Toven rakkaus Vivicaan

Anonyymi

Hienosti tehty elokuva! Voin todellakin samastua Toven ja Vivican tarinaan. Iso ahdistus ja suru heräsi Toven puolesta miten Vivica häntä kohteli. Itselläni samanlainen tilanne.

Osaako joku täällä samastua Vivican puoleen ja kertoa, miltä tuntuu kun tunteet on itsellä niin sekaisin että ei osaa tai uskalla vastata mitään, kun toinen tunnustaa rakkautensa? Jos tunteita kuitenkin on?

26

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voisiko olla, että rakasti Tovea niin paljon, että tahallaan tuhosi kauniin tarinan.

      • Anonyymi

        Ei, en usko.


    • Anonyymi

      En tarkoita tällä mielipiteellä loukata ketään, mutta tietyssä mielessä voin samaistua.

      Voi olla että tunteet ei kehity samalle tasolle kuin toisella ja sitä voi olla vaikea myöntää sekä itselleen että toiselle, koska ei heti tiedosta mitä on meneillään (molempien vauhdikas elämäntyyli huomioiden) halua loukata toista.

      Lisäksi molempien pitäisi pitää huolta omista rajoistaan ja kyetä vastata omasta hyvinvoinnistaan. Jos puolin toisin rajoja ei kunnioiteta, on vähän myös omalla vastuulla tehdä sille stoppi.

      Toisaalta niin kauan kun ihminen jostain tilanteesta jotain saa ja kokee että siinä on mieluummin kuin ei ole, ei se tee muutosta. Siitä ei voi kokonaan toisia syyttää.

    • Anonyymi

      Luulen, että Vivica kyllä rakasti Tovea. Eikä Vivica varmaankaan halunnut tarkoituksella satuttaa Tovea, tai pitää Tovea huonossa asemassa. Joskus on vain vaikea päästää irti tutusta ja turvallisesta, silloin tulee tehtyä typeriä valintoja tai jätettyä toinen ilman ansaittua huomiotta. Lisäksi ympäristön paineet voivat lisätä Vivican toimien epämääräisyyttä. Toki on vaikea sanoa mitä toisen päässä on liikkunut, mutta toisaalta pystyn samaistumaan niin Vivicaan kun Toveen. Toki Toven kannalta hyvä, että lähti oma ehtoisesti eikä jäänyt Vivican toimiin mukaan.

      • Anonyymi

        Tove oli myöhäisherännyt, eikä siis mikään oikea lesbo ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tove oli myöhäisherännyt, eikä siis mikään oikea lesbo ollenkaan.

        Niin. Myöhäisherännyt ei ole oikea lesbo. Oikea lesbo on vain ja ainoastaan sellainen kuin minä määrään. Koska kyllä minä tiedän parhaiten ja opetan teillekin, hemputin myöhäisheränneet.


      • Anonyymi

        Periaatteessa helvetin hyvä juttu , minä olen parin tälläisen "oikean" lesbon kanssa ollut puuhissa, ihan itse sain kaiken tehdä, tietty, koska nämä "oikeat" lesbot ovat niin helvetin täydellisiä, eihän heidän tarvitse kuin katsoa naista , niin on jo kiima kohdillaan 😂, hoidon tarvetta ehkä? ja ehkä mieluummin sinne yläpäähän kuitenkin 😂😂😂😂😂😙


    • Anonyymi

      Ihana, että Tove tapasi Tuulikin ja he elivät sitoutuneita loppuelämänsä yhdessä.

      Mulle tulee Vivecasta mieleen, itseni nuorena. Käytti charmiaan ja kykyään vietellä itsekkäästi ja tuhoavasta, niinkuin lohikäärme. En usko, että siinä oli Pohjimmiltaan kysymys rakkaudesta. Tuollaiset lohikäärmeet jäävät lopulta yksin.

      • Anonyymi

        Miten sinulle kävi lohikäärmenainen? Nuoruudessasi, entä nyt? Muutuitko jotenkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinulle kävi lohikäärmenainen? Nuoruudessasi, entä nyt? Muutuitko jotenkin?

        Opin tuntemaan oman lohikäärmeeni ja valjastanut sen hyvän käyttöön, uskoon tulo muutti arvomaailmani ja paljasti minulle omat pimeät puoleni. Siinä kyllä kävi niin, että vuosia tukahdutin omaa elämänvietti puoltani turhankin paljon, lohikäärme ei saanut edes savua hönkäistä sieraimistaan. Nyt nelikymppisenä koen olevani kypsä elämään Ja päästämään lohikäärmeeni viisaisauden ja uskollisuuden valjastamana oikeassa paikassa ja ajassa valloilleen. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinulle kävi lohikäärmenainen? Nuoruudessasi, entä nyt? Muutuitko jotenkin?

        Ps. Tarinani on vielä kesken...toivon tapaavani oman Tuulikkini, kun aika on parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. Tarinani on vielä kesken...toivon tapaavani oman Tuulikkini, kun aika on parempi.

        Kuulostaa hyvältä, onnea siipiesi alle toivottaa toinen lohikäärmeen metsästäjä 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä, onnea siipiesi alle toivottaa toinen lohikäärmeen metsästäjä 😊

        Kiitos! 🙌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. Tarinani on vielä kesken...toivon tapaavani oman Tuulikkini, kun aika on parempi.

        Onko tämä Tiuhtin Wau?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä Tiuhtin Wau?

        On se sama uskovainen hetero


      • Ajattelen ja kysyn mielessäni voisiko Vivecan ongelma olla syvimmiltään privatio boni, josko tällaiset tapaukset (kun itsekkin) suotuisissa olosuhteissa löytävät hyvyyden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opin tuntemaan oman lohikäärmeeni ja valjastanut sen hyvän käyttöön, uskoon tulo muutti arvomaailmani ja paljasti minulle omat pimeät puoleni. Siinä kyllä kävi niin, että vuosia tukahdutin omaa elämänvietti puoltani turhankin paljon, lohikäärme ei saanut edes savua hönkäistä sieraimistaan. Nyt nelikymppisenä koen olevani kypsä elämään Ja päästämään lohikäärmeeni viisaisauden ja uskollisuuden valjastamana oikeassa paikassa ja ajassa valloilleen. 😉

        Näitä vanhoja omia ajatuksia on kiva lukea, saa huomata, että syvimmät asiat sydämessä ei muutu.


    • Anonyymi

      Tove ei vain ollut tarpeeksi hyvä sängyssä, jotta olisi miellyttänyt Vivicaa. Sen vuoksi Tove ei kelvannut Vivicalle, eikä suhteesta tarvitse tehdä yhtään monimutkaisempaa.

      Ihme, että pitää jälkeenpäin kirjoittaa kaikenlaisia nyyhkytarinoita suhteesta, jossa ei ollut kysymys kuin kuumasta seksistä tai siis sen puutteesta.

      Tove oli varmaan hyvä taiteilija, mutta huononrakastaja 😂

      • Anonyymi

        Jaa kuka tietää ja ketä kiinnostaa paitsi sua. Mutta mitä tarkoittaa huononrakastaja? Ai Tuulikkia? Miten niin hän oli huono?


      • Anonyymi

        Vivica oli lohikäärme, sellainen intohimollaan toiset karrelle polttava. Oma nautinto ja seikkailu edellä eli ja meni. Tovella oli kyky sitoutua ja rakastaa...onneksi myös itseään, ettei antanut Vivican polttaa itseään loppuun. Tove näki Vivecan läpi.

        Terv. 🙌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa kuka tietää ja ketä kiinnostaa paitsi sua. Mutta mitä tarkoittaa huononrakastaja? Ai Tuulikkia? Miten niin hän oli huono?

        Sua ainakin kiinnostaa 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sua ainakin kiinnostaa 😂

        Ja Leila soi Lailaa ja Laila söi Sailaa ja Saila söi Mailaa ja Maila söi Paulaa ja Paulan kaima lauloi et se on aikuinen nainen.
        Naiset on aika kamalia, kuten miehet. Ei ihme, että Tove meni muumimaailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Leila soi Lailaa ja Laila söi Sailaa ja Saila söi Mailaa ja Maila söi Paulaa ja Paulan kaima lauloi et se on aikuinen nainen.
        Naiset on aika kamalia, kuten miehet. Ei ihme, että Tove meni muumimaailmaan.

        😂 pitänee ilmeisesti sitten lompsia sinne miimimaailmaan etsimään omaa Tuutikkia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂 pitänee ilmeisesti sitten lompsia sinne miimimaailmaan etsimään omaa Tuutikkia

        Tuutikkini haluan minäkin tavata, hän on niin rakas, tämä ihastukseni..


    • Anonyymi

      Kukaan ei tiennyt mitään Tove Janssonista ennenkuin nämä sateenkaarijutut tulivat muotiin.

      • Anonyymi

        Älä sano kukaan, jos itse et tiennyt. Minä tiesin asianlaidan jo 90-luvulla, vaikka elinympäristönä oli suurimmaksi osaksi heteronormatiivinen ja olin vielä lapsi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe