milloinkohan kansalaiset ottavat niinkuin

Anonyymi

maamme hallitus tämän Cocid-!9 taudin vakavasti. Nyt on tullut jo kuolonuhreja. Lintilä avaisi taloutta, Lappiin vaan ammuttavaksi ja koronaa hakemaan.

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä otan Viruksen tosissani.
      Menen ja tulen kuten ennenkin olen mennyt ja tullut.
      Viruksenkaan ilmastolle emme voi mitään.
      Antakaamme siis tuulla vaan.
      Tuulla, miten Aurinko haluaa.
      Siten yli-kansoitus hoituu ja maailma pelastuu.

H.

• Anonyymi

Kyseessä on Covid-19 ja vakavasti otan.

• Anonyymi

Vakavasti olen ottanut. Olen käyttänyt maaliskuusta alkaen nenäsuusuojaa ja myöskin tuolloin aloitin käsidesin käytön, mikäli en päässyt saippuavesikäsipesuun. Kaupassa joka toinen viikko käyn, pieni lähikauppa. Isompiin en mene vaikka maksettaisiin, no riippuu tietenkin summasta.

Kotiini ei ole päässyt kuin nyt kesällä muutama perheenjäsen, mutta nyt on ollut jo jonkin aikaa ovet säpessä tänne. Ei mitään asiaa nuoremmilla hummaajilla minun asuntooni, jotta näin se menee.

Muutamia kertoja olen tilannut ruuat kaupasta niin, että ne on tuotu minulle kotiin. Netin kautta siis. Vähän se maksaa, mutta maksakoon muutaman ropon. Pääasia niin pysyisi terveenä.

Ulkona käyn kävelemässä muutamia kertoja viikossa sellaiseen aikaan ettei vastaantulijoita ole.

• Anonyymi

Suhtaudun hyvin vakavasti koronaan. Olen melkein erakoitunut,
      mutta ei haittaa kunhan hengissä selviäisi. Jos taudin tässä iässä ja terveydentilassa
      saisi ja henkiin jäisi, jälkisairaudet huonontaisivat elämän laatua tästäkin.
      Ei tulisi mieleenkään pelleillä asialla ja matkustaa jonnekin.

• Turha on kokoyhteiskuntaa kulkutaudin takia sulkea, tauteja tulee ja menee ja aina joku kuolee ja ihmiset kuolevat kumminkin.
      Onkin mielenkiintoista nähdä paljonko yhteiskunnalle on maksanut kaikki karanteenit mihin ihmisiä on suositeltu.
      Ymmärrän hyvin nuoria, jotka haluavat kokoontua ja pitää juhlia, mutta hallituksen kaikkia elinkeinion sulkemisija en ymmärrä.
      Kun ihmisiä on määrätty karanteeniin, niin oliko monikaan tartuttanut sitä tautua, eihän tuo päänisterikään meinaa millään saada sitä vaikka vähän väliä on karanteenissa.
      Suomi on harvaan asuttu maa ja meillä on hyvä terveydenhoito ja sairastuneet hoidetaan ja jos se sairaus saisi rauhassa levitä ilman vouhkaamista se aikanaan häviäisi, nyt jokainen joka saa kausiflunssan rasittaa terveyden hoitoa luuloillaan ja peloillaan.
      Jos jokainen joka haluaa pysyä hengissä vain noudattaisi vähän ohjeita ja ei suinpäin tventovieraiden suihin syöksyisi, niin hyvin selvitään koko koronasta.
      Lopettaisi hallitus kansalaisten paimentamisen ja pelottelun, kohtahan meillä on koronaverokin kun oikein pitkitetään.

• Anonyymi

testiin pitäs päästä jos haluaa, ilman oireitakin, ettei luulla luulotautiseksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

testiin pitäs päästä jos haluaa, ilman oireitakin, ettei luulla luulotautiseksi

Terveydenhuolto on ylikuormittunut. Jos epäilee saaneensä tartunnan eli altistuneensa,
        vaikka ei ole mitään oireita eikö olisi hyvä pysyä karanteenissa se 10 päivää mikä on ohjeistettu ja jos oireita ilmaantuu, mennä sitten testiin.

Oireitten on todettu tulevan kymmenessä päivässä tai nopeammin.
        Siksi karanteeniakin lyhennettiin 14 päivästä 10:een päivään.

• Tutkijat ovat selvittäneet, miksi covit-19 leviää niin herkästi.
      Löysivät viruksen pinnalta piikin, jonka väkänen tarttuu, eikä irtoa.
      Samanlainen, kuin vaarallisimmissa tartuntataudeissa. Esim. ebola.

• Anonyymi

En haluaisi käydä missään missä altistuisi, verikokeet 2-3 kk välein, mahdollinen konrolli lääkäri tapaaminen. Ruuat tuo K-city, ulkoilla voi vapaasti, talven jälkeen kesä muuta kiinnekohtaa ei ole, kotona ei tule aika pitkäksi.

Pertikki

• Anonyymi

nyt pitää varoa todella kun tuollanen piikki väkäsineen huh

• Anonyymi

Iltapäivällä kerrottiin kolmen menehtynyt koronaan.
      Nyt neljä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      58
      3713
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      82
      3109
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      63
      2310
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1520
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      65
      1309
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      87
      1159
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      29
      1019
    8. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      981
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      965
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      952
    Aihe