Olen tottunut yksinäisyyteen

Anonyymi

Ihmisten seura ei enää kiinnosta. 15 vuotta sitten oli hirveää kun kaverit löysi parempia kavereita. Nyt kun ajattelen ihmisten seuraa niin ahdistun. Kamalaa edes ajatella että viettäisin aikaa toisen ihmisen seurassa.
Sitten tulee lämmin ja hyvä olo kun tajuan etten tarvitse ketään.
Kaikille yksinäisille sanon että kyllä se siitä ehkä teilläkin helpottaa.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla sama juttu. Kavereita viimeks vuonna 2009. Sen jälkeen ei mitään. Oon ollu yksin niin pitkään, että oon jo tottunu tähän, enkä osaa enää kaivata kavereita ympärilleni. En nykyään edes tiedä miten toisten ihmisten seurassa ollaan.

      • Anonyymi

        Sama täälä kavereita viimeks 2008. Yksinäisyytee tottuu vähä liikaaki.
        Tinderii kokeilin vähä aika sitte. Siinä ku yrittää luoda keskusteluu toisen kanssa. Rupes ahdistaa. Sosiaaliset taidot menny. Rupesin miettii jos chattaaminen on näin vaikeeta, ni livenä tapaaminen saattaisi olla täysi BlackOut.


    • Anonyymi

      Mua ei niinkään ahdista ihmisten seura. Olen ihmisten seuran suhteen aina optimistinen mutta jälkikäteen uupunut. Menee aikaa toipua ihmisistä.

      • Anonyymi

        Sama juttu. Välillä sitä kaipaa ihmisten seuraan ja välillä haluaa olla täysin omassa rauhassa. Ja juurikin tuo että liika sosiaalisuus väsyttää.
        Varsinkin jos työkin on jatkuvaa ihmisten kanssa olemista ja vuorovaikutuksessa olemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu. Välillä sitä kaipaa ihmisten seuraan ja välillä haluaa olla täysin omassa rauhassa. Ja juurikin tuo että liika sosiaalisuus väsyttää.
        Varsinkin jos työkin on jatkuvaa ihmisten kanssa olemista ja vuorovaikutuksessa olemista.

        joo toi pitää paikkansa


    • Anonyymi

      On meitä sitten samanlaisia muitakin.

      • Anonyymi

        On meitä - aika paljonkin :)


    • Anonyymi

      Ei kiinnosta minuakaan ihmiset, paitsi humalassa on hyvä olla edes joku juttukaveri.

    • Anonyymi

      Mulla kavereita viimeks -92. Repikää siitä.

    • Anonyymi

      Ootte kaikki viisaita ihmisiä.

      Onnittelut!

      Suurin osa ihmisistä on typeryksiä.

      Ette ole koskaan yksin.


      Universumi on aina seuranamme.
      Hyvää syksyä kaikille 💪🏻

      Fuck corona, ihmiskunnan suurin huijaus.

      • Anonyymi

        Eei huijaus, mutta jonkin verran liioiteltu riskitasoon nähden.

        Alle 1 prosentti on saanut edes tartunnan puhumattakaan vakavista tapauksista. Ne on jo sitten promillen tuhannesosia.


    • Anonyymi

      Itse en ole ollut kavereihin yhteydessä pitkään aikaan ja se on hyvä juttu mulle. Tunnen että en ole samalla aaltopituudella kuin kaverini, en toki tarkoita että inhoaisin heitä tai he minua vaan heillä on omat juttunsa ja mulla omat. Olen ollut synnynnäisesti yksinäinen vaikka pystyn keskustelemaan muiden kanssa mutta pidän omasta seurastani.

    • Anonyymi

      Sama täällä.

      • Anonyymi

        olen myös mielelläni "oikeasti" yksin, kun koettaa jotain ystävyyttä, jossa toinen "lähes säälii . . . että kun sinä yksin, niinpä niin ??
        vaikuttaa, että sen henkilön/tuttavan yksinäisyys, on enempikin ongelma jollekin toiselle, kuin sille yksin elävälle/asuvalle ??
        en välitä mitään "sääli-puheluita", sehän oltava realisti, minkälainen tilanne kenelläkin elämässä milloinkin on.


    • Anonyymi

      Täällä yksinäistä erakkoelämää ollut noin 3860 päivää.

    • Anonyymi

      Ei näytä kukaan kärsivän yksinäisyydestä. Kiinnostaisi miten kulutatte aikaanne?
      Siis yksinolo/-elo mullekin ok nykyisin.
      Mutta jos haluaisi lähteä jonnekin, eikä ole ketään, jota edes pyytäisi seuraksi.

      • Anonyymi

        Miksi ei voisi mennä yksin minne haluaa? En minä ainakaan aina seuralaista tarvitse häiritsemään hyvää menoa ja kokemusta! Yksin olen vapaa ja huoleton.

        Ne hetket kun on mukavaa jonkun kanssa joko kotona tai kylässä kahvikupposen ääressä tai muualla retkeillen ovat sitten oma lukunsa.


      • Anonyymi

        Minä kävin ennen yksin lenkillä, kirppiksillä, elokuvissa, teatterissa, ulkona syömässä, baarissa, kuntosalilla jne. Liikuin paljon en edes omistanut tv:tä. Nykyisin ei tule enää käytyä missään. On jotenkin turtunut aina yksin lähtemään ja olemaan. Ihan sama olla vain kotona ja töllöttää tv:stä jotain turhanpäiväistä. Koskaan ei ole pyydetty mihinkään ja kukaan ei ikinä ole halukas mihinkään. En enää kysele keneltäkään mitään enkä ehdota mitään ajanvietettä. Olen kaikille huomaamaton. Silloin kun ei ole muita parempia tarjolla tai jotain apua ollaan vailla silloin kyllä soitellaan. Oon ottanut sen linjan ettei enää toisten ongelmat minua liikuta ja en enää tikkua ristiin kyseisten eteen laita. Elämässä aina ollut vastavuoro taidottomia ihmisiä. Pitäisi minun olla aina se aktiivinen ja aloitteen tekevä osapuoli oon niiiiin väsynyt sellaisiin ihmisiin.. Jospa joskus minä vielä löytäisin Uuden kaverin eri laisen kun mitä on ollut.. Et siis ole tilanteessa yksin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei voisi mennä yksin minne haluaa? En minä ainakaan aina seuralaista tarvitse häiritsemään hyvää menoa ja kokemusta! Yksin olen vapaa ja huoleton.

        Ne hetket kun on mukavaa jonkun kanssa joko kotona tai kylässä kahvikupposen ääressä tai muualla retkeillen ovat sitten oma lukunsa.

        Voi mennä, ja mielelläänkin yksin esim. lenkille, nyt korona-aikaan salille vähemmän.
        Mutta ihan vaikka vaan syömään paremmin...harvemmin kait näkee vkl yksinäisiä, on seurueita, pareja joilla pöytävaraukset. Siihen yhdistettynä leffa tai teatteri, ei tule yksin lähdettyä.
        On aika huono kyselemäänkään seuraksi, niitä harvoja ketä voisi. Siis oma-aloitteisuutta puuttuu.


      • Anonyymi

        Mulla aika kuluu lenkkeillessä, ruuan laitossa, kaupassa, telkkaria kattoessa... ihan perusjuttuja siis. Joskus istun kahvilassa tai käyn ulkona syömässä. Oon jo tottunu elämään elämääni ilman muita. Ois kyl kiva välillä, että ois kavereita joiden kanssa vois viettää aikaa. Aina joutuu ite ittensä viemään esim kahville, kun ei kukaan muukaan tuu sua sinne viemään :C


    • Anonyymi

      Mä meen kohta puukottamaan jonkun. Ei tässä oo vitunkaan järkeä. Heti syrjäytyy yhteiskunnasta, kun ei ole tuottava ihminen.

      Aloitan toimittajista.

    • Anonyymi

      Täällä erakkoelämä alkoi toukokuu 2010.

    • Anonyymi

      Vanhaäijä yksinäistä erakkoelämää toukokuu 2010 alkaen.
      Ei tässä ole isompaa ongelmaa kun tähän on jo tottunut.

    • Anonyymi

      Yksinäisyys on pahe yhteiskunnassa jonka kulttuurinen vääristymä on se ettei osata olla yksin vaan tunnetaan ahdistusta ja läheisriippuvaisuutta yksinäisyydessä.

      Yksinäisyys on akkujen lataamista ja voimavarojen keräämistä. Yksin pääsee myös oman sisäisen luovuutensa lähteille mikä ei onnistu samalla tavalla seurassa. Jokainen sensuroi itseään ja ajatuksiaan sosiaalisissa tilanteissa enemmän tai vähemmän.

      Yksin voi antaa ajatusten virrata vapaasti ilman että muiden herkät egot vaikuttaisivat omaan ajatteluun niin paljoa.

      Silti vaikka olisi yksin ilman muiden painostusta "käyttäytyä ja ajatella oikealla tavalla "niin kulttuurin kirjoittamattomat säännöt ja opitut alitajuntaiset asenteet rajoittavat yksilön luovuutta yksinkin ollessa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe