Bidenin johto kasvaa!

Anonyymi

Vaalipäivään on 23 päivää aikaa. Yleensä gallup-erot kutistuvat vaalien lähestyessä, mutta tällä viikolla ne kääntyivät kasvuun.

Käännekohta oli Trumpin ja demokraatti Joe Bidenin ensimmäinen vaaliväittely 29. syyskuuta. Silloin ehdokkaiden välinen ero valtakunnallisten mielipidekyselyiden keskiarvossa oli Real Clear Politics -sivuston mukaan 6,1 prosenttiyksikköä. Eilen se oli revennyt 9,6 prosenttiyksikköön.

Fivethirtyeight, toinen luotettu mielipidekyselyjä seuraava uutissivusto, kertoi perjantaina keskiarvoeron muuttuneen ensi kertaa kaksinumeroiseksi. Lauantaina se oli 10,1 prosenttiyksikköä.

Washingtonin politiikkaa tiiviisti seuraava The Hill -uutissivusto uskalsi tiistaina otsikoida, että Bidenin johto on ajanut republikaanit paniikkiin. Jos Trump häviää, hän saattaa viedä mukanaan senaattoreita ja kongressiedustajia.

”Republikaanit ovat minun mielestäni pahoissa vaikeuksissa”, entinen republikaanisenaattori Judd Gregg sanoi sivuston haastattelussa.

Joe Biden johtaa sekä valtakunnallisesti että kaikissa vaa’ankieliosavaltiossa. Monessa vankassa republikaanilinnakkeessa kuten Texasissa ja Georgiassa tilanne on tasainen. Sekin on huono uutinen Trumpille.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Trumpin esiintyminen on muuttunut ylvästelevätä itsekehusta jo hysteeriseksi.

      Tuomion kello valmistautuu jo lyömään kohtalokkaan gongin.

      • Anonyymi

        Bidenin johto on kaikissa kyselyissä 8-10 %.


    • Anonyymi

      Nuo kyselyt on osittain erittäin epäluotettavia. Osa perustuu virheellisiin tilastotieteen soveltamisiin. Tilastotiede kun ei ole matematiikkaa, jota voi käyttää sellaisenaan vaan tilastotiede on empiirinen ala, jossa pitää tuntea käytetyn menetelmän soveltumisalue.

      • Anonyymi

        Kyllä se siltä näyttää, että Trump häviää. Hän aivan itse tekee sellaista mainosta itsestään, että kannatus laskee automaattisesti. Hän aliarvioin ihmisten päättelykykyä. Ei tuollainen meuskaaminen lisää kannatusta. Kai myös siellä ihmisillä on harkintakykyä. Eikö hän tosiaan itse tajua, että peli on jo menetetty. Taitaa tajuta. Trumpille ja hänen kannattajilleen tulee melko varmasti hyvin vaikeat ajat. Mahdollisesti Trump yrittää osoittaa vaalit virheellisiksi, eikä hyväksy lopputulosta. Tilanne voi kärjistyä.


    • Anonyymi

      Miten Kiinalaiset ovat saaneet kyseiset videot haltuunsa?
      Niillä on varmastikkin iso kirjasto kyseenalaisia videoita ulkovaltioiden johtajista. Varmastikkin suomalaisistakin avittaakseen neuvotteluissa.
      Voi aiheuttaa pahinvointia. https://gtv.org

    • Anonyymi

      Tarvitseekohan hän jo jatkojohdon jotta sähköisiille laitteille riittää virta, Bidenin pitää huomioida että jos on kovinkin pitkä, kymmenien metrien jatkojohto, niin resistanssi pitää olla kaapelissa pieni, eli paljon kuparia johtimissa.

    • Anonyymi

      Trump on aivan hukassa,koska tietää lopun olevan käsillä. Miehen pyristely herättää lähinnä sääliä. Mahtaakohan tuollaisesta pullistelijasta olla edes peiliin katsojaksi?

      • Anonyymi

        Trump katsoisi peiliin? Ei tietenkään. Ei ole koskaan katsonut, eikä koskaan tule katsomaan. Ylimielinen öykkäri on yllättävän usein myös älykäs, Trump sen sijaan älyttömän tyhmä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2180
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1701
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1577
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe