Onko mikään hyvin

Anonyymi

Vai kaikki ikävästi??

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      80% elämästä ikävästi enemmän tai vähemmän murheita.

    • Anonyymi

      Kaikki on hyvin. Paitsi hän puuttuu.

    • Anonyymi

      Kaikki on mitä olen aina halunnut, paitsi suukon jos joskus saisi ja hellyyttä 🤗

    • Anonyymi

      Mietin just tossa työstä kotiin tullessa tunti sitten että elämäni on outoo. Kuka ois uskonut vielä 5 vuotta sitten, että mä joka silloin olin depression ja burn outin takia kuntoutuksessa ja saanu pettyä niin monesti jaksamiseni rajoihin ja hajonnu itkuun te-toimistossakin kun sieltä ohjattiin hakeutuun lääkäriin hakeen B lausunto kun ei he voi pitää mua työttömänä työnhakijana kun ei vointi jaksa sitä mitä kokoaikatyön tuntimäärät olisivat.

      Nyt olen töissä ja yhä enemmän työtä kertyy mulle kun muut sairaslomailee eikä jaksa. Mä jaksan ja kukaan ei edes osaa aavistaa että vain 5 vuotta sitten olin vielä menossa kohti työkyvyttömyyseläkettä. Huvittavaa miten lähellä menneessä se on ja miten 5 v sitten en pystynyt tekeen edes 5 h päiviä peräkkäin 5 pv viikossa.

      Nyt vedän 10 h työpäiviä 6 peräkkäin ja 2 tuntia työmatkat edes takas päälle. Ja pää kestää. No kroppa ei aina. Välillä kotiin pökräilee tai migreeni ilmaisee et liian vähän lepoo ollu.

      Mutta siis mulla on salaisuus joka ei ikävä: se jonka apuun työssä eniten luotetaan joka viimekädessä tekee jos muut tippuu pelistä pois. Se oli 2015 vielä B lausunnolla kuntoutuksessa mutta ei oo enää.

      • Anonyymi

        Kannattaako tehdä noin pitkiä päiviä, jos on uupumistaustaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaako tehdä noin pitkiä päiviä, jos on uupumistaustaa?

        Ehkä, ehkä ei, mutta en koe uupumusta psyykkisellä tasolla joten ei se pahitteeks ole. Fyysisellä tasolla toisinaan taas on hyvin kuitti.
        Mä nyt otan takaspäin sitä mitä menetin työkyvyttömyysaikanani. josta tulikin mieleen et unille pakko kun huomenna semmonen 9 h työpäivä edessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, ehkä ei, mutta en koe uupumusta psyykkisellä tasolla joten ei se pahitteeks ole. Fyysisellä tasolla toisinaan taas on hyvin kuitti.
        Mä nyt otan takaspäin sitä mitä menetin työkyvyttömyysaikanani. josta tulikin mieleen et unille pakko kun huomenna semmonen 9 h työpäivä edessä

        Aika paha uupumus on
        Ollu jos B-lausunto on kirjoitettu

        Laajat todistukset

        Laajat todistukset (esim. lääkärinlausunto B) tehdään pitkäaikaisesta työkyvyttömyydes­tä, invaliditeetista, oikeudesta erilaisiin etuuksiin jne. Niissä anamneesi, toimintakyvyn arvioimiseksi tehty huolellinen tilankuvaus ja muut objektiiviset havainnot on esitettävä niin täydellisesti, että toinen lääkäri voi niistä päätellä, täyttyvät etuisuuden lääketieteelliset edellytykset.

        Pysyvän työkyvyttömyyden tai haitan arviointi tulee tehdä vasta siinä vaiheessa, kun hoidolla ja lääkinnällisellä kuntoutuksella on saavutettu maksimaalinen vaste, jolloin myös jäljellä oleva toimintakyky voidaan määritellä.


        https://www.laakariliitto.fi/laakarin-tietopankki/kuinka-toimin-laakarina/laakarintodistuksen-kirjoittaminen/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paha uupumus on
        Ollu jos B-lausunto on kirjoitettu

        Laajat todistukset

        Laajat todistukset (esim. lääkärinlausunto B) tehdään pitkäaikaisesta työkyvyttömyydes­tä, invaliditeetista, oikeudesta erilaisiin etuuksiin jne. Niissä anamneesi, toimintakyvyn arvioimiseksi tehty huolellinen tilankuvaus ja muut objektiiviset havainnot on esitettävä niin täydellisesti, että toinen lääkäri voi niistä päätellä, täyttyvät etuisuuden lääketieteelliset edellytykset.

        Pysyvän työkyvyttömyyden tai haitan arviointi tulee tehdä vasta siinä vaiheessa, kun hoidolla ja lääkinnällisellä kuntoutuksella on saavutettu maksimaalinen vaste, jolloin myös jäljellä oleva toimintakyky voidaan määritellä.


        https://www.laakariliitto.fi/laakarin-tietopankki/kuinka-toimin-laakarina/laakarintodistuksen-kirjoittaminen/

        Niin.. en mä nyt ihan pienistä hajookaan itkuun te-toimistossa. Kyllä mä tajusin et kun kehotettiin lääkäriltä pyytään B-lausuntoo kun en ole työkykyinen, niin tilanne on vakava. Itku on merkki siitä että ymmärsin tilanteeni vakavuuden.

        Enkä mä menneitä vähättele. Kyllä mä kuuntelen omaa kehoo ja reagoin jos tunnistan psyykkistä väsymistä.

        Se on helppo huomata kun mulla alkaa pinna oleen kireellä, itku herkässä ja migreenit tihenee ja jatkuvasti levoton jännittynyt olo.
        Silloin on ylikierrokset päällä ja aika pysäyttää tilanne ettei mee överiks.


    • Anonyymi

      Ei ole ollut hyvä vuosi. Menetin yhden läheisistäni muutama kuukaus takaperin. On ikävä muitakin poismenneitä läheisiäni. Niin se aika kuluu meidän kaikki kohdalla. Ikävöin aikaa jolloin jaksoin uskoa parempaan tulevaisuuteen.

    • Anonyymi

      No vähän ikävästi kun saunaan tuassiin syntynnä😜

    • Anonyymi

      Tyyny on hyvin ja kuuntelen sateen ropinaa , olisipa hän tässä vieressäni..
      Saisi hellyyttä.
      n>m

    • Anonyymi

      Puolentoista kuukauden aikana on tullut kolme voimia vievää takaiskua toinen toisensa jälkeen. Kun yhdestä alkaa hieman selviämään, jo toinen odottaa kulman takana. Paska syksy, kun päätään hakkaa seinään yhä uudelleen ja uudelleen.

    • Anonyymi

      Kaikki aika jees😃....

    • Anonyymi

      Voimia kaikille,eiköhän tässä jollakin lailla selvitä vaikeista ajoista. Aina lähimmäisemmekään eivät tue meitä jaksamisessa ja joskus joku tärkeä hlökin kuten partneri voi olla ymmärtämätön ja lähteä.

      Ihmiseltä vaaditaan todellakin jaksamista vaikka tekisitte ihmeitä maailmankuvanne ja itsenne kanssa. Silloin pitää rukoilla heidän ja itsenne puolesta. Olemme kaikki "sokeudessa" kunnes heräämme. Muuta ei kukaan voi. Sama se on koronankin kanssa - siihen voi sairastua ja siitä voi tervehtyä!

      • Anonyymi

        Rukoilu on samaa kuin paikkaisi pyörän renkaan purukumilla. Kivaa puuhastelua mutta ei auta asiaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Masentaa ja kaipaan syliin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe