Kateuskortin heitto

Anonyymi

Monasti heitetään kateuskortti pöytään, käytetään myös sanontaa ketun happamista pihlajanmarjoista, kun saa kritiikkiä omahyväisyydestä ja itsekehusta. Aika hyvä artikkeli Tiede-lehdessä. Siinä on tutkittu syitä tällaiseen kateuskortin paiskomiseen.

"Narsistilla on liian suuret luulot itsestään. Niinpä hän vaatii itselleen etuoikeuksia ja erityiskohtelua ilman asiaperusteita. Narsisti uskoo kuuluvansa kadehdittujen kastiin, jota tavallinen rahvas ei voi ymmärtää. Ylemmyydessään narsisti käyttää muita hyväkseen, ja kun nämä alkavat kysellä vastavuoroisuuden ja reiluuden perään, narsisti leimaa kyseenalaistukset kadehtijoiden panetteluksi.

Kateus-kortin käyttäminen voi siis johtaa siihen, että saakin silmilleen narsismi-kortin. Mikäli ei halua profiloitua perusteetta pöyhkeilevien porukkaan, kannattaa antaa kyseenalaistuksiin faktapohjaiset, asialliset vastaukset tai vaihtoehtoisesti luopua perusteettomista etuoikeuksista. "

https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/_kateellisten_puhetta_sanoo_narsisti_

138

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kateellisen narsistin on mahdotonta tajuta itseään. Äly ei riitä, kun kateus
      sumentaa sen.
      Hän on niin kateellinen muille, että hänen on luotava itselleen mielikuvituselämä,
      "kupla", jossa hän on olevinaan muita parempi ja
      valheellisessa ylemmyydentunnossaan hän luulee, että se menisi jopa läpi,
      että muut uskoisivat häntä ja muut kadehtisivat häntä,
      vaikka muut näkevät kaiken hänen lävitseen
      ja tuntevat korkeintaan sääliä häntä kohtaan - ja huvittuneisuutta.

      • Anonyymi

        Fakta homma. On huomattu.


      • Anonyymi

        Kateellisen mielestä sen päässä ei ole mitään vikaa, vika on todellisuudessa.


      • Anonyymi

        Kateellinen piru on omassa helvetissään positiivinen hahmo.


      • Anonyymi

        Suora analyysi kk.sta.


    • "kannattaa antaa kyseenalaistuksiin faktapohjaiset, asialliset vastaukset tai vaihtoehtoisesti luopua perusteettomista etuoikeuksista."

      Näin se menee, faktaa ei fiktiota.

      • Anonyymi

        Se sinun arpomisesi "siitä yhdestä" vainoojasta, jonka nimenkin olet tietävinäsi, on kaikkea muuta kuin faktapohjaista. Sinua kritisoidaan paljon ihan aiheellisesti ja monelta taholta, etkä pysty antamaan asiallisia faktapohjaisia vastauksia, heität vaan tuon kateuskortin. Sinulla ei ole etuoikeuksia lytätä muita lahopäiksi, takarivin edustajiksi, ei kehottaa lääkkeen ottoon, eikä nimitellä itsellesi kateellisiksi. Koskaan et ole pystynyt sanomaan, mistä sinulle edes voisi olla kateellinen.


      • Anonyymi

        Sori, kommentti ei ollut sinulle tarkoitettu.


    • Anonyymi

      Kateus on mulle tuntematon käsite.

      Narsismi tietysti kateuskin on luonnevika, tähän ikään ehtinyt onse mikä on ainoa minkä kyseiden henkilö voi tehdä on pitää omana tietonaan olemalla kommentoimatta.

      Törkeintä on ottaa joku henkilö pilkan kohteeksi, eli koulukiusaaminen.

    • Anonyymi

      Kateellisen olisi parempi suunsa kiinni ja vaikuttaa idiootilta kuin avata se
      ja poistaa kaikki epäilykset.

    • Anonyymi

      Eipä ole ennen nähty täällä ketjua kateudesta.

      Aloittaja haluaa olla erilainen nuori, kun teki uudesta aiheesta aloituksen.

      • Jospa aloittaja kokee kateutta ja haluaa palstalaisten auttavan häntä kommenteillään pääsemään irti kateuden tunteistaan. Toistaminen auttaa kun tarpeeksi kauan pohtii ja toistaa itseään.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Jospa aloittaja kokee kateutta ja haluaa palstalaisten auttavan häntä kommenteillään pääsemään irti kateuden tunteistaan. Toistaminen auttaa kun tarpeeksi kauan pohtii ja toistaa itseään.

        Aivan, muistan (vai muistanko väärin) lukeneeni joskus, että epävarman ihmisenkin pitäisi mennä peilin eteen ja toistaa "minä olen hyvä" tai jotain sinnepäin.

        Anonyymi
        Tänään 11:40


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Jospa aloittaja kokee kateutta ja haluaa palstalaisten auttavan häntä kommenteillään pääsemään irti kateuden tunteistaan. Toistaminen auttaa kun tarpeeksi kauan pohtii ja toistaa itseään.

        Sinähän se ainoa olet.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Jospa aloittaja kokee kateutta ja haluaa palstalaisten auttavan häntä kommenteillään pääsemään irti kateuden tunteistaan. Toistaminen auttaa kun tarpeeksi kauan pohtii ja toistaa itseään.

        Ainoa kade olet sinä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Jospa aloittaja kokee kateutta ja haluaa palstalaisten auttavan häntä kommenteillään pääsemään irti kateuden tunteistaan. Toistaminen auttaa kun tarpeeksi kauan pohtii ja toistaa itseään.

        Toisto on sinua varten. Tunne itsesi. (Sokrates)


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Jospa aloittaja kokee kateutta ja haluaa palstalaisten auttavan häntä kommenteillään pääsemään irti kateuden tunteistaan. Toistaminen auttaa kun tarpeeksi kauan pohtii ja toistaa itseään.

        Sinähän kateuden tunnet, kun tuolla listassasikin se on. Kukahan täällä toistaa itseään, katso peiliin!!! Sinulla on vaan tuo trauma, ettet kestä lukemattomien itseesi kohdistamaa kritiikkiä, niputat sen yhteen ja käsität saman toistoksi. Se on tyypillinen suojautumiskeino, kun todellisuus on liian tuskallinen.


    • Anonyymi

      Kehu, omakehu, kateus.

      Tosiasian toteaminen, kohdistukoon se sitten itseensä tai kanssaihmiseen, ei ole kehumista.
      Kehumiseksi se muuttuu kateellisen korvien välissä.

      Tosiasin toteamisen tavalla on tietenkin merkitystä. Kiihkoton, mihinkään vertaamaton ei ole kehumista mutta niukoilla eväillä mahtipontinen pullistelu on sitä.

      • Anonyymi

        Voitko selkosuomentaa ? Sanot ja sitten kumoat sanomisesi.

        Kateellisissa huvittavaakin on se, että he luulevat olevansa kadehdittuja,
        ainakin kiihkeästi toivovat sitä ja jotkut jopa ovat saaneet itsensä uskomaan sen.


      • Olen samaa mieltä.
        Jos joku kirjoittaa, esim. "olen saanut tänään paljon aikaan, maalannut kuistin ja pessyt verhot" niin normaali, ennakkoluuloton lukija ymmärtää että kirjoittaja haluaa jakaa hyvää oloaan ja iloa siitä että on saanut aikaan jotain muidenkin kanssa.
        Epätasapainossa oleva, omaan elämäänsä tyytymätön tai ennakkoluuloinen lukee: "
        "nyt se haluaa mainostaa sitä että sillä on kuisti ja verhot ja jaksaa vielä itsekin hoitaa kotiaan. Minulla on suurempi kuisti ja paremmat verhot, todennäköisesti, vaikka en tulekaan tänne niillä leuhkimaan. Iljettävää!
        Olla aktiivi kirjattuna keskustelupalstalla, jossa on ilmeisen monta palstaa ja sen antia halveksivia, vähätteleviä, mutta kuitenkin koukuttuneita (viha/rakkausriippuvaisuus), huiono itsetunto, tarve purkaa huonoa oloaan ja kohdistaa oma tyytymättömyytensä elämäänsä muihin kirjoittajiin, siis eräänlainen terapiakirjoittelu on saanut aivan liian paljon tilaa on rasittavaa luettavaa.
        Harkitsen nyt rantalepikköön tai pikemmingin kaislikkoon piiloutumista, vasten kaikkia periaatteitani, koska keskustelu on suurelta osalta väljähtynyt pahasti. Kirjoittajista puhutaan nyt suhteessa paljon enemmän kuin mistään asioista.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.
        Jos joku kirjoittaa, esim. "olen saanut tänään paljon aikaan, maalannut kuistin ja pessyt verhot" niin normaali, ennakkoluuloton lukija ymmärtää että kirjoittaja haluaa jakaa hyvää oloaan ja iloa siitä että on saanut aikaan jotain muidenkin kanssa.
        Epätasapainossa oleva, omaan elämäänsä tyytymätön tai ennakkoluuloinen lukee: "
        "nyt se haluaa mainostaa sitä että sillä on kuisti ja verhot ja jaksaa vielä itsekin hoitaa kotiaan. Minulla on suurempi kuisti ja paremmat verhot, todennäköisesti, vaikka en tulekaan tänne niillä leuhkimaan. Iljettävää!
        Olla aktiivi kirjattuna keskustelupalstalla, jossa on ilmeisen monta palstaa ja sen antia halveksivia, vähätteleviä, mutta kuitenkin koukuttuneita (viha/rakkausriippuvaisuus), huiono itsetunto, tarve purkaa huonoa oloaan ja kohdistaa oma tyytymättömyytensä elämäänsä muihin kirjoittajiin, siis eräänlainen terapiakirjoittelu on saanut aivan liian paljon tilaa on rasittavaa luettavaa.
        Harkitsen nyt rantalepikköön tai pikemmingin kaislikkoon piiloutumista, vasten kaikkia periaatteitani, koska keskustelu on suurelta osalta väljähtynyt pahasti. Kirjoittajista puhutaan nyt suhteessa paljon enemmän kuin mistään asioista.

        Teitä on nyt sitten kaksi ulalla.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.
        Jos joku kirjoittaa, esim. "olen saanut tänään paljon aikaan, maalannut kuistin ja pessyt verhot" niin normaali, ennakkoluuloton lukija ymmärtää että kirjoittaja haluaa jakaa hyvää oloaan ja iloa siitä että on saanut aikaan jotain muidenkin kanssa.
        Epätasapainossa oleva, omaan elämäänsä tyytymätön tai ennakkoluuloinen lukee: "
        "nyt se haluaa mainostaa sitä että sillä on kuisti ja verhot ja jaksaa vielä itsekin hoitaa kotiaan. Minulla on suurempi kuisti ja paremmat verhot, todennäköisesti, vaikka en tulekaan tänne niillä leuhkimaan. Iljettävää!
        Olla aktiivi kirjattuna keskustelupalstalla, jossa on ilmeisen monta palstaa ja sen antia halveksivia, vähätteleviä, mutta kuitenkin koukuttuneita (viha/rakkausriippuvaisuus), huiono itsetunto, tarve purkaa huonoa oloaan ja kohdistaa oma tyytymättömyytensä elämäänsä muihin kirjoittajiin, siis eräänlainen terapiakirjoittelu on saanut aivan liian paljon tilaa on rasittavaa luettavaa.
        Harkitsen nyt rantalepikköön tai pikemmingin kaislikkoon piiloutumista, vasten kaikkia periaatteitani, koska keskustelu on suurelta osalta väljähtynyt pahasti. Kirjoittajista puhutaan nyt suhteessa paljon enemmän kuin mistään asioista.

        "kirjoittajista puhutaan nyt suhteessa paljon enemmän kuin mistään asioista".
        Niin justiin, pari kirjoittajaa puhuu vuosikaudet itsestään ja lähipiiristään (jopa naapureista) enemmän kuin ASIOISTA. Kun on kaikki yksityisasiansa julki tuonut keskustelupalstalle, sehän tarkoittaa että niistä keskustellaan. Joko se sinun poikasi sai työpaikan ja vieläkö sille brunsseja teet? Eikö se ole ihan kohteliasta kysyä, miten menee kun olet itse asian tuonut esille.
        Puskista olet taatusti huudellut eikä se rekattu kirjoittelu ainakaan jalosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teitä on nyt sitten kaksi ulalla.

        Näköjään. Huomionkipeä vanhusvauva on mennyt itkemään toiselta apua.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.
        Jos joku kirjoittaa, esim. "olen saanut tänään paljon aikaan, maalannut kuistin ja pessyt verhot" niin normaali, ennakkoluuloton lukija ymmärtää että kirjoittaja haluaa jakaa hyvää oloaan ja iloa siitä että on saanut aikaan jotain muidenkin kanssa.
        Epätasapainossa oleva, omaan elämäänsä tyytymätön tai ennakkoluuloinen lukee: "
        "nyt se haluaa mainostaa sitä että sillä on kuisti ja verhot ja jaksaa vielä itsekin hoitaa kotiaan. Minulla on suurempi kuisti ja paremmat verhot, todennäköisesti, vaikka en tulekaan tänne niillä leuhkimaan. Iljettävää!
        Olla aktiivi kirjattuna keskustelupalstalla, jossa on ilmeisen monta palstaa ja sen antia halveksivia, vähätteleviä, mutta kuitenkin koukuttuneita (viha/rakkausriippuvaisuus), huiono itsetunto, tarve purkaa huonoa oloaan ja kohdistaa oma tyytymättömyytensä elämäänsä muihin kirjoittajiin, siis eräänlainen terapiakirjoittelu on saanut aivan liian paljon tilaa on rasittavaa luettavaa.
        Harkitsen nyt rantalepikköön tai pikemmingin kaislikkoon piiloutumista, vasten kaikkia periaatteitani, koska keskustelu on suurelta osalta väljähtynyt pahasti. Kirjoittajista puhutaan nyt suhteessa paljon enemmän kuin mistään asioista.

        Puolustatko Paloma nyt samaa "vaatimatonta" henkilöä, joka on kirjoittanut:

        "Minä manipuloin tätä palstaa.
        Siinähän itkette ja rukoilette armoa.
        Minä jatkan jyräämistäni tauotta."
        (Korpikirjailijan kommentti)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kirjoittajista puhutaan nyt suhteessa paljon enemmän kuin mistään asioista".
        Niin justiin, pari kirjoittajaa puhuu vuosikaudet itsestään ja lähipiiristään (jopa naapureista) enemmän kuin ASIOISTA. Kun on kaikki yksityisasiansa julki tuonut keskustelupalstalle, sehän tarkoittaa että niistä keskustellaan. Joko se sinun poikasi sai työpaikan ja vieläkö sille brunsseja teet? Eikö se ole ihan kohteliasta kysyä, miten menee kun olet itse asian tuonut esille.
        Puskista olet taatusti huudellut eikä se rekattu kirjoittelu ainakaan jalosta.

        Puolustatko samaa henkilöä, joka on kirjoittanut palstalaisille:

        "Minun kirjoitukseni ovat helmiä sioille".
        (Korpikirjailija)


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.
        Jos joku kirjoittaa, esim. "olen saanut tänään paljon aikaan, maalannut kuistin ja pessyt verhot" niin normaali, ennakkoluuloton lukija ymmärtää että kirjoittaja haluaa jakaa hyvää oloaan ja iloa siitä että on saanut aikaan jotain muidenkin kanssa.
        Epätasapainossa oleva, omaan elämäänsä tyytymätön tai ennakkoluuloinen lukee: "
        "nyt se haluaa mainostaa sitä että sillä on kuisti ja verhot ja jaksaa vielä itsekin hoitaa kotiaan. Minulla on suurempi kuisti ja paremmat verhot, todennäköisesti, vaikka en tulekaan tänne niillä leuhkimaan. Iljettävää!
        Olla aktiivi kirjattuna keskustelupalstalla, jossa on ilmeisen monta palstaa ja sen antia halveksivia, vähätteleviä, mutta kuitenkin koukuttuneita (viha/rakkausriippuvaisuus), huiono itsetunto, tarve purkaa huonoa oloaan ja kohdistaa oma tyytymättömyytensä elämäänsä muihin kirjoittajiin, siis eräänlainen terapiakirjoittelu on saanut aivan liian paljon tilaa on rasittavaa luettavaa.
        Harkitsen nyt rantalepikköön tai pikemmingin kaislikkoon piiloutumista, vasten kaikkia periaatteitani, koska keskustelu on suurelta osalta väljähtynyt pahasti. Kirjoittajista puhutaan nyt suhteessa paljon enemmän kuin mistään asioista.

        "Olla aktiivi kirjattuna keskustelupalstalla, jossa on ilmeisen monta palstaa ja sen antia halveksivia, vähätteleviä, mutta kuitenkin koukuttuneita (viha/rakkausriippuvaisuus), huiono itsetunto, tarve purkaa huonoa oloaan ja kohdistaa oma tyytymättömyytensä elämäänsä muihin kirjoittajiin, siis eräänlainen terapiakirjoittelu on saanut aivan liian paljon tilaa on rasittavaa luettavaa." kirjoitta Paloma

        Luuletko, että tuo tekstisi jotenkin parantaisi palstan tasoa vai haluatko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Olla aktiivi kirjattuna keskustelupalstalla, jossa on ilmeisen monta palstaa ja sen antia halveksivia, vähätteleviä, mutta kuitenkin koukuttuneita (viha/rakkausriippuvaisuus), huiono itsetunto, tarve purkaa huonoa oloaan ja kohdistaa oma tyytymättömyytensä elämäänsä muihin kirjoittajiin, siis eräänlainen terapiakirjoittelu on saanut aivan liian paljon tilaa on rasittavaa luettavaa." kirjoitta Paloma

        Luuletko, että tuo tekstisi jotenkin parantaisi palstan tasoa vai haluatko?

        Ei se paranna.
        En usko palstan tason koskaan muutuvan sen ihmeellisemmäksi kuin mitä se on nyt. Porukat ei pysy asiassa, henkilöissä sitäkin tiukemmin.
        Ainoa joka tekisi palstasta kiinnostavamman ja antoisamman olisi rekisteröintipakko Nykyisin ja tässä muodossa se lähinnä ajan hukkausta. Eikä meillä sitä aikaa ole niin kauhean paljon enää jäljellä että kannattasisi hukata sitä täällä.
        Olihan täällä koko joukko hyviä ja mielenkiintoisia kirjoittajia. Nyt on käynyt paha kato.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puolustatko Paloma nyt samaa "vaatimatonta" henkilöä, joka on kirjoittanut:

        "Minä manipuloin tätä palstaa.
        Siinähän itkette ja rukoilette armoa.
        Minä jatkan jyräämistäni tauotta."
        (Korpikirjailijan kommentti)

        En minä puolustele sen kummemmin. Korppis on napakka ja ehkä vielä suorasanaisempi kuin minä, mutta ei hän väärässä ole, vaikka joskus sanookin hieman kärjistetymmin kuin minä.
        Tuo ylläoleva sitaatti on tyypillinen vastareaktio kun ollaan ärsytetty viimeisen päälle. Pitäkää hyvänänne.
        (luen juuri Jukka Rislakin kirjaa Kauhun aika ja siinä mainitaan myös Kainuun sissit. Hmm...)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teitä on nyt sitten kaksi ulalla.

        Tai sitten kaksi (varmasti useampi ) joka kuuntelee useampia asemia.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei se paranna.
        En usko palstan tason koskaan muutuvan sen ihmeellisemmäksi kuin mitä se on nyt. Porukat ei pysy asiassa, henkilöissä sitäkin tiukemmin.
        Ainoa joka tekisi palstasta kiinnostavamman ja antoisamman olisi rekisteröintipakko Nykyisin ja tässä muodossa se lähinnä ajan hukkausta. Eikä meillä sitä aikaa ole niin kauhean paljon enää jäljellä että kannattasisi hukata sitä täällä.
        Olihan täällä koko joukko hyviä ja mielenkiintoisia kirjoittajia. Nyt on käynyt paha kato.

        Ei näytä rekisteröityminen parantavan asiaa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        En minä puolustele sen kummemmin. Korppis on napakka ja ehkä vielä suorasanaisempi kuin minä, mutta ei hän väärässä ole, vaikka joskus sanookin hieman kärjistetymmin kuin minä.
        Tuo ylläoleva sitaatti on tyypillinen vastareaktio kun ollaan ärsytetty viimeisen päälle. Pitäkää hyvänänne.
        (luen juuri Jukka Rislakin kirjaa Kauhun aika ja siinä mainitaan myös Kainuun sissit. Hmm...)

        "Ei hän väärässä ole".
        Ei todellakaan, hän on juuri niin ylimielinen ja itserakas ja muita halveksuva kuin antaa ymmärtää. Jonkun harhan vallassa ?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei se paranna.
        En usko palstan tason koskaan muutuvan sen ihmeellisemmäksi kuin mitä se on nyt. Porukat ei pysy asiassa, henkilöissä sitäkin tiukemmin.
        Ainoa joka tekisi palstasta kiinnostavamman ja antoisamman olisi rekisteröintipakko Nykyisin ja tässä muodossa se lähinnä ajan hukkausta. Eikä meillä sitä aikaa ole niin kauhean paljon enää jäljellä että kannattasisi hukata sitä täällä.
        Olihan täällä koko joukko hyviä ja mielenkiintoisia kirjoittajia. Nyt on käynyt paha kato.

        Rekattu nikki? Onhan minullakin sellainen, vaan eihän sekään sinulle riittänyt.

        Vertasit minua puskakirjoittajiin, kun kirjoitin, että käyn harvoin näillä ikäryhmäpalstoilla.

        Henkilötunnuksella sisään, on ainut tapa, jolla vähän tämä palsta voisi siisteytyä ja sitten vielä, kun pantaisiin maksulliseksi.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei se paranna.
        En usko palstan tason koskaan muutuvan sen ihmeellisemmäksi kuin mitä se on nyt. Porukat ei pysy asiassa, henkilöissä sitäkin tiukemmin.
        Ainoa joka tekisi palstasta kiinnostavamman ja antoisamman olisi rekisteröintipakko Nykyisin ja tässä muodossa se lähinnä ajan hukkausta. Eikä meillä sitä aikaa ole niin kauhean paljon enää jäljellä että kannattasisi hukata sitä täällä.
        Olihan täällä koko joukko hyviä ja mielenkiintoisia kirjoittajia. Nyt on käynyt paha kato.

        Itsehän sinä olet hehkutellut, kuinka monella blogilla ja erilaisilla palstoilla sinulla on paljon samanmielisiä ystäviä.
        Jos kerran täällä ahdistaa ja koet ilmapiirin tukahduttavaksi, niin miksi täytyy väkisin tulla tänne väittelemään sivistymättömien, kateellisten ja osaamattomien joukkoon.
        Rekisteröintipakosta sen verran, että jos itse "unohdat" melko usein kirjautua, niin turha sitä on toisiltakaan vaatia.

        Tämähän on pelkkä ilmainen ajanviettopalsta, missä vietetään joutoaikaa.
        Ei täällä mitään yhtälöitä ratkota, keksitä uusia kemiallisia kaavoja tai julkaista maailmaa mullistavia teorioita normaalista elämästä.
        Jos välttämättä haluaa tuoda tänne oman henkilökohtaisen elämänsä, saa varautua siihen, että kaikkia se ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekattu nikki? Onhan minullakin sellainen, vaan eihän sekään sinulle riittänyt.

        Vertasit minua puskakirjoittajiin, kun kirjoitin, että käyn harvoin näillä ikäryhmäpalstoilla.

        Henkilötunnuksella sisään, on ainut tapa, jolla vähän tämä palsta voisi siisteytyä ja sitten vielä, kun pantaisiin maksulliseksi.

        Mutta kun ne eivät siisteydy, jotka ovat jo rekattuja ja aiheuttavat kaiken sotkun......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun ne eivät siisteydy, jotka ovat jo rekattuja ja aiheuttavat kaiken sotkun......

        Kun narsistikaksikko siis ei muutu miksikään, niin mitä se auttaa, jos muut ovat rekkautuneet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolustatko Paloma nyt samaa "vaatimatonta" henkilöä, joka on kirjoittanut:

        "Minä manipuloin tätä palstaa.
        Siinähän itkette ja rukoilette armoa.
        Minä jatkan jyräämistäni tauotta."
        (Korpikirjailijan kommentti)

        Lisäksi on kehunut olevansa hyvä vedättäjä.Vedättäminen tarkoittaa valehtelua. Miten luulee kenekään uskovan hänen juttujaan.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.
        Jos joku kirjoittaa, esim. "olen saanut tänään paljon aikaan, maalannut kuistin ja pessyt verhot" niin normaali, ennakkoluuloton lukija ymmärtää että kirjoittaja haluaa jakaa hyvää oloaan ja iloa siitä että on saanut aikaan jotain muidenkin kanssa.
        Epätasapainossa oleva, omaan elämäänsä tyytymätön tai ennakkoluuloinen lukee: "
        "nyt se haluaa mainostaa sitä että sillä on kuisti ja verhot ja jaksaa vielä itsekin hoitaa kotiaan. Minulla on suurempi kuisti ja paremmat verhot, todennäköisesti, vaikka en tulekaan tänne niillä leuhkimaan. Iljettävää!
        Olla aktiivi kirjattuna keskustelupalstalla, jossa on ilmeisen monta palstaa ja sen antia halveksivia, vähätteleviä, mutta kuitenkin koukuttuneita (viha/rakkausriippuvaisuus), huiono itsetunto, tarve purkaa huonoa oloaan ja kohdistaa oma tyytymättömyytensä elämäänsä muihin kirjoittajiin, siis eräänlainen terapiakirjoittelu on saanut aivan liian paljon tilaa on rasittavaa luettavaa.
        Harkitsen nyt rantalepikköön tai pikemmingin kaislikkoon piiloutumista, vasten kaikkia periaatteitani, koska keskustelu on suurelta osalta väljähtynyt pahasti. Kirjoittajista puhutaan nyt suhteessa paljon enemmän kuin mistään asioista.

        Luuletko sinä paloma ihan tosissasi, että jonkun ventovieraan kuistin maalauksesta raportointi on kenellekkään asianosattomalle iloa tuottavaa? Kuka on ilmaissut kaipaavansa tuollaista iloa ihan vieraan ihmisen tekemisistä? Kyllä normaalisti sellaiset kerrotaan oikeille ystäville ja oikeille läheisille , mutta ei kai jollain kertakaikkiaan sellaisia ole, niin surullista kuin se onkin. Ehkä joku yksinäisten vertaispalsta auttaisi.


      • "Tosiasian toteaminen, kohdistukoon se sitten itseensä tai kanssaihmiseen, ei ole kehumista.
        Kehumiseksi se muuttuu kateellisen korvien välissä" kirjoittaa Anonyymi 11.52.
        On tainnut kirjoittaa ennenkin..))
        Minusta myös se "tosiasia" on siellä itsekunkin korvien välissä. Vai voiko joku sanoa, että hänellä on hallussaan jokin absoluuttinen, yleispätevä "totuus"?
        Jos on, niin miten se todistetaan ?
        Jos vähänkin tunnemme ihmisluontoa niin kai tiedämme, että ihminen voi valehdella itselleen ja muille, milloin missäkin tarkoituksessa, tahallisesti tai tahattomasti.
        Niin, että eiköhän se "faktakin" ole aika häilyvä käsite. Jopa tiede tunnustaa tämän...


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei hän väärässä ole".
        Ei todellakaan, hän on juuri niin ylimielinen ja itserakas ja muita halveksuva kuin antaa ymmärtää. Jonkun harhan vallassa ?

        Tuo "oikeassa" ja "väärässä" pistää aina minukin silmääni. Miten voi jonkun mielipide tai näkemys olla "oikea" tai "väärä" ?
        Vai onko kyseessä vain hiukan epätarkka sanavalinta ? Voi olla samaa tai eri mieltä, mutta ei kai voi lähteä siitä, että oma mielipide olisi "oikea" kaikille muillekin ?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei se paranna.
        En usko palstan tason koskaan muutuvan sen ihmeellisemmäksi kuin mitä se on nyt. Porukat ei pysy asiassa, henkilöissä sitäkin tiukemmin.
        Ainoa joka tekisi palstasta kiinnostavamman ja antoisamman olisi rekisteröintipakko Nykyisin ja tässä muodossa se lähinnä ajan hukkausta. Eikä meillä sitä aikaa ole niin kauhean paljon enää jäljellä että kannattasisi hukata sitä täällä.
        Olihan täällä koko joukko hyviä ja mielenkiintoisia kirjoittajia. Nyt on käynyt paha kato.

        Jospa ne kirjoittajat kyllästyivät sinun ainaiseen palstan arvosteluun ja siihen, miten yritit määräillä.

        Et edes uskonut sitä yhtä sefua/luotsia, joka yritti sanoa sinulle, että sulla ei ole oikeutta jne.

        -yksi entinen rekattu-


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei se paranna.
        En usko palstan tason koskaan muutuvan sen ihmeellisemmäksi kuin mitä se on nyt. Porukat ei pysy asiassa, henkilöissä sitäkin tiukemmin.
        Ainoa joka tekisi palstasta kiinnostavamman ja antoisamman olisi rekisteröintipakko Nykyisin ja tässä muodossa se lähinnä ajan hukkausta. Eikä meillä sitä aikaa ole niin kauhean paljon enää jäljellä että kannattasisi hukata sitä täällä.
        Olihan täällä koko joukko hyviä ja mielenkiintoisia kirjoittajia. Nyt on käynyt paha kato.

        Et usko "palstan tason koskaan muuttuvan sen ihmeellisemmäksi kuin mitä se on nyt".
        Palstan taso nousee välittömästi kun korppis on poissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei näytä rekisteröityminen parantavan asiaa.

        Tuota minäkin jäin mielessäni mutustelemaan, että miten se rekkautumispakko mitään muuttaisi, kun rekattunakin """Korppis on napakka ja ehkä vielä suorasanaisempi kuin minä""".
        Onko se jotenkin sen hyväksyttävämpää olla rekattuna "napakka ja suorasanainen" kuin Anonyyminä.

        Ja mitä merkitystä sillä rekkautumisella on mihinkään niin kauan, kun sama henkilö voi pitää kahta ja kolmeakin rekattua nimimerkkiä samaan aikaan tai vaihtaa nimimerkkiä halutessaan vaikka monta kertaa päivässä tai mennä halutessaan puskaan Anonyymiksi.


      • Tellukka kirjoitti:

        Tuota minäkin jäin mielessäni mutustelemaan, että miten se rekkautumispakko mitään muuttaisi, kun rekattunakin """Korppis on napakka ja ehkä vielä suorasanaisempi kuin minä""".
        Onko se jotenkin sen hyväksyttävämpää olla rekattuna "napakka ja suorasanainen" kuin Anonyyminä.

        Ja mitä merkitystä sillä rekkautumisella on mihinkään niin kauan, kun sama henkilö voi pitää kahta ja kolmeakin rekattua nimimerkkiä samaan aikaan tai vaihtaa nimimerkkiä halutessaan vaikka monta kertaa päivässä tai mennä halutessaan puskaan Anonyymiksi.

        Niillä kolmella nikillä minut tunnet.

        Olen usein miettiyt ja sinäkin sitä samaa olet painottanut, miksi menisin puskaan kun voin kirjoittaa mielipiteeni suoraan. En menetä mitään, vaikka joku näinkin voi kuvitella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et usko "palstan tason koskaan muuttuvan sen ihmeellisemmäksi kuin mitä se on nyt".
        Palstan taso nousee välittömästi kun korppis on poissa.

        Lupaatko nostaa palstan tason jos lupaan, että en kirjoita kuukauteen?

        Tehdäänkö diili?


      • korppis kirjoitti:

        Niillä kolmella nikillä minut tunnet.

        Olen usein miettiyt ja sinäkin sitä samaa olet painottanut, miksi menisin puskaan kun voin kirjoittaa mielipiteeni suoraan. En menetä mitään, vaikka joku näinkin voi kuvitella.

        Mites minä muistelen niinkuin täällä olisi ollut äskettäin joku Anonyymin aloitus onnellisesta siastakin, joka osoittautui sinun tekemäksesi.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        "Tosiasian toteaminen, kohdistukoon se sitten itseensä tai kanssaihmiseen, ei ole kehumista.
        Kehumiseksi se muuttuu kateellisen korvien välissä" kirjoittaa Anonyymi 11.52.
        On tainnut kirjoittaa ennenkin..))
        Minusta myös se "tosiasia" on siellä itsekunkin korvien välissä. Vai voiko joku sanoa, että hänellä on hallussaan jokin absoluuttinen, yleispätevä "totuus"?
        Jos on, niin miten se todistetaan ?
        Jos vähänkin tunnemme ihmisluontoa niin kai tiedämme, että ihminen voi valehdella itselleen ja muille, milloin missäkin tarkoituksessa, tahallisesti tai tahattomasti.
        Niin, että eiköhän se "faktakin" ole aika häilyvä käsite. Jopa tiede tunnustaa tämän...

        On paljon asioita jotka ilmaistaan numeroin! 10-järjestelmämme on melko selkeä.
        Jos kaverini keskustelun asiayhteydessä sanoo pörssiomaisuutensa olevan 10 millin luokkaa niin se on meikäläisen pieneläkeläisen budjetissa riivatun paljon rahaa mutta se ei ole kuhumista.
        Kun lankoni ilmoittaa oma-aloitteisesti, että hänellä on äveriäs olo. Jätkät.Kuulkaa! Nyt on meikäläiseltä nuikkuus kaukana. On rahaa niin pe--keleesti. Tonni on tilillä.
        Minusta tuo esitystapa tekee siitä kehumisen.

        Subjektiiviset asiat ovat luku sinänsä. Eri ihmisillä on erilaiset arvomaailmat. Joku arvostaa merssua. Toiselle se on täysin yhdentekevä.

        Kun ikäloppuna ukkona vedän maasta 180kg niin vastatessani kysymykseen se on jonkun mielestä kehumista. Jos oma-aloitteisesti ilmoitan olevani väkivahva ja kerron tuloksen niin silloin kyse on säälittävästä kehumisesta.

        Pyrin näillä äärimmäisen yksinkertaisilla esimerkeillä selventämään ajatustani.


      • Tellukka kirjoitti:

        Mites minä muistelen niinkuin täällä olisi ollut äskettäin joku Anonyymin aloitus onnellisesta siastakin, joka osoittautui sinun tekemäksesi.

        Korjasin kun huomasin, että nimimerkkini oli uloskirjautunut. Ei onnistunut vaikka ymmärrän, sinä muistat kaiken.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et usko "palstan tason koskaan muuttuvan sen ihmeellisemmäksi kuin mitä se on nyt".
        Palstan taso nousee välittömästi kun korppis on poissa.

        Palstan taso laskee aina yhden pykälän kun HENKILÖÖN KOHDISTUVAT hyökkäykset tulevat palstalle kirjoittavien pääosalliseksi tavaksi osallistua keskusteluun.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Palstan taso laskee aina yhden pykälän kun HENKILÖÖN KOHDISTUVAT hyökkäykset tulevat palstalle kirjoittavien pääosalliseksi tavaksi osallistua keskusteluun.

        Ei kai tämä palstakina vain keskeyttänyt Ferrantesi lukemista?
        Tai telkkarista katsomaasi laatuohjelmaa?
        Tai sitä kirjankirjoittamista`?
        Hermosi rauhoittuvat, kun menet venyttämään hippiukkosi puikulakorvia aikasi kuluksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän sinä olet hehkutellut, kuinka monella blogilla ja erilaisilla palstoilla sinulla on paljon samanmielisiä ystäviä.
        Jos kerran täällä ahdistaa ja koet ilmapiirin tukahduttavaksi, niin miksi täytyy väkisin tulla tänne väittelemään sivistymättömien, kateellisten ja osaamattomien joukkoon.
        Rekisteröintipakosta sen verran, että jos itse "unohdat" melko usein kirjautua, niin turha sitä on toisiltakaan vaatia.

        Tämähän on pelkkä ilmainen ajanviettopalsta, missä vietetään joutoaikaa.
        Ei täällä mitään yhtälöitä ratkota, keksitä uusia kemiallisia kaavoja tai julkaista maailmaa mullistavia teorioita normaalista elämästä.
        Jos välttämättä haluaa tuoda tänne oman henkilökohtaisen elämänsä, saa varautua siihen, että kaikkia se ei kiinnosta.

        "Jos kerran täällä ahdistaa ja koet ilmapiirin tukahduttavaksi, niin miksi täytyy väkisin tulla tänne väittelemään sivistymättömien, kateellisten ja osaamattomien joukkoon."

        Tämä viimeiksimainitsemasi joukko on aivan selkeästi kasvanut viime aikoina. En minä "väkisin " ole ollut täällä jo varmaan jotkut 15 vuotta.
        En unohda kirjautumista yleensä; on sattunut muutama kerta että en ole huomannut päivittää sivua ennen viestin lähettämistä ja kirjautuminen on ehtinyt mennä vanhaksi.

        On tosin täysin mahdollista että "sukellan" aivan oikeasti kaislikkoon. Tosin minut on helppo tunnistaa sieltäkin.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        "Tosiasian toteaminen, kohdistukoon se sitten itseensä tai kanssaihmiseen, ei ole kehumista.
        Kehumiseksi se muuttuu kateellisen korvien välissä" kirjoittaa Anonyymi 11.52.
        On tainnut kirjoittaa ennenkin..))
        Minusta myös se "tosiasia" on siellä itsekunkin korvien välissä. Vai voiko joku sanoa, että hänellä on hallussaan jokin absoluuttinen, yleispätevä "totuus"?
        Jos on, niin miten se todistetaan ?
        Jos vähänkin tunnemme ihmisluontoa niin kai tiedämme, että ihminen voi valehdella itselleen ja muille, milloin missäkin tarkoituksessa, tahallisesti tai tahattomasti.
        Niin, että eiköhän se "faktakin" ole aika häilyvä käsite. Jopa tiede tunnustaa tämän...

        Kummallista kun korpiksen tekemisiä yritetään kirjoittaa valheiksi, miksi hän valehtelisi?

        Korpis vaan saa aikaan paljon, oikeastaan olen hieman kade noin reippaalle "vanhukselle", minä en pärjäisi hänelle missään tapauksessa...

        Pirre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai tämä palstakina vain keskeyttänyt Ferrantesi lukemista?
        Tai telkkarista katsomaasi laatuohjelmaa?
        Tai sitä kirjankirjoittamista`?
        Hermosi rauhoittuvat, kun menet venyttämään hippiukkosi puikulakorvia aikasi kuluksi.

        Paloma on aivan oikeassa, henkilöön menevä ilkeily on tahallista ja järjestelmällistä palstan alasajo yritystä.

        Pirre


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai tämä palstakina vain keskeyttänyt Ferrantesi lukemista?
        Tai telkkarista katsomaasi laatuohjelmaa?
        Tai sitä kirjankirjoittamista`?
        Hermosi rauhoittuvat, kun menet venyttämään hippiukkosi puikulakorvia aikasi kuluksi.

        Ketähän sinä alat stalkkaamaan ja ivaamaan kun minä olen poissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        On paljon asioita jotka ilmaistaan numeroin! 10-järjestelmämme on melko selkeä.
        Jos kaverini keskustelun asiayhteydessä sanoo pörssiomaisuutensa olevan 10 millin luokkaa niin se on meikäläisen pieneläkeläisen budjetissa riivatun paljon rahaa mutta se ei ole kuhumista.
        Kun lankoni ilmoittaa oma-aloitteisesti, että hänellä on äveriäs olo. Jätkät.Kuulkaa! Nyt on meikäläiseltä nuikkuus kaukana. On rahaa niin pe--keleesti. Tonni on tilillä.
        Minusta tuo esitystapa tekee siitä kehumisen.

        Subjektiiviset asiat ovat luku sinänsä. Eri ihmisillä on erilaiset arvomaailmat. Joku arvostaa merssua. Toiselle se on täysin yhdentekevä.

        Kun ikäloppuna ukkona vedän maasta 180kg niin vastatessani kysymykseen se on jonkun mielestä kehumista. Jos oma-aloitteisesti ilmoitan olevani väkivahva ja kerron tuloksen niin silloin kyse on säälittävästä kehumisesta.

        Pyrin näillä äärimmäisen yksinkertaisilla esimerkeillä selventämään ajatustani.

        Hyvä tarkennus, Ano 18.34. Numerot eivät valehtele, ne ovat kestävää faktaa.
        Oivat esimerkit annoit aiheesta, uskoisin että tulivat ymmärretyiksi.
        Tietysti ihminen voi myös olla sokea omille ominaisuuksilleen, etenkin jos tahtoo jotakin puolta itsessään tuoda esille. Siitä kai täällä on puhuttu paljonkin, siitä taitaa olla kyse nytkin,
        Onko sitten muiden asia huomautella tuosta mahdollisesta itsepetoksesta tai aliarvioida suorituksia, jotka eivät satu olemaan itselle tärkeitä, enpä osaa sanoa.
        Kun tuo "avoimuus" ja "suorasanaisuus" tuntuu täällä olevan arvo, niin kai tuo saatu palaute "itsekehustakin" on hyväksyttävä ? Sovittaa sen itseensä tai ei,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kummallista kun korpiksen tekemisiä yritetään kirjoittaa valheiksi, miksi hän valehtelisi?

        Korpis vaan saa aikaan paljon, oikeastaan olen hieman kade noin reippaalle "vanhukselle", minä en pärjäisi hänelle missään tapauksessa...

        Pirre

        Oikeastaan taisin jo vastata sinulle Pirre tuossa vastauksessani Anolle 20.50. En osaa mielipidettäni sen paremmin ilmaista.
        Kyllä me omalla nimmarillamme kirjoittavat joudumme täällä erityistarkkailun alaiseksi, emme me sille mitään voi. Ja meidän oma valintahan se on.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Lupaatko nostaa palstan tason jos lupaan, että en kirjoita kuukauteen?

        Tehdäänkö diili?

        Ei tartte mitään diiliä.
        Palstan taso nousee automaattisesti kun sinä häivyt. Ja laskee aina kun tulet.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Palstan taso laskee aina yhden pykälän kun HENKILÖÖN KOHDISTUVAT hyökkäykset tulevat palstalle kirjoittavien pääosalliseksi tavaksi osallistua keskusteluun.

        Nostaako se palstan tasoa kun ystäväsi haistatti pitkät paskat palstalle ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paloma on aivan oikeassa, henkilöön menevä ilkeily on tahallista ja järjestelmällistä palstan alasajo yritystä.

        Pirre

        Ei kukaan aja palstaa alas. Häirikön ilkeilyä ja omakehun hajua yritämme poistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paloma on aivan oikeassa, henkilöön menevä ilkeily on tahallista ja järjestelmällistä palstan alasajo yritystä.

        Pirre

        Ei täällä ole ketään "henkilöitä" vaan ainoastaan nimimerkkiensä suojassa olevia tuntemattomia.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Hyvä tarkennus, Ano 18.34. Numerot eivät valehtele, ne ovat kestävää faktaa.
        Oivat esimerkit annoit aiheesta, uskoisin että tulivat ymmärretyiksi.
        Tietysti ihminen voi myös olla sokea omille ominaisuuksilleen, etenkin jos tahtoo jotakin puolta itsessään tuoda esille. Siitä kai täällä on puhuttu paljonkin, siitä taitaa olla kyse nytkin,
        Onko sitten muiden asia huomautella tuosta mahdollisesta itsepetoksesta tai aliarvioida suorituksia, jotka eivät satu olemaan itselle tärkeitä, enpä osaa sanoa.
        Kun tuo "avoimuus" ja "suorasanaisuus" tuntuu täällä olevan arvo, niin kai tuo saatu palaute "itsekehustakin" on hyväksyttävä ? Sovittaa sen itseensä tai ei,

        Toivottavaa olisi, että täälläkin jokainen voi olla oma itsensä, ilman että nimitellään ja arvuutellaan milloin mitäkin.

        Pirre


    • Anonyymi

      Miten kateellinen/narsisti pystyy kehittelemään ajatuksen, että kaikki kadehtivat häntä ?
      Hänhän itse on se kade.

    • Anonyymi

      Eipä tajua tämänkään palstan kadenarsisti olevansa itse se kateuden myrkyttämä.
      Ei tajua pätkääkään mistään.

      • Anonyymi

        Liian kauan asunut korvessa ? Jos siellä pää sekoaa ?


    • Anonyymi

      Ihmisellä täytyy olla nuppi umpiluuta, jos ei ymmärrä,
      että monet kommentit ja aloitukset kertovat hänen
      ylitsetursuavasta itserakkaudestaan ja itsensäkehumisestaan,
      joka juontaa kateudesta muita kohtaan ja
      ilmenee ylimielisyytenä ja halveksuntana muita kohtaan.

      Kateus teettää halua aiheuttaa ahdistusta ja pahaa mieltä muissa.
      Ehkä se on sairaalle mielelle vähäksi aikaa joku nautinto ja helpotus siihen
      tuskaan, ettei koskaan pysty saavuttamaan sitä, mitä muilta kadehtii.

      • "Anonyymi"

        Olen saanut tänään paljon aikaan.
        Söin täydellisen hyvää, laittamaani ruokaa.
        Huuhtelin Design-Haarukkani.
        Laitoin Pahvi-lautas-pinoni päällimmäiseksi uuden, puhtaan SF-Pahvi-lautasen.
        Näin kerran viikossa vaihdan myös puhtaat Kalsaritkin Jalkaani.
        -
        Minä kadehdin Palomaa.
        Hän voi milloin tahtoo uittaa Varpaitaan ranta-Vedessä.
        Juuri siinä, mistä nouseva, iso Lohi oli juuri uistellut.
        -
        Korpi-Kirjailevaa en kadehdi.
        Suren hänen kohtaloaan.
        Kuitenkin ihan vaan pikkuisen.
        Hänen ranta-Vetensähän on aina seisonutta, Auringon ummehduttamaa.
        Vedessä jossa näkyy liikettä vain silloin.
        Kun Neidon-Korennon toukka pohjalla vaihtaa asentoaan.
        Iili-Madon luikerrellessa ohitse. :)
        -
        Minusta taas näyttää että mm.tämä kommentti on lasten tekoja.
        Aivan kuin olisi kirjoittaja jostain jollekin kateellinen?
        On sillee ahdistunut tuntien pahaa mieltä.
        Ettei vaan kadehtisi minuakin?
        AInakin olisi hänellä aihetta.
        Paljon aihetta.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Olen saanut tänään paljon aikaan.
        Söin täydellisen hyvää, laittamaani ruokaa.
        Huuhtelin Design-Haarukkani.
        Laitoin Pahvi-lautas-pinoni päällimmäiseksi uuden, puhtaan SF-Pahvi-lautasen.
        Näin kerran viikossa vaihdan myös puhtaat Kalsaritkin Jalkaani.
        -
        Minä kadehdin Palomaa.
        Hän voi milloin tahtoo uittaa Varpaitaan ranta-Vedessä.
        Juuri siinä, mistä nouseva, iso Lohi oli juuri uistellut.
        -
        Korpi-Kirjailevaa en kadehdi.
        Suren hänen kohtaloaan.
        Kuitenkin ihan vaan pikkuisen.
        Hänen ranta-Vetensähän on aina seisonutta, Auringon ummehduttamaa.
        Vedessä jossa näkyy liikettä vain silloin.
        Kun Neidon-Korennon toukka pohjalla vaihtaa asentoaan.
        Iili-Madon luikerrellessa ohitse. :)
        -
        Minusta taas näyttää että mm.tämä kommentti on lasten tekoja.
        Aivan kuin olisi kirjoittaja jostain jollekin kateellinen?
        On sillee ahdistunut tuntien pahaa mieltä.
        Ettei vaan kadehtisi minuakin?
        AInakin olisi hänellä aihetta.
        Paljon aihetta.

        H.

        Tarkoitat ilmeisesti sillä lasten tekosilla tuota omaa kommenttiasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat ilmeisesti sillä lasten tekosilla tuota omaa kommenttiasi.

        "Anonyymi"

        Annetaas ajan kulua ja katsotaan.
        Toisaalta, kyllä sinä minut tunnistat.

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Olen saanut tänään paljon aikaan.
        Söin täydellisen hyvää, laittamaani ruokaa.
        Huuhtelin Design-Haarukkani.
        Laitoin Pahvi-lautas-pinoni päällimmäiseksi uuden, puhtaan SF-Pahvi-lautasen.
        Näin kerran viikossa vaihdan myös puhtaat Kalsaritkin Jalkaani.
        -
        Minä kadehdin Palomaa.
        Hän voi milloin tahtoo uittaa Varpaitaan ranta-Vedessä.
        Juuri siinä, mistä nouseva, iso Lohi oli juuri uistellut.
        -
        Korpi-Kirjailevaa en kadehdi.
        Suren hänen kohtaloaan.
        Kuitenkin ihan vaan pikkuisen.
        Hänen ranta-Vetensähän on aina seisonutta, Auringon ummehduttamaa.
        Vedessä jossa näkyy liikettä vain silloin.
        Kun Neidon-Korennon toukka pohjalla vaihtaa asentoaan.
        Iili-Madon luikerrellessa ohitse. :)
        -
        Minusta taas näyttää että mm.tämä kommentti on lasten tekoja.
        Aivan kuin olisi kirjoittaja jostain jollekin kateellinen?
        On sillee ahdistunut tuntien pahaa mieltä.
        Ettei vaan kadehtisi minuakin?
        AInakin olisi hänellä aihetta.
        Paljon aihetta.

        H.

        Hunkki, henri-nimi-merkin velipoika oli ollut töissä Terrafamella ja onkinut Nusksesta kolmisilmäisiä kaloja. Mahtoikohan olla ihan selvinpäin?


      • korppis kirjoitti:

        Hunkki, henri-nimi-merkin velipoika oli ollut töissä Terrafamella ja onkinut Nusksesta kolmisilmäisiä kaloja. Mahtoikohan olla ihan selvinpäin?

        "korppis"

        Noh.
        Kommenttisi ei oikein toimi minu(ll,ssa).
        Jospa sinu(ll,ssa) menee jotakin väärin?
        Sillä minä olen aina aito.

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Olen saanut tänään paljon aikaan.
        Söin täydellisen hyvää, laittamaani ruokaa.
        Huuhtelin Design-Haarukkani.
        Laitoin Pahvi-lautas-pinoni päällimmäiseksi uuden, puhtaan SF-Pahvi-lautasen.
        Näin kerran viikossa vaihdan myös puhtaat Kalsaritkin Jalkaani.
        -
        Minä kadehdin Palomaa.
        Hän voi milloin tahtoo uittaa Varpaitaan ranta-Vedessä.
        Juuri siinä, mistä nouseva, iso Lohi oli juuri uistellut.
        -
        Korpi-Kirjailevaa en kadehdi.
        Suren hänen kohtaloaan.
        Kuitenkin ihan vaan pikkuisen.
        Hänen ranta-Vetensähän on aina seisonutta, Auringon ummehduttamaa.
        Vedessä jossa näkyy liikettä vain silloin.
        Kun Neidon-Korennon toukka pohjalla vaihtaa asentoaan.
        Iili-Madon luikerrellessa ohitse. :)
        -
        Minusta taas näyttää että mm.tämä kommentti on lasten tekoja.
        Aivan kuin olisi kirjoittaja jostain jollekin kateellinen?
        On sillee ahdistunut tuntien pahaa mieltä.
        Ettei vaan kadehtisi minuakin?
        AInakin olisi hänellä aihetta.
        Paljon aihetta.

        H.

        ...Ainakin
        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "korppis"

        Noh.
        Kommenttisi ei oikein toimi minu(ll,ssa).
        Jospa sinu(ll,ssa) menee jotakin väärin?
        Sillä minä olen aina aito.

        H.

        Aitojahan lie kaikki kirjoittajat. Jotkut aidosti hyviä ja jotkut aidosti pahoja.


      • Anonyymi

        Onko se sinulta pois jos joku kertoo täällä tekemisiä, jätä väliin, älä lue niitä, aika helppoa vai mitä?

        Pirre


    • Anonyymi

      Itsekeskeinen ihminen on koukuttunut itseensä.
      Ei sitä kiinnosta toiset ihmiset muuten kuin oman itsetuntonsa nostattajina,
      joille saa "esiintyä" itseään kehuskellen.

    • Anonyymi

      Kaksi hieman samantyyppistä ihmistä ei tietenkään toisissaan vikaa näe.

    • Nyt kun minut on kateelliseksi ja narsistiksi oikei "joukolla" nimetty, pitänee toteuttaa "enemmistön" toive ja kirjoittaa jotain kivaa joka ei aiheuta pahaa mieltä.

      Ikävää kun tuo korona on rajoittanut meidän kahden matkailua. Joudumme todellakin täällä korvessa kärvistelemään. Ei silti olemme oloomme tyytyväisiä sillä kumppanini kotimaassa on korona levinnyt kaikkialle, mutta tällä haavaa Kainuu on puhdas tartunnoista.

      Täällä turvassa Kiannon korpimaisemissa saamme viettää kiireetöntä jouten oloa mökillä tai mukavuuksien keskellä. Toinen mökki myytiin nyt elokuussa sieltä Sotkamon vaarojen keskeltä.

      Neliöitä jäi vielä riittämiin, ei siis tarvitse toistemme jaloissa pyöriä.

      Mökin olen hyvissä ajoin talvikuntoon huoltanut jopa KAHDEN AKUN omistajana pihapiiri puhallettu ja räystäätkin puhdistettu.

      Katsaus viime lokakuuhun.

      Aloin pakkaamaan matkalaukkua lokakuun puolessa.. Valmistauduin kolmen kuukauden poissa oloon korven kätköistä.

      Se mitä reissun aikana tapahtui voitkin kertauksen omaan lukea vaikka blogiani.

      Korpi jäi kauaksi Kiinanmerellä purjehdin.

      Joulukin alkaa lähestyä, viime joulupäivän illallisella söin thaimaalaista ruokaa hollantilaisessa seurassa.

      Ikävä, että en ole kerennyt päivittää tätä vuotta, johtuneeko laiskuudesta vai töiden paljoudesta.

      No, lienee tarpeetonta toistoa, olethan jo kaiken lukenut ja tavallasi tulkinnut.

      Voi minua vanhaa naisparkaa, kade, narsisti, köyhä ja ruma. Onhan se raskas taakka kantaa.

      Ajattelin laittaa päivälliseksi, jotain pientä, vegeperunalaatikkoa, wokkivihanneksia, kanapullia, salaattia, puolukkasurvosta ja tietenkin kraavilohta ja tuoretta vehnäpatonkia.

      Jälkkäriksi vadelmarahkaa.

      Heti kun korona antaa myöten olemme jo suunnitelleet seuraavat matkat Kööpenhaminaan ja toisen Lissaboniin. Tykkäämme toki korvesta, mutta kyllä maailmallakin on mukavaa.

      • Anonyymi

        Sinulla on paljon yhteistä Hunksin kanssa:
        Molempien kommentointi on kuin suoraan Provosoinnin käsikirjasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on paljon yhteistä Hunksin kanssa:
        Molempien kommentointi on kuin suoraan Provosoinnin käsikirjasta.

        Noh, mutta tuon ihmisenhän täytyy olla järjiltään. Hakkaa otsaansa seinään
        kuin mieletön.


      • Anonyymi

        Äläs nyt korppis. Mä olin eilen television välityksellä Kajaanissa.

        Eihän se nyt niin korpi olet. Taloja näkyi ja sairaalan ovetkin aukesi ihan itellään samoin, kuin täällä pk-seudullakin. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on paljon yhteistä Hunksin kanssa:
        Molempien kommentointi on kuin suoraan Provosoinnin käsikirjasta.

        No, me olemme kirjallisen kommunikoinnin experttejä. Ulkoiset maneerimme (hymy, irvistys jne) eivät sotke viestijemme perille menoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläs nyt korppis. Mä olin eilen television välityksellä Kajaanissa.

        Eihän se nyt niin korpi olet. Taloja näkyi ja sairaalan ovetkin aukesi ihan itellään samoin, kuin täällä pk-seudullakin. :)

        No, näinhän se todellisuudessa onkin, mutta kun korpi sisäistetään kurjuuteen niin pitäähän sitä korostaa korven asujakin 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noh, mutta tuon ihmisenhän täytyy olla järjiltään. Hakkaa otsaansa seinään
        kuin mieletön.

        Toivottavasti et tunne kipua.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, me olemme kirjallisen kommunikoinnin experttejä. Ulkoiset maneerimme (hymy, irvistys jne) eivät sotke viestijemme perille menoa.

        Hymyilemme vanhuudenseniileille kahjoille ymmärtäväisesti:
        "Antakaa heille anteeksi, sillä he eivät enää tiedä mitä he tekevät".


      • Anonyymi

        Mukavia hetkiä sinne kierreportaan alle kiljupöntön seuraan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, mutta tuon ihmisenhän täytyy olla järjiltään. Hakkaa otsaansa seinään
        kuin mieletön.

        Puupäähän ei koske :DDDDDDDDD


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, me olemme kirjallisen kommunikoinnin experttejä. Ulkoiset maneerimme (hymy, irvistys jne) eivät sotke viestijemme perille menoa.

        Ja "kirjallisen kommunikoinnin expertti" kirjoittaa "viestijemme"?

        voe...voe...voe....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja "kirjallisen kommunikoinnin expertti" kirjoittaa "viestijemme"?

        voe...voe...voe....

        Älähän nyt!
        Sehän asuu "Nusksessa"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hymyilemme vanhuudenseniileille kahjoille ymmärtäväisesti:
        "Antakaa heille anteeksi, sillä he eivät enää tiedä mitä he tekevät".

        Nunnaluostariin tunkeutui kaksi rosvoa.
        Saatuaan saaliinsa kerättyä, he heittäytyivät kahden nunnan kimppuun ja aloittivat hauskanpidon.
        Toinen nunna huusi suureen ääneen:
        Herra armahda heitä, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät!

        Toinen nunna hihkaisi toiselta vuoteelta:
        Kyllä tämä ainakin tuntuu tietävän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älähän nyt!
        Sehän asuu "Nusksessa"!

        Liike sulettu!
        Ei kanata!

        Anna antenni! Ei kanneta kanuunaa! Ollaan kameleita!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älähän nyt!
        Sehän asuu "Nusksessa"!

        Se muotoa ei käytetä ihmisestä.. Hän asuu Nuaksen rannalla. Kalat taas uivat Nuasjärvessä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Se muotoa ei käytetä ihmisestä.. Hän asuu Nuaksen rannalla. Kalat taas uivat Nuasjärvessä.

        Ne kalat on kyllä myrkyllisiä siinä lutakossa, Talvivaara saastutti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nunnaluostariin tunkeutui kaksi rosvoa.
        Saatuaan saaliinsa kerättyä, he heittäytyivät kahden nunnan kimppuun ja aloittivat hauskanpidon.
        Toinen nunna huusi suureen ääneen:
        Herra armahda heitä, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät!

        Toinen nunna hihkaisi toiselta vuoteelta:
        Kyllä tämä ainakin tuntuu tietävän!

        Huruhunksin vai korppiksen "vitsi" ?
        Ei sitten ollut pokkaa kirjoittaa rekattuna - - - enkä ihmettele.


      • Anonyymi

        Keskityppä nyt siihen vegeen ja vihannekseen mitkä mainitsit.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Se muotoa ei käytetä ihmisestä.. Hän asuu Nuaksen rannalla. Kalat taas uivat Nuasjärvessä.

        "onkinut Nusksesta kolmisilmäisiä kaloja"

        HEH!


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, näinhän se todellisuudessa onkin, mutta kun korpi sisäistetään kurjuuteen niin pitäähän sitä korostaa korven asujakin 😊

        Olen myös lueskellut näitä palstoja vajaan vuoden ja hiljaa kuiskaan sinulle, et avaa hiukan silmiäsi.

        sama, jolle vastasit


    • Anonyymi

      Voiko kateus muuntua vahingoniloksi tai päin vastoin?
      Joskus olen yrittänyt ruokkia lähimmäisteni vahingoniloa.
      Esimerkiksi ollessani vielä työelämässä ilahdutin vahingoniloiseksi tietämääni kaveriani kertomalla lohduttomista työnhakumatkoista Espanjaan.
      3kk:n jaksoja työttömänä työnhakijana nostaen siellä meikäläisen ansiosidonnaisen ja mukana pienipalkkaisesta työstään ommaa lommaa ottanut vaimoni.
      Kertaakaan eivät tarjonneet työtä joten oman asunnon verkkainen remontointi ei häiriintynyt.
      Siis, ei yhtään työehdotusta!

      Ajankohtainen vahingonilon aihe. Asuntomme sijainti kaupungn keskustassa ja rannassa selittää 78m2:n asunnon suuren hoitovastikkeen 52€/kk pari euroa veden ja sähkön perusmaksuja.
      Viime syksyn jälkeen emme ole voineet olla siellä joten tuo vastike menee hukkaan.
      Käytännössä se merkitsee 130 tölkkiä San Miquelia tai 9 litraa Steppi vodkaa.
      Kyllä vahingoniloisilla on hauskaa!

      • En ole ikinä ajatellut, että kehuisit. Kerrot asioita ja vuosien saatossa juttusi ovat samoja eivätkä muuttuneet. Samoin minäkin kerron omasta elämästäni en kehu, mutta saan näitä taas jauhat samaa, kommentteja. Eihän ikäistemme elämä voi kovin riehakasta enää olla ja koko aikaisesti muuttuvaa muutoin kuin terveys muuttuu ehkä huonompaan suuntaan joten kehumista en koe kenenkään ikäistemme teksteistä. Jotkut kuten hunkki osaa vedättää "eläkkeellään ja älykkyydellään", uskon näkeväni hymyn hänenkin kommenttiensa takaa. Ei kai täällä ihan oikeesti kukaan ketään kadehdi. Tuntemattomia ollaan ja aina jotain jätetään kertomattakin.


      • Kateus ja vahingonilo ovat lähisukulaisia.
        Ihmissielun syövereistä kuplii pinnalle aina näitä toksisia sivutuotteita, mutta olisi terveellisempää ympäristöllekin olla päästämättä näitä myrkkyjä saastuttamaan ympäristöä tai esim. keskustelualustoja.
        Tämä palsta ei ole enää mitään mukavaa tai viihdyttävää luettavaa.
        Ajat ovat selvästi huonontuneet siitä kun alkuaikoina tänne kirjoitimme.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kateus ja vahingonilo ovat lähisukulaisia.
        Ihmissielun syövereistä kuplii pinnalle aina näitä toksisia sivutuotteita, mutta olisi terveellisempää ympäristöllekin olla päästämättä näitä myrkkyjä saastuttamaan ympäristöä tai esim. keskustelualustoja.
        Tämä palsta ei ole enää mitään mukavaa tai viihdyttävää luettavaa.
        Ajat ovat selvästi huonontuneet siitä kun alkuaikoina tänne kirjoitimme.

        Pysy sitten poissa, jos siltä tuntuu!
        Alkoiko se palstan huonontuminen heti teidän tulonne jälkeen...hym...hym...hym...


      • korppis kirjoitti:

        En ole ikinä ajatellut, että kehuisit. Kerrot asioita ja vuosien saatossa juttusi ovat samoja eivätkä muuttuneet. Samoin minäkin kerron omasta elämästäni en kehu, mutta saan näitä taas jauhat samaa, kommentteja. Eihän ikäistemme elämä voi kovin riehakasta enää olla ja koko aikaisesti muuttuvaa muutoin kuin terveys muuttuu ehkä huonompaan suuntaan joten kehumista en koe kenenkään ikäistemme teksteistä. Jotkut kuten hunkki osaa vedättää "eläkkeellään ja älykkyydellään", uskon näkeväni hymyn hänenkin kommenttiensa takaa. Ei kai täällä ihan oikeesti kukaan ketään kadehdi. Tuntemattomia ollaan ja aina jotain jätetään kertomattakin.

        Ps. vahingoniloa olen tuntenut joitakin kertoja ja se on.makea tunne 😊


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ps. vahingoniloa olen tuntenut joitakin kertoja ja se on.makea tunne 😊

        Samaa täällä tunnetaan sinuakin kohtaan.
        Säälin ohella.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Kateus ja vahingonilo ovat lähisukulaisia.
        Ihmissielun syövereistä kuplii pinnalle aina näitä toksisia sivutuotteita, mutta olisi terveellisempää ympäristöllekin olla päästämättä näitä myrkkyjä saastuttamaan ympäristöä tai esim. keskustelualustoja.
        Tämä palsta ei ole enää mitään mukavaa tai viihdyttävää luettavaa.
        Ajat ovat selvästi huonontuneet siitä kun alkuaikoina tänne kirjoitimme.

        Otetaanko onkeen ja siirrytään syrjään.
        Pidetään kuukauden paussi.

        Palstan uskotaan heti paranevan kun minä häivyn. Sinä olet joutunut silmätikuksi kauttani.

        Käydään vain lukemassa korkeatasoista asiakeskustelua, ollaan kuunteluoppilaita opetellaan muilta oikeaa keskustelua.

        Olen valmis.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Otetaanko onkeen ja siirrytään syrjään.
        Pidetään kuukauden paussi.

        Palstan uskotaan heti paranevan kun minä häivyn. Sinä olet joutunut silmätikuksi kauttani.

        Käydään vain lukemassa korkeatasoista asiakeskustelua, ollaan kuunteluoppilaita opetellaan muilta oikeaa keskustelua.

        Olen valmis.

        Ei mene läpi. Ei täältä kenenkään muun tarvitse häipyä kuin sinun, että keskustelun taso nousee. Iskikö lujaa päin naamaa tajuta se ?
        nm. Ihan eri hlö.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Otetaanko onkeen ja siirrytään syrjään.
        Pidetään kuukauden paussi.

        Palstan uskotaan heti paranevan kun minä häivyn. Sinä olet joutunut silmätikuksi kauttani.

        Käydään vain lukemassa korkeatasoista asiakeskustelua, ollaan kuunteluoppilaita opetellaan muilta oikeaa keskustelua.

        Olen valmis.

        Mitä ihmeen "asiakeskustelua"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mene läpi. Ei täältä kenenkään muun tarvitse häipyä kuin sinun, että keskustelun taso nousee. Iskikö lujaa päin naamaa tajuta se ?
        nm. Ihan eri hlö.

        Älä leiki piilosta olet jo yli 70-vuotias.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa täällä tunnetaan sinuakin kohtaan.
        Säälin ohella.

        Onko teitä montakin 😁


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Otetaanko onkeen ja siirrytään syrjään.
        Pidetään kuukauden paussi.

        Palstan uskotaan heti paranevan kun minä häivyn. Sinä olet joutunut silmätikuksi kauttani.

        Käydään vain lukemassa korkeatasoista asiakeskustelua, ollaan kuunteluoppilaita opetellaan muilta oikeaa keskustelua.

        Olen valmis.

        Ei palsta yhtä kirjoittajaa kaipaa.
        Tosiasiahan on se, että on aivan sama, mistä täällä keskustellaan, koska jo pelkkä nimimerkkisi aiheuttaa ärtymystä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Onko teitä montakin 😁

        Kommenteista päätellen melko monta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenteista päätellen melko monta.

        Hoopo ei sitä tajua kuinka monta on, eikä halua millään uskoa,
        ettei olekaan suosittu, päinvastoin.


      • korppis kirjoitti:

        Otetaanko onkeen ja siirrytään syrjään.
        Pidetään kuukauden paussi.

        Palstan uskotaan heti paranevan kun minä häivyn. Sinä olet joutunut silmätikuksi kauttani.

        Käydään vain lukemassa korkeatasoista asiakeskustelua, ollaan kuunteluoppilaita opetellaan muilta oikeaa keskustelua.

        Olen valmis.

        Huomaan että minua seurataan nyt ja jokaista asiaa jonka sanon jolla on joku yhteys omaan elämääni pilkataan ja ruoditaan muuttaen merkityksiä ja sanomiani asioita käännellään minulle epäedulliseen valoon.
        Aion myös poistua keskusteluista joksikin ajaksi, en kokonaan, koska onhan täällä ajoittain hyviäkin keskusteluja ja sellaisia joihin koen pystyväni osallistumaan asiatiedoilla ja rakentavilla mielipiteillä.
        Mutta se aika ei ole nyt.
        Ja niitä ketjuja on nyt todella harvassa.
        Palaan omalla, rekisteröidyllä nimimerkilläni kun katson sen aiheelliseksi.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Otetaanko onkeen ja siirrytään syrjään.
        Pidetään kuukauden paussi.

        Palstan uskotaan heti paranevan kun minä häivyn. Sinä olet joutunut silmätikuksi kauttani.

        Käydään vain lukemassa korkeatasoista asiakeskustelua, ollaan kuunteluoppilaita opetellaan muilta oikeaa keskustelua.

        Olen valmis.

        Kaikki muut osaavat keskustella paitsi sinä. Noudata itse omaa neuvoasi: Ota onkeesi vihdoinkin, siirry syrjään.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Otetaanko onkeen ja siirrytään syrjään.
        Pidetään kuukauden paussi.

        Palstan uskotaan heti paranevan kun minä häivyn. Sinä olet joutunut silmätikuksi kauttani.

        Käydään vain lukemassa korkeatasoista asiakeskustelua, ollaan kuunteluoppilaita opetellaan muilta oikeaa keskustelua.

        Olen valmis.

        Lieron kommentti. "Sinä olet joutunut silmätikuksi kauttani".
        Voi hellanlettas.
        Sinä et ajattelee ketään ihmistä kuin pahat mielessä.

        Meitä on sitäpaitsi aika monta, ehkä sinun on paras alkaa tottua siihenkin ajatukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pysy sitten poissa, jos siltä tuntuu!
        Alkoiko se palstan huonontuminen heti teidän tulonne jälkeen...hym...hym...hym...

        Ei.
        Palstakirjoittelu selvästi piristyi ja tuli monimuotoisemmaksi kun tulimme tänne, mutta siitä on jo kauan aikaa. Luulen että olin ollut ainakin pari-kolme vuotta täällä kun korppis tuli ja alussa olimme kavereita hyvin vaihtelevallla menestyksessä.
        Palstan anti alkoi huonontua kun tietyt anonyymit (mahdollisesti aikaisemmin nimimerkillä kirjoittaneet) alkoivat säännöllisesti jahtaamaan rekattuja yleensäkin, muta erityisesti selkeästi muista erottuvia kirjoittajia, kuten korppis ja minä, jotka kerromme avoimesti yksityiselämästämme. Omalta kohdaltani voin vain sanoa että se johtuu siitä että haluan herättää asiapohjaista keskustelua joka lähtee omakohtaisista kokemuksista, omasta elämästä,
        En voi tietää miten lentäviä juttuja teillä on ollut ennen tuloani, koska en silloin vielä edes lukenut palstaa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei.
        Palstakirjoittelu selvästi piristyi ja tuli monimuotoisemmaksi kun tulimme tänne, mutta siitä on jo kauan aikaa. Luulen että olin ollut ainakin pari-kolme vuotta täällä kun korppis tuli ja alussa olimme kavereita hyvin vaihtelevallla menestyksessä.
        Palstan anti alkoi huonontua kun tietyt anonyymit (mahdollisesti aikaisemmin nimimerkillä kirjoittaneet) alkoivat säännöllisesti jahtaamaan rekattuja yleensäkin, muta erityisesti selkeästi muista erottuvia kirjoittajia, kuten korppis ja minä, jotka kerromme avoimesti yksityiselämästämme. Omalta kohdaltani voin vain sanoa että se johtuu siitä että haluan herättää asiapohjaista keskustelua joka lähtee omakohtaisista kokemuksista, omasta elämästä,
        En voi tietää miten lentäviä juttuja teillä on ollut ennen tuloani, koska en silloin vielä edes lukenut palstaa.

        Joku muu voi olla eri mieltä.
        Jonkun mielestä palstan anti saattoi alkaa huonontumaan,
        kun te kaksi, ylimielinen itserakas ja kaikentietävä bessewisser tulitte
        päsmäröimään ja mitätöimään muita.
        Joku voi ajatella, että te olette niin täynnä itseänne,
        ettei teitä kiinnosta kuin päästä itseänne ja omia touhujanne kehumaan.
        Joku voisi ajatella, että te tulitte tänne itsetuntoanne pönkittämään.
        Oletteko koskaan ajatellut asioita muitten kannalta ?
        Pystyttekö siihen ?
        Ei taida edes kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Huomaan että minua seurataan nyt ja jokaista asiaa jonka sanon jolla on joku yhteys omaan elämääni pilkataan ja ruoditaan muuttaen merkityksiä ja sanomiani asioita käännellään minulle epäedulliseen valoon.
        Aion myös poistua keskusteluista joksikin ajaksi, en kokonaan, koska onhan täällä ajoittain hyviäkin keskusteluja ja sellaisia joihin koen pystyväni osallistumaan asiatiedoilla ja rakentavilla mielipiteillä.
        Mutta se aika ei ole nyt.
        Ja niitä ketjuja on nyt todella harvassa.
        Palaan omalla, rekisteröidyllä nimimerkilläni kun katson sen aiheelliseksi.

        Et siis tällä kertaa dellaa nikkiäsi, kun taas kerran poistut?
        Miksi muuten poistuminen pitää ilmoittaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joku muu voi olla eri mieltä.
        Jonkun mielestä palstan anti saattoi alkaa huonontumaan,
        kun te kaksi, ylimielinen itserakas ja kaikentietävä bessewisser tulitte
        päsmäröimään ja mitätöimään muita.
        Joku voi ajatella, että te olette niin täynnä itseänne,
        ettei teitä kiinnosta kuin päästä itseänne ja omia touhujanne kehumaan.
        Joku voisi ajatella, että te tulitte tänne itsetuntoanne pönkittämään.
        Oletteko koskaan ajatellut asioita muitten kannalta ?
        Pystyttekö siihen ?
        Ei taida edes kiinnostaa.

        En minä pysty vastaamaan mihinkään muuhun kuin minulle henkilökohtaisesti esitettyyn kritiikkiin. Olen vain minä. Korppis saa vastata omasta puolestaan.
        Että olisin "kaikkitietävä besserwisser2 ei pidä paikkansa. Tiedä aika paljon joistakin asioista, haluan oppia lisää asioista joista tiedän vain vähän tai en mitään.En tarvitse tätä åalstaa itsetuntoani pönkittämään, koska en ole koskaan kärsinyt huonosta itsetunnosta. Tiedän vahvuuteni ja myös heikkouteni ja olen täällä keskustelemassa kanssanne koska minulta puuttuu suomenkielistä keskusteluryhmää, sekä livessä että netissä. Puhumme mieheni kanssa murretta (välillä livahtaa ruotsista lainasanoja) ja ystävättäreni kanssa samantyyppistä sekakieltä, mutta koska kirjoitan romaaneja suomenkielellä, niin yritän pitää kirjoitettua suomenkieltäni suhteellisen puhtaana. Nyt jo maksan maltaita kieliasun tarkistamisesta ammattikriitikolle.
        Kyllä minua kiinnostaa muidenkin asiat ja kiinnostuksen kohteet, mutta koska en ole asunut Suomessa sitten 1970 on luonnollista että ns. referenssiraamini" on myös erilainen ja on vaikeaa löytää yhteisiä mielenkiinnon kohteita ikäluokkani suomalaisten kanssa. Etenkin koska kontaktini suomalaisiin on ollut sukulaisten, ystävien, tuttujen kanssa ja kuulumisien kertominen ja oman elämän jakaminen on luonnollista.
        Voit olla siis varma siitä etten tietoisesti tai tahallisesti yritä päsmäröidä tai mitätöidä muiden kirjoituksia. Yritän ylläpitää sentyyppistä keskustelua johon olen tottunut ja joka myös auttaa minua ylläpitämään kiellistä ulosantiani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku muu voi olla eri mieltä.
        Jonkun mielestä palstan anti saattoi alkaa huonontumaan,
        kun te kaksi, ylimielinen itserakas ja kaikentietävä bessewisser tulitte
        päsmäröimään ja mitätöimään muita.
        Joku voi ajatella, että te olette niin täynnä itseänne,
        ettei teitä kiinnosta kuin päästä itseänne ja omia touhujanne kehumaan.
        Joku voisi ajatella, että te tulitte tänne itsetuntoanne pönkittämään.
        Oletteko koskaan ajatellut asioita muitten kannalta ?
        Pystyttekö siihen ?
        Ei taida edes kiinnostaa.

        Onhan sillä viihdearvoa. Minusta on upeaa kun jotkut uskaltavat poiketa tästä suomalaisesta kansallisheikkoudesta, itsensä vähättelystä!
        Kun polveilevan keskustelun lomassa esiintyy tiettyä toistuvuutta niin minua se ei häiritse. Kertoo vain asioiden ja tapauhtumien henkilökohtaisista kokemisista.

        Itse olen tosikko eikä mielikuvitukseni riitä sepitelmiin mutta realismissani olen sentään pitänyt jotain rajaa enkä ole valittanut sitäkään, että karanteeni-ikäisen vaimoni terveyden häiriöiden vuoksi olen elänyt selibaatissa jo pari viikkoa.
        Nimimerkki: Myötätuntoa kaivaten!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis tällä kertaa dellaa nikkiäsi, kun taas kerran poistut?
        Miksi muuten poistuminen pitää ilmoittaa?

        En, koska kun palaan haluan palata samalla kirjautumisella.
        Ilmoitan että sinä/te jotka seuraatte minua ja elämääni palstalta toiselle saatte nyt keskittyä tärkeämpiin asioihin :))


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei.
        Palstakirjoittelu selvästi piristyi ja tuli monimuotoisemmaksi kun tulimme tänne, mutta siitä on jo kauan aikaa. Luulen että olin ollut ainakin pari-kolme vuotta täällä kun korppis tuli ja alussa olimme kavereita hyvin vaihtelevallla menestyksessä.
        Palstan anti alkoi huonontua kun tietyt anonyymit (mahdollisesti aikaisemmin nimimerkillä kirjoittaneet) alkoivat säännöllisesti jahtaamaan rekattuja yleensäkin, muta erityisesti selkeästi muista erottuvia kirjoittajia, kuten korppis ja minä, jotka kerromme avoimesti yksityiselämästämme. Omalta kohdaltani voin vain sanoa että se johtuu siitä että haluan herättää asiapohjaista keskustelua joka lähtee omakohtaisista kokemuksista, omasta elämästä,
        En voi tietää miten lentäviä juttuja teillä on ollut ennen tuloani, koska en silloin vielä edes lukenut palstaa.

        Tuskin täällä on enää ketään muita sellaisia, jotka olisivat kirjoittaneet 15 v , kuten te kaksi. Mitä se jahtaus on? Sitäkö että kommentoidaan teidän juttuja? Eikö se ole keskustelupalstan tarkoitus? Montako ruokalajia on huomisella brunssillasi? Joko poikasi sai töitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sillä viihdearvoa. Minusta on upeaa kun jotkut uskaltavat poiketa tästä suomalaisesta kansallisheikkoudesta, itsensä vähättelystä!
        Kun polveilevan keskustelun lomassa esiintyy tiettyä toistuvuutta niin minua se ei häiritse. Kertoo vain asioiden ja tapauhtumien henkilökohtaisista kokemisista.

        Itse olen tosikko eikä mielikuvitukseni riitä sepitelmiin mutta realismissani olen sentään pitänyt jotain rajaa enkä ole valittanut sitäkään, että karanteeni-ikäisen vaimoni terveyden häiriöiden vuoksi olen elänyt selibaatissa jo pari viikkoa.
        Nimimerkki: Myötätuntoa kaivaten!

        Suomalaisen itsensä vähättelyn toinen ääripää näyttää kyllä täällä olevan jonkinlainen suuruudenhulluus, horjumaton usko omaan täysin ylivertaiseen erinomaisuuteensa kaikessa muihin nähden.
        Jos on normaalilla itsetunnolla ja suhteellisuudentajulla varustettu ei heitä niin
        reippaasti yli.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kateus ja vahingonilo ovat lähisukulaisia.
        Ihmissielun syövereistä kuplii pinnalle aina näitä toksisia sivutuotteita, mutta olisi terveellisempää ympäristöllekin olla päästämättä näitä myrkkyjä saastuttamaan ympäristöä tai esim. keskustelualustoja.
        Tämä palsta ei ole enää mitään mukavaa tai viihdyttävää luettavaa.
        Ajat ovat selvästi huonontuneet siitä kun alkuaikoina tänne kirjoitimme.

        Hymyilyttää: "Ajat on selvästi huonontuneet". Vikako on muissa ?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        En, koska kun palaan haluan palata samalla kirjautumisella.
        Ilmoitan että sinä/te jotka seuraatte minua ja elämääni palstalta toiselle saatte nyt keskittyä tärkeämpiin asioihin :))

        Kuvitteletko sinä tosiaan olevasi niin kiinnostava henkilö, että ihan palstalta toiselle sinua seurataan?
        Kertoo ehkä jotakin omista kuvitelmistasi.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        En, koska kun palaan haluan palata samalla kirjautumisella.
        Ilmoitan että sinä/te jotka seuraatte minua ja elämääni palstalta toiselle saatte nyt keskittyä tärkeämpiin asioihin :))

        Minkä ihmeen takia ja kenelle olet 15 elämääsi tilittänyt, jos et palstaa lukeville? Itseäsi vartenko palstoille olet kirjoittanut, kukaanmuu ei olisi saanut lukea eikä ainakaan kommentoida???!! Sinun elämäsi ei ole niin kiinnostavaa että sitä kukaan seuraisi, kunhan kommentoidaan kulloisiinkin möläytyksiisi.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        En ole ikinä ajatellut, että kehuisit. Kerrot asioita ja vuosien saatossa juttusi ovat samoja eivätkä muuttuneet. Samoin minäkin kerron omasta elämästäni en kehu, mutta saan näitä taas jauhat samaa, kommentteja. Eihän ikäistemme elämä voi kovin riehakasta enää olla ja koko aikaisesti muuttuvaa muutoin kuin terveys muuttuu ehkä huonompaan suuntaan joten kehumista en koe kenenkään ikäistemme teksteistä. Jotkut kuten hunkki osaa vedättää "eläkkeellään ja älykkyydellään", uskon näkeväni hymyn hänenkin kommenttiensa takaa. Ei kai täällä ihan oikeesti kukaan ketään kadehdi. Tuntemattomia ollaan ja aina jotain jätetään kertomattakin.

        "Kehumista en koe kenenkään ikäistemme teksteistä".
        Eihän täällä muut itseään kehukaan. Sinun itsesi ylistäminen on ylenpalttista.
        Itserakkaus on ikuista.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        En, koska kun palaan haluan palata samalla kirjautumisella.
        Ilmoitan että sinä/te jotka seuraatte minua ja elämääni palstalta toiselle saatte nyt keskittyä tärkeämpiin asioihin :))

        Minä en ainakaan seuraa sinua, vaan menen karkuun sinun ylimielisiä arvostelujasi meistä suomalaisista, palstan kirjoituksista ym.

        60 plus palstalta lähdin pois ja tulin tänne. Luin kahvipirttiä, mutta kukas sinnekin tuli neuvomaan ja näin saatiin Kahvipirtti pois seuraavan ikäryhmään. Minä tietysti perässä, vaan sinnehän taas sinäkin tulit. (en tarkoita, että olisit tullut minun perässäni, koska en pahemmin kirjoita, vaan luen).

        Tulin sitten taas tänne, vaan niin tulit sinäkin. Hauskinta kohdallani on se, että vasta tänä vuonna olen ns. oikeutettu tähän ikäryhmään ikäni puolesta.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Huomaan että minua seurataan nyt ja jokaista asiaa jonka sanon jolla on joku yhteys omaan elämääni pilkataan ja ruoditaan muuttaen merkityksiä ja sanomiani asioita käännellään minulle epäedulliseen valoon.
        Aion myös poistua keskusteluista joksikin ajaksi, en kokonaan, koska onhan täällä ajoittain hyviäkin keskusteluja ja sellaisia joihin koen pystyväni osallistumaan asiatiedoilla ja rakentavilla mielipiteillä.
        Mutta se aika ei ole nyt.
        Ja niitä ketjuja on nyt todella harvassa.
        Palaan omalla, rekisteröidyllä nimimerkilläni kun katson sen aiheelliseksi.

        Mihin sinä pyrit sillä, että koko pitkän ketjun mitan jankutat sitä poistumistasi?
        Odotatko kamalaa parkua, että älä mene, ei täällä ilman sinua pärjätä?

        Täältä saa poistua, ottaa paussia ihan siitä ilmoittamatta, jos siltä tuntuu.
        Minusta on rumaa tuollainen marttyyrius, että syyllistetään toisia siitä, jos itse tuntee olevansa väärässä paikassa (ja omat onnellisuushormooninsa eivät enää ole tasapainossa).
        Mutta sehän on se vanha tuttu tapasi pyllistää ja pieraista toisille palstalaisille aina paussille lähtiessään.
        Vaikka ei sillä paussilla sitten kuitenkaan malta olla, vaan jatkuvasti kurkkii, josko häntä jo kaipailtaisiin. Ei tarvitse kuin mainita nikki, niin alta ajan ilmoittautuu olevansa kuulolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin täällä on enää ketään muita sellaisia, jotka olisivat kirjoittaneet 15 v , kuten te kaksi. Mitä se jahtaus on? Sitäkö että kommentoidaan teidän juttuja? Eikö se ole keskustelupalstan tarkoitus? Montako ruokalajia on huomisella brunssillasi? Joko poikasi sai töitä?

        Ei varmaan ole saanut töitä, sillä olisi siitä suureen ääneen kerrottu kuinka tasokkaaseen paikkaan hän pääsi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mihin sinä pyrit sillä, että koko pitkän ketjun mitan jankutat sitä poistumistasi?
        Odotatko kamalaa parkua, että älä mene, ei täällä ilman sinua pärjätä?

        Täältä saa poistua, ottaa paussia ihan siitä ilmoittamatta, jos siltä tuntuu.
        Minusta on rumaa tuollainen marttyyrius, että syyllistetään toisia siitä, jos itse tuntee olevansa väärässä paikassa (ja omat onnellisuushormooninsa eivät enää ole tasapainossa).
        Mutta sehän on se vanha tuttu tapasi pyllistää ja pieraista toisille palstalaisille aina paussille lähtiessään.
        Vaikka ei sillä paussilla sitten kuitenkaan malta olla, vaan jatkuvasti kurkkii, josko häntä jo kaipailtaisiin. Ei tarvitse kuin mainita nikki, niin alta ajan ilmoittautuu olevansa kuulolla.

        eihä täs ketjus jankkaa ku sä ja sun anonyymi accountit
        iso letka noita akkoi huutamas sopii tähä kuuhu
        menkää harrastaa lauluu jos suusoitto laumas o nii kivaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        eihä täs ketjus jankkaa ku sä ja sun anonyymi accountit
        iso letka noita akkoi huutamas sopii tähä kuuhu
        menkää harrastaa lauluu jos suusoitto laumas o nii kivaa

        Mitä lie lukenut tuossa.
        No ei varmaan mitään tärkeää ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku muu voi olla eri mieltä.
        Jonkun mielestä palstan anti saattoi alkaa huonontumaan,
        kun te kaksi, ylimielinen itserakas ja kaikentietävä bessewisser tulitte
        päsmäröimään ja mitätöimään muita.
        Joku voi ajatella, että te olette niin täynnä itseänne,
        ettei teitä kiinnosta kuin päästä itseänne ja omia touhujanne kehumaan.
        Joku voisi ajatella, että te tulitte tänne itsetuntoanne pönkittämään.
        Oletteko koskaan ajatellut asioita muitten kannalta ?
        Pystyttekö siihen ?
        Ei taida edes kiinnostaa.

        Tottakai huonontui, kun aloitte jahtaamaan ja ivaamaan paloman joka sanaa, ettekö ymmärrä olevanne juuri niitä palstan pilaajia, tai teitä ei tarvitse olla kuin yksi monena..

        Pirre


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei.
        Palstakirjoittelu selvästi piristyi ja tuli monimuotoisemmaksi kun tulimme tänne, mutta siitä on jo kauan aikaa. Luulen että olin ollut ainakin pari-kolme vuotta täällä kun korppis tuli ja alussa olimme kavereita hyvin vaihtelevallla menestyksessä.
        Palstan anti alkoi huonontua kun tietyt anonyymit (mahdollisesti aikaisemmin nimimerkillä kirjoittaneet) alkoivat säännöllisesti jahtaamaan rekattuja yleensäkin, muta erityisesti selkeästi muista erottuvia kirjoittajia, kuten korppis ja minä, jotka kerromme avoimesti yksityiselämästämme. Omalta kohdaltani voin vain sanoa että se johtuu siitä että haluan herättää asiapohjaista keskustelua joka lähtee omakohtaisista kokemuksista, omasta elämästä,
        En voi tietää miten lentäviä juttuja teillä on ollut ennen tuloani, koska en silloin vielä edes lukenut palstaa.

        Hävettävän omahyväinen arvio.
        "Palstakirjoittelu selvästi piristyi ja tuli monimuotoisemmaksi kun tulimme tänne".

        Taisi piristää vain itseänne ja millä lailla te näette, että omista askareistaan ja yksityisasioistaan kertominen lisää monimuotoisuutta ?

        Muut niistä eivät katso juurikaan asiakseen kertoa, koska arvioivat aivan oikein,
        ettei oman pihan siivoamisesta, ruokalistojen esittelystä ja suvusta kertominen lisää paljoakaan monimuotoisuutta eikä sillä ole paljon kiinnostavuutta.

        Ajatteletteko te ehkä, että me saamme kokea jonkun suuren armon,
        kun te suvaitsette kertoa meille omista yksityiselämänne ympyröistä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hävettävän omahyväinen arvio.
        "Palstakirjoittelu selvästi piristyi ja tuli monimuotoisemmaksi kun tulimme tänne".

        Taisi piristää vain itseänne ja millä lailla te näette, että omista askareistaan ja yksityisasioistaan kertominen lisää monimuotoisuutta ?

        Muut niistä eivät katso juurikaan asiakseen kertoa, koska arvioivat aivan oikein,
        ettei oman pihan siivoamisesta, ruokalistojen esittelystä ja suvusta kertominen lisää paljoakaan monimuotoisuutta eikä sillä ole paljon kiinnostavuutta.

        Ajatteletteko te ehkä, että me saamme kokea jonkun suuren armon,
        kun te suvaitsette kertoa meille omista yksityiselämänne ympyröistä ?

        Kumpi voittaa? Paloman brunssi pekonilla vaahterasiirapilla pannukakuilla ja kymmenellä eri leikkeleellä silkkitukkaa varten, vaiko pieni iltapala kalapullilla graavilohella patongilla vegelaatikolla vegevegellä puolukalla ja rahkalla, hoitavana mössönä hollannikasta varten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hymyilyttää: "Ajat on selvästi huonontuneet". Vikako on muissa ?

        Vika on ai-na muissa. Erikoinen vinoutuma ajattelussa.


    • Anonyymi

      Nyt alkoi lähteä kommentteja. Neljä lukijalle epämieluisaa jo....

      • Anonyymi

        Katos vaan, niinpäs lähtikin. Mitähän vikaa siinä alennustilan todentamisessa oli.
        Lutusesta tuli Lego.
        Punssiverandasta Pontikkakuisti eli tea pot terrace.
        Kamun laituriolohuoneesta jätelavaterassi.
        Petzestä Pauli ja lopuksi paljas P.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katos vaan, niinpäs lähtikin. Mitähän vikaa siinä alennustilan todentamisessa oli.
        Lutusesta tuli Lego.
        Punssiverandasta Pontikkakuisti eli tea pot terrace.
        Kamun laituriolohuoneesta jätelavaterassi.
        Petzestä Pauli ja lopuksi paljas P.

        Ja paljaalla peellä ei maailmaa valloiteta.


    • Anonyymi

      Viisaat epäilevät kaikkea ja itseään. Tyhmät ei koskaan.

    • Anonyymi

      Tavallinen ihminen alkaa vaikuttaa nerolta niihin verrattuna,
      jotka neroja luulevat olevansa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. TULI PALO HAAPAVEELLÄ

      Omakotitalo tuhoutui tulipalossa Haapavedellä varhain torstaiaamuna, pelastuslaitos kertoo. Palokunnan saapuessa kohtee
      Haapavesi
      25
      3313
    2. Jenni Haukio ja Sauli Niinistö

      Ero. Näinhän se menee kun ikäeroa on riittävästi. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1c94ff48-185d-4d95-aff5-3e93
      Maailman menoa
      62
      2655
    3. Tampereella Hämeenkadulla Silmäaseman edustalla on ammuttu

      Tampereen(kin) keskusta alkaa olemaan menetettyä aluetta, samoin lähiöt. Väkivaltaa ja huumeita ym häiriötä. En ihmettel
      Tampere
      194
      2591
    4. Tampereen ampuja on uskovainen

      On toivotellut siunausta ja jaellut Raamatun jakeita. "Sinä olet antanut minulle elämän lahjan, ja ylläpidät elämää. An
      Luterilaisuus
      80
      1215
    5. Kulta en jaksa tätä palstaa

      Loputonta sontaa. Ootko sinä edes täällä enää? Tykkäätkö sinä minusta enää? Joku ukkeli on paljon kirjoitellut, ettei ha
      Ikävä
      17
      1090
    6. Haukio ja Niinistö

      Nyt se ainakin on selvää. Häät olivat presidenttikisan vuoksi tehty esitys. Nyt Jenni on muuttopuuhissa ilman sormusta j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      1072
    7. Mitä hemmettiä Suomessa tapahtuu?

      Taas on Tampereella ammuttu jotakuta. Nythän näitä ampumis-ja puukotusuutisia tulee melkein joka päivä tai ainakin useam
      Maailman menoa
      156
      978
    8. Onko laulaja Floor Jansen palstan miesten makuun?

      Otetaanpa vaikka tuo Seiskan juttu. https://www.seiska.fi/ulkomaat/talta-nightwish-tahti-floor-jansen-nayttaa-nykyaan-os
      Sinkut
      190
      939
    9. Hyvää huomenta ja kivaa päivää

      hyvää huomenta ja kivaa päivää 😊🌞☕❤️
      Ikävä
      165
      879
    10. Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan

      Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan Jopa konservatiivisen uutiskanava Fox Newsin kommen
      Maailman menoa
      114
      859
    Aihe