Siirtokunta Marsissa ja bitcoin

Anonyymi

Mielessäni visioin siirtokuntaa Marsissa ja miksei Kuussakin. Mikä olisikaan näppärämpi valuutta noissa oloissa kuin virtuaaliraha. Noissa oloissa varmaan resurssit ja tekniset seikat puoltaisivat tämmöisen "tilivaluutan" tai "kreditin" käyttöä. Sikäläinen systeemi ei tarvitsisi olla edes maapallon nettiin yhteydessä, seikka mikä säästää kaistaa muuhun yhteydenpitoon. Sikäläinen paikallinen "wifi" ja bitcoin-nodeja vastaava järjestely. Siellä tosin kai pitäisi lanseerata uusi, oma kryptovaluutta koskapa siihen mennessä kai aidot bitcoinit alkavat olla jo louhittu. Mutta mikä estää perustamasta uutta kryptovaluuttaa, protokollat on jo olemassa. Ja vaihtokurssi tälle eli hinnat määräytyy sitten hmm jollain kysynnän ja tarjonnan arvottamisella, vaikka tuntipalkkaan verrannolla. Oletan että siirtokunnan oloissakin joku tarjoaa ja kaipaa palveluja ja tavaraa, joiden vastine pitää jollain hoitaa ja tasata. Vai ehdottaako joku joitain velkalappuja? No vanhan kansan setelihän on sellainen. Sitten tarvii vain paljon paperia/paperitehtaan. Tämä systeemi olisi valmis ratkaisu eikä tarvitse rakentaa rahapajaa toiselle planeetalle. Joku voisi sanoa ettei viedä maapallon virheitä muuallekin. En ota sinällään kantaa kryptovaluutan hyvyyteen tai huonouteen. Niitä keskusteluja käydään muualla riittävästi. Tarvitaan suljettu yhteisö eli siirtokunta Marsiin rajallisella porukalla jotka ovat toisistaan riippuvaisia ja tuntevat toisensa, että kryptovaluutta ja blockchain voidaan osoittaa muuksikin kuin pyramidiksi ja huijaukseksi. Tämmöisiä mietin.

6

232

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä taas mietin lääkitystarvettasi.

      Suosittelen tupla-annosta sinisiä. Tämän lisäksi kolme punaista kaksi oranssia päivässä riittävä annostus.

      Keltaisiakin voi kokeilla mutta äärimmäisen varovasti ettei mopo ala keulia!

      MUAHAHAMUAHAHAMUAHAHAHAHAAAAAAA

      Poijjaat!! Taasen!

    • Anonyymi
    • Bitcoinin kohdalla ongelmana on käytettävyys. Sen tähden suosittelenkin maailman suurinta kryptovaluuttaa ONECOINIA! Jos vaivaudutte hieman tutkimaan sen KÄYTETTÄVYYTTÄ voitte vakuuttua itsekin.

      Tietoja saa lisää MAAJOHTAJA Jari-Tommi Vuoriselta

    • Muistakaa että ONECOINilla on satoja miljoonia käyttäjiä ympäri maailman, GLOBAALISTI. Maailman suurin kauppa-alusta DEALSHAKER täyttää kaikki mahdolliset tarpeesi ja toiveesi. Bitcoin ei ole mitään ONECOININ rinnalla

    • Anonyymi

      Valuuttana voisi olla tunti hengitysilmaa joka olisi jaettu 60 minuuttiin hengitysilmaa jotta pikkuasiatkin saa maksettua . Jos aiot muuttaa itse siirtokuntaan harjoittele varalta hengittämättä oloa maksukyvyn menetyksen varalta .

    • Anonyymi

      Ihmiset on aina mennyt seksisin lottoamisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe