Tietöiden rajoituksista

Anonyymi

Täällä meidän kulmilla on kaupunginosien välisellä leveällä, hyväkuntoisella väylällä meneillään kevyen liikenteen tekoa. Työmaa, missä kaivinkone tai vastaava ahertaa ajoradan ulkopuolella jonkun 50 metrin matkalla, on laittanut 30:n rajoituksen jo puoli kilometriä ennen minkäänlaista työhön viittaavaa. Siinä kyllästyy pitkämielisempikin kuljettaja, että mikä työmaa, missä, koska? Rajoitusmerkit on tietysti paikalla viikonloppuisinkin duunareiden vedellessä hirsiä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/onko-tarkoituksena-kiusata-autoilijoita-liikenne-voi-tietoiden-kohdalla-suorastaan-madella/7952588

9

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rajoitukset on tietyöalueella tietysti tarpeen, mutta millään tavalla yhteneväisin periaattein niitä ei aseteta. Varsinkin 30 km/h matelut pitäisi tarkkaan harkita, niissä kun tuppaa kansalaistottelemattomuus kukoistamaan jos autoilijoilla on vähäisintäkään epäilystä siitä, että nopeusrajoituksen asettamisessa on hölmöilty.
      Esimerkiksi Turussa oli joskus keväällä (? aika kuluu) pitkän aikaan 30 km/h rajoitus Hämeen valtatiellä ennen Jaanintien liittymää (Liedon suunnasta tullessa). Ainoa tietyöhön viittaava asia oli lisäkyltti "maanajo" tms. Ainakaan itse en nähnyt paikalla koskaan mitään toimintaa, eivätkä nähneet ilmeisesti kanssa autoilijatkaan, koska varsinkin kun liikennemerkki vietti 1-kuukautis-synttäreitään, ei kohdalla kukaan ajanut 30 km/h...paitsi ne satunnaiset ensikertalaiset. Nyt samalla alueella on oikea tietyö meneillään ja asennusukkoja pomppii kirkkaan keltaisissa asuissaan liikenteen joukossa...nopeusrajoitus 50 km/h.
      Varmaan joku ohjeistus käytettävistä nopeusrajoituksista eri tilanteissa on, mutta pääasiassa tuntuu siltä, että se nopeurajoitus paikalle laitetaa, minkä mukaisia kylttejä sattuu urakoitsijalta löytymään.

    • Anonyymi

      Mikäähn tie se on tuolla vantaalla kun menee ruotsinkylän ohi, oli mikä oli niin kilometrotolkulla vanhan tyylistä maantietä 50km/h tietyömaa rajoitusta, kun kunnostavat jalkakäytävää. Mietin siinä että mihin se auttaa että on alennetty 10km/h verran nopeusrajoitusta, sekö pelastaa kaikelta sitten.

      • Anonyymi

        Nopeusrajoituksista piittamattomat keksivät kaikenlaisia, muista johtuvia syitä, miksi nopeusrajoitusta ei noudata. Näin on aina ollut, ja tulee myös olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeusrajoituksista piittamattomat keksivät kaikenlaisia, muista johtuvia syitä, miksi nopeusrajoitusta ei noudata. Näin on aina ollut, ja tulee myös olemaan.

        Orjallisesti niitä tietysti pitäisi noudattaa ja rajoitusten orjallisimmat noudattajat eivät niitä myöskään koskaan kyseenalaista. Onhan rajoitukset asettanut aina ja varmasti, itse herra kaikkitietävä. Näin on aina ollut, ja tulee myös olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeusrajoituksista piittamattomat keksivät kaikenlaisia, muista johtuvia syitä, miksi nopeusrajoitusta ei noudata. Näin on aina ollut, ja tulee myös olemaan.

        Tämä on täysin totta. Suomi on täynnä idiootteja jotka eivät ymmärrä miksi sääntöjä pitäisi noudattaa vaan. Näille säännöistä piittaamattomille idiooteille ei valitettavasti saa taottua järkeä päähän millään. He eivät mielestään tee mitään väärää vaikka jopa ymmärtäisivätkin rikkovansa lakia. Heidän mielestään väärin tekevät vain ne, jotka noudattavat lakia. Hyvänä esimekkinä piittaamattomasta idiootista on tuossa yläpuolellani oleva pelle joka kirjoittaa joistain "rajoitusten orjallisista noudattajista".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on täysin totta. Suomi on täynnä idiootteja jotka eivät ymmärrä miksi sääntöjä pitäisi noudattaa vaan. Näille säännöistä piittaamattomille idiooteille ei valitettavasti saa taottua järkeä päähän millään. He eivät mielestään tee mitään väärää vaikka jopa ymmärtäisivätkin rikkovansa lakia. Heidän mielestään väärin tekevät vain ne, jotka noudattavat lakia. Hyvänä esimekkinä piittaamattomasta idiootista on tuossa yläpuolellani oleva pelle joka kirjoittaa joistain "rajoitusten orjallisista noudattajista".

        Lakia on noudatettava. Toteutuksen yksityiskohtia saa arvostella. Perusteettomat nopeusrajoitukset ovat vallan väärinkäyttöä.
        Ei lakikaan ole kiveen hakattu. Lakiakin voi arvostella, sehän saattaa olla askel järkiperäisempaan kehitykseen. Räikeimpänä tulee mieleen talvinopeusrajoitukset. Niille löytyy joitakin puoltavia argumentteja, mutta vielä enemmän vasta-argumentteja.


      • Anonyymi
        Enevpk1 kirjoitti:

        Lakia on noudatettava. Toteutuksen yksityiskohtia saa arvostella. Perusteettomat nopeusrajoitukset ovat vallan väärinkäyttöä.
        Ei lakikaan ole kiveen hakattu. Lakiakin voi arvostella, sehän saattaa olla askel järkiperäisempaan kehitykseen. Räikeimpänä tulee mieleen talvinopeusrajoitukset. Niille löytyy joitakin puoltavia argumentteja, mutta vielä enemmän vasta-argumentteja.

        "mutta vielä enemmän vasta-argumentteja."
        Listaatko vielä joitakin todistettuja vasta-argumentteja?


      • Anonyymi
        Enevpk1 kirjoitti:

        Lakia on noudatettava. Toteutuksen yksityiskohtia saa arvostella. Perusteettomat nopeusrajoitukset ovat vallan väärinkäyttöä.
        Ei lakikaan ole kiveen hakattu. Lakiakin voi arvostella, sehän saattaa olla askel järkiperäisempaan kehitykseen. Räikeimpänä tulee mieleen talvinopeusrajoitukset. Niille löytyy joitakin puoltavia argumentteja, mutta vielä enemmän vasta-argumentteja.

        Totta kai lakeja saa arvostella mutta taidat kuitenkin olla taas yksi niistä joiden päähän ei saa taottua järkeä millään. Minäkin haluan tietää mitä argumentteja talvinopeusrajoituksia vastaan on. Jos olet eteläsuomalainen niin pystyn melkeinpä arvaamaan mitä aiot vasta mutta en kuitenkaan ala tässä arvuuttelemaan vaan odotan vastaustasi (jos edes vastaat) .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai lakeja saa arvostella mutta taidat kuitenkin olla taas yksi niistä joiden päähän ei saa taottua järkeä millään. Minäkin haluan tietää mitä argumentteja talvinopeusrajoituksia vastaan on. Jos olet eteläsuomalainen niin pystyn melkeinpä arvaamaan mitä aiot vasta mutta en kuitenkaan ala tässä arvuuttelemaan vaan odotan vastaustasi (jos edes vastaat) .

        Kiitos kysymästä! Ihan tasapuolisuuden vuoksi aloitan myötäargumentista:

        (0 km/h linee sopiva yläraja nastarenkaille. Talvella suurin osa ajaa nastoilla. Tämä lienee pääsyy siihen, miksei talvinopeusrajoituksisata ole vielä luovuttu.

        Sitten vastapuolelle:

        - Suurin osa ajosuoritteesta talvella ajetaan kesäolosuhteissa. Toki talvella yöllä on joskus säkkipimeää. Mutta siitä seuraavassa:

        - Huonoissa ajo-olosuhteissa nopeus valitaan tilanteen mukaan. Aniharvoin se olisi juuri 80 km/h, se on jossain 0:n ja 100 km/h välillä moottoriteiden ulkopuolella.

        - Ajoajan pidennys on huomattava pitkillä matkoilla. Kai se on suhteellisesti yhtä suuri lyhyilläkin matkoilla, mutta sitä ei jostain syystä pidetä kansantaloudellisena haittana.

        Olisiko sinulla jakaa niitä "järkiargumenttejasi"?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe