Ihastuminen vai psykoosi?

Anonyymi

Missä menee normaalin ihastumisen ja pakkomielteisen ajattelun raja? Välillä tuntuu kun mulla olisi pään tilalla ilmapallo. En toki ihastu usein, enkä rehellisesti muista onko se aina ollut näin psykoottista. Onneksi osaan toistaiseksi ainakin peittää tän jotenkin. Vähän pelottaa että miten tästä selviää sitten kun tulee kylmää vettä niskaan jossain vaiheessa. Olen kuitenkin aikuinen, ei mun enää kuuluisi seota näin.

26

1128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No siitä on määritelmä Googlessa. Lue limerenssi tai jotain. Ihastus voi todellakin muuttua pakkomielteiseksi sairaudeksi.

    • Anonyymi

      Ei kannata ainakaan alkoholia ottaa tuohon yhtälöön jos koet itsesi psykoottiseksi jonkun ihmisen suhteen, tiedän kokemuksesta.

    • Anonyymi

      Harhaisuuteni olen myöntänyt. Pakkomiellettä tässä on mutta eiköhän tämä vähitellen helpotu. Ainakin minulla on sellainen olo. Tiedän todellisen tilanteen ja etenen sen mukaan. Koita kestää!

      • Anonyymi

        Anteeksi taisin kirjoittaa vähän tylysti mutta itselläkin on kestämistä näissä harhoissa. Tunnen vihaa, kun ajattelen sitä, kuka minulle on nämä aiheuttanut😡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi taisin kirjoittaa vähän tylysti mutta itselläkin on kestämistä näissä harhoissa. Tunnen vihaa, kun ajattelen sitä, kuka minulle on nämä aiheuttanut😡

        Ei kai ny herranjumala vihaa tarvitse tuntea.
        Rakkaus on hieno asia 🤗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ny herranjumala vihaa tarvitse tuntea.
        Rakkaus on hieno asia 🤗

        Vuosien terapiaa, lääkitystä, omahoitoa ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosien terapiaa, lääkitystä, omahoitoa ym.

        Lapsilla samoja oireita☹️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi taisin kirjoittaa vähän tylysti mutta itselläkin on kestämistä näissä harhoissa. Tunnen vihaa, kun ajattelen sitä, kuka minulle on nämä aiheuttanut😡

        Viha ja rakkaus on tunteina aika lähekkäin. Vaan onko ne tunteet sen tunteiden kohteen syy kuitenkaan. Tunteet on sisäsyntyisiä..


    • Anonyymi

      Se on kun liian nuorena aloittaa päihteet, ei mieli silloin kypsy ennenkuin lopettaa.

      • Anonyymi

        Sinulla näköjään ei ole kypsynyt vieläkään. -sivusta


    • Anonyymi

      Miksi tulee kylmää vettä niskaan ap?

    • Anonyymi

      Miksi pitää peittää ja mistä tiedät että kylmää vettä niskaan olisi tulossa? Mistä tunnette?

    • Anonyymi

      Raja menee siinä jos vastapuoli tietää tunteistasi, kertoo sinulle ettei tunne samoin, ja siitä huolimatta kehittelet mielessäsi romanssia väkisin välillenne. Silloin se on pakkomielteistä.
      Kannattaa kertoa tunteista toiselle, jos saat pakit niin voit alkaa työstää sitä ja ihastuksesi "pakkomielteinen" ajattelu voi helpottaa. Jos taas saat vastakaikua, niin tilanne helpottaa toisella tavalla:)

      Neuvon tässä samalla itseäni, sillä olen vastaavassa tilanteessa...🙄 Olen kerran elämässäni aiemmin i tuntenut näin. Silloin en uskaltanut kertoa ihastukselleni (tai oli hänkin enemmän kuin ihastus) tunteista, ja se vaivaa yhä.

      • Anonyymi

        Oli peppuseksiä kuitenkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli peppuseksiä kuitenkin?

        Aina on peppuseksiä. Jos ei kenenkään kanssa niin yksin.


      • Anonyymi

        Ongelma on joskus siinä, että se vastapuoli ei kerrokaan totuutta suoraan. Silloin tarttuu niihin oljenkorsiin, joita toinen on joskus tarjonnut. En tiedä onko limerenssi, vai mikä on, mutta pelkään että henki lähtee. En ole lainkaan sama ihminen, mitä joskus olin tavatessani hänet. Olen todella riutunut. En haluaisi enää tuntea näin, mutta en mahda sille mitään. Haluan nähdä hänet ja en halua nähdä häntä. Kukaan muu ei kiinnosta yhtään. Kamala tilanne ja täysin hallitsematon. Ainoa mitä voin tehdä, on pyytää korkeamman voiman apua tähän. Ja nyt toive siitä, ettei joku tule tähän taas lyömään lyötyä. Se kun on anonyyminä niin helppoa.

        - en ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on joskus siinä, että se vastapuoli ei kerrokaan totuutta suoraan. Silloin tarttuu niihin oljenkorsiin, joita toinen on joskus tarjonnut. En tiedä onko limerenssi, vai mikä on, mutta pelkään että henki lähtee. En ole lainkaan sama ihminen, mitä joskus olin tavatessani hänet. Olen todella riutunut. En haluaisi enää tuntea näin, mutta en mahda sille mitään. Haluan nähdä hänet ja en halua nähdä häntä. Kukaan muu ei kiinnosta yhtään. Kamala tilanne ja täysin hallitsematon. Ainoa mitä voin tehdä, on pyytää korkeamman voiman apua tähän. Ja nyt toive siitä, ettei joku tule tähän taas lyömään lyötyä. Se kun on anonyyminä niin helppoa.

        - en ap.

        Mulle on käynyt noin, että olen tarttunut niihin oljenkorsiin. Haluaisin tämän jo päättyvän tavalla tai toisella, kunhan ei tarvitsisi enää riutua. -sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle on käynyt noin, että olen tarttunut niihin oljenkorsiin. Haluaisin tämän jo päättyvän tavalla tai toisella, kunhan ei tarvitsisi enää riutua. -sivusta

        Jotenkin helpottavaa kuulla, että jollain muullakin on noin. En tietenkään tarkoita, että toivoisin kellekään tätä. Vaan sitä, että tunnen jotenkin vähemmän friikiksi itseni. Tämä on kurja kohta elämässä, josta haluaisi jo päästä yli. Kaikella tavalla huono olla, vastustuskykykin pettänyt jo. Flunssa kuudetta viikkoa, aina kun luulen parantuvani tulee uusi kurkkutulehdus jne.

        -en ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin helpottavaa kuulla, että jollain muullakin on noin. En tietenkään tarkoita, että toivoisin kellekään tätä. Vaan sitä, että tunnen jotenkin vähemmän friikiksi itseni. Tämä on kurja kohta elämässä, josta haluaisi jo päästä yli. Kaikella tavalla huono olla, vastustuskykykin pettänyt jo. Flunssa kuudetta viikkoa, aina kun luulen parantuvani tulee uusi kurkkutulehdus jne.

        -en ap

        Kyllä se hiukan helpottaa, kun tietää että on muitakin samankaltaisessa tilanteessa. Minulla auttaa läheiset elämässä ja että on muutakin kuin se jatkuva "riutuminen" asian tiimoilta. Voisi sanoa ettei kukaan edes huomaa kuinka onneton välillä olen, pidän kaiken visusti itselläni. Ja tämä tilanne on jotenkin vaikea. En tiedä miten sitä edes kuvailisin. Se mitä näen ja koen on ristiriidassa sen kanssa mitä hän on sanonut.

        Voimia sinulle!! Kyllä tämä tuska joskus helpottaa, täytyy vain luottaa ja uskoa siihen. Elämässä on paljon tärkeitä asioita, ei saa luovuttaa oman onnen suhteen. Ehkä se ei ole vielä vaan löytynyt, mutta löydettävissä.

        -sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se hiukan helpottaa, kun tietää että on muitakin samankaltaisessa tilanteessa. Minulla auttaa läheiset elämässä ja että on muutakin kuin se jatkuva "riutuminen" asian tiimoilta. Voisi sanoa ettei kukaan edes huomaa kuinka onneton välillä olen, pidän kaiken visusti itselläni. Ja tämä tilanne on jotenkin vaikea. En tiedä miten sitä edes kuvailisin. Se mitä näen ja koen on ristiriidassa sen kanssa mitä hän on sanonut.

        Voimia sinulle!! Kyllä tämä tuska joskus helpottaa, täytyy vain luottaa ja uskoa siihen. Elämässä on paljon tärkeitä asioita, ei saa luovuttaa oman onnen suhteen. Ehkä se ei ole vielä vaan löytynyt, mutta löydettävissä.

        -sivusta

        Samanlainen ristiriita itsellänikin. Mutta myös "kohde" on melko ristiriitainen persoona. Jotenkin ymmärrän, että hän ei niinkään ole pahantahtoinen, vaan hänellä on pahoja ongelmia itsensä kanssa. Minulla on myös ihania ihmisiä elämässä, mutta iltaisin kun olen yksin, on huono tapa "yliajatella" asioita. Ja kyllä se vaan välillä rankkaa on, ettei ole siinä ketään vierellä, jolta saisi sitä läheisyyttä ym. Mutta ikuinen optimisti olen, paljon on vielä nähtävää elämässä. Kiitos sinulle lohduttavista sanoistasi, meissä taitaa olla paljon piilevää voimaa ❤️👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlainen ristiriita itsellänikin. Mutta myös "kohde" on melko ristiriitainen persoona. Jotenkin ymmärrän, että hän ei niinkään ole pahantahtoinen, vaan hänellä on pahoja ongelmia itsensä kanssa. Minulla on myös ihania ihmisiä elämässä, mutta iltaisin kun olen yksin, on huono tapa "yliajatella" asioita. Ja kyllä se vaan välillä rankkaa on, ettei ole siinä ketään vierellä, jolta saisi sitä läheisyyttä ym. Mutta ikuinen optimisti olen, paljon on vielä nähtävää elämässä. Kiitos sinulle lohduttavista sanoistasi, meissä taitaa olla paljon piilevää voimaa ❤️👍

        Sepä se, kun sitä ei pääse toisen pään sisälle selvittämään tätä mysteeriä. Pahinta tässä on, että hän on aivan ihana ihmisenä, saa kaiken kunnioitukseni ja arvostukseni. On kohdellut minua tavalla, joka saa minut tuntemaan itseni niin hyväksi, hänen seurassaan on vain niin hyvä olla. Olemme jotenkin niin samankaltaisia, en tiedä mistä tämäkin oletus tulee, koska emme tunne toisiamme hyvin, mutta näin koen asian.

        Tämä kaikki vain tekee sen, että on vaikea päästää irti ja mennä eteenpäin. Järki sanoo luovuta, mutta sydän reppana hangoittelee vastaan.

        Minullakin illat yksinäisiä ja silloin aikaa ajatella. Tietysti sitä silloin ajattelee "häntä" ja pyörittelee kaikkia kohtaamisia, sanottuja sanoja, ilmeitä, eleitä.. Nukkumaan ei ole mukava mennä, kun ei siellä kukaan odota..

        Kiitos sinulle juttutuokiosta. Oli mukavaa vaihtaa ajatuksia. Minäkin uskon, että tästä vielä selviämme. Se voi ottaa aikaa ja vaatia työtä, mutta pikkuhiljaa päivä alkaa paistamaan risukasaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina on peppuseksiä. Jos ei kenenkään kanssa niin yksin.

        En harrasta sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se, kun sitä ei pääse toisen pään sisälle selvittämään tätä mysteeriä. Pahinta tässä on, että hän on aivan ihana ihmisenä, saa kaiken kunnioitukseni ja arvostukseni. On kohdellut minua tavalla, joka saa minut tuntemaan itseni niin hyväksi, hänen seurassaan on vain niin hyvä olla. Olemme jotenkin niin samankaltaisia, en tiedä mistä tämäkin oletus tulee, koska emme tunne toisiamme hyvin, mutta näin koen asian.

        Tämä kaikki vain tekee sen, että on vaikea päästää irti ja mennä eteenpäin. Järki sanoo luovuta, mutta sydän reppana hangoittelee vastaan.

        Minullakin illat yksinäisiä ja silloin aikaa ajatella. Tietysti sitä silloin ajattelee "häntä" ja pyörittelee kaikkia kohtaamisia, sanottuja sanoja, ilmeitä, eleitä.. Nukkumaan ei ole mukava mennä, kun ei siellä kukaan odota..

        Kiitos sinulle juttutuokiosta. Oli mukavaa vaihtaa ajatuksia. Minäkin uskon, että tästä vielä selviämme. Se voi ottaa aikaa ja vaatia työtä, mutta pikkuhiljaa päivä alkaa paistamaan risukasaankin.

        Minusta hän ei vaikuta niin kivalta kuin kerrot. Kauneus on katsojan silmissä aina. Se joka ihastuu on itse kaunis.


    • Anonyymi

      Missä menee niin.....

    • Anonyymi

      Riippuu tilanteesta, Joskus loppuu kuin seinään, jos toinen ollut kauhea ja ilkeä. Silloin yleensä jää vain muita tunteita jäljelle. Niistä sitten kestääkin päästä eroon, jos oikein paljon huonoja kokemuksia taustalla. Monestihan ihminen hakee oikeutta jos kokenut vääryyttä.

      • Anonyymi

        En usko sellaiseen. Sielunkumppanit ovat sydämissään sidottuja toisiinsa aina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe