Ruotsalaisilla menee päin perse***** taloudessa !

On ihna huu haa ta huutaa, että ruotsalaisilla menee hyvin, niillä menee päin
perse****** ja lujaa!

Ruotsalaisten ostovoima on romahtanut alimpaan helve**** sitten Coronan.
Suomea korkeampi keskimääräinen kuukausipalkka oli seitsemässä Euroopan maassa: Belgiassa, Irlannissa, Alankomaissa, Luxemburgissa, Tanskassa,
Norjassa ja Sveitsissä.

Sveitsissä on toki korkeat palkat, mutta mitä persukommari voisi tehdä sen
6000 euron palkan eteen, joka tulee Sveitsissä usein finanssialan työpaikoista ?

Ruotssissa myydään jo kaikkea ihan sekopoltsi hintaan, niin taloja, kuin autoja.
Sieltä on kova tie ylös, kun kansan ostovoima on syöty devalvaatiolla. Ruotsin
lentoliikenne romahti jo ennen coronaa ja kaikki taitaa sukeltaa ja kovaa.
On on on toki halpaa työvoimaa joo on halpaa työvoimaa ja kilpailukykyä,
mutta ei sillä kansa ja ihmiset rahaa tee. Vaikka ruotsin omavaraisuus on puolet
korkeammalla, kuin suomessa ja jopa reilusti yli.

Tämän, kun persu ääliö muistaa siellä eduskunnassakin mainta, niin hyvä on.
Tajuatko persu ääliö, että palkanlasku näkyy sun eläkkeessä ... jos haluat
devalvoida sen, niin devalvoi toki ihan itseksesi markalla ...

Meinasitko persu ääliö revalvoida vai mitä määkit ?

5

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ruotsissa koronan talousvaikutukset on euroaluetta pienemmät, kun paikkoja on suljettu vähemmän.

      Ruotsin kruunu on aika heikolla tasolla, mikä näennäisesti heikentää ostovoimaa. Kuitenkin kannattaa myös tarkastella ostovoimakorjattua BKT:tta ja hämmästyä.

      Tukholman pörssi on ylivoimaisesti suurin Pohjoismaiden pörsseistä. Siellä on useampi pörssiyhtiö, jonka markkina-arvo on n. 100 miljardia euroa.

      Turha haukkua Ruotsia. Suomi on himputin kallis maa. Ruotsissa on Suomea halvempaa. Suomi saavuttaa hintatasossa kovaa kyytiä jopa Norjaa.

      • Eikö persu ääliö tajua, että kyse on elinkeinoelämän rakenteesta !
        Tehdas ja massatyöpaikat lapionvarressa on massatyöpaikkoja ja niiden tekijät
        on massatyöntekijöitä ja massatyöyrityksiä ! ( Toki niitä pitää olla suhteessa )

        Elinkeino elämän rakenne on se, että sieltä ei sitten enää koskaan nousta, kun on
        devalvoitu koko teollisuus. Eli koko elinkeino- ja teollisuuselämän rakenne on, joka
        tapauksessa muutettava, mikäli halutaan korottaa ansiotasoa tai sitten on todella
        tiivistettävä euroopan unionia ja estettävä halpatuonti, vaikka hiilitullein !

        Ruotsin sisäinen kansantalouden voima on myös syöty devalvaatiolla ja ihmisiä
        tulee vajoamaan koko ajan köyhemmäksi ja köyhemmäksi... Eikä siinä ole kyse
        maahanmuutosta, vaan rahasta ja se, että kansantalous sukeltaa devalvaatiolla.
        Ruotsissa on liki 40 000 koditonta .... vedä persu netistä hemlösa ... !
        Suomessa onneksi tuli oppivelvollisuuden korotus ... se on se tie ja totuus ja elämä.

        Ruotsalaisilla menee talous päin persett***** Ja sukeltaa ! Ja lujaa !


    • Anonyymi

      On se Ruotsin talouden hoito hirveää kun se suosii
      rehellistä työtä tekevää kansalaista ja pitää huijarit kurissa.
      TV ohjelma Krangsning ottaa huijarit kuulusteluun jos
      oikeuslaitos ei toimi lakien mukaan.
      Paljon on Suomalaisia muuttanut Ruotsiin ja en ole
      kuullut heidän kaipaavan takaisin Mätäpaise Suomeen.

      • Tuskin kukaan suomeen muutenkaan haluaa paltata mistään maailmankolkasta.
        Eiköhän ne syyt näy hyvin jo persuissa ... ja junteissa ja sivistämättömyydessä ja
        suomen kommunistisessa järjestelmässä.

        Kuinka moni oppinut oikeasti palaa suomeen, mikäli ei saisi kommunistista virkaa.
        Valtio ja sen järjestelmä on todella hyvä lyöma-ase ja sen, kait tietää kommunistien
        pari kauppaketjua myös. No onhan Teillä LIDX ... Muuten, kait olisitte kiristyksen
        kohteena ruuankin suhteen. Onneksi on EU ja vapaus.

        Jos vielä olisi markalla devalvoitu omaisuus, niin saattaisi aika monen elämä olla
        aika helvettiä. Ja rautaesirippu ja mahdollinen Venäjä. Onhan toki se ulosotossakin
        aika helvettiä.... vai mitä persut.


    • Anonyymi

      Laita toki jotain tilastoa meille nähtäväksi.
      No, eihän niitä toki löydy. Tässä kaveripariskunnan liksat Sveitsistä: Mies lennonjohtaja pikku kentällä, palkka 25000€, rouva lähihoitaja 4pv. työviikolla 6500€. Verot Zugin maakunnassa 30% ja 14%.
      Huvittaa vasureiden rimpuilu tosiasioiden edessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe