja nakkelet koettaen vaikuttaa oppineelta ja fiksulta, mutta et ole sitä oikeasti. Oppi on kaatanut sinut ojaan. Oikeassa elämässä et uskaltaisi soittaa tuota typerää suutasi minulle. Se leikki loppuisi lyhyeen.

        Täällä voit toki olla iso ja viisas poskisolisti ihan vapaasti, mutta on tuo aivan ajanhaaskausta kylläkin. Koetahan keskittyä itse aiheisiin, tai sitten yksinkertaisesti ole hiljaa.

        Mikä mielestäsi on oikeata elämää, uhkailetko sinä täällä jollain muita ihmisiä?
        Näyttää siltä että pojalla on pinna jo kovin kireällä.
        Varo vaan, että et pure kieltäsi halki!


      • Anonyymi
        Helläkoukku kirjoitti:

        Yli-ikäinen koulukiusaaja kuvittelee löytäneensä uhrin, mutta minua vain naurattaa ja käy sääliksi tuollainen.

        Siteeraan paljon oikeita tutkijoita, tutkimustuloksia ja tiedemiehiä. Niihin asioihin minulla löytyy sitten kokonaiskäsitys ja mielipide. Ei mielipiteistä pidä hermostua tuolla tavalla.

        Kivoja sivistyssanoja nakkelet koettaen vaikuttaa oppineelta ja fiksulta, mutta et ole sitä oikeasti. Oppi on kaatanut sinut ojaan. Oikeassa elämässä et uskaltaisi soittaa tuota typerää suutasi minulle. Se leikki loppuisi lyhyeen.

        Täällä voit toki olla iso ja viisas poskisolisti ihan vapaasti, mutta on tuo aivan ajanhaaskausta kylläkin. Koetahan keskittyä itse aiheisiin, tai sitten yksinkertaisesti ole hiljaa.

        Kyllä nuo sinun "herjat" ovat kuin apukoulua käyvän ekaluokkalaisen. Käyttäisit aikasi tietysti viisaampaan ja järkevämpään , jos se vain olisi mahdollista. Harmillista että antavat sinullekin kirjastosta läppärivuoron jotta voit vähäisillä älynlahjoillasi kiusata ihmisiä. Lopeta jo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nuo sinun "herjat" ovat kuin apukoulua käyvän ekaluokkalaisen. Käyttäisit aikasi tietysti viisaampaan ja järkevämpään , jos se vain olisi mahdollista. Harmillista että antavat sinullekin kirjastosta läppärivuoron jotta voit vähäisillä älynlahjoillasi kiusata ihmisiä. Lopeta jo.

        Heh, tulee mieleen kun takavuosina minun piti osallistua ufomeetingiin. Vanha dementikkokyrpä varaktori oli tulossa myös, mutta perui osallistumisensa, koska pelkäsi minua.

        Todennäköisesti tämä sama mainittu henkilö nyt sitten koettaa täällä provosoida. Noh, mitäs näistä. Pidän sinulle vastailusta nyt taukoa, et ole vastauksieni arvoinen. Jatkan vain itse aiheen parissa.

        Paraikaa katson kahta tiededokumenttia universumin saloista. Sinä voit jatkaa virsien joikhaamista aivan rauhassa.


      • Anonyymi

        Juurikin näin! Asiat ovat monimutkaisia ja toimivat samaan aikaan monella eri tasolla. Tarkka ajattelija näkee pintakalvon läpi ja eikä pohja lopulta ole kaukana kun työkalupakissa on tieteen ja Raamatun totuudet, asiat saavat oikeat mittasuhteet, avaruus on suuri mutta eloton. Eikä myöskään voi korostaa liikaa mittamaamisen vaikeutta. Kun tulokset skaalataan Raamattuun, ollaan jo tolkun tiellä. Ihan niinkuin Luther skaaladi talonpoikaiskapinaa Raamattua vasten, ruhtinaiden puolelle asettuminen oli mitä Raamattu VAATI.


      • Anonyymi
        Helläkoukku kirjoitti:

        Heh, tulee mieleen kun takavuosina minun piti osallistua ufomeetingiin. Vanha dementikkokyrpä varaktori oli tulossa myös, mutta perui osallistumisensa, koska pelkäsi minua.

        Todennäköisesti tämä sama mainittu henkilö nyt sitten koettaa täällä provosoida. Noh, mitäs näistä. Pidän sinulle vastailusta nyt taukoa, et ole vastauksieni arvoinen. Jatkan vain itse aiheen parissa.

        Paraikaa katson kahta tiededokumenttia universumin saloista. Sinä voit jatkaa virsien joikhaamista aivan rauhassa.

        Juhan af Granin dokkarit ja x-files on niitä ohjelmia mitä sinä katsot. Älä yritä.


      • Anonyymi

        Kuulen DI:n äänen sillä lisällä että osaa käyttää sanaa indoktrinaatio. Menikö oikein?


    • Anonyymi

      Kuka poisti ihanan kristillisen kommentin skeptikon hellistä takalistoista?

      • Anonyymi

        Muistan kuinka junnulesta uhosi vuosia sitten että "randi tulee suomeen ja antaa ufouskiksille isän kädestä" Samaan aikaan tuli uutinen, jossa samaa miestä syytettiin alaikäisen pojan kaappauksesta, salakuljetuksesta ja hyväksikäytöstä, mutta randi selvisi korkean ikänsä vuoksi tuomiotta ja koska vei poikakaverinsa vihille, joka oli jo ehtinyt siinä vaiheessa miehen ikään.
        Siihen loppui ne puheet "isän kädestä" ja skeptisen sankarin ylistäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan kuinka junnulesta uhosi vuosia sitten että "randi tulee suomeen ja antaa ufouskiksille isän kädestä" Samaan aikaan tuli uutinen, jossa samaa miestä syytettiin alaikäisen pojan kaappauksesta, salakuljetuksesta ja hyväksikäytöstä, mutta randi selvisi korkean ikänsä vuoksi tuomiotta ja koska vei poikakaverinsa vihille, joka oli jo ehtinyt siinä vaiheessa miehen ikään.
        Siihen loppui ne puheet "isän kädestä" ja skeptisen sankarin ylistäminen.

        Että sellaisesta isän kädestä on kyse. Ei kiitos tälläkään kertaa.


      • Anonyymi

        Taidat olla niitä miehiä.......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla niitä miehiä.......

        Lestapiireissä on se hyvä puoli että he antavat itse itselleen ja toisillensa anteeksi herran nimiin lapsiin sekaantumiset ja insestit sun muut mitkä kuuluu heidän arkiharrastuksiin. Ei tule sitten maallisia tuomioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestapiireissä on se hyvä puoli että he antavat itse itselleen ja toisillensa anteeksi herran nimiin lapsiin sekaantumiset ja insestit sun muut mitkä kuuluu heidän arkiharrastuksiin. Ei tule sitten maallisia tuomioita.

        Teilläkö on sitten vähän tiukempaa näiden "arkiharrastusten" kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teilläkö on sitten vähän tiukempaa näiden "arkiharrastusten" kanssa?

        No nyt! Mistä lestis tekee täällä?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe