Mersujen varustetasot?

Anonyymi

Hakusessa olisi v2015 tai uudempi C tai ehkä ennemminkin CLA. Mutta mikä on järkevä varustetaso? Pää menee pyörälle ku ei ymmärrä mikä on premium busineksen ja muiden ero. Ihan karvalakkimalli ei kiinnosta. Valaiskaa vähän kiitos.

13

764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minullakin on S212 vm. 2015 Premium Business, siis E-sarjalainen.
      Ulkonäöllisesti se on lähes kuin AMG, suurine tähtineen grillissä - ei vain niin matala.
      Siitä puuttuu sitten kuitenkin sumuvalot, sähkökäyttöiset peilit ja etuistuimien säätömuistit, mutta se taskuparkkeeraa kyllä itsekseen ja hätäjarrutteleekin,
      mikäli se kokee, että joku este on liian lähellä!
      Jos siis joku auton määrätty lisävaruste on sinulle tärkeä, niin varusteen olemassaolo
      ja toimivuus on kyllä itse tarkistettava, sillä en ollenkaan usko näiden vaihtoauto-
      myyjien asiantuntemukseen näissä asioissa.

    • Anonyymi

      No se riippuu paljolti siitä mitä varusteita pitää välttämättömyytenä ja mitä ei. Periaatteessahan hinnat alkaen malli riittää monelle. Lisävarusteissa nyrkkisääntönä leasingsopimuksella hankittaessa on että jos saat tarpeelliset varusteet kalliimman mallin mukana ilman lisähintaa se kannattaa ehkä valita, vaikka perusmallin varustelemalla saisi halvammalla. Leasingautoon lisävarusteet tulee suhteettoman kalliiksi. Omalla rahoituksella taas mietit mitä todella tarvitset ja onko halvempaa varustella perusmallia vai tuleeko halvemmaksi ottaa varusteet jonkun varustetason myötä.

    • Anonyymi

      Eiköhän olisi ihan viisainta selvittää itselleen mitä varusteita tarvitsee ja haluaa ja sitten tutkia löytyykö ne mistä mallista. On se kovin surkeaa jos pitää kysyä Suolesta mitä itse haluaa.

      • Anonyymi

        Rekisterinumeron perusteella vin koodi (alustanumero) selville. Vin koodista saa kaikki varusteet mitä tietyssä yksilössä on.

        Automyyjien sanaan ei voi tässä asiassa luottaa, siis mitä varusteita myytävässä yksilössä on tai ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekisterinumeron perusteella vin koodi (alustanumero) selville. Vin koodista saa kaikki varusteet mitä tietyssä yksilössä on.

        Automyyjien sanaan ei voi tässä asiassa luottaa, siis mitä varusteita myytävässä yksilössä on tai ei ole.

        Jos tuontiauto, eikä vielä rekisterissä, niin sama juttu. Vin koodi kertoo varusteista( tehdasvarusteista) kaiken.


    • Anonyymi

      Itsellä C-sarjan Premium Business vm.2018. Eniten tämän mallin varustelussa olen tykästynyt "älykkäisiin" led-valoihin. Todella vaivatonta ajoa pimellä. Säätää itse valoja sen mukaan kuin tarve on. Huomioi mm. vastaantulevat, toisen perässä ajamisen, moottoritieajon ym. Ei tarvitse valovipiuun koskea jos ei itse halua valoja manuaalisesti käyttää. Pikku puutekin löytyy; automaattisesti himmentyvä taustapeili olisi mukava.
      Tyytyväinen olen ollut ja nyt odottelen 2021 malliuudistusta. Hankintalistalla on.

      • Anonyymi

        Erinomainen varuste tosiaan nuo älykkäät valot. Ei tarvitse enää koskea ollenkaan valoihin, vaihtaa pitkille ym.
        2021 keväällä tulossa w206 malli. Uusi ässä juuri esitelty ja siitä joitakin hailaitteja tulee varmaan myös uuteen C malliin.
        Mersun mallisto on hyvässä kunnossa.


      • Anonyymi

        Onko Vehon tuoma vai jälkeenpäin tuotu? Vähän ihmettelen himmentyvien peilien puutetta.

        Premium business ei varsinaisesti ole mikään varustetaso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Vehon tuoma vai jälkeenpäin tuotu? Vähän ihmettelen himmentyvien peilien puutetta.

        Premium business ei varsinaisesti ole mikään varustetaso.

        Ilmeisesti tarkoitit tuolla "jälkeenpäin tuodulla" sitä, että auto olisi rekisteröity ensin esim. Saksaan ja sitten myyty käytettynä Suomeen. Ei ole. Ihan Vehon maahantuoma ja Veholta uutena ja ajamattomana hankittu. Varusteluista en muuta muista, mutta himmentyvä peili kuului johonkin lisävarustepakettiin, jota en siis tilannut autoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti tarkoitit tuolla "jälkeenpäin tuodulla" sitä, että auto olisi rekisteröity ensin esim. Saksaan ja sitten myyty käytettynä Suomeen. Ei ole. Ihan Vehon maahantuoma ja Veholta uutena ja ajamattomana hankittu. Varusteluista en muuta muista, mutta himmentyvä peili kuului johonkin lisävarustepakettiin, jota en siis tilannut autoon.

        Kyllä, sitä juuri tarkoitin. Siis Vehon tuoma.
        Niissä kaikissa on nuo erinomaiset mukautuvat täysledit. Kuitenkin vaan faceliftiin 2019 asti vakiona.

        Nykyään autoissa on niin paljon kaikkea varustelumahdollisuutta, että pitää tosiaan olla hyvin perehtynyt saadakseen juuri haluamansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, sitä juuri tarkoitin. Siis Vehon tuoma.
        Niissä kaikissa on nuo erinomaiset mukautuvat täysledit. Kuitenkin vaan faceliftiin 2019 asti vakiona.

        Nykyään autoissa on niin paljon kaikkea varustelumahdollisuutta, että pitää tosiaan olla hyvin perehtynyt saadakseen juuri haluamansa.

        Aloittajalle tiedoksi, että 2015 C ja Cla on ihan eri autoja. C on takavetoinen oma mallinsa ja Cla perustuu enemmän tai vähemmän etuvetoiseen A sarjaan.

        Mieltymykset ja moottorivaihtoehdot tietenkin ratkaisevat.


    • Anonyymi

      Mielellään kääntyvällä etupyörillä ja irroitettavilla pyyhkijän varsilla (ei saa lappuliisa parkkisakkoa kiinni)

    • En ole ajatellut asiaa tuolta kantilta!
      Takavuosinahan Venäjällä oli tapana, että auton pysäköinnin yhteydessä autojen pyyhinosat otettiin autosta mukaan, koska ne muuten varastettiin.
      Uusiakaan ei liiemmälti ollut kaupasta saatavana!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe