Kuuluuko Vapaakirkon oppiin Kalvinismi - ennaltamäärääminen

Anonyymi

Onko Kalvinismi Vapaakirkon opin osa?

Voisiko tähän saada selvän ja suoran vastauksen, koska törmäsin aiheeseen erään entisen pastorin kommentissa.

Kiitos vastauksesta.

11

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö kukaan uskalla vastata?

      Keneltäkö tätä voisi sitten kysyä?

      Vapaakirkon opissa sanotaan näin:
      'Pelastustapahtuma on alusta loppuun Jumalan täysivaltainen ja itsenäinen työ'

    • Anonyymi

      jatkuu:
      'Kuultu sanoma, evankeliumin sisältö, synnyttää uskon Jeesukseen Kristukseen.'

      Voiko näistä nyt sitten mitään päätellä - ei taida voida.

    • Anonyymi

      John Calvin (Ranskaksi Jean Calvin): Ennalta määrittelemisellä tarkoitamme Jumalan iankaikkista säädöstä, jolla hän päätti itsensä kanssa mitä ikinä halusi tapahtua jokaisen ihmisen suhteen. Kaikki eivät ole luotu tasavertaisin ehdoin, mutta toiset on asetettu iankaikkiseen elämään, toiset ikuiseen tuomioon. Ja vastaavasti, koska jokainen on luotu jompaankumpaan näistä näistä tarkoituksista, sanomme, että hän on ennalta määrätty elämään tai kuolemaan.

    • SVK:lla ei ole lyöty lukkoon näitä asioita. Vapaakirkkoon sopii sisälle niin kalvinistit kuin arminiolaiset.

      • Anonyymi

        Minkäs takia ihmisiä sitten pannaan seurakunnasta pihalle, kun he ovat 'varomattomasti' arvostelleet jotain amerikkalaista kirjaa, jota seurakunnan johtaja piti 'Jumalan Sanana', jota ei saanut arvostella. Se kirja piti kaikkien seurakuntalaisten lukea ja sitten siitä pidettiin saarnoja.

        Jos Vapaakirkkoon mahtuu kaikenlaisia oppeja, niin miksei sitä ollut kerrottu pastorikoulutuksessa, vaan pastorin oppi oli ainoa oikea.

        Herättää ihmetystä!


    • Anonyymi

      Ilmankos onkin välillä niin sekavaa.

      Mahtuu näköjään judaismi ja tooralaisuuskin ainakin osittain.

      • Anonyymi

        Vapaakirkon oppi ei ole raamatunmukainen, joka ei usko siitä vaan menee harhaoppiin mukaan ja sitten pettyy 30 v kuluttua!!!
        Näin on käynyt monille!


    • Anonyymi

      Eiköhän siellä ole mahdollista uskoa Raamatun opin mukaisesti. Sitä tuskin kielletään.

      Eihän se muuten olisi Vapaakirkko.

      • Anonyymi

        Ei ole mahdollista.
        Jos poikkeat vapaakirkon opista, sinua aletaan valvomaan, ettet aiheuta mitään häiriötä uskomuksesi kanssa.
        Kokeile hos et usko.
        Vapaakirkko harrastaa kolminaisuusoppia ja sielunkuolemattomuusoppua.
        Kumpaakaan ei ole Raamatussa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mahdollista.
        Jos poikkeat vapaakirkon opista, sinua aletaan valvomaan, ettet aiheuta mitään häiriötä uskomuksesi kanssa.
        Kokeile hos et usko.
        Vapaakirkko harrastaa kolminaisuusoppia ja sielunkuolemattomuusoppua.
        Kumpaakaan ei ole Raamatussa!

        "Vapaakirkko harrastaa kolminaisuusoppia ja sielunkuolemattomuusoppua."

        Ja tämä on kovin poikkeuksellista muihin kristillisiin yhteisöihin verrattuna, vai? :)


    • Anonyymi

      Pysyn erossa vapaakirkosta, jos meinaat olla pelastuksen tiellä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      659
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      631
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      88
      438
    Aihe