synnytyksen "käynnistys" kotona??

turhautunut

Hei.
Raskausviikot täynnä ja supistuksia sillon tällön. Kuinka olette saaneet vauhtia synnytyksen alkuun kotoa käsin?

Mitään hyviä kikkoja? Tai listaa mitä "ei saa tehdä loppuraskauden aikana" :)?

Kiitos!

15

69126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutkittu juttu

      Synnystä voi yrittää edesauttaa itse hieromalla rintojaan. Rintojen ja nännien sively lisää veren oksitosiinimäärää, ja tämä puolestaan kypsyttää kohdunsuuta.Tai siis saa kohtua supistelemaan. Enintään tunnin hieronta kolme kertaa vuorokaudessa on sopiva määrä.

      • turhautunut

        vai sellaista :o)
        muita vinkkejä?

        Eli siis rappusia juostaan ylös-alas ja samaan aikaan rintoja hierotaan :D.

        Seksikin kuulemma auttaisi asiaan,mutta kun ne halut on ihan hukassa...


      • kokemusta on
        turhautunut kirjoitti:

        vai sellaista :o)
        muita vinkkejä?

        Eli siis rappusia juostaan ylös-alas ja samaan aikaan rintoja hierotaan :D.

        Seksikin kuulemma auttaisi asiaan,mutta kun ne halut on ihan hukassa...

        Seksi auttaa. Sperma voi aiheuttaa kohdun suun aukeamisen. Ensin siivoot huushollin (älä unohda saunan pesua...) Ja sitten sänkyyn. Yöllä se sitten alkaa, se synnytys!Lykkyä!!!(Eikä nyt tarvi mieli seksiä tehdäkään, ajattele vaan sitä vauvaa ja sitä, että synnytys käynnistyisi. KYllä sinä sen kerran kestät...)


      • :)
        kokemusta on kirjoitti:

        Seksi auttaa. Sperma voi aiheuttaa kohdun suun aukeamisen. Ensin siivoot huushollin (älä unohda saunan pesua...) Ja sitten sänkyyn. Yöllä se sitten alkaa, se synnytys!Lykkyä!!!(Eikä nyt tarvi mieli seksiä tehdäkään, ajattele vaan sitä vauvaa ja sitä, että synnytys käynnistyisi. KYllä sinä sen kerran kestät...)

        Aivan. Sillä se lähtee millä on tullutkin. :)
        Kokemusta on.


      • duni-
        turhautunut kirjoitti:

        vai sellaista :o)
        muita vinkkejä?

        Eli siis rappusia juostaan ylös-alas ja samaan aikaan rintoja hierotaan :D.

        Seksikin kuulemma auttaisi asiaan,mutta kun ne halut on ihan hukassa...

        Älä kuitenkaan kerrostalon rappukäytävässä tätä yhdistelmää harrasta :D


    • äippä

      niih kokeiles tuota kolmen ässän sääntöä..
      *sauna(rentoutuminen)
      *seksi (miehen spermassa on samaa ainetta kuin käynnistyspillereissä
      *(siivoaminen)
      sit automatkat (tärinä)
      (en kyl oo varma. mut näin neuvolassa neuvottiin, kun meni yli lasketunajan)

    • ole synnytyksen

      käynnistämiseen auttanut kummankaan lapsen kohdalla mikään eli he ovat syntyneet sitten ku ovat "halunneet". Eli näitä on kokeiltu..Saunominen, siivous, seksi, portaiden juokseminen ja Kohdun akupisteen hierominen jalasta. Joten jos joskus kolmannen teen niin en viiti enää vaivautua näihin juttuihin, ku mulle ei ainakaan oo ollu mitään hyötyä.

    • kome lasta

      Minulla kolme lasta ja jokainen on syntynyt seksin jälkeen. Ensimmäinen 1,5 vkoa ennen lask.aikaa, kaksi viimeistä viikko lask. ajan jälkeen.

      Itse olen ajatellut, että varmaan siinä spermassa on jotain käynnistävää ainetta ja niinhän tuossa joku oli sanonutkin, että käynnistyskapseleissa on samaa ainetta.

      • iskän

        spermassa on sit jotain outoo ku ei oo sillä käynnistyny...HEH,HEH!


      • ninnuuuu

        käynnistyskapseleissa on vahvaa ulostuslääkettä :D


      • jälkeen

        lähes jokainen lapsi synny enintään yhdeksän kuukautta ja risat seksin jälkeen?


    • turhautunut

      kaikkea muuta olen kokeillut paitsi seksiä, kun ei hirveesti huvita mennä ketään panemaan kun yksin odotan ;)

      Saunominen siivous ja liikunta ei tuota tulosta, ei supistele yhtään. nännien hieronta ehkä muutaman supistuksen saattanut saada aikaan... jalkojen hermopisteiden painelu ei ole auttanut. ainut mikä on saanut aikaan vähänkin napakampia suppareita on lämmin jyvätyyny alamahalla.. mut en usko et mikään näistä sitä synnytystä spontaanisti käynnistää. ehkä kypsyttää paikkoja sen verran että saattaa vähän aikasemmin tulla.

    • En usko..

      että mitään on tehtävissä jos aika ei ns. ole kypsä vielä synnytykselle. Itselläni auttoi tunnin reipas kävelylenkki, vedet tuli tunti kotiin palaamisen jälkeen. Minulla kylläkin oli kohdunsuu jo edellisenä päivänä auki 4cm synnytystapa-arviossa, joten synnytys oli muutenkin lähestymässä. Vauva syntyi rv 37 3.

      • ....

        itellä oli menny 9päivää jo yli eikä ollut oikeestaan minkäänlaisia supistuksia... sitte päivällä kävin 50min kävelyllä... ja kävelin rappusia ylös ja alas aina kun mahdollista.... seuraavana yönä viiden aikaa tuli loraus lapsivettä... säännölliset kolmen minuutin välein olevat kunnon supistukset alkoivat sitten kolmen aikaa päivällä... poika oli maailmassa puoli 2yöllä...


      • --
        .... kirjoitti:

        itellä oli menny 9päivää jo yli eikä ollut oikeestaan minkäänlaisia supistuksia... sitte päivällä kävin 50min kävelyllä... ja kävelin rappusia ylös ja alas aina kun mahdollista.... seuraavana yönä viiden aikaa tuli loraus lapsivettä... säännölliset kolmen minuutin välein olevat kunnon supistukset alkoivat sitten kolmen aikaa päivällä... poika oli maailmassa puoli 2yöllä...

        Mä hääräsin kaikkea mahollista. Neuvolan terkkari käskytti mua kävelemään paljon ja niinhän mä tein. Siivosin kämpän perusteellisesti, kävin koiran kanssa juoksulenkeillä monta kertaa päivässä, sperma sai aikaseks vaan lieviä suppareita jotka tyssähtivät yhtä nopeesti ku alkoivat. Pari päivää ennen synnytystä makasin vaan sängyssä tekemättä yhtään mitään ku olin niin väsyny ja sithän se synnytys käynnistyki =D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      201
      7748
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4432
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2165
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1736
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1659
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe