Opamoxin käyttö?

Anonyymi

Kiinnostaisi tietää miten muut on reagoinut opamoxiin? Mulla siis jouduttiin aloittamaan uudestaan masennuslääkitys ja ilmeisesti sen myötä ahdistuneisuus sekä paniikkihäiriö pahenivat (lääkärin mukaan pahin pitäisi mennä ohi muutaman viikon jälkeen). No tälle muutamalle viikolle lääkäri määräsi opamox 15 mg 0,5-1 tbl kerralla. Eikä mitenkään tunnu vaikuttavan tuo 1 tbl! Nyt otin sitten 2 tbl kerralla ja odotan vaikuttaako ne mitenkään. Onko muilla tällaista ettei se yksi tabletti auta mitenkään? Menneisyydessä temestan käyttöä mutta se siis ollut tyyliin 1 temesta per päivä eikä joka päivä, välillä ei edes viikkoihin joten ei pitäisi olla kyseessä mikään toleranssin kasvukaan.

23

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla yksi kyllä auttaa, jos otan illalla niin olo rauhoittuu. Uneen tuo yksi ei ole auttanut vuosiin. Kevään jälkeen en ole näitä enää syönyt, kun vievät itsellä muistin.
      Temesta oli vaan osastokäytössä muutama vuosi sitten. Sanottiin myös, että ilman sitä on pärjättävä päästäkseen kotiin eli en tainnut kuin pari kertaa siellä sitä pyytää.

      • Anonyymi

        Auttaako se sulla vaan ahdistukseen vai myös paniikkikohtauksiin? Mulla nyt muutama tunti siitä kun otin 2 kappaletta ja vain hyvin lievästi on ahdistus pienentynyt. Temestat on auttaneet paremmin mutta kun tulin tänne vanhempien luokse itsetuhoisuuden vuoksi pariksi viikoksi että pahimmat oireet lieventyisi niin nehän jäi kotiin. Nyt sitten parin päivän päästä usean tunnin matka junalla takaisin kotiin ja pelkään aivan hirveästi että iskee kohtaukset siellä junassa. En oo pystynyt kahteen viikkoon käymään kuin kerran kaupassa, en missään muualla, ja heti iski kohtaukset päälle.


    • Anonyymi

      Opamox on lääke jota lekurit sulle viime kädessä määrää, kunnan lääkärit antaa esim. jos sulla on vahvoja mielipiteitä, oot esim. käynyt jo aiemmin puhumassa terapeutilla ja osoitat olevasi perillä tilanteestasi. Opamox tai vastaavat lääkkeet, tai ssri turruttaa sut jotta sun asioita ja niiden käsittelyä voitaisiin lykätä. Varsinkaan kunnan puolelta ei uskalleta suoraan kertoa sulle ettei heillä ole tarvittavaa ammattitaitoa, saati sitten tarpeeksi henkilökuntaa tai resursseja hoitaa jo valmiiksi käsiin räjähtänyttä potilasjonoa, saati sitten sun ongelmia. Opamoxia annetaan jotta sä pysyisit ns hallinnassa. KUITENKAAN niitä ongelmia, joiden takia ne sulle sitä lääkettä määrää, ei hoideta. Kaikki varmaan tajuaa sen että noi lääkkeet on myös nykyään aivan hemmetin iso bisnes. Jos kaikkien asiat hoidettaisiin kuntoon, menisi lääkebisnekseltä pohja. Esim. eräs Mehiläisen entinen mielenterveyslääkäri kritisoi ssri lääkkeiden antamista potilaille ja sai "yllättäen" POTKUT

      • Anonyymi

        Ylläpito näköjään taas mielivaltaisesti poistelee tekstejä, vaikkei niissä ole mitään sääntöjen vastaista.

        Mutta siis, omalla kohdallani ei ole kyseessä se mitä kuvittelet. Olen itse saanut erittäin hyvää apua julkiselta ja luultavasti olen yhä hengissä sen avun johdosta. Kirjoituksesihan ei millään tavoin vastannut kysymykseeni mutta kiitos mielipiteestäsi.


    • Anonyymi

      Minulla opamox ei auttanut ahdistukseen ollenkaan vaan pahensi ahdistusta. Itselläni toimi ketipinor pienellä annostuksella, vaikka sitä täällä paljon haukutaankin.
      Opamoxia ei kannata alkaa ottaa kauheasti jos on toleranssi jo valmiiksi, koska siihen jää todella nopeasti yleensä koukkuun.

      • Anonyymi

        Toleranssi on ehkä väärä sana, meinaan, että jos ei pieni määrä vaikuta niin miten pitäisi ollenkaan - niin opamoxin kanssa ei kannata lähteä nostelemaan heti isompiin annoksiin kunnes löytää sen mikä toimii itsellä.
        Silloin kannattaa vain ehdottaa lääkärille, ettei lääke vaikuta sopivan alkujaan ja jos etsittäisiin sopivampi avuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toleranssi on ehkä väärä sana, meinaan, että jos ei pieni määrä vaikuta niin miten pitäisi ollenkaan - niin opamoxin kanssa ei kannata lähteä nostelemaan heti isompiin annoksiin kunnes löytää sen mikä toimii itsellä.
        Silloin kannattaa vain ehdottaa lääkärille, ettei lääke vaikuta sopivan alkujaan ja jos etsittäisiin sopivampi avuksi.

        Jäitkö siis koukkuun siihen opamoxiin vai?
        Kun sanoit että jää helposti koukkuun?
        Joo kyllä se temesta mua enemmän auttaa, kumpikaan vaan ei tunnu oikein auttavan noihin paniikkikohtauksiin. Mulla on 30 tbl määräys opamoxiin enkä sitä uusi. Temestoja on kotona, ja onneks taas alkaa käynnit psykiatrisella niin jospa tää helpottaa. Kun nyt vaan sinne asti pääsis.. Niin ja mullakin oli noita aikoinaan ketipinoreita mutta muistelen että ne väsytti mua tosi paljon ja että nukuin tyyliin 12-14 tuntia päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäitkö siis koukkuun siihen opamoxiin vai?
        Kun sanoit että jää helposti koukkuun?
        Joo kyllä se temesta mua enemmän auttaa, kumpikaan vaan ei tunnu oikein auttavan noihin paniikkikohtauksiin. Mulla on 30 tbl määräys opamoxiin enkä sitä uusi. Temestoja on kotona, ja onneks taas alkaa käynnit psykiatrisella niin jospa tää helpottaa. Kun nyt vaan sinne asti pääsis.. Niin ja mullakin oli noita aikoinaan ketipinoreita mutta muistelen että ne väsytti mua tosi paljon ja että nukuin tyyliin 12-14 tuntia päivässä.

        En ehtinyt jäädä opamxiin koukkuun, koska sain niin kovat ahdistukset itse lääkkeestä, että vaihtoon meni. Tiedän vain ihmisiä joille näin on käynyt.

        Minulla just auttaa se, että nukun hyvin yön yli niin ei ahdista samalla tapaa. Ketipinor 25mg illasta riittää siihen. Ja jos päivän aikana on tulossa jokin todella stressaava asia tai muuten käy ylikierroksilla niin silloin otin kanssa 25mg ketipinoria. Yleisesti ottane kumminkin tuo sama pienin mahdollinen ilta annos riittää ja hyvät yöunet sen myötä niin jaksaa paremmin päivän aikana. Tietenkin jokaisella toimii eritavalla, parasta aivoille on kumminkin se uni ja säännöllisyys.
        Hyvä kun sinulla on psyk. käynnit tulossa, niistä on kanssa hyötyä ja auttaa siihen säännölliseen rytmiin ja tapoihin mitkä helpottaa stressiä, yleistä olotilaa ja ahdistusta.

        Ja joo.. Jumppa on tylsää mummojen juttua, mutta suosittelen, että ottaa elämänrytmiin mukaan pilatesta tai muuta helppoa liikuntaa, mikä auttaa kehoa ja purkaa jännitystä. En sano mitään himo liikuntaa tai mene juoksemaan, vaan oikeasti sellaista mitä avaa lihaksia ja ei vaadi liikaa. Se mm. auttaa ja vahvistaa hengitystä, mistä on taas epäsuorasti apua ahdistuksen aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ehtinyt jäädä opamxiin koukkuun, koska sain niin kovat ahdistukset itse lääkkeestä, että vaihtoon meni. Tiedän vain ihmisiä joille näin on käynyt.

        Minulla just auttaa se, että nukun hyvin yön yli niin ei ahdista samalla tapaa. Ketipinor 25mg illasta riittää siihen. Ja jos päivän aikana on tulossa jokin todella stressaava asia tai muuten käy ylikierroksilla niin silloin otin kanssa 25mg ketipinoria. Yleisesti ottane kumminkin tuo sama pienin mahdollinen ilta annos riittää ja hyvät yöunet sen myötä niin jaksaa paremmin päivän aikana. Tietenkin jokaisella toimii eritavalla, parasta aivoille on kumminkin se uni ja säännöllisyys.
        Hyvä kun sinulla on psyk. käynnit tulossa, niistä on kanssa hyötyä ja auttaa siihen säännölliseen rytmiin ja tapoihin mitkä helpottaa stressiä, yleistä olotilaa ja ahdistusta.

        Ja joo.. Jumppa on tylsää mummojen juttua, mutta suosittelen, että ottaa elämänrytmiin mukaan pilatesta tai muuta helppoa liikuntaa, mikä auttaa kehoa ja purkaa jännitystä. En sano mitään himo liikuntaa tai mene juoksemaan, vaan oikeasti sellaista mitä avaa lihaksia ja ei vaadi liikaa. Se mm. auttaa ja vahvistaa hengitystä, mistä on taas epäsuorasti apua ahdistuksen aikana.

        Joo, viimeksi kun kunto romahti, olin pystynyt olla useamman vuoden työelämässä. Yli vuoden kamppailin erilaisten oireiden kanssa, jatkuvasti sairaslomalla ja työterveyshuolto sanoi vaan että oot stressaantunut, niskat on jumissa, lihastulehdus, univaikeuksia, burn out ja vaikka mitä; kukaan ei tajunnut että mun masennus oli palannut. Sitten hakeuduin itse psykiatrian puolelle ja tuli diagnoosiksi vaikea-asteinen masennus ja traumaperäinen stressihäiriö, alkoi sairasloma, lääkitys ja psykoterapia. Kun ne rupesi pikkuisen auttamaan, tein täydellisen elämäntaparempan; alkoholi jäi, rupesin liikkumaan, laihdutin reippaasti, roskaruoka jäi, jne.
        Alkuvuodesta voin jo paljon paremmin. No, kesällä sitten tein sen typerän päätöksen että lopetan lääkityksen koska voin näin hyvin. Siitä sitten pikkuhiljaa tää alamäki taas alkoi.
        Oon lukenut kanssa paljon tuosta hengitystä ja lihaksia avaavasta liikunnasta mutta nyt on olo ollut niin saamaton etten oikein mitään vähääkään vaativampaa ole jaksanut edes yrittää. Mutta ehdottomasti jossain vaiheessa käyn ostamassa jumppamaton ja yritän sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, viimeksi kun kunto romahti, olin pystynyt olla useamman vuoden työelämässä. Yli vuoden kamppailin erilaisten oireiden kanssa, jatkuvasti sairaslomalla ja työterveyshuolto sanoi vaan että oot stressaantunut, niskat on jumissa, lihastulehdus, univaikeuksia, burn out ja vaikka mitä; kukaan ei tajunnut että mun masennus oli palannut. Sitten hakeuduin itse psykiatrian puolelle ja tuli diagnoosiksi vaikea-asteinen masennus ja traumaperäinen stressihäiriö, alkoi sairasloma, lääkitys ja psykoterapia. Kun ne rupesi pikkuisen auttamaan, tein täydellisen elämäntaparempan; alkoholi jäi, rupesin liikkumaan, laihdutin reippaasti, roskaruoka jäi, jne.
        Alkuvuodesta voin jo paljon paremmin. No, kesällä sitten tein sen typerän päätöksen että lopetan lääkityksen koska voin näin hyvin. Siitä sitten pikkuhiljaa tää alamäki taas alkoi.
        Oon lukenut kanssa paljon tuosta hengitystä ja lihaksia avaavasta liikunnasta mutta nyt on olo ollut niin saamaton etten oikein mitään vähääkään vaativampaa ole jaksanut edes yrittää. Mutta ehdottomasti jossain vaiheessa käyn ostamassa jumppamaton ja yritän sitä.

        Osta jumppamaton kanssa rulla, jonka päällä voit pyöritellä laiskuuttasi. Hyvä puoli just pilatesissa, että tuokin vähä on jo jotain. Siksi sanoinkin jotain sellaista tukevaa ja avaavaa liikuntaa mikä ei vaadi paljoa yrittämistä. Alota vaan vaikka sillä, että makaat rullan päällä selältäs tai kyljeltäsi ja rullailet kipeitä/jäykkiä kohtia auki. Sitten siitä pikkuhiljaa alkaa tekemään enemmän sellaisia pieniä asioita ja venytyksiä.

        Laulamisen tai äänentekniikoiden harrastaminen auttaa kanssa.. Joitain ohjeistuksiä löytyy netistä, etenkin äänentekniikoiden käyttään puhumisessa, jossa opastetaan palleahengityksen vahvistamista ja muuta. Laulamisessa vain se hyvä puoli, että näille tekniikoille on joku tavoite maali, mutta voi keksiä aina jonkin oman maalin tai muuten vain treenata. Itse vain olen sellainen, että ne kaikki turhat mediataatiot ja muut kehonrentoutushömpötykset turhauttaa, koska ei ole mitään selkeämpää tavoitetta.

        Suosittelen keksimään myös aivoille jotain yksikertaista purtavaa mikä itsellesi sopii. Sudokut? Värittäminen? Palapelit? Ristisanatehtävät? Tälläista pientä touhua minkä voi lopettaa ja ei tarvitse vaikeimmasta aloittaa vaan tehdä sen mukaan millä tasolla nyt vain sattuu olemaan. Pieniä juttuja mitä ei tarvitse liikaa miettiä, mutta kumminkin mihin keskittyy. Musiikkia tai tv ohjelma taustalle jos se auttaa siihen keskittymiseen. Joskus hiljaisuudessa vain pyörittelee liikaa ajatuksia eikä keskity.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta jumppamaton kanssa rulla, jonka päällä voit pyöritellä laiskuuttasi. Hyvä puoli just pilatesissa, että tuokin vähä on jo jotain. Siksi sanoinkin jotain sellaista tukevaa ja avaavaa liikuntaa mikä ei vaadi paljoa yrittämistä. Alota vaan vaikka sillä, että makaat rullan päällä selältäs tai kyljeltäsi ja rullailet kipeitä/jäykkiä kohtia auki. Sitten siitä pikkuhiljaa alkaa tekemään enemmän sellaisia pieniä asioita ja venytyksiä.

        Laulamisen tai äänentekniikoiden harrastaminen auttaa kanssa.. Joitain ohjeistuksiä löytyy netistä, etenkin äänentekniikoiden käyttään puhumisessa, jossa opastetaan palleahengityksen vahvistamista ja muuta. Laulamisessa vain se hyvä puoli, että näille tekniikoille on joku tavoite maali, mutta voi keksiä aina jonkin oman maalin tai muuten vain treenata. Itse vain olen sellainen, että ne kaikki turhat mediataatiot ja muut kehonrentoutushömpötykset turhauttaa, koska ei ole mitään selkeämpää tavoitetta.

        Suosittelen keksimään myös aivoille jotain yksikertaista purtavaa mikä itsellesi sopii. Sudokut? Värittäminen? Palapelit? Ristisanatehtävät? Tälläista pientä touhua minkä voi lopettaa ja ei tarvitse vaikeimmasta aloittaa vaan tehdä sen mukaan millä tasolla nyt vain sattuu olemaan. Pieniä juttuja mitä ei tarvitse liikaa miettiä, mutta kumminkin mihin keskittyy. Musiikkia tai tv ohjelma taustalle jos se auttaa siihen keskittymiseen. Joskus hiljaisuudessa vain pyörittelee liikaa ajatuksia eikä keskity.

        Kiitos, tuossa olikin jo paljon erilaisia vaihtoehtoja. Oon ite tykännyt kattoa leffoja pimeässä ja laittaa kynttilöitä palamaan. Aamut on pahimpia kun lähes heti herätessä alkaa kova ahdistus ja kaikkia ikäviä asioita tulee mieleen. Iltaa kohden usein helpottaa. Niin ja pelaan melkein päivittäin sellaista aivojumppa peliä 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, tuossa olikin jo paljon erilaisia vaihtoehtoja. Oon ite tykännyt kattoa leffoja pimeässä ja laittaa kynttilöitä palamaan. Aamut on pahimpia kun lähes heti herätessä alkaa kova ahdistus ja kaikkia ikäviä asioita tulee mieleen. Iltaa kohden usein helpottaa. Niin ja pelaan melkein päivittäin sellaista aivojumppa peliä 😄

        Aamulla jos suoraan alkaa kova ahdistus niin saattaa tarkoittaa, ettet ole saanut nukuttua tarpeeksi pitkään/hyvin. Helposti aivosi saattavat tarvita jopa 10 tuntia nukkumiseen, toinen on kanssa, että ruokailut(/lääkitys) ei ole säännöllinen ja sopiva. Aivot/hermosto tarvitsevat ruokaa ja alkavat oireilemaan siinä missä ihmisillä on heikkouksia eniten kun eivät ole saaneet mitä tarvitsevat. Toisilla fyysiset kivut tulee pahemmaksi, selkä on mm. hyvin yleinen vaiva. Kun toiset taas oireilee olmalla mielenterveydellään.

        Onko sinulla muuten tutkittu yhtään miten nukut ja onko esimerkiksi uniapneaa tai muuta unen aikaista levottomuutta? Uni on tärkein asia minkä tahansa sairauden kanssa tai terveillä sairauksien ehkäisemisen kanssa. Sitten tulee riittävä ruoka ja muut terveelliset tavat.

        Älä unohda unohda sammuttaa niitä kynttilöitä! Muuten käy hassusti. x3


    • Anonyymi

      Mulla opamox auttoi kun ekaa kertaa otin ja siis sen jälkee säännöllisesti n. Kk ajan. Muttanyt vuosia myöhemmin saatan ottaa esim. Yhden taböetin kuussa tai harvemmin ja sillä ei näytä olevan mitään vaikutusta.
      Paha sanoa, kelle auttaa. Ite sain apua silloin akuuttiseen ahdistukseen ja paniikkihäiriöön.

      • Anonyymi

        Ei mullakaan oo aikaisemmin ollut opamoxeja ja ihmettelen kyllä paljon jos ne temestat on mun toleranssia kasvattanut niin reippaasti ettei mitään vaikutusta tuu muista bentsoista kun tosiaan oon ottanut temestaa 1mg per päivä enkä edes joka päivä tai joka viikko. Välillä tainnut mennä yli puoli vuottakin ilman niitä. Vuosiahan mulla ne jo on olleet käytössä.


    • Anonyymi

      No mulla oli joskus vähän aikaa opamox käytössä, kuolemaksenikaan en muista mikä oli annostus silloin, mut ei se oikeen auttanu minuu. Sit vaihettiin temestaan ja voin sanoo et se toimi tosi hyvin.

      • Anonyymi

        Okei no ehkä se sit on vaan sellai ettei se auta kaikilla. Kun ei oikeastaan ollut siitä kahdesta tabletista hyötyä juuri yhtään enkä nyt viittis ruveta montaa vetämään kun lääkäri ohjeisti että max 2 tbl per päivä ja luulen että mun pitäis vetää niitä vähintään 4 kerralla että auttais.


    • Anonyymi

      Onpa yksilöllistä. Minulle riittää 1/4 poistamaan ahdistuksen ja puolikas nukahtamiseen.

      • Anonyymi

        Mulle riitti alussa 1x15mg mut nyt ahdistukset niin pahoja et otin 7x15mg... eli joku toleranssi tullut mut kun tuntuu ettei pää pysy muuten kasassa 🥴


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle riitti alussa 1x15mg mut nyt ahdistukset niin pahoja et otin 7x15mg... eli joku toleranssi tullut mut kun tuntuu ettei pää pysy muuten kasassa 🥴

        Onpas veemäistä että noin isoja annoksia 😬 eikö sulle tuu mitään haittavaikutuksia?
        Onks sulla mitään muuta lääkitystä pohjalla? Mulla on Voxra masennukseen ja oletan että ne ens viikolla määrää jotain muutakin tähän ahdistukseen ja paniikkihäiriöön. Vuosia ne oli mulla paljon vähäisemmillä oireilla ja silloin oli lääkityksenä se temesta tarvittaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas veemäistä että noin isoja annoksia 😬 eikö sulle tuu mitään haittavaikutuksia?
        Onks sulla mitään muuta lääkitystä pohjalla? Mulla on Voxra masennukseen ja oletan että ne ens viikolla määrää jotain muutakin tähän ahdistukseen ja paniikkihäiriöön. Vuosia ne oli mulla paljon vähäisemmillä oireilla ja silloin oli lääkityksenä se temesta tarvittaessa.

        Väsymys ja vähän pökkyrä olo mut mielummin sekin kuin ahdistus 🤯 seroxat mut tuntuu ettei se auta jos on vaikeampi kausi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle riitti alussa 1x15mg mut nyt ahdistukset niin pahoja et otin 7x15mg... eli joku toleranssi tullut mut kun tuntuu ettei pää pysy muuten kasassa 🥴

        Tuolla määrällä jo lääke itse saattaa olla ahdituksen aiheuttaja. Kaikissa lääkkeissä on haittavaikutuksena myös se oire mihin sen pitäisi auttaa.. Etenkin jos ottaa suuria määriä. Saatat ruokkia tajuamattasi ahdistusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla määrällä jo lääke itse saattaa olla ahdituksen aiheuttaja. Kaikissa lääkkeissä on haittavaikutuksena myös se oire mihin sen pitäisi auttaa.. Etenkin jos ottaa suuria määriä. Saatat ruokkia tajuamattasi ahdistusta.

        Tuo voi olla totta... jospa lääkäri määräisi jotain muuta avuksi


    • Anonyymi

      Minulla auttaa puolikas illalla. Otan, jos joskus oikein hermostuttaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe