Sain jonkinlaisen oivalluksen kun olin suihkussa liittyen onnellisuuteen. Seisoskelin lämpimässä suihkussa ja katselin ja hengittelin ylöspäin nousevaa lämmintä höyryä. Ajattelin että mitä se tarkoittaisi että olisin oikeasti onnellinen. Siis oikeasti. Tajusin että olen ollut pitkään jumissa vanhoihin menettelytapoihin - vanhoihin tapoihini etsiä onnea, jotka joskus antoivat onnea vähäksi aikaa ja joskus taas eivät sitä tuoneet. Olin kiitollinen pesuhuoneesta ja katossa olevasta lampusta jota en ollut huomannut edes katsoa pitkään aikaan. Ollakseni oikeasti iloinen, minun ei pidä tavoitella sitä sillä tavalla kuin aikaisemmin, jonkin tietyn toimintatavan kautta, mikä on ennen toiminut, mutta nyt lakannut toimimasta. Minun pitää vain tehdä jotain mistä tykkään - sen aikaa kun huvittaa. Sitten teen jotain muuta, mitä huvittaa.
Oivallus suihkussa
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Olen minäkin onnellinen silloin kun huvittaa tehdä jotain ja on nukkunut hyvin, mutta useimmiten ei huvita enkä kuitenkaan saa nukutuksi.
- Anonyymi
Niin, se uni on kaiken aa ja oo.
Hyvän yön jälkeen huomaan kauneutta herkemmin. Uusi kaunis, kirjava ruska pihassa.
Metsässä sammaleen ja muun vihreyden sinfonia.
Voin tuntea iloa ja onnea ihan itsekseni. Olen energinen, kaikki asiat tuntuvat olevan kohdallaan.
Sellainen olotila jos on suurimmaksi osaksi, ihmiset haluavat olla sellaisen positiivisen ihmisen seurassa. Haluan ihmisten seuraa, samanlaisten.
- Anonyymi
Onni ja onnellisuus voivat koostua monista pienistä asioista.
Ei tarvitse havitella jotain suurta ja mahtavaa tullakseen onnelliseksi, se ei välttämättä onnistu koskaan, tai ainakaan kovin helposti.
Itsekin kun joitain vuosia sitten muutin uuteen asuntoon niin yhtenä päivänä tuli vain sellainen lämmin onnen tunne rintaan asti, tuntui tosi hyvältä, olin onnellinen kun oli uusi koti.
Olen kyllä edelleen onnellinen täällä samassa kodissa. Tämä onnen tunne ei katoa niin pitkään aikaan kun täällä saan asua.
Elämäni ei ole jatkuvaa onnellisuutta mutta juuri ne pienet onnen hetket pitävät elämää yllä ja auttaa jaksamaan päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.- Anonyymi
Onni tulee siitä kun oppii arvostamaan pieneltä tuntuvia asioita elämässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472