Hs tauti ja hoito

Anonyymi

Moikka!
Olen jo aiemmin julkaissut tämän saman tekstin ja nyt julkaisen uudestaan, jos tästä vaikka joku saisi apua:

Omasta tilanteestani: kymmenen vuotta tautia takana. Monta vuotta pysyi rauhallisena ja kuopuksen syntymän jälkeen "räjähti käsiin". Itselläni pahin ongelma-alue tällä hetkellä on alapää, varsinkin nivuset ja alue niiden ympärillä sekä takapuolen vako. Kainaloon on ilmestynyt vasta yksi paise ja toivottavasti enempää ei tule. Pahoin pelkään että ei toiveet auta. En voi edes kuvailla kuinka paljon inhoan tätä tautia ja kuinka paljon olen ulkonäköäni inhonnut tämän takia. Nyt kuitenkin olen asian vihdoin hyväksynyt ja lopettanut stressaamisen ja pahan mielen tästä, tiedostan että stressi tekee tätä pahemmaksi mutta ei sitä niin vain lopeteta.

Kuitenkin, kerään tähän nyt itseäni auttaneet hoitomenetelmät ja poppaskonstit, jos niistä jollekin muullekin olisi apua. Leikkaukseen en ole ainakaan toistaiseksi joutunut, arpia on järjetön määrä mutta ei tunnu suoraan sanoen missään jos vain saisin paiseet pidettyä poissa.

Kainalon patin ilmestyessä päätin ottaa niskalenkin tästä ja toistaiseksi tulos on ollut tosi hyvä. Hain lääkäriltä antibioottikuurin (kefexin, 10 päivää, mahdollinen jatko jos tuntuu että auttaa/tarvitsee jatkaa). Kaksi, kolme viikkoa ennen antibiootin hakemista aloitin seuraavanlaiset rutiinit:

Ensimmäisenä aloin laittamaan 100% teepuuöljyä joka ikinen ilta tulehtuneille alueille ennen nukkumaanmenoa. (Laimenna öljyä alkuun esim. Arganöljyn tai normaali ihovoiteen joukkoon jos ihosi on herkkä.) Tietenkin huolellinen pesu ennen öljynlaittoa. Aamulla öljyn pesu pois. Huolellinen hygienia on vähättelyä siihen miten paljon olen itseäni lähiaikoina pessyt. Käyn suihkussa kaksi kertaa, aamulla ja illalla sekä joka ikisen vessakerran yhteydessä suoritan vesipesun, käytännössä pesu minimissään kahden tunnin välein. Pesuaineen on oltava hellävarainen, intiimialueelle tarkoitettu. Ei missään nimessä saippuaa tai jotain hajustettua palmoliven suihkusaippuaa.

Joka ikisen pesukerran jälkeen kuivaus todella hienovaraisesti, ei hinkaamista vaan pyyhkeellä tai vaikka vessapaperilla "töpöttelyä" kuivaksi asti. Ilmakuivaus on mahtava vaihtoehto mutta itse en todellakaan tahdo lojua pers pystyssä kuivattelemassa, jokainen kuitenkin tyylillään. Alushousut välittömästi pois kun on kotona ja löysät, hengittävät housut jalkaan. Pyyhkeen vaihto joka toinen päivä.

Itselläni on ollut ongelma alueen liikahikoilu tän taudin ollessa päällä, ja paras mitä tähän olen keksinyt on yksinkertaisesti talkki. Kuulostaa huvittavalta mutta toimii tosi hyvin, iho ei ole nahkea eikä nihkeä ja kymmenen kertaa mukavampaa olla liikkeellä kun alueella ei synny jatkuvaa kitkaa liikkeestä. Eli kotona menen lökäreissä ilman alushousuja, ovesta poistuessa talkit hanuriin ja puuvillaiset alushousut alle. Itse käytän farkkuja. Jos hikoilu on ollut tosi pahana olen käyttänyt kotonakin talkkia. Taudin ollessa päällä pahasti, laita talkkia JOKA IKINEN KERTA vessassa käytyäsi. Talkki estää hikoilun ja ihon hautomisen.

Kerran kuukaudessa teen kuorinnan. Kuorinta-aine on rakeinen merisuola, himalajan vuorisuola, rypsiöljy ja teepuuöljy, sotken kaikki massaksi, käyn kuumassa suihkussa tai saunassa ja annan vaikuttaa hetken ennen pesua. Saunassa annan kuorinnan olla iholla koko ajan. Ton himalajan suolan olen ostanut ihan perusmarketin maustehyllyltä, eli sellainen maustemyllyssä oleva, rouhittava suola. Kuorinnan jälkeen peseydyn, kuivaan ja laitan talkkia.

En -ikinä- rasvaa ihoani millään voiteilla taudin ollessa pahana, kaikki kosteus ja hautominen tekee itselleni tuplasti pahempaa. Teepuuöljy ei ole kuivattanut tervettä ihoani, jokaisen kannattaa kuitenkin tarkkailla että kestääkö iho tuota öljyä kuten itselläni kestää.

Naisille suosittelen tosi lämpimästi tamponien tai mahdollisesti kuukupin käyttöä, siteiden käyttö itselläni ainakin tekee hallaa, eli iho hautoo ja menee pahemmaksi. Jos käytän siteitä, käytän "halpis" merkkejä, jostain syystä ne sisältää yleensä vähemmän jotain muoviseosta tms ja hengittää paremmin. Ja varsinkin kuukautisten aikana ihoa täytyy vesipestä todella huolellisesti.

Aikanaan sain ainoastaan noilla metodeilla rauhoitettua taudin ja paiseet hävisivät täysin ja iho näytti oikeasti jopa hyvältä. Nyt lähtötilanteessa oli muutama niin kipeä patti että hain antibiootit tähän kylkeen. Olen nyt syönyt antibiootteja kaksi päivää ja omalla kohdalla näkyy selvästi parannusta. Ja näkyi siis jo ennen antibioottien aloittamista. Paiseet pienenevät selvästi, uusia ei tule ja vanhatkin kuivuvat tehokkaasti.

Eli mieletön määrä pesuja, kuivauksia, teepuuöljyä ja talkkia, myös ja varsinkin yöksi.

Loppuun vielä, pesuaineeena olen alkanut käyttämään saaren taika teepuusaippuaa, en tiedä onko siitä hyötyä mutta varmasti tyhjää parempi. Mitä pesuainetta käytätkään, ÄLÄ käytä mitään hajustettuja suihkusaippuoita tms. Vain mietoja ihoystävällisiä pesuaineita tai ihon ph arvolle sopivaa saippuaa.

2

1337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      hommaa laite mikä otsonoi vettä ja juo sitä ja otsonoitua voidetta/öljyä. lääkäri ei kylläkään näitä sinulle määrää

    • Anonyymi

      Tiedättekö, että käsidesi on itselläni auttanut rintojen alla ja rinnoissa oleviin paiseisiin. Pullo on minulla WC:ssä ja laitan sitä paisekohtiin vähintään silloin kun käyn WC:ssä.
      Ajattelin vaan kokeilla ja se tosiaan kuivattaa ne ja jo alkuvaiheessa olevat, mutta täytyy pyyhkäistä aika usein. En tiedä onko siitä mitään haittaakaan. Kaikki konstit täytyy kokeilla.
      Sitten epäilen että minulla alkoi tämä vaiva rinnoissa, kun oli tapana nukkua pelkät pikkuhousut jalassa, koska aina tuli hiki yhtäkkiä. En ole kovin isorintainenkaan, mutta hautuvat kun iho koskettaa toista kohtaa. Nyt yritän nukkua puuvillainen toppi päällä.
      Kipeytyykö teillä toisilla imurauhaset kainaloista ja nivusista kun vaiva on pahimmillaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe