Elämäni loppui tänä vuonna

Anonyymi

Alkutalvesta puolisoni kuoli, sitten korona vei minulta työt.

Päiväni kuluvat asunnossa istuen, selaten pakkomielteisesti nettiä. En pysty tekemään mitään normaalia.

En taida selvitä tästä.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voimia sinulle,elät raskaita aikoja , mutta koronakin saadaan nujerrettua jossain vaiheessa, niin päästään elämään parempia aikoja. Olisko sinulla ketään ystävää tai lapsia kenen kanssa mennä kävelylle tai kutsua kylään niin saisi ajatuksia vaihdettua.
      Täällä voi ihan seurakunnalta pyytää ulkoilu seuraa jos ei ole sellaista kaveria
      Jos on kovin vaikeaa niin lääkärille voisi käydä juttelemassa olisko hänellä tarjota helpotusta.

      • Anonyymi

        Kiitos, kun vastasit.

        Puolisoni oli koko elämäni ja hänen mukanaan meni kaikki. Minun olisi nyt välttämättä päästävä hänen luokseen. Löysin netistä sivuston, joka myy apuja sellaiseen.

        Jos olisi jotain ihmisseuraa, en kai olisi näin pahassa jamassa. Lääkäriltä saa kolmiolääkkeitä, jotka ovat pitäneet minut hengissä näinkin kauan; ne turruttavat tunteita.

        Mutta mitään merkityksellistä ei ole enää tulossa, kyllä se oli nyt siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, kun vastasit.

        Puolisoni oli koko elämäni ja hänen mukanaan meni kaikki. Minun olisi nyt välttämättä päästävä hänen luokseen. Löysin netistä sivuston, joka myy apuja sellaiseen.

        Jos olisi jotain ihmisseuraa, en kai olisi näin pahassa jamassa. Lääkäriltä saa kolmiolääkkeitä, jotka ovat pitäneet minut hengissä näinkin kauan; ne turruttavat tunteita.

        Mutta mitään merkityksellistä ei ole enää tulossa, kyllä se oli nyt siinä.

        Paljonko sinulla on ikää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko sinulla on ikää?

        58 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        58 v.

        Mies vai nainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, kun vastasit.

        Puolisoni oli koko elämäni ja hänen mukanaan meni kaikki. Minun olisi nyt välttämättä päästävä hänen luokseen. Löysin netistä sivuston, joka myy apuja sellaiseen.

        Jos olisi jotain ihmisseuraa, en kai olisi näin pahassa jamassa. Lääkäriltä saa kolmiolääkkeitä, jotka ovat pitäneet minut hengissä näinkin kauan; ne turruttavat tunteita.

        Mutta mitään merkityksellistä ei ole enää tulossa, kyllä se oli nyt siinä.

        Junan alle voi hypätä milloin vaan.

        Valimon kohdalla junat menee aika haipakkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        58 v.

        Vesitiikeri. Tutustu tuohon luonteeseen. Ymmärrät itseäsi paremmin. Huomautan, että tiikeri on altis ylilyönneille.


    • Anonyymi

      Missä päin asut ? Voisin alkaa kuuntelijaksi, vaikkapa sähköpostitse jos välimatka pitkä.

    • Anonyymi

      Ihmiset ovat selvinneet aika monenlaisista asioista. Jos olet ollut lääkepöhnässä koko puolison kuolemaa seuranneen ajan, niin et ole edes pystynyt käsittelemään asiaa mielessäsi. Kotona kyyhöttäminen ei tee kenellekään hyvää. Netistä ei saa mitään uusia terveitä ajatuksia. Mieltä piristäisi vaikkapa lenkillä käynti.

      Itsemurhan on toki oma valinta ja täysin oikeutettu sellainen. Usko silti, elämä jatkuu, vaikka nyt ei siltä tunnu. Menetettyjen asioiden tilalle tulee uusia, vaikka et osaa sitä kuvitella. Tiedän, koska olen ollut niin monesti itsemurhan partaalla ja päätynyt varsin nuorena eläkkeelle. Elämä ei todellakaan mennyt kuten kuvittelin - mutta ei se silti ole huonoa nyt. Minultakin kuoli omainen ennen korona-aikaa ja korona-aikaan koin syvempää yksinäisyyttä kuin ikinä ennen. Viimeiseillä voimillani muutin synnyinseudulleni, mikä oli itseltäni viisas toimi. Elämä ja elämänhalu löytyi jälleen.

      Et anna edes elämälle mahdollisuutta, jos kyyhötät vain yksin kotona.

      En vähättele parisuhdettasi ja puolisosi arvoa. Elämäänsä ei silti voi rakentaa yhden ihmisen varaan. Jokaisella on oltava myös jotain omaa. Etkö oikeasti koskaan harrastanut omia asioita yksin tai omien kavereiden kanssa? Eikö teillä ole lapsia tai sukulaisia? Ettekö koskaan riidelleet? Etkö koskaan kaivannut omaa aikaa tai omaa tilaa?

      Jos olet rakentanut koko elämäsi yhden ihmisen varaan, tarvitset terapeuttista apua. Pikkuvauva on riippuvainen hoitajastaan. Normaalin aikuisen ihmisen on siedettävä myös yksinäisyyttä ja kyettävä hoitamaan asiansa itse. Aikuinen ihminen on kokonainen itsenäinen ihminen, ei symbioottinen yksikkö toisen kanssa. Jos et ole koskaan ollut itsenäinen aikuinen ihminen, vaan parisuhdekokoonpanon puolikas, niin ymmärrän hyvin tunteesi. Tämä ei ole kritiikkiä, vaan realismia. Tarvitset terapeuttia, jotta pystyt olemaan yksi, jos olet tähän mennessä aina ollut kuin siamilainen kaksonen.

      • Anonyymi

        Apua, korona tappoi mut taas, auttakaa.


    • Anonyymi

      Eihän se tähän Sun elämässäs lopu , Show must go on ! Tuskin olet vielä in the age of retired :)

    • Anonyymi

      Sulla on raskas aika elämässä, voimia siihen. Elämä on kohdellut sua todella kurjasti, se vetää mielen matalaksi. Olen kokenut vähän samankaltaista.

      Jos jaksaisit käydä ulkona kävelyllä pikkuisen, raitis ilma tekee hyvää vaikka sitä ei apealla mielellä ollessaan edes itse huomaa. Voi vaikuttaa nukkumiseen parantavasti kun käy ulkona. Kun saa edes pieneksi hetkeksi ajatukset pois siitä murheen kelasta, joka muuten voi pyöriä päässä lakkaamatta, sekin auttaa.

      Tai jokin muu tekeminen, mihin pystyisi keskittymään välillä, ihan mikä vaan tekeminen. Saisi pää ja sydän pienen lepotauon, on hirveen raskasta pyörittää surua ja muita raskaita ajatuksia mielessään koko aika.

      Voimia sulle, toivon todella että voisit nähdä valonsäteen murheessasi. Muista, sä et ole yksin tollasessa tilanteessa, on muitakin jotka kokee samaa. Kun saisit heihin yhteyden. Netissä on vertaisryhmiä läheisen menettäneille, kun netissä liikut koeta etsiä itsellesi sopiva ryhmä. Niissä vo anonyymisti jutella kokemuksistaan, vertaistuki voi tuntua tosi lohduttavalta.

    • Anonyymi

      Olet edelleen isojen kriisien aiheuttaman hämmennyksen ja hiljaisen kaaoksen keskellä. Menee aikaa kömpiä tuon läpi ja tuosta ulos. Siihen ei ole mitään ihmetemppuja, se on vaan elettävä läpi. Tuo ettei pysty tekemään mitään normaalia, on noiden tapahtumien vuoksi normaalia. Hervoton kohteeton olemassa olemattomuuden kokemus, osaamattomuus tarttua asioihin. Kyllä sinä selviät. Vähitellen hetki ja päivä kerrallaan.

    • Anonyymi

      Täällä hoetaan että kyllä sä selviät. Tyyppi vetää jo lääkkeitäkin. Itse avasin horoskooppikirjat, laitoin ne koneelle, ja olen elossa, kun tajusin vielä, että elämää on tämän valtion ulkopuolellakin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe