eläketuloistanne? Sijoitatteko tuottavasti, vai sukanvarteenko laitatte €urot?
Minä saan säästettyä vain 400 € kuukaudessa. Sillä summalla ei kauheasti juhlita. Yllätysmenoja varten täytyy pitää tilillä kymppitonni. Sitten siitä ylimenevän sijoitan niin, että voin se helposti saada ulos, jos haluan helppiä lasteni perheitä jossain heidän hankinnoissaan.
Paljonko saatte kuukausittain säästöön
55
<50
Vastaukset
Minä en säästele
Eikä minun tarvitse puuttua lasteni elämään.
Minä tuhlaan kaiken omani.
Tuhlatkoot lapseni omansa.
Hekin ovat aikuisia.
H.- Anonyymi
Erittäin hyvä. Säästä johonkin rahastoon jossa ei ole merkintä- eikä lunastuspalkkioita tai jos pitkäaikaista haluat niin sitten kiinteistörahstoon
josta ei nosteta mieluiten hoiva- yms. alan koska ilman muuta ne tienaavat yleisön vanhestessa ja sairasmatujen lisääntyessä
Voin kirjoittaa jostain jos kiinnostaa
Sosdemit ajavat väkisin liittoaltiota eli pankkiunioni on seuraava laite EU:ssa Suomen verorahojen siirtämiseksi rajojen ulkopuolelle mutta suomalaisyritykset toimivat ulkomailla joten niiden kautta saa sitten rahojaan takaisiin, ne jotka EIVÄT ole tässä mukana, maksavat lystin
"Ranska sen sijaan on ajanut asiaa jo pitkään. Saksan valtiovarainministeri Olaf Scholzin mukaan elpymisväline merkitsee Euroopan finanssiunionin alkua, vaikka hallitus lienee vielä virallisesti kertaluonteisen elvytyspaketin kannalla" - Anonyymi
Tulkintakysymys.
Emme säästä mutta emme myöskään kuluta muuta kuin todellisten tarpeidemme ja kohtuullisten mielitekojen mukaan.
Näin laskien koko minun eläkkeeni jää kuluttamatta, eli olisiko se tulkittavissa säästöön?
Olemme mieheni kanssa pieneläkeläisiä ja laiskotelleet jo yli 20 vuotta.
Ei ole perintöjä eikä lottovoittoja mutta aviomme alkupuolen muutama todellinen puutteen vuosi opetti jotain.
Mieheni hoitaa perheemme raha-asiat. Kaikki on yhteistä ja siten molempien käytettävissä. Käyttämäni kortin raja vastaa noin 5:n kuukauden nettoeläkettäni ja toisen kortin raja on 2:ssa kuukaudessa. En käytä luottopuolta vaan maksuaikaa, ka. 1,5kk.
Kumpikaan ei kontrolloi toisen rahan käyttöä mutta meillä molemmilla on siihen samanlainen asenne. Rahaa ei käytetä sen vuoksi, että sitä sattuisi olemaan vaan harkittuun tarpeeseen.
Sukanvarsi >< sijoitukset?
Kaksi velatonta asuntoa.
Kolmen pörssiyhtiön osakkeita.
Neljän yhdistelmä rahaston osuuksia.
Rahana kahden pankin 4:llä tilillä noin 13% osuus kokonaisuudesta.
Toistan. Emme ole saaneet "ylimääräistä" rahaa. Mieheni on välillä ansainnut metallin sekatyöläisenä, kuten hän asian ilmaisee, kohtalaisen hyvin. Eläkeansainnan työvuosia hänellä on 27 kpl.
Kotivuosien jälkeen olin itse kaupan kassalla osa-aikaisesti 22 vuotta. 52 vuotisena eläkkeelle. Vanhan kansakoulun käyneen vaihtoehdot olivat vähissä.- Anonyymi
Erinomainen setti
Kiinnostuksesta kysyn, miten (ihmeessä) opit(te) sijoittamaan? Ei niin yleinen taito Suomessa ja lisäksi tapaan usein ekonomeja ja insinöörejä jotka ovat niin saksalaisia (= kypäräpappimaa, eivät sijoita, hyvinvointivaltion keksijöitä) että kaikki on heille makkaraa (das ist uns Wurst = ihan sama) - Anonyymi
"Kotivuosien jälkeen olin itse kaupan kassalla osa-aikaisesti 22 vuotta. 52"
Taisi taas kirjoittaa flegu, vaimonsa puolesta, jota tietenkin puoltaa tuo yhteis antamus, että kaikki perheen puolesta, mitä kehumiseen tulee.
Kuinka muuten vaimosi vointi on? Jaksaako vielä niitä "vällyhommia" joita viikottain harrastat, niiden punnertuksiesi ohella?
Muista nyt kuitenkin ostaa se "karvahatullinen" niitä vihanneksia, banaania unohtamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi taas kirjoittaa flegu, vaimonsa puolesta, jota tietenkin puoltaa tuo yhteis antamus, että kaikki perheen puolesta, mitä kehumiseen tulee.
Kuinka muuten vaimosi vointi on? Jaksaako vielä niitä "vällyhommia" joita viikottain harrastat, niiden punnertuksiesi ohella?
Muista nyt kuitenkin ostaa se "karvahatullinen" niitä vihanneksia, banaania unohtamatta.Sie taijat ilkamoija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sie taijat ilkamoija.
Tän 70 palstan nimeksi sopisi IVANA JULMA
- Anonyymi
"Ei ole perintöjä eikä lottovoittoja mutta aviomme alkupuolen muutama todellinen puutteen vuosi opetti jotain."
"Toistan. Emme ole saaneet "ylimääräistä" rahaa."
Entäpä se peritty asunto josta vuokratuloja? Muistanko nyt ihan väärin kun muistan että sellainenkin teillä olisi ollut? Tiedolla sinänsä en tee mitään, haluaisin vain tietää pettikö muistini.
Bessie - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei ole perintöjä eikä lottovoittoja mutta aviomme alkupuolen muutama todellinen puutteen vuosi opetti jotain."
"Toistan. Emme ole saaneet "ylimääräistä" rahaa."
Entäpä se peritty asunto josta vuokratuloja? Muistanko nyt ihan väärin kun muistan että sellainenkin teillä olisi ollut? Tiedolla sinänsä en tee mitään, haluaisin vain tietää pettikö muistini.
BessieEi ole mitään perittyä taloa. Rakensimme ensimmäisen velkarahalla ja vähäisten sijoitusten realisoinnilla 1975/-76.
Ostimme yhden kerrostaloasunnon 1982 ja toisen 1986.
Ensin mainitun siirsimme lastemme nimiin 1992 ja he realisoivat sen 2019.
Molempia "lisäasuntojamme" vuokrasimme mutta kotimaisessa asuin itse työni vuoksi 6 vuotta ja Espanjan asunto on ollut vain meidän, lastemme ja tuttaviemme käytössä sen jälkeen kun eläköidyimme 1990 luvun jälkipuoliskolla.
Sitä ennen se oli vuosittain vuokralla muutaman kuukauden ja kerran 3v6kk yhtäjaksoisesti.
Ylimääräiseksi rahaksi voisi joku väittää laittomasta työsopimuksen purkamisesta saamaani korvausta heti 1990-luvun puolivälin jälkeen.
Siinä koko omistusasunto historiikkimme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muista nyt kuitenkin ostaa se "karvahatullinen" niitä vihanneksia, banaania unohtamatta.Laiskalasse / flegmaatti taas vauhdissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään perittyä taloa. Rakensimme ensimmäisen velkarahalla ja vähäisten sijoitusten realisoinnilla 1975/-76.
Molempia "lisäasuntojamme" vuokrasimme mutta kotimaisessa asuin itse työni vuoksi 6 vuotta ja Espanjan asunto on ollut vain meidän, lastemme ja tuttaviemme käytössä sen jälkeen kun eläköidyimme 1990 luvun jälkipuoliskolla.
Sitä ennen se oli vuosittain vuokralla muutaman kuukauden ja kerran 3v6kk yhtäjaksoisesti.
Ylimääräiseksi rahaksi voisi joku väittää laittomasta työsopimuksen purkamisesta saamaani korvausta heti 1990-luvun puolivälin jälkeen.
Siinä koko omistusasunto historiikkimme.Olin tosiaan muistavinani että olisitte joltain sukulaiselta (vaimon tädiltä esmes) asunnon, ei välttämättä talon, perineet. Ok., muistin väärin.
Bessie - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin tosiaan muistavinani että olisitte joltain sukulaiselta (vaimon tädiltä esmes) asunnon, ei välttämättä talon, perineet. Ok., muistin väärin.
BessieVaimoni sai kaksikin perintöä. Ne tulivat joiltakin sukulaisilta. Ensimmäisellä vaimo osti Jopo mallisen polkupyörän.
Toinen perintö riitti puoleen pesukarhun hinnasta mutta sekin oli silloin tarpeen.
Minä onneton annoin vanhemmilleni yhden talven opintolaina rahat. En tarvinnut niitä välttämättä koska olin kesä- ja joululomat töissä.
Vanhempani tarvitsivat rahat autovelkansa lyhentämiseen ja minun kerrottiin löytävän ne edestäni. Ennen euroaikaa löytämäni 7500mk ei mielestäni kuvaa varsinaista perintöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaimoni sai kaksikin perintöä. Ne tulivat joiltakin sukulaisilta. Ensimmäisellä vaimo osti Jopo mallisen polkupyörän.
Toinen perintö riitti puoleen pesukarhun hinnasta mutta sekin oli silloin tarpeen.
Minä onneton annoin vanhemmilleni yhden talven opintolaina rahat. En tarvinnut niitä välttämättä koska olin kesä- ja joululomat töissä.
Vanhempani tarvitsivat rahat autovelkansa lyhentämiseen ja minun kerrottiin löytävän ne edestäni. Ennen euroaikaa löytämäni 7500mk ei mielestäni kuvaa varsinaista perintöä.Oli sinulla L-L kovat ajat silloin.
- Anonyymi
Miksi sinun pitää täällä leuhkia mukamas vaimosi kirjoittamana näitä asioita? Jotenkin tuntuu, että sinulla on itsetunnossa jotain vajetta. En tiedä, mutta voisitko hiukan hillitä noita juttujasi Laiska-Lasse eli Flegmaatti.
Vähän menee jo huvituksen puolelle todella! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muista nyt kuitenkin ostaa se "karvahatullinen" niitä vihanneksia, banaania unohtamatta.Ihan sama huomio :D)
Jaksaa jaksaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinun pitää täällä leuhkia mukamas vaimosi kirjoittamana näitä asioita? Jotenkin tuntuu, että sinulla on itsetunnossa jotain vajetta. En tiedä, mutta voisitko hiukan hillitä noita juttujasi Laiska-Lasse eli Flegmaatti.
Vähän menee jo huvituksen puolelle todella!Miten arvelet sinä kriitikko, että mikä on oma panoksesi tämän ketjun aiheeseen.
kun Jotenkin tuntuu, että sinulla on itsetunnossa jotain vajetta.
En tiedä, mutta voisitko hiukan hillitä noita juttujasi :D :D :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama huomio :D)
Jaksaa jaksaa...Mikä on oma panoksesi tämän ketjun aiheeseen?
Voisitko hiukan hillitä noita joutavia ilkkumisiasi :D :D : - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laiskalasse / flegmaatti taas vauhdissa.
Kateellisten käninää..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään perittyä taloa. Rakensimme ensimmäisen velkarahalla ja vähäisten sijoitusten realisoinnilla 1975/-76.
Siinä koko omistusasunto historiikkimme.Kirjoitat " Ei ole mitään perittyä taloa. Rakensimme ensimmäisen velkarahalla ja vähäisten sijoitusten realisoinnilla 1975/-76.
Ostimme yhden kerrostaloasunnon 1982 ja toisen 1986."
Nuo vuodet mainitset, MUTTA jätät omakehussasi mainitsematta inflaation, joka noina vuosina söi lainoja hurjaa vauhtia.
Että jos oli meillä suurilla ikäluokilla ankea lapsuus, niin sitten nuorina perheinä inflaatio suorastaan lennätti meitä yritteliäitä varakkaiksi ja velattomiksi.
Nimimerkillä Kokemusta on.
- Anonyymi
Liian paljon jää kun ei ole maistunut viina eikä tupakka yli kymmeneen vuoteen, jos oisin juopotellu tuskin olisin hengissä.
Nuorena oli tiukkaa kun oli perhe ja asuntoa piti maksaa, silloin arvosti rahaa, nykyään ei tuu mieleen edes vilkaista mitä tilillä kun muistaa noin suurin piirtein.
Joku sijoittelee mitä varten kun toinen jalka haudassa, veikkaainen on typerää. - Anonyymi
Minulta jää yli puolet eläkkeestä säästöön, eli noin 800 e kuussa. Miehen eläke on paljon suurempi, on maksettu oktalo ja sijoitusosake, auto ja muitakin menopelejä. Talo on vasta remontoitu, ei isompia menoja tiedossa. Minä maksan ruuat ja annan lapsenlapsille, kaiken muun maksaa mies. Olen sijoittanut rahastoihin ja aina on nostettavissa muuutama kymppitonni.
- Anonyymi
Ei se eläkkeesi kovin hääppoinen ole, minulta menee jo sama koko eläkkeesi summa juopotteluun parissa viikossa, ja silti ovat talot ja mökit vielä jäljellä, tosin ajokorttini on kuivumassa, kärähdettyäni pienestä ylinopeudesta sekä parista promillesta.
- Anonyymi
Hyvin tienaavasta miehestä kannattaakin pitää kiinni, pitää kaikin tavoin hyvänä ja hoitaa suhdettaan. Avioero merkitsee
aikamoista konkurssia.
Minulla samantapainen tilanne, mukavalta tuntuu kun saa omia rahoja kunnolla säästöön. - Anonyymi
Eläkkeesi puolikas on melkein yhtä suuri kuin KELAn täydentämä vaimoni eläke.
Alusta alkaen oli selvää, että kaikki on tasan ja yhteistä.
Nettiaikaan saakka oli käytännön syistä yksinkertaisinta, että vaimoni hoiti kaiken maksuliikenteen.
70-luvun alkuvuosina ainoa pankkitilimme oli vaimoni nimissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se eläkkeesi kovin hääppoinen ole, minulta menee jo sama koko eläkkeesi summa juopotteluun parissa viikossa, ja silti ovat talot ja mökit vielä jäljellä, tosin ajokorttini on kuivumassa, kärähdettyäni pienestä ylinopeudesta sekä parista promillesta.
Sinulla on kova urakka ja vahva terveys!
En onnistuisi tuossa vaikka kuinka yrittäisin.
Litra Steppi votkaa 5,85€, Veteranoa 0,7l maksaa 7€ ja tölkki San Miquelia 0,40€. En pystyisi vastaavaan vaikka terveyskin kestäisi.
Olen sitkeästi yrittänyt kuukauden / puolentoista jaksoissa aloittaen päiviittäin ennen aamu 9:ää.
Kaikki, mukaan lukien vaimo, on tallella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkkeesi puolikas on melkein yhtä suuri kuin KELAn täydentämä vaimoni eläke.
Alusta alkaen oli selvää, että kaikki on tasan ja yhteistä.
Nettiaikaan saakka oli käytännön syistä yksinkertaisinta, että vaimoni hoiti kaiken maksuliikenteen.
70-luvun alkuvuosina ainoa pankkitilimme oli vaimoni nimissä.Mitä te niillä "säästöillänne" edes teette? Kuolee sitä vaikka rahoja olisikin tilillä ihan samalla tavalla. Minä en säästele mitään, ei kiinnosta sellainen...eikä lapset tarvitse koska pärjäävät oikein hyvin ilman vanhemmilta saatuja rahojakin, koska sellaiseksi ne opetettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä te niillä "säästöillänne" edes teette? Kuolee sitä vaikka rahoja olisikin tilillä ihan samalla tavalla. Minä en säästele mitään, ei kiinnosta sellainen...eikä lapset tarvitse koska pärjäävät oikein hyvin ilman vanhemmilta saatuja rahojakin, koska sellaiseksi ne opetettiin.
Meillä ei ole "säästöjä"! On vain kuluttamatta jäänyttä varallisuutta. Emme siis "säästele".
Nautimme mielitekojemme tyydyttämisestä. Vapauden tunteesta.
Omilla penskoillamme on haalea muistikuva todellisista puutteen vuosistamme.
Opetimme penskat vastuuseen ja työn tekemiseen.
Emme sponsoroineet heidän yliopisto-opintojaan vaan he rahoittivat ne sivutöillä. Tyttö otti yhtenä vuotena opintolainaa.
Heidän valmistuttuaan ja mentyään koulutuksiaan vastaaviin ammatteihin, aloitimme verojärjestelyt pitemmällä tähtäyksellä. Järjestelyt eivät vaikuttaneet omiin elämäntapoihimme mitenkään.
Lapsenlapsille olemme tehneet sekä aineellisia, että säännöllisiä kuukausittaisia tilisiirto järjestelyjä.
Mielitekoja ja mukavuutta? Vaimoni kanssa pidämme molemmat matkustelusta ja keväisistä ja syksyisistä Espanjan kausista. Vuosittain yhteensä noin 4kk.
Mukavuutta on monen muotoista ja yksi niistä on yksityinen terveydenhuolto.
Valitun yksityislääkärin vastaanotto josta lähetteet rgt. uä. ja magneettikuvauksiin. Tarvittavat leikkaukset joista kaihit olivat vaatimattomimmat Suolistosyövän viimeistelyleikkaus tai olkapää toisesta laidasta.
Laboratoriokokeet. Jne. Jne. Jne.
Tarvittavat kestokulutushyödykkeiden käteishankinnat tarvitsematta tarkistaa saldoa. Pesukoneesta, asunnon remontista, tv:sta autoon.
Tämä vapaus on miellyttävää. Emme tunne "säästävämme" vaikka teemmekin mielestämme järkeviä valintoja.
- Anonyymi
Säästäkää ihmeessä, saadaan jonakin päivänä monikulttuurinen Suomi ja säästyneet jaetaan maahantulleille. Nykyinen hallituksemme on kovasti rakentamassa monikulttuurista Suomea ottamalla sisäsiittoisia ihmisiä lähi-idästä.
- Anonyymi
Säästöä tulisi heti kun persut poistuisivat suomesta vaikka unkariin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säästöä tulisi heti kun persut poistuisivat suomesta vaikka unkariin.
Alkaisivatko pankit maksamaan korkoa, jos vihervasurit muuttaisivat kiinaan?
- Anonyymi
Kyllä kaikkien pitäisi säästää,varsinkin, jos on lapsia.Ei turhaan puhuta köyhyyden periytymissä.Pienikin perintö voi auttaa hädän hetkellä ja nuorten pitäisi asennoitua elämäänsä niin,että asuminen ja ruoka maksetaan omilla rahoilla.
- Anonyymi
Joka kuukausi muutama satanen jää. Summa vaihtelee. Jospa tulevaisuudessa tarvitsee hoitoonsa.
Minun eläkkeestäni ei jää mitään säästöön, vaan päin vastoin se ei edes riitä, varsinkaan nyt kun olen sairastellut ja ollut useita jaksoja myös sairaalassa. Vanhaa rahaa olen joutunut käyttämään, ja olen tehnyt onnistuneita pörssikauppoja. Olen nyt 2000 euroa voitolla, ja saman verran odotan osinkoa ensi keväänä. Altian kurssi nousee rajusti, ja yhdessä ketjussa eräs kirjoittaja suunnitteli ostavansa Orionin osakkeet. Toivottavasti hän sen toteutti, sillä myös Orionin kurssi on hyvässä nousussa.
- Anonyymi
Oliko tämä se Ruokoski? Kantokäki siis, Orion on riskipaperi sen takia että yhtiö on pieni
Sikäli juttu on vitsi että Orionin kurssi on laskenut vajaa 10 prosentia kolmen kuukauden aikana toki toki toki aina välillä noussut
eli provo tämä vekkuli on
- Anonyymi
Kysymys pörssispekulanteille.
Oletteko koskaan kärsineet tappiota?
Jos olette, niin millä aikajänteellä tappio on korjantunut?
2008 - 2009 tuli itselleni takkiin 6-numeroisen summan verran jonka korjaantuminen vei kolmisen vuotta.- Anonyymi
Minulla on esim. suuri tappio Nokiasta joka on laskennallinen siis ei toteutunut koska en ole myynyt mutta ei se palaudu. Sulatan tappiota pois hitaasti voitoilla
laskennallinen aikajänne on yli 5 vuotta sulattamiselle
6 numeroista summaa on käytänössä ihan mahdoton korjata kolmessa vuodessa
ilman selkeää nousua
Siis tappiota ei kukaan halua mutta tappio on arvokas koska silloin ei tarvitse maksaa veroja
Trump ja me käytämme tätä menetelmää Trump miljardiluokassa - Anonyymi
Vastaan, vaikka en ole pörssispekulantti. Olen tehnyt kauppoja tappiota näyttääkseni voittojen verojen välttämiseksi. Virheenä on monta kertaa ollut, että en ostanut myymiäni osakkeita takaisin suunnnilleen myyntihinnalla. Pahin juttu oli, kun myin perimäni metsäpalstan Lapista ja sitten omainen (veroviran-) vaati maksettavaksi myyntivoittoveroa välittömästi. Myin hädissäni Sanomaa tappiolla ja kerroin omaiselleni, että nyt tuli myös rupia perheeseen. Omaiseni ei sitten enää vaatinut välitöntä maksua. En sitten ostanut Sanomaa takaisin, vaikka olisi kannattanut.
Toinen (toiseksi pahin) kerta oli, kun minulta vietiin lunastustarjouksella ja liian pienellä preemiolla osakkeita. Siitä tuli myyntivoittoa ja olisi tullut veroseuraamus. Myin sitten Antti A:n perillisten pörssiyhtiötä tappiolla enkä sitäkään ostanut takaisin. Sittemmin A ja M ovat nousseet.
Oliko 2008-2009 takkiin tullut tappio reaalinen vai laskennallinen? Omalta osaltani suurin (laskennallinen) päivälasku on ollut n. 12000 €. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaan, vaikka en ole pörssispekulantti. Olen tehnyt kauppoja tappiota näyttääkseni voittojen verojen välttämiseksi. Virheenä on monta kertaa ollut, että en ostanut myymiäni osakkeita takaisin suunnnilleen myyntihinnalla. Pahin juttu oli, kun myin perimäni metsäpalstan Lapista ja sitten omainen (veroviran-) vaati maksettavaksi myyntivoittoveroa välittömästi. Myin hädissäni Sanomaa tappiolla ja kerroin omaiselleni, että nyt tuli myös rupia perheeseen. Omaiseni ei sitten enää vaatinut välitöntä maksua. En sitten ostanut Sanomaa takaisin, vaikka olisi kannattanut.
Toinen (toiseksi pahin) kerta oli, kun minulta vietiin lunastustarjouksella ja liian pienellä preemiolla osakkeita. Siitä tuli myyntivoittoa ja olisi tullut veroseuraamus. Myin sitten Antti A:n perillisten pörssiyhtiötä tappiolla enkä sitäkään ostanut takaisin. Sittemmin A ja M ovat nousseet.
Oliko 2008-2009 takkiin tullut tappio reaalinen vai laskennallinen? Omalta osaltani suurin (laskennallinen) päivälasku on ollut n. 12000 €.Myötätunnon herättämiseksi laskin kaiken kehnoimman mukaan.
Palattuamme Kiinan sisämaan kiertelystä oli pörssi jo notkahtanut. Hätäpäissäni myin hyvällä voitolla olleen latinamerikan ja makasin rahojen päällä pari kuukautta.
Sitten merkitsin kolmea jo laskenutta kotimaista osaketta mutta ne riivatut jatkoivat laskua.
Summasin latinoista syntyneen voiton laskennallisen veron sekä laskemista jatkaneiden kotimaisten kurssitappion niiden pohjanoteerauksen mukaan.
12000€:n "päivälasku" herättää kahden sortin tunteita. Tietysti tilapäinenkään notkahdus ei innosta mutta tuolla eurotasolla se ei hätkähdytä eikä yhtään perunaa jää syömättä koska ei ole pakko myydä mitään.
Yhdessä vaiheessa minulla meni viikko ennen 20000€:n kasvun saavuttamista joten 12000€:n päivälasku aiheuttaa vain kateutta, jos on siihen taipumusta.
Eli lopultakin tuo on onnittelun paikka.
- Anonyymi
Euro ja 45 senttiä.
- Anonyymi
Vanhempana oleilu on varmasti rankkaa. Ylimielisyys on demokratialla tehty helpommaksi.
- Anonyymi
Saan säästöön 20euroa vuodessa mihinkä sijoitan ne?
- Anonyymi
👍👍👍👍🥳🥳🥳🥳
- Anonyymi
Tes
- Anonyymi
Sijoittajan on ensin opittava säästämään ja sitten jalostettava se sijoittamiseksi jossa pyritään turvalliseen myös poliitikoista, vaaleista riippumattomaan tilaan. Eli ei tarvitse nuolla demaria jotta se nostaisi eläkettä vaan taistella sitä vastaan, koska se matuttaa ja tuhoaa kodin ja isänmaan. Ymmärrän hyvin ettei ajattelu uppoa kekkosajan vanhuksiin mutta muistakaa kuitenkin että matu ja avoimet rajat ja eu- solidaarisuus syövät hyvinvointivaltion rippeetkin, laillisuusvaltio joka ottaa matut tasa-arvoisena huomioon on erittäin tuhoisa
Kom Marin lyö ulkkareita lähdeverolla. "Helsingin pörssi näivettyy, kun ulkomaille maksettavien osinkojen verotus kiristyy: ”Tilanne näyttää suoraan sanoen hirvittävältä”, varoittaa veroasiantuntija", Kuppalehti tänään - Anonyymi
Muutamilla menee hienosti, mulle ei jää mitään käteen.
Kyllä minä ainakin osaisin 400 euroa juhlia kummasti...
ei kannata väheksyä tuotakaan summaa kun ajattelee sijoittamista,
johan se tekee kolmessa kuukaudessa 1200, ja niitä mahtuu vuoteen neljä kierrosta, vuoden päästä on ihan hyvä salkku, riippuu tietysti miten ostaa, ostaako halpoja vai kalliita osakkeita....
mutta jos ei paljon jaksa perehtyä pörssimaailmaan voi lähteä rahastosijoittajaksi, niin kuin tuolla edellä joku viisaaasti vihjaisi.
Aloittajalta voisin kysellä, kuinka hän sijoittaa niin, että 'saa helposti ulos',
onko ne osakkeissa vai miten, pankkitilillä ei rahojaan ainakaan kannata makkuuttaa, vai...kyselee yks hölmö sijoittaja- Anonyymi
Ei saa aloittaja alottaa osakkeilla
Aina rahastoilla
Sellaisilla joissa palkkiot ovat pieniä esim. nolla
Ei kannata säästää säästämisen takia jos on kunnollinen pesämuna jo olemassa, jonakin kuukausina menee enemmän kuin tulee, joinakin kuukausina eläkkeestä jää yli kulutuksen. Keskimäärin eläke riittää hyvin kuluihin, ei ole tarvinnut nostaa säästöjä.
En enää edes yritä säästää, ostan kaikkea mistä pidän, kuitenkaan holtittomasti tuhlailematta.
Onneksi tarpeeni ovat vaatimattomat.
Äidilläni oli todella pieni eläke, silti hän sanoi että on pakko säästää joka kuukausi noin 200 €. Olisin toivonut että käyttää pienen eläkkeensä omiin tarpeisiinsa.
Kai pelko huonoista ajoista johtui pula-aikojen kokemisesta.- Anonyymi
Tunnistan tuosta osittain itseni. Joskus menee enemmän kuin tulee mutta keskimäärin riittää kuluihin.
Jonakin kuukautena kuluni saattavat olla 4x kuukauden eläkkeeni. Ilman talouden järkevää suunnittelua tuo johtaisi katastrofiin ja vaihtoehdottomaan elämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnistan tuosta osittain itseni. Joskus menee enemmän kuin tulee mutta keskimäärin riittää kuluihin.
Jonakin kuukautena kuluni saattavat olla 4x kuukauden eläkkeeni. Ilman talouden järkevää suunnittelua tuo johtaisi katastrofiin ja vaihtoehdottomaan elämään.Olen Buffetin linjoilla ollut jo vuosia.
Amerikan indeksit olleet Trumpin aikana hyvässä vedossa. Jatko jää nähtäväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jonakin kuukautena kuluni saattavat olla 4x kuukauden eläkkeeni. Ilman talouden järkevää suunnittelua tuo johtaisi katastrofiin ja vaihtoehdottomaan elämään.Juuri näin. Oikea osoite
Jos Biden tulee ja dippi niin hetki odotusta ja dipistä ostoon, kommentoin vähän seuraavassa bidenveroa
- Anonyymi
Biden siis nostaa veroja. Pahin on yritysvero joka koskee keskiluokkaa eli 7% veroa lisää joka leikkaa osinko- yms tuottoja taviksille lisää kolmanneksella veroja. Siksi Bideniä ei valita tai siis keskiluokka ja eläkeläiset äänestävät Trumpia
Suoraa verotusta Biden lisää yli 0,4 miljoonaa tienaaville jne
Bidenistä voi tulla dippi joka sitten vain kannattaa yrittää käyttää hyväksi - Anonyymi
Hautaanko te säästätte ?
- Anonyymi
Et ole nuorempana ymmärtänyt des Pudels Kern villakoiran ydintä. Ei kukaan sijoittaja pihistä eikä tuhlaa. Raha tuo vapauden ja onnen
Ei tarvitse anoa mitään
Pankista tarjotaan
Allennusta tyrkytetään
Voit kilpailuttaa
Hallituksen päätöksiä ei tarvitse jännittää
Kielteistä
Maaliskuussa tärähti pelkäsin tosissaan yhden päivän että onneni katoaa maanantai 23 romahdus
ja kuukauden valvoi tarkasti 4: 30 Aasian pörsdit aukeavst ja hioin
Nyt salkun pitäisi kestää romahdus
- Anonyymi
Täytyisi määrittää eläketulo käsitteen sisältö.
Jos tarkoitat tällä hetkellä tulevaa eläkettä niin minun ja vaimoni yhteisistä eläkkeistä siitä jää kuukausittain käyttämättä reilu tonni ja toisaalta, useana kuukautena vuodessa eläkkeemme eivät riitä sen kuukauden menoihin alkuunkaan,
Vaikka eläkeikämme ei lähestynyt yllättäen, kuten se tuntuu monelle tekevän, niin otimme sen tulossa olevan muutoksen vaikutuksen ja siihen varautumisen johdosta havahduimme heti 50v iässä, että mehän voimme eläköityä jo silloin kun lapsemme olivat muuttaneet pois ja hoitaneet opiskelunsa joten talon pitämisessä ei ollut järkeä joten töiden lopettaminen ja keskustan kerrostaloon.
Tahtoo sanoa, että se "eläkesäästäminen" oli tapahtunut jo aikaisemmin vuosien myötä ja viimeiset parikymmentä vuotta olemme tukeneet kulutuksellamme elinkeinoelämää joka nyt on vakavasti häirinnyt meidänkin harrastustamme.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617760- 1334474
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323727- 213078
- 232632
- 272573
- 502246
- 252150
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922113- 322049