Kokemus voisi olla hyväksi. Olin liikenneonnettomuudessa (vain tuurilla en loukkaantunut pahemmin) ja syyllinen useita liikennesääntöjö rikottuaan tulee varmasti saamaan rangaistuksen. Tapaus on kyllä selvä, mutta voi se poika yrittää venkoilla ja sanoa esimerkiksi nopeutensa alemmaksi kuin mitä oli ihan alussa sanonut.
Haluaisin tietää, miten siellä pitää ja kannattaa toimia. Ja kannattaako minun kysyä itselleni avustajaa (ja kuka sen maksaa)? Minulla ei ole asiasta kokemusta muuta kuin television viihteellisistä sarjoista.
Lähimpänä on Länsi-Uudenmaan poliisi.
Saako mennä seuraamaan oikeudenkäyntiä?
4
305
Vastaukset 4
- Anonyymi
Jos olet syytön, niin olet asianomistaja. Saat haasteen ja siinä kerrotaan onko läsnäolosi välttämätöntä. Lähtökohtaisesti oikeudenkäynnit ovat julkisia ja niihin voi mennä kuka tahansa.
Odota kunnes juttu huudetaan sisään ja vastaat esitettyihin kysymyksiin. Oikeudessa käsitellään vain syyllisyyttä. Koska jokaisella moottoriajoneuvolla on oltava pakollinen liikennevakuutus, niin korvausasiat hoituvat syyllisen ajoneuvon vakuuttaneessa vakuutusyhtiössä. Jos ei ole vakuutettu, niin Liikennevakuutuskeskuksessa.
TV sarjat ovat satuja. Poliisi ei ole mukana oikeudenkäynnissä muutoin kuin todistajana, jos poliisi sinne on haastettu.
Avustajasta voi jokainen päättää itse. Välttämättä sitä et tarvitse. Avustajan maksat sinä, mutta voit käyttää regressioikeutta ja periä maksun syylliseltä. Jos syyllinen on maksukyvytön niin koskaan häneltä ei mitään saa. - Anonyymi
Autoon kannattaa laittaa kamera, sitten vaan käsittelet videota niin, että vastapuoli näyttää tulevan kolmion takaa.
Kaverini sai sakot risteyksessä punasia valoja vastaan ajamisesta, vaikka koko risteyksessä ei ole liikennevaloja, näin toimii suomen oikeuslaitos.- Anonyymi
Joopa, joo. Olisit mieluummin kertonut, että kaverisi sai sakot punaisia vastaan ajamisesta, vaikka hänellä ei ole edes ajokorttia.
Todellisuudessa poliisi kirjoittaa sakot, jotka eivät mene oikeuteen, ellei sakon saanut saamaansa sakko vastusta. Todella sokeita niin poliisi, syyttäjä ja rangaistusmääräys tuomari, kun kukaan ei huomannut, ettei risteyksessä ole liikennevaloja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän521023Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll17926Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl501810- 46747
- 42674
- 37639
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30606Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE172565Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37550Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan59548