Ei kaikki ole niin pahaa

Anonyymi

Itse veikkaan, että suurin osa ihmisistä täältäkin ovat täysin normaaleja ja kohteliaita oikeassa elämässä. Ovat vaan joutuneet sellaisten ongelmien eteen, joita eivät pysty ratkaisemaan tai kunnolla käsittelemään. Voi olla joku tuntemasi henkilö, jonka tiedät kunnolliseksi ihmiseksi.

Tietysti pieni prosentti on aina pahoja, mutta asioissa on aina monta tasoa ja näkökulmaa. Esim. jos kohdaat kadulla ihmisen, joka huutaa sekavia ja hysteerisenä kysyy sinulta apua ja säikyttelee ohikulkijoita, niin ajattelet häntä mielenterveyspotilaana ja korkeintaan haluat hänet hoitoon sairaalaan. Jos taas tiedät, että sama kyseinen ihminen oli vain hetkeä aiemmin menettänyt perheensä ja talonsa tulipalossa, niin olet paljon empaattisempi häntä kohtaan ja paljon alhaisemmalla kynnyksellä tarjoat hänelle apua.

Aidosti ja kauttaaltaan pahat ihmiset ovat äärimmäisen harvinaisia, erilaisia sävyjä on sen sijaan valtava määrä.

22

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Noinhan se varmaan on.

• Anonyymi

Täällä on suurinosa ihan vaan kaipaamassa tai kuluttamassa aikaa.
      Kun ollaan tunnepalstoilla täällä valitettavasti puhkeaa kaikki ikävät tunteetkin, hylätyn katkeruus, mustasukkaisen pelot jne. Nämä jutut on kuitenkin aika mukaansavetäviä niin hyvässä kuin pahassakin ja helposti voi tuntua, että tuo kirjoittaja on se sama. joka mua loukkasi irl. Mua ei ole loukattu ja olen tässä ihan kaipaamassa, mutta ymmärrän sen miten mieli voi vetää mukanaan.

• Anonyymi

Mutta jos päivänselvillä tunnisteilla kirjoittaa, kaikki ei ole aina kuvitelmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta jos päivänselvillä tunnisteilla kirjoittaa, kaikki ei ole aina kuvitelmaa.

Ei tietenkään ole aina kuvitelmaa, en sitä tarkoita. Mutta sitä tarkoitin, että joskus täällä kirjoittajat raivostuu ihan tyhjästä kun tuntuu, että se joku "exä" tuossa nyt kirjoittaa. Vaikka ei ole tietoa sukupuolesta, iästä, ei mistään. Tottakai täällä voi olla muutakin kuin kuvitelmaa, mutta aika usein se on kuvitelmaa. Itselleni on puolen vuoden sisällä noin pari sataa kertaa kerrottu, että olen varmaan joku joka en voi olla.

• Anonyymi

Miksi ei voi olla normaali ja kohtelias myös anonyyminä? Miksi pitää olla paha yhtään missään? Kyllä minäkin täällä kirjoittelen välillä mitä sattuu, mutta en ilkeile tai kiusaa ketään.

• Anonyymi

Kaipaus voi olla aika voimakas tunne . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten halu toisen syliin myös... Halu rakastella sen toisen kanssa . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyväksytyksitulemisen tunne on yksi ihmisen perustarpeista. Jos rakastaa jotakin ihmistä, niin silloin on kyse usein ihmisen tärkeimmästä mentaalista (ja välillisesti myös fyysistä) terveyttä ylläpitävästä voimasta. Jos ei sen kanssa tule koskaan tehtyä ylilyöntejä edes anonyyminä, niin sitten ei missään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten halu toisen syliin myös... Halu rakastella sen toisen kanssa . . .

Ja kylläpä rakastelututtaakin 😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisipa nukahtaa ja nähdä siitä unta ... Nyt ensihätään 😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, että nimenomaan nämä palstan pallopäät on pahassa puutteessa jutuista päätellen. Oli aihe mikä tahansa niin iholle on päästävä oli nainen tai mies. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, että nimenomaan nämä palstan pallopäät on pahassa puutteessa jutuista päätellen. Oli aihe mikä tahansa niin iholle on päästävä oli nainen tai mies. :D

Taidan kyllä nyt tosiaan olla puutteessakin😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidan kyllä nyt tosiaan olla puutteessakin😅

Ja juu, iholle on päästävä 😅 ... Mutta mieti nyt, kuinka ihanaa siinä on, sen tietyn iholla oleminen! 🥰

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja juu, iholle on päästävä 😅 ... Mutta mieti nyt, kuinka ihanaa siinä on, sen tietyn iholla oleminen! 🥰

Nam 😋🥰 jo pelkkä ajatuskin 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

newword 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

newword 😂

Hyvä sana onkin 😉

• Anonyymi kirjoitti:

Hyväksytyksitulemisen tunne on yksi ihmisen perustarpeista. Jos rakastaa jotakin ihmistä, niin silloin on kyse usein ihmisen tärkeimmästä mentaalista (ja välillisesti myös fyysistä) terveyttä ylläpitävästä voimasta. Jos ei sen kanssa tule koskaan tehtyä ylilyöntejä edes anonyyminä, niin sitten ei missään.

Jos hyväksyy itse itsensä sellaisena kuin on, vapautuu tarpeesta tulla hyväksytyksi.
        En tarkoita etteikö hyväksyntä olisi hyvä juttu, mutta sitä ilmankin voi olla vahva ja kaunis ihminen.
        Sen perustarpeen voi tyydyttää niin monella tavalla...

• Anonyymi

Ai että. Jer. 51:39 Minä panen heidän juomisensa helteesen, ja juovutan heidät, niin että heidän pitää iloiseksi tuleman, ja makaaman ijankaikkista unta, josta ei heidän ikänä pidä heräämän, sanoo Herra

• Anonyymi

Ihmiset on laumaeläimi by design. Suurin osa syö koirankakkaa ja kusee muuntajaan, jos kaikki muutkin. De Facto.
      Kandee olla lempee analyysin loppuarviossa.

• Anonyymi

Ateistiosastolla tuollainen voi olla mahdollista. Jumala osoittaa sen olevan syntiä ja rikettä.

• Anonyymi

Joojoo, ymmärtämistä ja ymmärtämistä joojoo. Eiku. Se ei vaan riitä kun terää tulee kohti kaulavaltimoasi väeltä joka ei välitä lässyttämisestä mitään, vaan on kasvanut vihaan vääräuskoisia kohtaan.

• Anonyymi

Kenossa asennossa on paha ylpeästi esittää, mutta ihmeitä on.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2149
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2102
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1552
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      122
      1471
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      467
      1293
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      76
      1068
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      53
      919
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      891
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      231
      813
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      356
      798
    Aihe