Se oli hyvä merkki

Anonyymi

Eli vastasinkin jo aiempaan aloitukseen, mutta erillisenä on helpompi bongata. Ihan liiton neuvoja noudattamalla sain paastoverensokerini alas keväiset arvot : 6.4 paasto. 33 pitkä verensokeri. Tämänhetkiset arvot : 5.5 paasto. 30 pitkä verensokeri. Olen itsestäni ylpeä ja ilman ketoa!

106

521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laihduitko?

      • Anonyymi

        Tiputin painoa 13kg , mutta kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen saavutukseen muutoinkin. Hoitajani oli huolissaan, ettei paino vain laske liian matalaksi joten lupasin myös pitää välipäiviä. ^^.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiputin painoa 13kg , mutta kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen saavutukseen muutoinkin. Hoitajani oli huolissaan, ettei paino vain laske liian matalaksi joten lupasin myös pitää välipäiviä. ^^.

        Kiitoksia vastauksestasi. 13 kg on kyllä hyvä suoritus, minulta lähtee noin Kilo kuukaudessa näin korona-aikaan. 18 kg olisi matkaa normaalipainoon joskin duunikämpillä ei ole puntaria joten en ole ihan varma painosta mutta 38" housut menevät jalkaan ja 36" olisi jo vyötärön mitan mukaan hyvä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksestasi. 13 kg on kyllä hyvä suoritus, minulta lähtee noin Kilo kuukaudessa näin korona-aikaan. 18 kg olisi matkaa normaalipainoon joskin duunikämpillä ei ole puntaria joten en ole ihan varma painosta mutta 38" housut menevät jalkaan ja 36" olisi jo vyötärön mitan mukaan hyvä.

        Minun mielestänikin ihan kelpo ^^ kun ottaa huomioon, että saavutin sen 6kk sisällä. Hoitajani oli vaikuttunut kaikkien arvojen parannuttua. Kehotti tarkkailemaan ettei paino laske liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestänikin ihan kelpo ^^ kun ottaa huomioon, että saavutin sen 6kk sisällä. Hoitajani oli vaikuttunut kaikkien arvojen parannuttua. Kehotti tarkkailemaan ettei paino laske liikaa.

        Et kertonut mikä oli painosi ennen painonpudotusta. Jos hoitaja alkaa varottelemaan että paino laskee liian alas, painon pitää olla jo normaalialueella ja vaarana on mennä alipainolle. Minulla hoitaja ei tuollaisesta painonpudotuksesta huolestuisi yhtään, vaan ehdottaisi ainakin toisen saman verran ja vaikka suurempaakin painonpudotusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiputin painoa 13kg , mutta kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen saavutukseen muutoinkin. Hoitajani oli huolissaan, ettei paino vain laske liian matalaksi joten lupasin myös pitää välipäiviä. ^^.

        "Hoitajani oli huolissaan, ettei paino vain laske liian matalaksi joten lupasin myös pitää välipäiviä."

        Niinpä niin, ei se näätyminen ole kovinkaan terveellistä.
        Mutta matka on vilä pitkä luulojesi varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiputin painoa 13kg , mutta kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen saavutukseen muutoinkin. Hoitajani oli huolissaan, ettei paino vain laske liian matalaksi joten lupasin myös pitää välipäiviä. ^^.

        Miten? Itsellä tulee pyörrytystä jos yritän paastota vähääkään. Mahassa on 10 kg haitallista sisäelinrasvaa, jostapitäisi päästä eroon. Ehkä se auttaisi diabetes 2:enkin.
        M 79 v.


    • Anonyymi

      Ja mitä liitto suositteli????

      Liiton mukaanhan diabeetikko ei tarvitse muuta kuin samaa terveellistä ruokaa kuin mitä muullekkin kansalle suositellaan.

      Oliko sinulla diagnosoitu diavetes2 vai muutenko vaan valehtelet?

      • Anonyymi

        Entäpäs itse? Onko sinulla toisen tyypin diavetes vai muutenko vaan valehtelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpäs itse? Onko sinulla toisen tyypin diavetes vai muutenko vaan valehtelet?

        En tiennyt etten saa kertoa tänne hyviä kokemuksia... Olen pahoillani. Suoriuduin liiton syö hyvin nettikurssin avulla pitkälle. Lisäksi tehoseurasin kuinka paljon saan kovia rasvoja ja lisäsin hyviä rasvoja. Sokerit minimiin jne. Lisäksi liikun viikossa yli 10h ja sain ylipainon pois. Ei ollut kyseessä diabetes2 koko tarinan alun voitte lukea aloituksesta "onko tämä hyvä merkki" . Edelleen sori jos pahoitin jonkun mielen... Tässä on vain ollut viimeaikoina rankkaa isän vakavan sairauden vuoksi ja halusin jakaa jonnekin hyvät uutiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiennyt etten saa kertoa tänne hyviä kokemuksia... Olen pahoillani. Suoriuduin liiton syö hyvin nettikurssin avulla pitkälle. Lisäksi tehoseurasin kuinka paljon saan kovia rasvoja ja lisäsin hyviä rasvoja. Sokerit minimiin jne. Lisäksi liikun viikossa yli 10h ja sain ylipainon pois. Ei ollut kyseessä diabetes2 koko tarinan alun voitte lukea aloituksesta "onko tämä hyvä merkki" . Edelleen sori jos pahoitin jonkun mielen... Tässä on vain ollut viimeaikoina rankkaa isän vakavan sairauden vuoksi ja halusin jakaa jonnekin hyvät uutiset.

        Tuo oli veku eli tämänkin palstan pitkäaikainen trolli. Hänen mielestään vain sianrasvakarppauksella voi laihtua ja se poistaa diabeteksen kahdessa viikossa. Hänet on heitetty ulos kaikilta rekisteröitymistä vaativilta palstoilta eli omien sanojensa mukaan hän on lopettanut kirjoittelun niillä mutta kirjoittaa kyllä tällä "kaatopaikalla".

        Onnea, noilla liiton ohjeilla voi hyvin elää loppuelämänsä. Minulla on matkaa normaalipainoon ehkä 18 kg ja näin koronan kanssa lähtee kilo kuussa. Sain lisäksi erityiskorvattavuuden Ozempiciin ja laihduttaa yleensä reilusti.


    • Anonyymi

      "Ei ollut kyseessä diabetes2 "

      Ja mitä sitten . Olisiko auttanut jalkojen kutinaan. Ja olistko m,ennyt liiton sivulle neuvoja hakemaan???

      • Anonyymi

        Oletkohan nyt aivan kunnossa? 🤔 Kävin tarkastuksessa koska omaan sukurasitteen.. Keväällä havaittiin pieni kohouma sokerissa (6.4) mutta jo hetken aikaa uusia elintapoja noudatettuani se laski (4.4). Ja nyt kuten sanoin olivat arvoni laskeneet tuohon (5.5 & 30). Käytin ja käytän edelleen :täysjyväviljaa, hedelmiä, juureksia, kasvirasvoja, kalaa ja kanaa,. Punainen liha on vähäisellä käytöllä. Maitotuotteita käytän vähärasvaisina, paitsi raejuuston joka maistuu mielestäni pahalta rasvattomana ^^ kiitos hvp27 onnittelusta ja tsemppiä sinulle. Syy miksi en ryhtynyt edes koskaan harkitsemaan karppausta, tai no niitä on useita. 1. Suvussamme on taipumusta verenpainetautiin ja sydänvaivoihin. En halua tankata suoniani täyteen rasvaa. 2. Lääkärini totesi heti, että tämä dietti voisi vahingoittaa munuaisiani, en halua dialyysiin. 3. Dietti on suhteellisen rankka ja rajoittava, en jaksaisi sitä noudattaa,enkä edelleenkään sitä edes haluaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletkohan nyt aivan kunnossa? 🤔 Kävin tarkastuksessa koska omaan sukurasitteen.. Keväällä havaittiin pieni kohouma sokerissa (6.4) mutta jo hetken aikaa uusia elintapoja noudatettuani se laski (4.4). Ja nyt kuten sanoin olivat arvoni laskeneet tuohon (5.5 & 30). Käytin ja käytän edelleen :täysjyväviljaa, hedelmiä, juureksia, kasvirasvoja, kalaa ja kanaa,. Punainen liha on vähäisellä käytöllä. Maitotuotteita käytän vähärasvaisina, paitsi raejuuston joka maistuu mielestäni pahalta rasvattomana ^^ kiitos hvp27 onnittelusta ja tsemppiä sinulle. Syy miksi en ryhtynyt edes koskaan harkitsemaan karppausta, tai no niitä on useita. 1. Suvussamme on taipumusta verenpainetautiin ja sydänvaivoihin. En halua tankata suoniani täyteen rasvaa. 2. Lääkärini totesi heti, että tämä dietti voisi vahingoittaa munuaisiani, en halua dialyysiin. 3. Dietti on suhteellisen rankka ja rajoittava, en jaksaisi sitä noudattaa,enkä edelleenkään sitä edes haluaisi.

        Juu. Karppaus on pitkällä tähtäimellä hyvin hankala noudattaa. Vekun LCHF nostaa LDL-kolesterolia keskimäärin 44% joten jos suvussa on sydäntauteja niin kyseessä on lähinnä syömällä tehty itsemurha.

        Vekulle LCHF on pseudotiedelahko. Muutenkin hänellä on varsin ikävä luonne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkohan nyt aivan kunnossa? 🤔 Kävin tarkastuksessa koska omaan sukurasitteen.. Keväällä havaittiin pieni kohouma sokerissa (6.4) mutta jo hetken aikaa uusia elintapoja noudatettuani se laski (4.4). Ja nyt kuten sanoin olivat arvoni laskeneet tuohon (5.5 & 30). Käytin ja käytän edelleen :täysjyväviljaa, hedelmiä, juureksia, kasvirasvoja, kalaa ja kanaa,. Punainen liha on vähäisellä käytöllä. Maitotuotteita käytän vähärasvaisina, paitsi raejuuston joka maistuu mielestäni pahalta rasvattomana ^^ kiitos hvp27 onnittelusta ja tsemppiä sinulle. Syy miksi en ryhtynyt edes koskaan harkitsemaan karppausta, tai no niitä on useita. 1. Suvussamme on taipumusta verenpainetautiin ja sydänvaivoihin. En halua tankata suoniani täyteen rasvaa. 2. Lääkärini totesi heti, että tämä dietti voisi vahingoittaa munuaisiani, en halua dialyysiin. 3. Dietti on suhteellisen rankka ja rajoittava, en jaksaisi sitä noudattaa,enkä edelleenkään sitä edes haluaisi.

        "Oletkohan nyt aivan kunnossa"

        Kiitos, olen kunnossa.

        Hyvää matkaa.

        Jos suvussa diabeetikkoja niin olisi syytä alkaa katsomaan mitä suuhunsa pistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkohan nyt aivan kunnossa? 🤔 Kävin tarkastuksessa koska omaan sukurasitteen.. Keväällä havaittiin pieni kohouma sokerissa (6.4) mutta jo hetken aikaa uusia elintapoja noudatettuani se laski (4.4). Ja nyt kuten sanoin olivat arvoni laskeneet tuohon (5.5 & 30). Käytin ja käytän edelleen :täysjyväviljaa, hedelmiä, juureksia, kasvirasvoja, kalaa ja kanaa,. Punainen liha on vähäisellä käytöllä. Maitotuotteita käytän vähärasvaisina, paitsi raejuuston joka maistuu mielestäni pahalta rasvattomana ^^ kiitos hvp27 onnittelusta ja tsemppiä sinulle. Syy miksi en ryhtynyt edes koskaan harkitsemaan karppausta, tai no niitä on useita. 1. Suvussamme on taipumusta verenpainetautiin ja sydänvaivoihin. En halua tankata suoniani täyteen rasvaa. 2. Lääkärini totesi heti, että tämä dietti voisi vahingoittaa munuaisiani, en halua dialyysiin. 3. Dietti on suhteellisen rankka ja rajoittava, en jaksaisi sitä noudattaa,enkä edelleenkään sitä edes haluaisi.

        "Keväällä havaittiin pieni kohouma sokerissa (6.4) " Mikä sokeri?

        "Käytin ja käytän edelleen :täysjyväviljaa, hedelmiä, juureksia" = rajusti sokeria?

        "kasvirasvoja," Miksi kun voitakin löytyy?

        "Punainen liha on vähäisellä käytöllä." Miksi??

        "Maitotuotteita käytän vähärasvaisina" Miksi??

        "paitsi raejuuston joka maistuu mielestäni pahalta rasvattomana" Niin maistuu kaikki kevyttotteet.


      • Anonyymi

        Onko teillä karppi-faneilla noin kamala into haukkua niitä, jotka onnistuvat ihan peru ruokavaliolla? En ole huomannut mitään yhtä aggressiivista lynkkaamista, ei karppaajien suusta. Lääkärini on pätevä ja uskon hänen tietävän, miksi karppi olisi minun munuaisille I vahingollinen. Tosin karppauksen vaikutuksista munuaisiin on ennenkin ollut puhetta, eikä mitään positiivista. Suvussani on tosiaan sydänsairautta, joten en olisi missään vaiheessa uskaltanut tankata itseeni rasvaa. Sen lisäksi, että sokerit olivat kunnossa. Myös veren rasva arvot ja paineet olivat todella hyvällä tolalla. Katson edelleen mitä syön, nimittäin terveellisesti ja monipuolisesti neuvottuja suosituksia noudattamalla. ^^


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko teillä karppi-faneilla noin kamala into haukkua niitä, jotka onnistuvat ihan peru ruokavaliolla? En ole huomannut mitään yhtä aggressiivista lynkkaamista, ei karppaajien suusta. Lääkärini on pätevä ja uskon hänen tietävän, miksi karppi olisi minun munuaisille I vahingollinen. Tosin karppauksen vaikutuksista munuaisiin on ennenkin ollut puhetta, eikä mitään positiivista. Suvussani on tosiaan sydänsairautta, joten en olisi missään vaiheessa uskaltanut tankata itseeni rasvaa. Sen lisäksi, että sokerit olivat kunnossa. Myös veren rasva arvot ja paineet olivat todella hyvällä tolalla. Katson edelleen mitä syön, nimittäin terveellisesti ja monipuolisesti neuvottuja suosituksia noudattamalla. ^^

        " Katson edelleen mitä syön, nimittäin terveellisesti ja monipuolisesti neuvottuja suosituksia noudattamalla. ^^"

        Että sillä lailla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko teillä karppi-faneilla noin kamala into haukkua niitä, jotka onnistuvat ihan peru ruokavaliolla? En ole huomannut mitään yhtä aggressiivista lynkkaamista, ei karppaajien suusta. Lääkärini on pätevä ja uskon hänen tietävän, miksi karppi olisi minun munuaisille I vahingollinen. Tosin karppauksen vaikutuksista munuaisiin on ennenkin ollut puhetta, eikä mitään positiivista. Suvussani on tosiaan sydänsairautta, joten en olisi missään vaiheessa uskaltanut tankata itseeni rasvaa. Sen lisäksi, että sokerit olivat kunnossa. Myös veren rasva arvot ja paineet olivat todella hyvällä tolalla. Katson edelleen mitä syön, nimittäin terveellisesti ja monipuolisesti neuvottuja suosituksia noudattamalla. ^^

        Kuten sanoin niin veku elää harhoissaan. Diabeteksen hoidosta karppaamalla luovuttiin jo 1970-luvulla. Ruotsissa jopa todetaan, että LCHF-dieettiin tehosta painonhallinnassa ei ole näyttöä ja se lisää kuolleisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Keväällä havaittiin pieni kohouma sokerissa (6.4) " Mikä sokeri?

        "Käytin ja käytän edelleen :täysjyväviljaa, hedelmiä, juureksia" = rajusti sokeria?

        "kasvirasvoja," Miksi kun voitakin löytyy?

        "Punainen liha on vähäisellä käytöllä." Miksi??

        "Maitotuotteita käytän vähärasvaisina" Miksi??

        "paitsi raejuuston joka maistuu mielestäni pahalta rasvattomana" Niin maistuu kaikki kevyttotteet.

        Kyselet että miksi? - No miksi ei?
        Ei rasvaton raejuusto ole kevyttuote, siinä on kaikki proteiinit tallella.
        Makuasioista saa itsekukin olla mitä mieltä tahansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyselet että miksi? - No miksi ei?
        Ei rasvaton raejuusto ole kevyttuote, siinä on kaikki proteiinit tallella.
        Makuasioista saa itsekukin olla mitä mieltä tahansa

        Väärinkäsityksiä aiheuttaa monessakin tuotteessa tuo maininta kevyestä. Esimerkiksi sitä käytetään kun tarkoitetaan vähennettyä rasvaa, hiilihydraattia tai sokeria. Pitää siis tietää mitä termillä tarkoitetaan ja palveleeko se omaa tarvetta.


    • Anonyymi

      "Onko teillä karppi-faneilla noin kamala into haukkua niitä, jotka onnistuvat ihan peru ruokavaliolla?"

      Kysyminen on keljuluilua sanoi tokaluokkalainen kun opettaja kysyi paljonko on 2 2.

      • Anonyymi

        Noh minä ainakin jatkan elämääni, enkä aio uhrata ajatustakaan koko karppihörhöjen vittuilulle. Olen saanut terveen paperit ja jatkan tällä tiellä ^^


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh minä ainakin jatkan elämääni, enkä aio uhrata ajatustakaan koko karppihörhöjen vittuilulle. Olen saanut terveen paperit ja jatkan tällä tiellä ^^

        "Noh minä ainakin jatkan elämääni, enkä aio uhrata ajatustakaan koko karppihörhöjen vittuilulle"

        Hyvää matkaa, pidän peukkuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Noh minä ainakin jatkan elämääni, enkä aio uhrata ajatustakaan koko karppihörhöjen vittuilulle"

        Hyvää matkaa, pidän peukkuja.

        Samaten. Jos kakkonen uhkaa niin kannattaa pitää paino kurissa. Saas nähdä mitä verensokereille tapahtuu kun laihdun vielä 10-20 kiloa ja vielä ilman nälkää.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Samaten. Jos kakkonen uhkaa niin kannattaa pitää paino kurissa. Saas nähdä mitä verensokereille tapahtuu kun laihdun vielä 10-20 kiloa ja vielä ilman nälkää.

        "Saas nähdä mitä verensokereille tapahtuu kun laihdun vielä 10-20 kiloa ja vielä ilman nälkää."

        Etkö ole oppinut 20 vuoden aikana mitään??


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Samaten. Jos kakkonen uhkaa niin kannattaa pitää paino kurissa. Saas nähdä mitä verensokereille tapahtuu kun laihdun vielä 10-20 kiloa ja vielä ilman nälkää.

        Tosin laihtumisesi tapahtuu kahden laihduttavan diabeteslääkkeen avittamana (Ozempic ja metformiini).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin laihtumisesi tapahtuu kahden laihduttavan diabeteslääkkeen avittamana (Ozempic ja metformiini).

        Miksi ei saisi käyttää lääkkeitä apuna?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosin laihtumisesi tapahtuu kahden laihduttavan diabeteslääkkeen avittamana (Ozempic ja metformiini).

        Lisänä kyllä myös vähäenerginen dieetti. Korona sopii minulle kun olen omilla ruuilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei saisi käyttää lääkkeitä apuna?

        Näinpä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Lisänä kyllä myös vähäenerginen dieetti. Korona sopii minulle kun olen omilla ruuilla.

        Älä sinä taas runoile, kaljaa juot ja täysjyvä leipää mussutat. Minä taas syötän täysjyvän takapihan peuroille ja olen laihtunut dresmannin mittoihin. LCHF toimii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä taas runoile, kaljaa juot ja täysjyvä leipää mussutat. Minä taas syötän täysjyvän takapihan peuroille ja olen laihtunut dresmannin mittoihin. LCHF toimii.

        Mitäs väliä tuolla on kun laihtuu. Tänään vuorossa kyllä gintonic ja vaaleaa leipää. Uusi juuri kokeilussa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Näinpä.

        Hvp käyttää kahta laihduttavaa diabeteslääkettä sekä kolmea verenpainelääkettä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Mitäs väliä tuolla on kun laihtuu. Tänään vuorossa kyllä gintonic ja vaaleaa leipää. Uusi juuri kokeilussa.

        Gini toimii, ei hiilareita. Sitä minäkin ramlössalla lantrattuna nappailen tässä syyspäivänä. Peurat vetelee sapuskaa liiton suosituksen mukaan, mä vaan nautin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hvp käyttää kahta laihduttavaa diabeteslääkettä sekä kolmea verenpainelääkettä.

        Kohta enää kahta. Alapaine on alle 80 säännöllisesti joten pääsenen eroon beetasalpaajasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Gini toimii, ei hiilareita. Sitä minäkin ramlössalla lantrattuna nappailen tässä syyspäivänä. Peurat vetelee sapuskaa liiton suosituksen mukaan, mä vaan nautin.

        Minä kyllä otin tonicin kanssa. Hyvää oli ja kebap maistui oikein hyvälle. Oli sellainen sisään leivottu versio. Puolet jaksoin syödä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kohta enää kahta. Alapaine on alle 80 säännöllisesti joten pääsenen eroon beetasalpaajasta.

        Sanoin vaan happamasti, kun oma painoni ei putoa. Pitäisikö saada jotain samantapaista kuin sinulla. :)

        Beetasalpaaja ei muuten ole paras mahdollinen lääke diabeetikoille. Oletko tarkistuttanut lääkityksesi lääkärillä? Itsellä Losartan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin vaan happamasti, kun oma painoni ei putoa. Pitäisikö saada jotain samantapaista kuin sinulla. :)

        Beetasalpaaja ei muuten ole paras mahdollinen lääke diabeetikoille. Oletko tarkistuttanut lääkityksesi lääkärillä? Itsellä Losartan.

        Joo. Lääkäriltä ovat peräisin ja annos on pieni. Muuten menee Mikardis ja Zanidip. Luulisin tuon beetasalpaajan olevan turha kun verenpaine on ihan ok. Ilman verenpainelääkkeitäkin alapaine on hiukan yli 90. Jos laihdun reippaasti niin pääsenen muista lääkkeistä paitsi metformiini ja simvastatiinit eroon.

        Eilen laskikin paino noin 3 kg. Oli tuskallista mutta eiköhän Ozempiciin totu.


    • Anonyymi

      Minä poika syöpöttelen toisin mitä liitto opettaa.

      • Anonyymi

        Ja sen kyllä huomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sen kyllä huomaa.

        Voisitteko hiukab valoittaa mistä sen huomaa???


    • Anonyymi

      Ja te idiootit jotka kysytte mikä sokeri oli mikäkin? Ettekö käsittäneet että paasto oli keväällä 6.4 ja pitkäverensokeri 33? Nyt paastosokeri oli 5.5 ja pitkäverensokeri 30. Terveydenhoito totesi, etteivät arvot ole käyneet missään vaiheessa kevään jälkeen liian korkealla.

      • Anonyymi

        Sinulle varmasti tuli hätä, koska noin kamalasti olet mollaamassa hänen saavutuksiaan. Kyseessä oli normaali terveystarkastus, jossa pieni kohouma hänellä havaittiin. Nyt on saanut todella paljon ylistystä häntä hoitavilta ihmisiltä. Onko se niin kamalaa, kun joku onnistuu ilman karppausta?


      • Tuo pitkä sokeri oli alkuaankin oikein hyvä ja nyt kun paastotkin ovat hyvät niin ei ole syytä huoleen.

        Karppaajilla on aika kova paikka jos joku laihtuu tai parantaa itsensä diabeteksestä muuten kuin karppaamalla. Karppaus ei muutenkaan ole ollut mikään suksee kun sitä kokeili noin 20% ihmisistä eikä mitään ihmelaihtumista tai parenemista diabeteksestä tapahtunut.


    • Anonyymi

      On kumma, kun joidenkin pitää olla ilkeitä toiselle upean saavutuksen jälkeen!

      • Anonyymi

        Jos pitkäsokeri on laskenut vain 3 yksikköä, niin mielestäni ei ole aihetta vielä riemunkiljahduksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pitkäsokeri on laskenut vain 3 yksikköä, niin mielestäni ei ole aihetta vielä riemunkiljahduksiin.

        Onko 3 yksikköä jotenkin kenties vähän? Jos ottaa huomioon, että alkuun se oli siis muuntotaulukon mukaan 5.2 ja nyt 4.9. Niin onhan siinä nyt selvä ero. Oletko lääkäri vai hoitaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko 3 yksikköä jotenkin kenties vähän? Jos ottaa huomioon, että alkuun se oli siis muuntotaulukon mukaan 5.2 ja nyt 4.9. Niin onhan siinä nyt selvä ero. Oletko lääkäri vai hoitaja?

        En ole, vaan diabetes 2 -potilas jo toistakymmentä vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko 3 yksikköä jotenkin kenties vähän? Jos ottaa huomioon, että alkuun se oli siis muuntotaulukon mukaan 5.2 ja nyt 4.9. Niin onhan siinä nyt selvä ero. Oletko lääkäri vai hoitaja?

        "Oletko lääkäri vai hoitaja?"

        Kumpiko sinä olet????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oletko lääkäri vai hoitaja?"

        Kumpiko sinä olet????

        Aha? Minä olen mies joka oli lääkärin luona mukana?tiedän ehkä pikkaisen paremmin miten asiat ovat? Olette vain katkeria hänen onnistumisestaan ja haluatte hänen pahoittavan mielensä. Onneksi ei ole näitä lukenut. Sairasta en voi muuta sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pitkäsokeri on laskenut vain 3 yksikköä, niin mielestäni ei ole aihetta vielä riemunkiljahduksiin.

        Eikö 10% alenema muutenkin terveellisessä arvossa ole muka hyvä tulos? Outoja mielipiteitä eräillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha? Minä olen mies joka oli lääkärin luona mukana?tiedän ehkä pikkaisen paremmin miten asiat ovat? Olette vain katkeria hänen onnistumisestaan ja haluatte hänen pahoittavan mielensä. Onneksi ei ole näitä lukenut. Sairasta en voi muuta sanoa.

        Se on puhdasta kateutta kun joku onnistuu eikä itse pysty samaan.


      • Anonyymi

        En ole katkera, ja helvettiin joutumisestani päättää joku muu kuin sinä. Ilmoitus ylläpidolle tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha? Minä olen mies joka oli lääkärin luona mukana?tiedän ehkä pikkaisen paremmin miten asiat ovat? Olette vain katkeria hänen onnistumisestaan ja haluatte hänen pahoittavan mielensä. Onneksi ei ole näitä lukenut. Sairasta en voi muuta sanoa.

        "Aha? Minä olen mies joka oli lääkärin luona mukana?"

        Oletko muidenkin mukana ollut niin että voisit valistaa meitä? Eläinlääkärissä kaveri kanssa?? Traktoritehtaalla kaiman kanssa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole katkera, ja helvettiin joutumisestani päättää joku muu kuin sinä. Ilmoitus ylläpidolle tehty.

        Noh jollet ole katkera voit varmaan kertoa omat paastosokeri arvosi ja painoindeksin? Niin ja pitkäverensokerin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aha? Minä olen mies joka oli lääkärin luona mukana?"

        Oletko muidenkin mukana ollut niin että voisit valistaa meitä? Eläinlääkärissä kaveri kanssa?? Traktoritehtaalla kaiman kanssa??

        Valitettavasti, en tiedä kenenkään muun kuin tyttöystäväni tilanteen. Mutta jos joku haluaa tukea niin suosittelen läheisen ottamista lääkäriin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh jollet ole katkera voit varmaan kertoa omat paastosokeri arvosi ja painoindeksin? Niin ja pitkäverensokerin?

        Pahoitin mieleni kielenkäytöstäsi, enkä osallistu tähän keskusteluun enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahoitin mieleni kielenkäytöstäsi, enkä osallistu tähän keskusteluun enää.

        Sinä olit valmis loukkaamaan rakastamaani ihmistä. Oliko sinun käytöksesi sitten sen fiksumpaa? Anna kun kerron sinulle jotain. Olet varmasti saanut paljon huonommat tulokset mitä tulee verensokereihin. Kenties halusit, kun näit tämän aloituksen, pahoittaa hänen mielensä? Olenko oikeassa. Myös hiljaisuus on myöntävä vastaus ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olit valmis loukkaamaan rakastamaani ihmistä. Oliko sinun käytöksesi sitten sen fiksumpaa? Anna kun kerron sinulle jotain. Olet varmasti saanut paljon huonommat tulokset mitä tulee verensokereihin. Kenties halusit, kun näit tämän aloituksen, pahoittaa hänen mielensä? Olenko oikeassa. Myös hiljaisuus on myöntävä vastaus ;)

        Varsin julkeaa ensin haukkua minua läskiksi (sen perusteella mitä tässä ketjussa olen aiemmin avoimesti kertonut) ja sen jälkeen tivata vielä painoindeksiäkin.

        Tyttöystävällesi suosittelen hankkimaan Reijo Laatikaisen aivan kohta ilmestyvän kirjan "Verensokeri haltuun - Eroon esidiabeteksesta". Kirja ei ole mikään hihhuli- tai ketokirja, vaan ravitsemustieteen tohtorin tuoreeseen tietoon perustuva kirja, jossa ketodieettiin suhtaudutaan varsin neutraalisti.

        PS. Minulla pitkäsokeri ollut toukokuusta 2018 alkaen 45-46 mmmol/l (vai mikä se yksikkö nyt onkaan). Mittauksia on vain 6 kuukauden välein, seuraava joulukuussa. Muita sokerimittauksia minulle ei tehdä.

        https://www.pronutritionist.net/2020/10/jos-ketoilet-tee-se-margariiniin-rypsi-rapsi-ja-oliivioljyyn-seka-pahkinoihin-painottuen/


      • Anonyymi

        Mitäpä jos vaan menisit pois tästä ketjusta? Ihan totta. Sinä kaivoit verta nenästäsi toistuvalla provosoinnilla. Teimme sinusta kumppanin kanssa myös ilmiannon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä jos vaan menisit pois tästä ketjusta? Ihan totta. Sinä kaivoit verta nenästäsi toistuvalla provosoinnilla. Teimme sinusta kumppanin kanssa myös ilmiannon.

        Ensin haastat minut vastaamaan, sitten käsket pois.

        Täällä on ollut useampia kirjoittajia, ja olen kommentoinut tyttöystävääsi ainoastaan yhdessä viestissä ”ei aihetta vielä riemunkiljahduksiin” -viestissäni. En ole edes mikään ketointoilija, vaan uskon samantapaisiin oppeihin kuin tyttöystäväsi.

        Se robotin tekemä vastaukseni automaattinen poisto ei johtunut ilmiannostanne, vaan siitä että siinä oli linkki. Sitä paitsi ette ole edes mitään ilmiantoa tehneet, vaan hyökkäät primitiivisellä asenteella ja jopa valehdellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin haastat minut vastaamaan, sitten käsket pois.

        Täällä on ollut useampia kirjoittajia, ja olen kommentoinut tyttöystävääsi ainoastaan yhdessä viestissä ”ei aihetta vielä riemunkiljahduksiin” -viestissäni. En ole edes mikään ketointoilija, vaan uskon samantapaisiin oppeihin kuin tyttöystäväsi.

        Se robotin tekemä vastaukseni automaattinen poisto ei johtunut ilmiannostanne, vaan siitä että siinä oli linkki. Sitä paitsi ette ole edes mitään ilmiantoa tehneet, vaan hyökkäät primitiivisellä asenteella ja jopa valehdellen.

        Sinä voit tosiaan mennä pois.. Jos ei oo mitään hyvää sanottavaa voit pitää suusi kiinni. Nauramme sinulle koska et tiedä hänen tilanteestaan mitään. Hänen lääkärinsä käskivät olemaan ylpeä ja että aihetta on juhlia. Ja kysyppä ylläpidolta,että olemmeko tehneet ilmiannon? Me emme alennu enää sinun tasollesi. Olet katkera ja haluat vain. Pahaa kumppanilleni, sekä masentaa hänet. En anna sen tapahtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin haastat minut vastaamaan, sitten käsket pois.

        Täällä on ollut useampia kirjoittajia, ja olen kommentoinut tyttöystävääsi ainoastaan yhdessä viestissä ”ei aihetta vielä riemunkiljahduksiin” -viestissäni. En ole edes mikään ketointoilija, vaan uskon samantapaisiin oppeihin kuin tyttöystäväsi.

        Se robotin tekemä vastaukseni automaattinen poisto ei johtunut ilmiannostanne, vaan siitä että siinä oli linkki. Sitä paitsi ette ole edes mitään ilmiantoa tehneet, vaan hyökkäät primitiivisellä asenteella ja jopa valehdellen.

        No viestiäni ei sitten kuitenkaan palautettu.

        Halusin siinä informoida aloittajaa Reijo Laatikaisen uudesta Verensokeri haltuun -kirjasta, jonka ainakin itse aion hankkia. Ilmestyy ensi kuussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No viestiäni ei sitten kuitenkaan palautettu.

        Halusin siinä informoida aloittajaa Reijo Laatikaisen uudesta Verensokeri haltuun -kirjasta, jonka ainakin itse aion hankkia. Ilmestyy ensi kuussa.

        Sama juttu. Tuskin on itselle paljon uutta mutta kavereille voi olla. Mitenköhän Heikkilä lyttää tuon kirjan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Sama juttu. Tuskin on itselle paljon uutta mutta kavereille voi olla. Mitenköhän Heikkilä lyttää tuon kirjan.

        Booky-kirjakaupan mukaan kirja ilmestyy 20. lokakuuta ja on jo nyt ennakkotilattavissa hintaan 22,90 posikulut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Booky-kirjakaupan mukaan kirja ilmestyy 20. lokakuuta ja on jo nyt ennakkotilattavissa hintaan 22,90 posikulut.

        Taidan tukea paikallista kirjakauppaa.


      • Anonyymi


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kiitoksia, laitan tilaukseen.

        Onneksi olen nyt pysynyt hetken poissa tältä palstalta. Nyt pystyn jopa nauramaan näille kiihko negatiivisille asioille. Eli olisi ollut hauskaa tietää, mitenköhän niin ei ole aihetta juhlaan. Jos koko minua hoitava henkilökunta on sitä mieltä? Lievästi loukkaavaa, kun ottaa huomioon, etteivät palstalaiset ole lääkäreitä. Aion jatkaa edelleen tällä samalla ruokavaliolla ja samalla liikunta määrällä välillä pitäen välipäiviä. Ja ottaen rauhallisemmin. Olen saanut täydellisen opastuksen kiitos vain. ^^ tiesin tuosta kirjan julkaisusta eikä siinä ollut minulle mitään uutta. Viikonloppuna on syntymäpäiväni ja aion juhlia sitä perhepiirissä. En tule tänne palstalle enää koskaan. Joten hyvästi ja kiitos asiallisista vastauksista joita sain.


    • Anonyymi

      Hassua muuten sekin, että alkuperäinen aloitukseni " Onko tämä hyvä merkki?" Sai positiivista ja kannustavaa tekstiä heti alkuunsa. Ja tämä sai näin paljon paskaa niskaan. Nyt hyvästi

      • Anonyymi

        Ei näissä palstan jutuissa ole ollut mitään sellaista, että pitäisi pahastua, saati saada hermoromahdus ja joutua sairaalaan kahdeksi viikoksi. En oikein ymmärrä yliherkkyyttäsi.

        Laatikaisen kirja, jonka sain eilen, on tosi hyvä ja kiihkoton, eikä kirjoittaja väheksy ketodieettiäkään. Itselle ketodieetti on tosin liian rajoittava, vaikka sen toteuttaisikin terveellisillä rasvoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näissä palstan jutuissa ole ollut mitään sellaista, että pitäisi pahastua, saati saada hermoromahdus ja joutua sairaalaan kahdeksi viikoksi. En oikein ymmärrä yliherkkyyttäsi.

        Laatikaisen kirja, jonka sain eilen, on tosi hyvä ja kiihkoton, eikä kirjoittaja väheksy ketodieettiäkään. Itselle ketodieetti on tosin liian rajoittava, vaikka sen toteuttaisikin terveellisillä rasvoilla.

        Jospa ei arvosteltaisi ap:n herkkyyttä. Muistelisin että jossain vaiheessa mainitsi isänsä sairastuneen vakavasti. Joten en usko, että tämmöinen käytös on hänen mielialaansa parantanut? Ihan oikeasti, suomi24 sivuston ylläpitoa voisi tiukentaa valvontaansa .. Toivotan ap:lle hyvää jatkoa. Ja pakko todeta sanoiko hän olleensa sairaalassa? Eiköhän tuollainen toisen pahalla ololla vittuilu ole asiatonta? T. Sivusta seurannut.


      • Anonyymi

        Ilmianna tämän kommentisi. Asiatonta mollata toista ihmistä jolla on selkeästi vaikeaa. Ja hän on nuori. Itse olen isäni tänävuonna menettänyt joten sympatiat ovat hänen puolellaan. Ihminen saa olla herkkä ja haavoittuva. Oletko tavannut tämän ihmisen ja tiedät ettei hänellö ollut oikeutta ottaa viestiäsi loukkaavana. Hänen arvonsa olivat jo alkujaan ihan ok lukemissa. Tässä on koitettu mielestäni vain kiusata häntä. Miten kehtaat kutsua heitä kuntoutujiksi? Aika asiatonta.


      • Anonyymi

        Ilmianto tehty..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmianna tämän kommentisi. Asiatonta mollata toista ihmistä jolla on selkeästi vaikeaa. Ja hän on nuori. Itse olen isäni tänävuonna menettänyt joten sympatiat ovat hänen puolellaan. Ihminen saa olla herkkä ja haavoittuva. Oletko tavannut tämän ihmisen ja tiedät ettei hänellö ollut oikeutta ottaa viestiäsi loukkaavana. Hänen arvonsa olivat jo alkujaan ihan ok lukemissa. Tässä on koitettu mielestäni vain kiusata häntä. Miten kehtaat kutsua heitä kuntoutujiksi? Aika asiatonta.

        No niin metsä vastaa miten huudetaan, enkä itsekään ole tältä osin aloittajaa fiksumpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin metsä vastaa miten huudetaan, enkä itsekään ole tältä osin aloittajaa fiksumpi.

        Oletpas ilkeä ja pahansisuinen ihminen. Ensinnäkin minusta pitkäaikaisverensokeri oli jo 33 tasolla ihan hyvä koska vastaa muistaakseni n.5,2 muuntotaulukon mukaan. 30 taitaa olla sen 4.9. Eli mahtuu komeasti viitearvojen sisälle. Jos tosiaan kaikki arvot olivat normaalit kuten hän kertoi. Miksi ihmeessä menit vittuilemaan, ettei ole syytä juhlaan? 5.5 on kuitenkin normaali arvo ja keväällä näyttivät verensokerit käyneen 4.4. Tässä tapauksessa en ymmärrä sinua lainkaan.

        Jos ei sinulla ollut hyvää sanottavaa olisit ollut hiljaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpas ilkeä ja pahansisuinen ihminen. Ensinnäkin minusta pitkäaikaisverensokeri oli jo 33 tasolla ihan hyvä koska vastaa muistaakseni n.5,2 muuntotaulukon mukaan. 30 taitaa olla sen 4.9. Eli mahtuu komeasti viitearvojen sisälle. Jos tosiaan kaikki arvot olivat normaalit kuten hän kertoi. Miksi ihmeessä menit vittuilemaan, ettei ole syytä juhlaan? 5.5 on kuitenkin normaali arvo ja keväällä näyttivät verensokerit käyneen 4.4. Tässä tapauksessa en ymmärrä sinua lainkaan.

        Jos ei sinulla ollut hyvää sanottavaa olisit ollut hiljaa?

        Siis tuota tuo verensokerijuttu käsiteltiin aiemmin jo riittävän perusteellisesti, eikä ole syytä palata siihen enää.

        Se suurin tyrmääjä tässä ketjussa on ollut – ei ilkeä ja pahansuopa allekirjoittanut vaan – veijo , joka tunnetusti aina tyrmää kaikki ketoilusta poikkeavat ajatukset. Eikä hän suoranaisesti ole edes ilkeä, hän vain tyrmää kaikki omistaan poikkeavat ajatukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tuota tuo verensokerijuttu käsiteltiin aiemmin jo riittävän perusteellisesti, eikä ole syytä palata siihen enää.

        Se suurin tyrmääjä tässä ketjussa on ollut – ei ilkeä ja pahansuopa allekirjoittanut vaan – veijo , joka tunnetusti aina tyrmää kaikki ketoilusta poikkeavat ajatukset. Eikä hän suoranaisesti ole edes ilkeä, hän vain tyrmää kaikki omistaan poikkeavat ajatukset.

        Eli et ota vastuuta siitä, että olet vittuillut täysin normaalin pitkäaikaisverensokerin omaamisesta? Olen aloittanut opiskelun diabeteshoitajaksi ja täytyy sanoa. Että oli tarpeetonta sinulta kirjoittaa mitään niin ilkeää. Jokainen joka saa verensokerinsa laskemaan saa olla ylpeä siitä. Sinulla ei ole oikeutta sanoa kenellekkään ettei niin olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et ota vastuuta siitä, että olet vittuillut täysin normaalin pitkäaikaisverensokerin omaamisesta? Olen aloittanut opiskelun diabeteshoitajaksi ja täytyy sanoa. Että oli tarpeetonta sinulta kirjoittaa mitään niin ilkeää. Jokainen joka saa verensokerinsa laskemaan saa olla ylpeä siitä. Sinulla ei ole oikeutta sanoa kenellekkään ettei niin olisi.

        Eihän tuossa minun "lausunnossani" mitään draamaattista ole. Omat pitkäsokeriarvoni ovat olleet lukemissa 45–46 jo pitemmän aikaa, ja saan vielä toivottavasti laskettua ne samalle tasolle kuin aloittajalla on, tai alemmaksikin.

        "Jos pitkäsokeri on laskenut vain 3 yksikköä, niin mielestäni ei ole aihetta vielä riemunkiljahduksiin."

        Tosiaan ajattelin noin. Kolmen yksikön lasku ei tuntunut kovin suurelta, kun puhutaan millimooleista. Itse en edes sellaista noteeraa, minkä toinkin jo varsin onnistuneesti esille.


    • Anonyymi

      Ei vaan et noteerannut niitä asioita, koska sinun arvosi olivat paljon huonommassa jamassa.. Näin sivusta seuranneena voisin olla melkeinpä varma. Että mukana oli kateutta.

      Ehkäpä jätät jatkossa ihan ammatti-ihmisten päätettäväksi sen, onko muutoksesta syy olla ylpeä vai ei.

      • Anonyymi

        "Ei vaan et noteerannut niitä asioita, koska sinun arvosi olivat paljon huonommassa jamassa."

        Ei voi pitää paikkansa. En muistanut omia pitkäsokeriarvojani ulkoa. Tarkistin Kanta-palvelusta omat arvoni kolmen vuoden ajalta vasta paheksutun kommenttini jälkeen, sen jälkeen kun aloittajan poikaystävä oli kysynyt niitä. Aloittajan poikaystävä kysyi jopa painoindeksiäni haukuttuaan minua ensin läskiksi.

        Tämä verensokeriasia on mielestäni jo loppuunkäsitelty, Itse etsin tietoa nyt Laatikaisen uudesta kirjasta.

        Käypä hoito muuten sanoo, että diabetespotilailla pitäisi munuaisarvot mitata vähintään kerran vuodessa. Vanhemmistani toinen sairasti diabetesta ja vakavaa munuaistautia. Oman kuntani terveydenhuolto on viime vuosina vähentänyt labrakokeita radikaalisti, eikä munuaisarvoani ole mitattu ainakaan vuoteen. Sanokaa te asiantuntijat, pitäisikö reklamoida terveyskeskuslääkäriäni, jotta minulta mittaisiin muutakin kuin pitkäsokeri kahdesti vuodessa ja LDL kerran vuodessa? Munuaistauti huolestuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei vaan et noteerannut niitä asioita, koska sinun arvosi olivat paljon huonommassa jamassa."

        Ei voi pitää paikkansa. En muistanut omia pitkäsokeriarvojani ulkoa. Tarkistin Kanta-palvelusta omat arvoni kolmen vuoden ajalta vasta paheksutun kommenttini jälkeen, sen jälkeen kun aloittajan poikaystävä oli kysynyt niitä. Aloittajan poikaystävä kysyi jopa painoindeksiäni haukuttuaan minua ensin läskiksi.

        Tämä verensokeriasia on mielestäni jo loppuunkäsitelty, Itse etsin tietoa nyt Laatikaisen uudesta kirjasta.

        Käypä hoito muuten sanoo, että diabetespotilailla pitäisi munuaisarvot mitata vähintään kerran vuodessa. Vanhemmistani toinen sairasti diabetesta ja vakavaa munuaistautia. Oman kuntani terveydenhuolto on viime vuosina vähentänyt labrakokeita radikaalisti, eikä munuaisarvoani ole mitattu ainakaan vuoteen. Sanokaa te asiantuntijat, pitäisikö reklamoida terveyskeskuslääkäriäni, jotta minulta mittaisiin muutakin kuin pitkäsokeri kahdesti vuodessa ja LDL kerran vuodessa? Munuaistauti huolestuttaa.

        " Sanokaa te asiantuntijat, pitäisikö reklamoida terveyskeskuslääkäriäni, jotta minulta mittaisiin muutakin kuin pitkäsokeri kahdesti vuodessa ja LDL kerran vuodessa? Munuaistauti huolestuttaa."

        Itse itselleni vastaten: Jos Käypä hoito niin sanoo, niin se on aika kova sana ja kannattaa tietenkin vaatia, ettei labrakokeissa säästetä liikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei vaan et noteerannut niitä asioita, koska sinun arvosi olivat paljon huonommassa jamassa."

        Ei voi pitää paikkansa. En muistanut omia pitkäsokeriarvojani ulkoa. Tarkistin Kanta-palvelusta omat arvoni kolmen vuoden ajalta vasta paheksutun kommenttini jälkeen, sen jälkeen kun aloittajan poikaystävä oli kysynyt niitä. Aloittajan poikaystävä kysyi jopa painoindeksiäni haukuttuaan minua ensin läskiksi.

        Tämä verensokeriasia on mielestäni jo loppuunkäsitelty, Itse etsin tietoa nyt Laatikaisen uudesta kirjasta.

        Käypä hoito muuten sanoo, että diabetespotilailla pitäisi munuaisarvot mitata vähintään kerran vuodessa. Vanhemmistani toinen sairasti diabetesta ja vakavaa munuaistautia. Oman kuntani terveydenhuolto on viime vuosina vähentänyt labrakokeita radikaalisti, eikä munuaisarvoani ole mitattu ainakaan vuoteen. Sanokaa te asiantuntijat, pitäisikö reklamoida terveyskeskuslääkäriäni, jotta minulta mittaisiin muutakin kuin pitkäsokeri kahdesti vuodessa ja LDL kerran vuodessa? Munuaistauti huolestuttaa.

        Ei munuaisia kannata tutkia kuin vuoden välein jos niissä ei ole ongelmia. Sama koskee kolesteroliarvoja, maksa-arvoja jne.. Pitkä sokeri puolen vuoden välein olisi hyvä ottaa.


    • Anonyymi

      Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista

      • Anonyymi

        Saipa nuori tyttö törkeää kommenttia.... Mielestäni on törkeää lähteä sanomaan toiselle, joka on selkeästi ollut tilastaan peloissaan tuollaista, ettei syytä juhlaan. Jos vain jatkat samalla polulla ja jaksat hoitaa itseäsi niin voit välttyä koko taudilta. Et ole vielä diabeetikko vaikka niin moni antaa ymmärtää. Ole ylpeä itsestäsi ja jatka taistelua. Paastoverensokeri ja pitkäverensokerit olleet hyvät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saipa nuori tyttö törkeää kommenttia.... Mielestäni on törkeää lähteä sanomaan toiselle, joka on selkeästi ollut tilastaan peloissaan tuollaista, ettei syytä juhlaan. Jos vain jatkat samalla polulla ja jaksat hoitaa itseäsi niin voit välttyä koko taudilta. Et ole vielä diabeetikko vaikka niin moni antaa ymmärtää. Ole ylpeä itsestäsi ja jatka taistelua. Paastoverensokeri ja pitkäverensokerit olleet hyvät!

        Minusta kolmen yksikön lasku labra-arvoissa ei anna aihetta ilosta hyppimiseen. Yleensäkin labra-arvoihin on syytä suhtautua varauksellisesti ja kiinnittää huomiota vain elintapoihin. Ihminen ei ole kone, ja on lapsellista kilpailla labra-arvoilla. En edes muistanut omia labra-arvojani ulkoa em. kommenttia kirjoittaessani, joten kyse ei ole voinut olla kateudesta. Aivan uskomatonta ajatella, että aikuinen ihminen olisi KATEELLINEN jollekulle labra-arvoista. Nuo menetetyt kolme yksikköä palaavat kyllä helposti takaisin, jos elämäntavat muuttuvat. Toisaalta yhdestä labrakokeesta ei edes voi vielä voi kovin syvällistä päätellä, saati mennä ulos hihkumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta kolmen yksikön lasku labra-arvoissa ei anna aihetta ilosta hyppimiseen. Yleensäkin labra-arvoihin on syytä suhtautua varauksellisesti ja kiinnittää huomiota vain elintapoihin. Ihminen ei ole kone, ja on lapsellista kilpailla labra-arvoilla. En edes muistanut omia labra-arvojani ulkoa em. kommenttia kirjoittaessani, joten kyse ei ole voinut olla kateudesta. Aivan uskomatonta ajatella, että aikuinen ihminen olisi KATEELLINEN jollekulle labra-arvoista. Nuo menetetyt kolme yksikköä palaavat kyllä helposti takaisin, jos elämäntavat muuttuvat. Toisaalta yhdestä labrakokeesta ei edes voi vielä voi kovin syvällistä päätellä, saati mennä ulos hihkumaan.

        " Toisaalta yhdestä labrakokeesta ei edes voi vielä voi kovin syvällistä päätellä, saati mennä ulos hihkumaan."

        Eikä yhdestä/parista kokeesta voi päätellä, että diabetes olisi tullut tai diabetes olisi selätetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Toisaalta yhdestä labrakokeesta ei edes voi vielä voi kovin syvällistä päätellä, saati mennä ulos hihkumaan."

        Eikä yhdestä/parista kokeesta voi päätellä, että diabetes olisi tullut tai diabetes olisi selätetty.

        Jännästi olen edelleen terve ja kaikki veriarvot ovat täysin normaalit ^^ .

        Ihmettelen kiukuttelua mitä täällä esiintyi. Onko se kateus vai mikä , joka saa ihmiset noin äkäisesti käyttäytymään.


    • Anonyymi

      " Ihan liiton neuvoja noudattamalla"

      Eli vähintään 50% enerhiasta sokerista??

      Oliko kovakin kalorivajaus???

    • Anonyymi

      Ateriakoot olivat ja ovat edelleen täysin normaaleita ^^ .

      Tulin kertomaan, että olen edelleen saanut sekä painon. Että verensokerin pysymään normaalina. Ja edelleen syön "liiton mukaisesti"

      • Anonyymi

        Onnea menestykselle. Muistan tämän ketjun, suutuitte silloin poikaystäväsi kanssa minuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea menestykselle. Muistan tämän ketjun, suutuitte silloin poikaystäväsi kanssa minuun.

        Sivusta seuranneena voin kertoa, että. Kirjoittelusi oli ap: ta kohtaan törkeää. En yhtään ihmettele, että suuttuivat.

        Mutta hienoa ap! Hyvä saavutus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta seuranneena voin kertoa, että. Kirjoittelusi oli ap: ta kohtaan törkeää. En yhtään ihmettele, että suuttuivat.

        Mutta hienoa ap! Hyvä saavutus

        Ei ollut mitenkään törkeää. En pitänyt kolmen yksikön laskua vielä merkittävänä, huomioon ottaen vielä labravirheetkin. Esim. itsellä oli kerran LDL noussut 2,5:een, joten menin seuraavana päivänä yksityisellä ottamaan täydelliset rasvakokeet (apoB ym.), ja LDL oli laskenut yhdessä päivässä 2,5:stä 2,1:een, eli 16 prosenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut mitenkään törkeää. En pitänyt kolmen yksikön laskua vielä merkittävänä, huomioon ottaen vielä labravirheetkin. Esim. itsellä oli kerran LDL noussut 2,5:een, joten menin seuraavana päivänä yksityisellä ottamaan täydelliset rasvakokeet (apoB ym.), ja LDL oli laskenut yhdessä päivässä 2,5:stä 2,1:een, eli 16 prosenttia.

        Oli todella törkeää ja mitkä ihmeen labra virheet ?

        Nimimerkillä, mitään en huomannut vaikka kokoajan tarinaa seurasin ^^.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli todella törkeää ja mitkä ihmeen labra virheet ?

        Nimimerkillä, mitään en huomannut vaikka kokoajan tarinaa seurasin ^^.

        Ei ole törkeää, ja labravirheitä (yhdyssana) on aina labratuloksissa, etkös sitä tiennyt? Ei niitä itse voi huomata jotakin tarinaa seuraamalla tai labratuloksia lukemalla. Onko virhemarginaali sinulle käsitteenä tuntematon? Tulokset saattavat vaihdella eri päivinä oikeastikin ilman labratuloksen virhemarginaalia, vaikka kyse olisi pitkästäsokerista, joka kuvastaa pitkän ajan tilannetta. Ja vaikka olisinkin väärässä virhemarginaalien suhteen (eli niitä ei nykyaikana enää oikeasti juurikaan olisi), olisin esittänyt silloin virheellisen väitteen, en törkeää henkilökohtaista loukkausta, josta kaikkien palstalle kirjoittaneiden naisten tulisi saada kollektiivinen hepulikohtaus.

        Tässä ketjussa on ollut useita kirjoittajia. Jos seassa on ollut törkeitä kirjoituksia, ei voi tietää kuka ne on kirjoittanut, mutta minut on otettu tikun nokkaan helppona ratkaisuna. Ilmeisesti ainakin veijo on kirjoittanut tähän useita "valehtele lisää" -tyyppisiä kommentteja, sillä hän hyväksyy ainoastaan ketodieetin, kaikki muu on valhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli todella törkeää ja mitkä ihmeen labra virheet ?

        Nimimerkillä, mitään en huomannut vaikka kokoajan tarinaa seurasin ^^.

        Olet muuten aloittaja, etkä mikään tarinan ulkopuolinen seuraaja. Kirjoitit nimittäin kaksi minuuttia myöhemmin toisenkin viestin, jossa ironisesti tarjouduit esittämään veijolle kuvakaapausta omakannasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut mitenkään törkeää. En pitänyt kolmen yksikön laskua vielä merkittävänä, huomioon ottaen vielä labravirheetkin. Esim. itsellä oli kerran LDL noussut 2,5:een, joten menin seuraavana päivänä yksityisellä ottamaan täydelliset rasvakokeet (apoB ym.), ja LDL oli laskenut yhdessä päivässä 2,5:stä 2,1:een, eli 16 prosenttia.

        Nesteytys vaikuttaa ihan oleellisesti kaikkiin verikokeisiin ja analyysimenetelmätkin ovat epätarkkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet muuten aloittaja, etkä mikään tarinan ulkopuolinen seuraaja. Kirjoitit nimittäin kaksi minuuttia myöhemmin toisenkin viestin, jossa ironisesti tarjouduit esittämään veijolle kuvakaapausta omakannasta.

        Tuota tuota, ei kannata olla niin varma. Hymiöiden käyttö ei nyt tee minusta samaa henkilöä kuin ap. Tai se että kirjoitimme lähes putkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota tuota, ei kannata olla niin varma. Hymiöiden käyttö ei nyt tee minusta samaa henkilöä kuin ap. Tai se että kirjoitimme lähes putkeen.

        Ei minun näyttöruudulla näy hymiöitäsi, vaan kaksi lähes peräkanaa parin minuutin välein kirjoitettua viestiä, joissa kummassakin on kaksi korkomerkkiä ^^.

        Ensimmäisessä kirjoittaja sanoo olevansa muka aloittajan puolesta ja minun törkeydestäni loukkaaantunut ulkopuolinen tarkkailija, toisessa taas kuvaruutukaappausta omista labratuloksistaan tarjoava aloittaja. Tälläinen valehtelu ja trollailu lyö ikävän varjon päällesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun näyttöruudulla näy hymiöitäsi, vaan kaksi lähes peräkanaa parin minuutin välein kirjoitettua viestiä, joissa kummassakin on kaksi korkomerkkiä ^^.

        Ensimmäisessä kirjoittaja sanoo olevansa muka aloittajan puolesta ja minun törkeydestäni loukkaaantunut ulkopuolinen tarkkailija, toisessa taas kuvaruutukaappausta omista labratuloksistaan tarjoava aloittaja. Tälläinen valehtelu ja trollailu lyö ikävän varjon päällesi.

        Valehtelijaksi ei kannata syyttää jollet tiedä mitä ruudun takana tapahtuu. Tiesitkös, että aika moni nuorehko ihminen käyttää "^^" merkkejä.

        Olen syntynyt 90-luvulla, ja ainakin itse käytän tuota tyyliä todella paljon. Jos haluan osoittaa iloisuuteni.

        Ikävää jos täällä on noin ilkeitä ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelijaksi ei kannata syyttää jollet tiedä mitä ruudun takana tapahtuu. Tiesitkös, että aika moni nuorehko ihminen käyttää "^^" merkkejä.

        Olen syntynyt 90-luvulla, ja ainakin itse käytän tuota tyyliä todella paljon. Jos haluan osoittaa iloisuuteni.

        Ikävää jos täällä on noin ilkeitä ihmisiä.

        Nuo viestit olivat aikaleimaltaan lähes peräkkäin, ja niissä molemmissa oli käytetty tällä palstalla poikkeuksellista ”^^”-merkkiyhdistelmää. Kyllä tämä tyttö epäilemättä esiintyi itsensä puolustelijana. Toivottavasti häpeää. Laitetaan nuoruuden piikkiin. Ainesta tytössä kyllä on hyvään.


    • Anonyymi

      Hop!

    • Anonyymi

      valehtele lisää

      • Anonyymi

        Valitettavasti en pysty tänne ottamaan kuvakaappausta omakannastani , sieltähän voisin toki näyttää labra tulokset ^^. Aikas törkeää väittää valehtelijaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti en pysty tänne ottamaan kuvakaappausta omakannastani , sieltähän voisin toki näyttää labra tulokset ^^. Aikas törkeää väittää valehtelijaksi.

        Tuo oli todennäköisesti veku, palstan trolli, joka uskoo vakaasti että ketogeeninen dieetti runsaalla eläinrasvalka on ainut toimiva hoito kakkostyypin diabetekseen.

        Kaikkialla kakkosille suositellaan laihdutusta koska on runsaasti näyttöä siitä että pienikin laihdutus helpottaa ja merkittävällä laihdutuksella iso osa kakkosista pääsee eroon lääkkeistä.


    • Anonyymi

      28 sääntöjen vastaista viestiä poistettu . Pystyykö mistä näkemään, että mitä viestin pitää sisältää, että menee poistoon? Blondi tässä terve

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      4365
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2428
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2161
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2126
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      112
      1763
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1442
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1402
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      334
      1363
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1327
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe