Vastuutonta pelleilyäkö ?

Anonyymi

Karjalaisen luin ja kauhistuin. Enkä minä sitten muuta pystynyt tekemäänkään. Tähän saakka olen pitänyt Energian myyntivouhotusta hölynpölynä ja suhteellisuudentajunsa menettäneiden pöllöilynä ja etten sanoisi "p.....luna. Merkillisenä pidän valtuutettujemme touhua, jos he alistuvat sinistyneinä kaupungin ylimmän johdon tahtoon panna tuottava nurkkapylväs "lihoiksi"! Edellisen kerra, kun myyntitemppua yritettiin, olivat Kepulaiset valtuutetut lähes kaikki myynnin kannalla. Jon nyt näin tapahtuu, en viitsi vielä luetella sitä litaniaa, minkä ilmoille joikhaan, jos yksikin kepulainen nostaa peukun myynnin puolesta. Kun Kepusta joskus 80-luvun lopulla tuli valtuuston suuri ryhmä, oli yhteistyö vasemmiston kanssa valttia. Asiat on hoidettu neuvotellen, mitä nyt jostakin koiraverosta on tietämäni mukaan joskus rivit hajonneet.
Tuntuu siltä kuin osa nykypoliitikoista ajattelevat kovin lyhytnäköisesti vain itseään ja tätä päivää. Ajatus ei kanna tuota tuonnemmaksi. Jos tämä muuntajapiiri aiotaan säilyttää itsenäisenä, on sen kaikki tuloläteet pidettävä kämmenellä ja menoja lisäävät moolokin kidat on pyrittävä pyyhkimään kirjanpidosta pois eli turhat menot on saatava minimiin.Miksi tuottava yritys yritetään myydä ja tappiorysät pidetään kaupungin omistuksessa verosenttejä nakertamassa? Mä kysyn vaan?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hotelli ravintola tuottaa tappiota, kaivos on tuhonnut miljoonia veroeuroja vuosien varrella. Mikään muukaan kaupungin "bisnes" ei juuri kulujaan peitä..

      Energia tuotti 2019, 2 miljoonaa euroa selvää rahaa, saattaa myös olla ainoa bisnes josta joku maksaa jotakin.. Kaivos ja hotelli eivät kelpaa kenellekään.. Mikä järki myynnissä ? Pilkkahinnalla kuitenkin myydään ja vielä omistajiltaan (kuntalaiset) salaa, onko edes LAILLISTA tehdä näin ??

      EI MYYDÄ tuottoisaa firmaa, laitetaan lappu luukulle matkailussa ja hotellissa, säästöä tulee helposti 100 - 200 000 euroa vuodessa..

      • Anonyymi

        Sinulla ovat samat ajatukset kuin minulla. Turhakkeet ajetaan alas ja pidetään tuottava Energia omistuksessamme.


    • Anonyymi

      Itse asiassa mitään ei ole tehty salassa. On vain yhtiöiden välisiä sopimuksia joiden yksityiskohdat eivät ole julkisia. Mitään ei ole salailtu. Jokaisen on hyvä ymmärtää, että koskaan, kun keskustellaan yhtiöiden välisistä kaupoista niitä ei käydä toreilla eikä turuilla. Jo yksistään tarjousten jättäjät edellyttävät että asia ei ole julkinen ennen kuin on päätöksiä olemassa suuntaan tai toiseen. Sama koskee kaikkia tarjouspyyntöjä sekä tarjouksia. Ja koko Outokummun kaupungin historiassa ei ole yhtä hyvää kauppaa tehty kuin oli kyseinen energiayhtiön kauppa. Tulevaisuudessa pienellä yhtiöllä olisi vaikeuksia kovassa kilpailussa isojen yhtiöiden kanssa. Nyt on leveämmät hartiat sekä energiayhtiöllä, että puskuria rahastoissa kaupungilla. Itse olen ihan hyvällä omalla tunnolla voinut sanoa, että teimme järkevän päätöksen ja neuvottelijat osasivat neuvotella meille kaupunkina hyvän kaupan.

    • Anonyymi

      Ulkomaan sijoittajilla aihetta juhlaan. "Outokummun Energia ilmoitti vuosi kauppojen teon kunniaksi 6,5 prosentin sähkönsiirtohintojen noususta."

      • Anonyymi

        Olisitte kuunnelleet Perussuomalaisia kun olivat täysin oikeasssa energian kaupasta johtuviin ongelmiin yli suurien laskunen muodossa jotka vain suurenee. Lisäksi kaukolämmitys tulee kalliiksi monelle että autioituvia taloja tulee paljon kaupungin asemakaavalle lisää...


    • Anonyymi

      Vastuuttomat paikkakunnan asialla. 1.7 alkaen sähkön hinta nousee taas. Kiitos teille jotka möitte okun energian.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe