Viime kesänä julkaisin tänne esimmäisen videoni "ensimmäistä kertaa yksin purjehtimaan sunwind 20 “. Silloin sain paljon kommentteja ja arvokkaita neuvoja teiltä. Nyt kävin uudella veneellämme ensimmäisiä kertaa yksin purjehtimassa ja olihan siitä tietysti pieni video kuvattava. Mitäs sanotte, onko meno yhtää parremman näköistä?
https://youtu.be/-LiTkgc_F3Q
Ensimmäinen yksin purjehdus
5
389
Vastaukset
- Anonyymi
Oikein rennon näköistä purjehdusta. Meillä vene jo talvehtimassa ja ensi kesää odotellessa kiva katsella teidän videota.
Alku näytti lupaavalta, purjeet ylös jo laiturissa. No, ei sentään, satamassa oli niin tyyntä, ettei sieltä olisi purjein ulos päässyt. Vaikka fallivinssi on mastolla, voi fallin tuoda kaukaloon ja nostaa ison sieltä, Loppukiristys vain mastolla. Keulapurje ylös ensin tasaamaan itseohjautuvuutta. Siitä pääsenkin autopilottiin, hommaa ihmeessä toimiva sellainen! Kovassa kelissä ja muulloinkin on hyvä antaa ohjaus pilotin haltuun, mikäpä silloin on purjeita säätäessä.
Kiitos kommenteista! Tuolta satamasta en ole tosiaan vielä kennenkään nähnyt lähtevän purjein. On sen verta suojainen paikka ;) Tuon ison fallin johtaminen sitlodaan on hyvä idea. Täytyy sen toteutusta katsoa talven aikana kuinka on järkevä tehdä . Autopilotista. Multa löytyy Simradin tp32 ja olen ollut siihe ihan tyytyväinen. En vaan sitä kiinnitys palikkaa löytänyt ennen lähtöä mistää joten päädyin tuohon köysiviritykseen.
Leinikka82 kirjoitti:
Kiitos kommenteista! Tuolta satamasta en ole tosiaan vielä kennenkään nähnyt lähtevän purjein. On sen verta suojainen paikka ;) Tuon ison fallin johtaminen sitlodaan on hyvä idea. Täytyy sen toteutusta katsoa talven aikana kuinka on järkevä tehdä . Autopilotista. Multa löytyy Simradin tp32 ja olen ollut siihe ihan tyytyväinen. En vaan sitä kiinnitys palikkaa löytänyt ennen lähtöä mistää joten päädyin tuohon köysiviritykseen.
Ei sitä fallia varsinaisesti tarvitse heloituksella "johtaa" sinne sitlooraan asti, tarkoitin, että vaikkapa mastovinssin taitse fallista voi vetää purjeen ylös ja sitten lukita falli tilapäisesti johonkin, kunnes käy tekemässä loppukiristykjsen mastolla. Ja erittäin hyvin toimii ison pudotus samalla tilapäisvirityksellä. Ei tarvitse yksin hyppiä mastolle. Lazy jackit sinulla näyttikin jo olevan. Siitä vaan yksinkin purjehtimaan!
- Anonyymi
Enevpk1 kirjoitti:
Ei sitä fallia varsinaisesti tarvitse heloituksella "johtaa" sinne sitlooraan asti, tarkoitin, että vaikkapa mastovinssin taitse fallista voi vetää purjeen ylös ja sitten lukita falli tilapäisesti johonkin, kunnes käy tekemässä loppukiristykjsen mastolla. Ja erittäin hyvin toimii ison pudotus samalla tilapäisvirityksellä. Ei tarvitse yksin hyppiä mastolle. Lazy jackit sinulla näyttikin jo olevan. Siitä vaan yksinkin purjehtimaan!
Aivan, tietysti näin :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk1094236Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n302329Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj532098Olen parasta a-luokkaa
Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge361504- 371285
Se mua jotenkin harmittaa
Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et111263Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o181026Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.471025Shakki ja matti
Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit77975Järkyttävä hetki - Ellen Jokikunnas pöyristyy italialaisen lääkärin työstä
Unelmia Italiassa -sarjassa ollaan Ellen Jokikunnaksen perheen kanssa Italiassa. Jokikunnas ja Rask ovat rempanneet kakk7969