Tiedämme, että aikojen alussa keskusta oli vilkas kauppapaikka ilman autoiluakin. Autoilun tullessa muutos näkyi vain ruuhkantuneissa teissä , sekä kauppapaikkojen rakentamisena pakettipelloille. Keskusta kitui henkitoreissaan. Nyt palataan alkutekijöihin, ihmiset tekevät jälleen keskustan, vilkkaan ja eläväisen ei autot.
Tarvitseeko keskusta enään autoja.
40
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikka esim, käy kirjasto metsossa niin tarviiko sinne henkilöautolla mennä kun bussilla pääsee joka suunnasta ja bysäkki vieressä. Eikös parkkihalleja ole jos nyt henkilöautolla tarvii mennä. Eikun asenne on se että liikkeen eteen täytyy päästä omalla autolla.
- Anonyymi
Ratikka alkaa kohta liikennöimään ja sille ei ole Metson kohdalla pysäkkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka alkaa kohta liikennöimään ja sille ei ole Metson kohdalla pysäkkiä.
Uuskävelytaidottomat ovat pulassa.
- Anonyymi
Tampereen keskustaan ei enää tarvitse mennä autolla koska siellä ei enää ole mitään mihin mennä "elävöittämisen" seurauksena. Nyt läntinen keskusta aiotaan "elävöittää" eli tappaa lopullisesti. Miksi keskustasta halutaan tehdä lähiö?
- Anonyymi
Jotakin pitää olla mulkkaamassa. Näyttää siltä, kuin oltaisi oikeasti töissä.
- Anonyymi
Varmaan, mutta ei siellä kaivatakaan ulkopuolisia. Ideaparkkiin, idiot parkkiin, siellä viihtykäätte
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotakin pitää olla mulkkaamassa. Näyttää siltä, kuin oltaisi oikeasti töissä.
Kokeneen äänenpainoin, mitäyrität tehdä. Oletko sittenkin osaamaton.
- Anonyymi
Hämeenpuiston ajokaistat ovat lähinnä läpiajoa varten. Parasta olisi kaivaa esille se Pyynikin alittava tunneli. Siinä oli suora yhteys, oliko peräti Nokian moottoritien kupeeseen.
- Anonyymi
Ne kaikki jotka käyttävät oikeasti rahaa ja ostavat liikkeistä, ajavat aina omalla autolla.
- Anonyymi
Kenellä on oma auto??? Velkähytkytin kaikilla. Maksa edes parkki.
- Anonyymi
Höpö höpö, ne keillä on tulevat polkupyörällä tai ajattavat toisella autoa ja tulevat lentokoneella. Paitsi silloin, kun harrastavat jollain polttomoottorilla.
On toki niinkin, että, jos joku karvalakki saapuu omalla autolla liikkeen pihaan. On heti selvää, että kyseessä on hyvä poka. Ja, että rahaa käytetään. Mutta ei se ylenpalttinen tai vähäisemmänkään rahan kylväminen ole, kuin vain naisten tai muotimiesten, joilta on jäänyt boltsien merkitys ymmärtämättä, tapoja. Autolla voi liikkua, jos haluaa liirata liukkaalla, häikäistä itsensä auringolla tai siristellä silmiä syyspimeässä. Eli sellaista teinipuolen hommaa.
On sitten vielä olemassa vastuullista henkilöauton käyttöä, jossa joku matka voidaan harkinnan jälkeen suorittaa. Mutta hyvin harvassa ovat sellaisen vaihtoehdot. Eikä niistä tule ihmisiä syyllistää.
Ongelma on vain se turha henkilöauton käyttö. Joka on ongelma kansantalouden, ympäristön ja ihmisten itsensä kannalta. Ja siihen ollaan onneksi puuttumassa.
Muut ostaa nakit ja muusin ja tekee muita asioita.
- Anonyymi
Ehdotan keskustan alueelle uutta kuljetusmuotoa. PersKuljetin, persKuljettimessa olisi tappi johon matkustaja istuu ja se kuljettaisi istujaa eteen päin rataa pitkin. PersKuljetusratoja voisi olla joka kadulla kumpaankin suuntaan.
- Anonyymi
Unelmoitko onnesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unelmoitko onnesta.
On onni istua tapissa.
- Anonyymi
Kommummunistit nuo yhteiskunnan parasiitit, jotka vaihtavat väriä välillä vihreään, ovat Moskovan rahoittamia terroristeja jotka nuoruuden huumassa ja ilmasto pahoinvoinnissaan yrittävät nakertaa yhteiskuntaa.
Paino on sanalla yrittävät.
Ohisalo. Orgasmi. Onania. OOO iso OOO=)- Anonyymi
Oooohh!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oooohh!
Persufiktatuuri kolkuttaa ovella. Oooh!
- Anonyymi
Sana kirjoitetaan; enää, ei enään.
- Anonyymi
Sana kirjoitetaan sana, älä ota enään...
- Anonyymi
Olet taas oikeassa!
- Anonyymi
Kenen nenään.
- Anonyymi
Kantakaupungissa on asukkaita jo kymmeniätuhansia. Lisää asukkaita tulee suunnitelmien mukaan saman verran. Tietullit olisi paikallaan, ettei tänne tule liikaa maalaispopulaa. Kyllä syrjämarketit ovat heidän leikkikenttäänsä.
- Anonyymi
Tarvitseeko keskusta ihmisiäkään?
- Anonyymi
Kyse on keskustan elivoimaisuudesta, se on turvattu ihmisten avulla. Autoilu vei asiakkaat syrjäseutujen suurmatketteihin, lähiöihin, Asutettiin korpimaisemia. Suunnitelmat olivat hyviä palvelurakenteineen. Autoilu mahdollisti tämän samalla kun se tuhosi ne. Palvelut katosivat takavalojen suuntaan. Nyt tehdään se, mitä olisi alunalkaenkin pitänyt tehdä. Kaupunki laajenee sisältäpäin, ei rakentamalla automatkan päähän adutusalueita. Ratikka on hyvä esimerkki sitoa asutus ja palvelut. Nauhakaupunki toteutuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on keskustan elivoimaisuudesta, se on turvattu ihmisten avulla. Autoilu vei asiakkaat syrjäseutujen suurmatketteihin, lähiöihin, Asutettiin korpimaisemia. Suunnitelmat olivat hyviä palvelurakenteineen. Autoilu mahdollisti tämän samalla kun se tuhosi ne. Palvelut katosivat takavalojen suuntaan. Nyt tehdään se, mitä olisi alunalkaenkin pitänyt tehdä. Kaupunki laajenee sisältäpäin, ei rakentamalla automatkan päähän adutusalueita. Ratikka on hyvä esimerkki sitoa asutus ja palvelut. Nauhakaupunki toteutuu.
Autoilu ei vienyt asiakkaita pois keskustasta, vaan tarkoituksellinen autoilun haittaaminen vei asiakkaat.
80-luvulla oli jo suurmarketteja, mutta silti keskusta pysyi elävänä ja asiakkaita riitti.
90- luvulla alkoi autoilun haittaaminen ja silloin alkoi myös asiakaskato keskustassa.
Sinun ei pitäisi kirjoittaa asioista, joita et ole itse kokenut ja joista et tiedä yhtään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoilu ei vienyt asiakkaita pois keskustasta, vaan tarkoituksellinen autoilun haittaaminen vei asiakkaat.
80-luvulla oli jo suurmarketteja, mutta silti keskusta pysyi elävänä ja asiakkaita riitti.
90- luvulla alkoi autoilun haittaaminen ja silloin alkoi myös asiakaskato keskustassa.
Sinun ei pitäisi kirjoittaa asioista, joita et ole itse kokenut ja joista et tiedä yhtään mitään.Ei ollut , ne olivat vasta pieniä harjoitelmia. Mietippä uudestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut , ne olivat vasta pieniä harjoitelmia. Mietippä uudestaan.
Ei tarvitse miettiä uudestaan, kun olen itse tuon ajan kokenut.
Ellei Kaiharia huomioida, niin ensimmäinen suurmarket avattiin jo 1976.
Ja sen jälkeen niitä "nousi kuin sieniä sateella".
Mutta silti keskusta oli elävä.
Keskustan näivettyminen alkoi 80-90 lukujen taitteessa, kun autoilua alettiin haittaamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse miettiä uudestaan, kun olen itse tuon ajan kokenut.
Ellei Kaiharia huomioida, niin ensimmäinen suurmarket avattiin jo 1976.
Ja sen jälkeen niitä "nousi kuin sieniä sateella".
Mutta silti keskusta oli elävä.
Keskustan näivettyminen alkoi 80-90 lukujen taitteessa, kun autoilua alettiin haittaamaan.Ne eivät olleet ostosparasiitteja. Tavallista isompi kauppa. Tiedän sen, et ole ainoa kävijä. Autoilu lisääntyi 5 kertaiseksi 80_90 luvulla,siinä syy haittoihin. Ei liikennejärjestelyt.
- Anonyymi
Keskustasta tulee vihreä unelma. Vihreiden puoluejohto ja kansanedustajat käyvät ekokasseineen puodeissa ja väistelevät Keskustorin juoppoja ja narkkareita. Pitäkään hyvänänne. Kaikki fiksut yrittäjät on jo sieltä muuttaneet pois.
- Anonyymi
Et näe malkaa omassa silmässä.
- Anonyymi
No nyt minä ymmärrän, miksi olet vihreille niin vihainen ja tunnet olosi potkituksi. Ilmeisesti niistä kaikki ei osaa väistää tarpeeksi hyvin.
- Anonyymi
En tiedä mutta muut puolueet varmasti.
- Anonyymi
Kaikissa sivistysmaissa autoilua suositaan keskustassa.
Miksi Tampereen pitää olla poikkeus kun ilman autoja kaupunki autioituu. Muutama viherpipertäjä kaupunkisuunnittelija tuhoaa tuhansien elinkeinoharjoittajan elämäntyön ja kasvattaa kaupungin rappioitumista.
Ennen olin ylpeä kotikaupungistani.
Nyt sanon asuvani Turussa.- Anonyymi
Kongo,Uganda, Venäjä, Puola,Onhan noita maita jossa on sellainen tapa.
- Anonyymi
Viherhippiäiselle ei tekisi pahaa asua vähän aikaa Venäjällä.
Katsos, Siperia opettaa.- Anonyymi
Opitko mitään, vaikutelma ettet.
- Anonyymi
Tullintorin alue on esimerkki siitä mitä tapahtuu seudulle kun pössyttelijät valtaavat sen. Ei kulje autot mutta ei kulje paljon muutkaan järjissään olevat.
Ehdottaisin että vihreiden kokoukset pidettäiin Tullintorin kupeessa koska korvauhoitoasemalta olisi lyhyt matka vaaliteltalle.- Anonyymi
Keskusta tarvii autoja, maksulliset asiakkaat tulevat henkilöautoilla varsinkin lapsiperheelliset. Ratikka on tuhontie, sallitaanko tämän jatkua??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskusta tarvii autoja, maksulliset asiakkaat tulevat henkilöautoilla varsinkin lapsiperheelliset. Ratikka on tuhontie, sallitaanko tämän jatkua??
Itsensä myyjiä emme halua. Auton käyttö on kallista, mutta noin alas ei pidä vajota.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän391701Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61361Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p421327Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11315- 101313
Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,71284Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01264Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11230Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21190Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta21173