Onkohan jo toiminnassa? Ei ainakaan välähtänyt, kun tulin viikonloppuna Helsinkiin päin ja auton mittarissa oli ehkä 75 km/h siinä kohdassa alkaneella 60:n alueella.
Turunväylällä Huopalahteen tultaessa uusi peltipoliiisi
19
<50
Vastaukset
Mittarissa "ehkä 75". Todellista vajaa 70. Varmuusvähennys -3 = alle 67. Ei pitäisi välähtää ja jos välähtää, pitäisi tulla korkeintaan muistutus.
Hienoa että saadaan. Tuossa kohtaa onkin liikenne vetänyt välillä melkein hyvin. Jatkossa sitten porukka painaa paniikissa jarrua, kuten niin monen muunkin kameran kohdalla. Varsinkin jos ovat vielä kohdassa, jossa rajoitus laskee...- Anonyymi
Aikalailla sama mitä nopeutta siinä ajaa, väylä päättyy kuitenkin liikennevaloihin, jotka rytmittävät liikenteen etenemisen tahdin.
Anonyymi kirjoitti:
Aikalailla sama mitä nopeutta siinä ajaa, väylä päättyy kuitenkin liikennevaloihin, jotka rytmittävät liikenteen etenemisen tahdin.
Ei se itse asiassa ole. Keskimäärin voittaa juuri sen verran, kuin tuolla välillä nopeammin voittaa. Jos olet sekunnin aikaisemmin liikennevaloissa, kasvaa todennäköisyys hitusen päästä yhtä sykliä aiemmin niistä valoista läpi...
Aika usein tuosta kun olen ajanut, niin hyvin pääsee vielä vihreillä ja takaa tulevat autot joutuvat pysähtymään. Vain siksi, että ne ajavat sen viimeisen kilometrin 20-30 prossaa hitaammin...- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Ei se itse asiassa ole. Keskimäärin voittaa juuri sen verran, kuin tuolla välillä nopeammin voittaa. Jos olet sekunnin aikaisemmin liikennevaloissa, kasvaa todennäköisyys hitusen päästä yhtä sykliä aiemmin niistä valoista läpi...
Aika usein tuosta kun olen ajanut, niin hyvin pääsee vielä vihreillä ja takaa tulevat autot joutuvat pysähtymään. Vain siksi, että ne ajavat sen viimeisen kilometrin 20-30 prossaa hitaammin...On aivan tuurista kiinni osuuko sopivasti vihreään valoon. Yhtä hyvin kiirehtimällä joutuu vaan odottelemaan kauemmin valojen vaihtumista.
Anonyymi kirjoitti:
On aivan tuurista kiinni osuuko sopivasti vihreään valoon. Yhtä hyvin kiirehtimällä joutuu vaan odottelemaan kauemmin valojen vaihtumista.
Juuri niin. Ja siitä seuraa se, että KESKIMÄÄRIN voittaa juuri sen verran, kuin tuolla välillä nopeammin ajamalla voittaa. Ajan kanssa tuuri nimittäin tasoittuu.
- Anonyymi
Ihmettelen myös sitä kameran paikkaa. Ehkä se on niiden varalta, jotka yrittävät kiirehtiä liikennevaloihin tai jonon ohi ei-ruuhka-aikana.
En ole pistänyt vielä merkille, mutta jos tuo on kuudenkympin alueella, eipä siitä pahemmin haittaa ole. Siinä useimmat ajelevat 40 km/h nopeuksia ja tukkivat liikennettä (noh, ruuhka-aikaan tämä ei ole ongelma).
Jos tuonne haluaisi hyödyllisen kameran, niin valvomaan vasenta kaistaa pari kilsaa aikaisemmin. Siinä kun joku ajelee alle rajoitusten ja kerää jonoa, tulee todellisia vaaranpaikkoja.TheRat kirjoitti:
En ole pistänyt vielä merkille, mutta jos tuo on kuudenkympin alueella, eipä siitä pahemmin haittaa ole. Siinä useimmat ajelevat 40 km/h nopeuksia ja tukkivat liikennettä (noh, ruuhka-aikaan tämä ei ole ongelma).
Jos tuonne haluaisi hyödyllisen kameran, niin valvomaan vasenta kaistaa pari kilsaa aikaisemmin. Siinä kun joku ajelee alle rajoitusten ja kerää jonoa, tulee todellisia vaaranpaikkoja.Noinhan ne vaaranpaikat syntyvät. Mutta miten siinä kamera auttaisi? Tarkoitatko kenties miniminopeusmerkkiä? Mutta eihän sellainen käytännössä toimisi, ei ainakaan Suomessa. Meillä hidastelu on jokamiehenoikeus.
Enevpk1 kirjoitti:
Noinhan ne vaaranpaikat syntyvät. Mutta miten siinä kamera auttaisi? Tarkoitatko kenties miniminopeusmerkkiä? Mutta eihän sellainen käytännössä toimisi, ei ainakaan Suomessa. Meillä hidastelu on jokamiehenoikeus.
Kameralla voitaisi valvoa tarpeetonta vasemmalla kaistalla ajamista. Pitäisi vaan viestiä selvästi ihmisille, tai nuo alkaisivat jarruttelemaan ja homma menisi vielä sekavammaksi.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Kameralla voitaisi valvoa tarpeetonta vasemmalla kaistalla ajamista. Pitäisi vaan viestiä selvästi ihmisille, tai nuo alkaisivat jarruttelemaan ja homma menisi vielä sekavammaksi.
Siitä vaan lakimuutosta puuhaamaan.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Kameralla voitaisi valvoa tarpeetonta vasemmalla kaistalla ajamista. Pitäisi vaan viestiä selvästi ihmisille, tai nuo alkaisivat jarruttelemaan ja homma menisi vielä sekavammaksi.
Asia on helppoa korjata siirtämällä moottoritien päättymiskilpi jo suoran päätteeksi ennen kaarretta ja 80 nopeusrajoitusmerkkiä. Silloin vasemmalle kääntymistä ennakoivat saisivat siirtyä vasemmalle kaistalle laillisesti. Nyt vasemmalle kaistalle saa siirtyä laillisesti vasta myöhemmin kaistojen yläpuolisten opastusmerkkien kohdalla.
Anonyymi kirjoitti:
Asia on helppoa korjata siirtämällä moottoritien päättymiskilpi jo suoran päätteeksi ennen kaarretta ja 80 nopeusrajoitusmerkkiä. Silloin vasemmalle kääntymistä ennakoivat saisivat siirtyä vasemmalle kaistalle laillisesti. Nyt vasemmalle kaistalle saa siirtyä laillisesti vasta myöhemmin kaistojen yläpuolisten opastusmerkkien kohdalla.
Tuo on huomattavan hyvä idea. Nythän tuollaisen vasemman kaistan tukkeen ohittaminen oikealta (paitsi ruuhka-aikaan) on vähän kiellettyä, mutta tuolla siitäkin saataisiin sallittua.
Vielä parempi olisi, jos kaistoja mietittäisiin vähän uudestaan. Nythän vasemmanpuoleisimmalta kaistalta mennään lähinnä oikeanpuoleiselle vasemmalle kääntyvälle kaistalle (koska porukka haluaa "oikaista", tällä hetkellä laittomasti tietyön läpi). Me, jotka haluamme sille vasemmanpuoleisemmalle kaistalle voimme joko jonottaa satoja metrejä tai yrittää vaihtaa kaistaa tuon seisovan jonon läpi loppuvaiheessa (paino sanalla yrittää, jotkut kuvittelevat meidän yrittävän kiilata, vaikka emme samaan suuntaan olekaan tulossa). Jos kaistoista puolitoista menisi vasemmalle ja puolitoista oikealle (keskimmäinen jakautuisi enemmän), helpottaisi tilanne varmasti.
- Anonyymi
Saa olla peltipoliiseja vaikka 20 metrin välein. Ei merkitse mitään jos osaa noudattaa rajoituksia.
- Anonyymi
Ihan syystäkin on laitettu. Siinä on saanut paahtaa vielä pitkän suoran satasta niin vauhtisokeus aiheuttaa sen ettei nopeus laske kuuteenkymppiin ennen kuin tulee pakko jarruttaa jonon perään. Itsekin olen havainnut ettei rullaamalla nopeus laske liikennemerkkiin mennessä, vähintään moottorijarrutusta on käytettävä ja lopuksi vähän jarrupoljintakin.
Pitipä käydä katsomassa. 60 alue on alkanut aika paljon aiemmin. Ajoin ohi 68 km/h, eikä välähtänyt (vai välähtävätkö nuo uudet enää muutenkaan?)
- Anonyymi
Ei siis ollut päällä, olikohan edes kameraa pömpelissä (tiirailitko luukusta että näkyikö).
Anonyymi kirjoitti:
Ei siis ollut päällä, olikohan edes kameraa pömpelissä (tiirailitko luukusta että näkyikö).
Ei voi tietää, oliko päällä. 68 - 3 = 65, mikä ei välttämättä väläytä, vaikka kamera olisikin päällä.
Eikä noista uudemmista, varsinkaan parin kaistan yli, ihan herkästi näe, onko siellä telkkä pöntössä vai ei.
- Anonyymi
On toiminnassa ja sakot tulee, tietysti postin viiveellä.
- Anonyymi
Uudenmallisen peltipoliisin(joka toimii tutkalla) toimintaa pystyy testaamaan radio ohjattavalla RC autolla käyttäen reipasta ylinopeutta kameran kohdalla. Tätä testiä ei tosin voi tehdä silloin jos samalla hetkellä on muutakin liikennettä(esim oikea auto tai moottoripyörå) ettei liikenneturvallisuus vaarannu ja tapahdu liikenneonnettomuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi644042Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D803680- 423185
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192548Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!222407Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa522186- 482025
- 471768
- 361710
- 301566