Turunväylällä Huopalahteen tultaessa uusi peltipoliiisi

Anonyymi

Onkohan jo toiminnassa? Ei ainakaan välähtänyt, kun tulin viikonloppuna Helsinkiin päin ja auton mittarissa oli ehkä 75 km/h siinä kohdassa alkaneella 60:n alueella.

19

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mittarissa "ehkä 75". Todellista vajaa 70. Varmuusvähennys -3 = alle 67. Ei pitäisi välähtää ja jos välähtää, pitäisi tulla korkeintaan muistutus.

      Hienoa että saadaan. Tuossa kohtaa onkin liikenne vetänyt välillä melkein hyvin. Jatkossa sitten porukka painaa paniikissa jarrua, kuten niin monen muunkin kameran kohdalla. Varsinkin jos ovat vielä kohdassa, jossa rajoitus laskee...

      • Anonyymi

        Aikalailla sama mitä nopeutta siinä ajaa, väylä päättyy kuitenkin liikennevaloihin, jotka rytmittävät liikenteen etenemisen tahdin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikalailla sama mitä nopeutta siinä ajaa, väylä päättyy kuitenkin liikennevaloihin, jotka rytmittävät liikenteen etenemisen tahdin.

        Ei se itse asiassa ole. Keskimäärin voittaa juuri sen verran, kuin tuolla välillä nopeammin voittaa. Jos olet sekunnin aikaisemmin liikennevaloissa, kasvaa todennäköisyys hitusen päästä yhtä sykliä aiemmin niistä valoista läpi...

        Aika usein tuosta kun olen ajanut, niin hyvin pääsee vielä vihreillä ja takaa tulevat autot joutuvat pysähtymään. Vain siksi, että ne ajavat sen viimeisen kilometrin 20-30 prossaa hitaammin...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ei se itse asiassa ole. Keskimäärin voittaa juuri sen verran, kuin tuolla välillä nopeammin voittaa. Jos olet sekunnin aikaisemmin liikennevaloissa, kasvaa todennäköisyys hitusen päästä yhtä sykliä aiemmin niistä valoista läpi...

        Aika usein tuosta kun olen ajanut, niin hyvin pääsee vielä vihreillä ja takaa tulevat autot joutuvat pysähtymään. Vain siksi, että ne ajavat sen viimeisen kilometrin 20-30 prossaa hitaammin...

        On aivan tuurista kiinni osuuko sopivasti vihreään valoon. Yhtä hyvin kiirehtimällä joutuu vaan odottelemaan kauemmin valojen vaihtumista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On aivan tuurista kiinni osuuko sopivasti vihreään valoon. Yhtä hyvin kiirehtimällä joutuu vaan odottelemaan kauemmin valojen vaihtumista.

        Juuri niin. Ja siitä seuraa se, että KESKIMÄÄRIN voittaa juuri sen verran, kuin tuolla välillä nopeammin ajamalla voittaa. Ajan kanssa tuuri nimittäin tasoittuu.


    • Anonyymi

      Ihmettelen myös sitä kameran paikkaa. Ehkä se on niiden varalta, jotka yrittävät kiirehtiä liikennevaloihin tai jonon ohi ei-ruuhka-aikana.

      • En ole pistänyt vielä merkille, mutta jos tuo on kuudenkympin alueella, eipä siitä pahemmin haittaa ole. Siinä useimmat ajelevat 40 km/h nopeuksia ja tukkivat liikennettä (noh, ruuhka-aikaan tämä ei ole ongelma).

        Jos tuonne haluaisi hyödyllisen kameran, niin valvomaan vasenta kaistaa pari kilsaa aikaisemmin. Siinä kun joku ajelee alle rajoitusten ja kerää jonoa, tulee todellisia vaaranpaikkoja.


      • TheRat kirjoitti:

        En ole pistänyt vielä merkille, mutta jos tuo on kuudenkympin alueella, eipä siitä pahemmin haittaa ole. Siinä useimmat ajelevat 40 km/h nopeuksia ja tukkivat liikennettä (noh, ruuhka-aikaan tämä ei ole ongelma).

        Jos tuonne haluaisi hyödyllisen kameran, niin valvomaan vasenta kaistaa pari kilsaa aikaisemmin. Siinä kun joku ajelee alle rajoitusten ja kerää jonoa, tulee todellisia vaaranpaikkoja.

        Noinhan ne vaaranpaikat syntyvät. Mutta miten siinä kamera auttaisi? Tarkoitatko kenties miniminopeusmerkkiä? Mutta eihän sellainen käytännössä toimisi, ei ainakaan Suomessa. Meillä hidastelu on jokamiehenoikeus.


      • Enevpk1 kirjoitti:

        Noinhan ne vaaranpaikat syntyvät. Mutta miten siinä kamera auttaisi? Tarkoitatko kenties miniminopeusmerkkiä? Mutta eihän sellainen käytännössä toimisi, ei ainakaan Suomessa. Meillä hidastelu on jokamiehenoikeus.

        Kameralla voitaisi valvoa tarpeetonta vasemmalla kaistalla ajamista. Pitäisi vaan viestiä selvästi ihmisille, tai nuo alkaisivat jarruttelemaan ja homma menisi vielä sekavammaksi.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Kameralla voitaisi valvoa tarpeetonta vasemmalla kaistalla ajamista. Pitäisi vaan viestiä selvästi ihmisille, tai nuo alkaisivat jarruttelemaan ja homma menisi vielä sekavammaksi.

        Siitä vaan lakimuutosta puuhaamaan.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Kameralla voitaisi valvoa tarpeetonta vasemmalla kaistalla ajamista. Pitäisi vaan viestiä selvästi ihmisille, tai nuo alkaisivat jarruttelemaan ja homma menisi vielä sekavammaksi.

        Asia on helppoa korjata siirtämällä moottoritien päättymiskilpi jo suoran päätteeksi ennen kaarretta ja 80 nopeusrajoitusmerkkiä. Silloin vasemmalle kääntymistä ennakoivat saisivat siirtyä vasemmalle kaistalle laillisesti. Nyt vasemmalle kaistalle saa siirtyä laillisesti vasta myöhemmin kaistojen yläpuolisten opastusmerkkien kohdalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asia on helppoa korjata siirtämällä moottoritien päättymiskilpi jo suoran päätteeksi ennen kaarretta ja 80 nopeusrajoitusmerkkiä. Silloin vasemmalle kääntymistä ennakoivat saisivat siirtyä vasemmalle kaistalle laillisesti. Nyt vasemmalle kaistalle saa siirtyä laillisesti vasta myöhemmin kaistojen yläpuolisten opastusmerkkien kohdalla.

        Tuo on huomattavan hyvä idea. Nythän tuollaisen vasemman kaistan tukkeen ohittaminen oikealta (paitsi ruuhka-aikaan) on vähän kiellettyä, mutta tuolla siitäkin saataisiin sallittua.

        Vielä parempi olisi, jos kaistoja mietittäisiin vähän uudestaan. Nythän vasemmanpuoleisimmalta kaistalta mennään lähinnä oikeanpuoleiselle vasemmalle kääntyvälle kaistalle (koska porukka haluaa "oikaista", tällä hetkellä laittomasti tietyön läpi). Me, jotka haluamme sille vasemmanpuoleisemmalle kaistalle voimme joko jonottaa satoja metrejä tai yrittää vaihtaa kaistaa tuon seisovan jonon läpi loppuvaiheessa (paino sanalla yrittää, jotkut kuvittelevat meidän yrittävän kiilata, vaikka emme samaan suuntaan olekaan tulossa). Jos kaistoista puolitoista menisi vasemmalle ja puolitoista oikealle (keskimmäinen jakautuisi enemmän), helpottaisi tilanne varmasti.


    • Anonyymi

      Saa olla peltipoliiseja vaikka 20 metrin välein. Ei merkitse mitään jos osaa noudattaa rajoituksia.

    • Anonyymi

      Ihan syystäkin on laitettu. Siinä on saanut paahtaa vielä pitkän suoran satasta niin vauhtisokeus aiheuttaa sen ettei nopeus laske kuuteenkymppiin ennen kuin tulee pakko jarruttaa jonon perään. Itsekin olen havainnut ettei rullaamalla nopeus laske liikennemerkkiin mennessä, vähintään moottorijarrutusta on käytettävä ja lopuksi vähän jarrupoljintakin.

    • Pitipä käydä katsomassa. 60 alue on alkanut aika paljon aiemmin. Ajoin ohi 68 km/h, eikä välähtänyt (vai välähtävätkö nuo uudet enää muutenkaan?)

      • Anonyymi

        Ei siis ollut päällä, olikohan edes kameraa pömpelissä (tiirailitko luukusta että näkyikö).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei siis ollut päällä, olikohan edes kameraa pömpelissä (tiirailitko luukusta että näkyikö).

        Ei voi tietää, oliko päällä. 68 - 3 = 65, mikä ei välttämättä väläytä, vaikka kamera olisikin päällä.

        Eikä noista uudemmista, varsinkaan parin kaistan yli, ihan herkästi näe, onko siellä telkkä pöntössä vai ei.


    • Anonyymi

      On toiminnassa ja sakot tulee, tietysti postin viiveellä.

    • Anonyymi

      Uudenmallisen peltipoliisin(joka toimii tutkalla) toimintaa pystyy testaamaan radio ohjattavalla RC autolla käyttäen reipasta ylinopeutta kameran kohdalla. Tätä testiä ei tosin voi tehdä silloin jos samalla hetkellä on muutakin liikennettä(esim oikea auto tai moottoripyörå) ettei liikenneturvallisuus vaarannu ja tapahdu liikenneonnettomuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe