Siun Soten palvelut

Anonyymi

Miten niitä saa? Olen tässä aamun yrittänyt puhelimella läpi. Se nauha sieltä soi vain toistuvasti. Soitin jopa toisestakin puhelimesta, jätin sen soittopyynnön painamalla 1.
Omaolo-palvelu ei pelitä täällä, yllätys yllätys.
En kovin usein tarvitse terveydenhuollon palveluja, mutta nyt olisi asiaa, ja elävä ihminen ei vain vastaa puheluun sieltä.
Onko tämä ihan tyypillistä?

18

984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Turhaan sinne soittaa, kukaan ei vastaa. Paras mennä ovesta sisään ja nykässä hihasta kiireisen näköisenä juoksevaa hoitajaa..

      Joutaisi lakkauttaa koko laitos, vie vaan julmetusti veroeuroja ylläpito..

      • Anonyymi

        Miten meinasit terveyden-ja sairaanhoidon itse järjestää?


      • Anonyymi

        Juu ei ole soitettu sieltäpäiv vielä noin klo 13. Siun Soten sivuilla luki, ettei ilman soittamalla tehtyä ajanvarausta? Ja läpi ei pääse, eikä sieltä soiteta.
        Kärvistellään sitten, mutta eikö kunnalliset terveyspalvelut enää toimi. Onneksi on kipulääkkeet, ja viikonloppu puskee päälle, mutta inhottavan kivulias vaiva, johon ehkä jossain annettaisiin kortisonia piikkinä, ei saa nyt mitään hoitoa.
        Miten se Sotehomma, eikun sotejenkka menikään? Kun duunari sairastuu, hänet niputetaan jo kuulematta eläkeläiseksi?
        Joka kurottelee kaikilla raajoillaan jumppaliikettä kohti Sote-palvelua? Kun ei tälle voi kivuliaanakin kuin nauraa: mikään muu pulju ei Okussa ole niin huonosti tavoitettava kuin julkiset terveyspalvelut.


    • Anonyymi

      Minulle ovat aina soittaneet takaisin,kun olen tehnyt ohjeiden mukaan. Joskus on kulunut parikin tuntia, mutta yhteyttä ovat aina ottaneet.
      Olen ymmärtänyt, etten ole ainoa potilas, joten joudun ehkä odottamaan. Hyvin on toiminut.

      • Anonyymi

        Pitää kuunnella se nauhoitus loppuun. Kaksi kertaa painetaan sitä YKKÖSTÄ, puhelun aikana. Selvä on se opastus ja sama tapa on Liperissäkin. Soittavat kun kerkiävät, joskus nopeastikin, on omahoitajan numero, jonka jokainen on saanut itselleen.
        Lieneekö Outokummussa jo kaikki saaneet numeronsa ?
        Olihan se ennen ehkä nopeampi tapa se yhden numeron taktiikka, mutta jos sattui puhelimeet "tyrmääjätyyppi" , niin oli "kiikunkaakun" milloin pääsi lääkärille.
        "Kuolemankielissä" pitää soittaa 112:een !


    • Anonyymi

      Joo ei kukaan niihin vastaa eikä soita takaisin, olen yli 300 kertaa soittanut eikä kukaan oo vastannut. Oikeassa hädässä paikan päälle jos ottavat silloinkaan sisään. Nämä turhat palvelut pitäisi lakkauttaa heti!

    • Anonyymi

      Paikkakunnan terkkari ei toimi niin kuin pitäisi. Harkinnassa vaivaisena on paikkakunnan vaihdos, muu ei ilmeisemmin auta. Tuttavani asuu Joensuussa ja takaisin soitto toimii ja pääsee tarvittaessa hoitoon jopa samana päivänä. Mikä sitten maksaa okun palvelussa, soitat ja unohdetaan soittaa takaisin ajallaan.

      Jouduin menemään kovissa kivuissa kerran taksilla joensuuhun, kyydistä maksoi osan kela mutta kallista lystiä sellainenkin. Tikkamäellä vietin sen jälkeen viikonpäivät, kerroin tapahtuneesta ja siellä ihmeteltiin okun toimintaa suuresti. Vakavasti sairasta ei huomioida millään tavoin..

      Sote ei vaan toimi okussa se pitää paikkansa, eikä ollut ensimmäinen kerta kun sain tapella itseni puolesta.. Harkitsen lääninhallitukseen kantelua jos ei tahti muutu tai sitä muuttoakin vakavissani. Terveys on meille kaikille tärkeä ja arvokas asia, kaikkien pitää saada tasapuolinen kohtelu ja hoito tarvittaessa.

      Kiirettä ei ole terkkarissa koskaan ollut milloin olen päässyt sisään asiallisesti, siihen on turhaa vedota..

    • Anonyymi

      Kun jätät soittopyynnön, älä lopeta puhelua heti nollan painamisen jälkeen, ennenkuin sieltä sanotaan, että sinulle soitetaan mahdollisimman pian. Niin olet varmaan tehnytkin, en epäile.

      • Anonyymi

        Terveyskeskuksenhan saa nykyään vaihtaa samassa "kinkeripiirissä", vaikka Joensuuhun jos tuntuu paremmalta,
        Kerran tapasin miehen Liperin tk:ssa joka oli Joensuulainen, tuumasi; ettei täällä maaseudulla tarvitse jonottaa niin pitkään kuin kaupungissa.
        Silloin ei ollut vielä voimassa tätä takaisin soittoa, ja Tikkamäenkin päivystyksessä sai monta tuntia odottaa kipeänä pääsyä lääkärille.
        Täällä "landella" saisi olla vielä se iltapäivystys systeemi, kun joskus sitä sairastuu viikonlopullakin.
        Melko nopsaan pääsee Tikkamäelläkin lääkärille viikonlopulla, jos ottavat vastaan, soiton jälkeen. !? Aika huono pitää kyllä olla että sairaalallekkaan lähtee, ajatuskin "ahdistaa", mutta joskus on pakko käydä sielläkin. Sitkeyttä vaatii !


    • Anonyymi

      Sen päivän kun näkisin, että ko yksikkö ajettaisiin alas, huutasin hiphurraa.
      Ylimielinen hlökunta, välinpitämätön jäykkä toiminta, ammattitaidon puute jne.
      Tuollainen toiminta ei kuulu 2020 luvulle.
      Ko palvelut jos yksityistettäisiin, ei sen kallkkmaksi kunnalle tulisi.
      Onneksi Jns yksityiset on lähellä. Hinta /laatusuhde kohillaan lilpailun myötä.
      Samalla ostokset kotiin.

      • Anonyymi

        Pihlajalinnalle pääsee Outokummussakin, vaikka tri. Honkavaaralle, "kivusta ja särystä" joutuu maksamaan n. 70 e , mutta harvakseltaan kannattaa ! Harvemmin tarvitsee sitten juosta TK:ssa.
        Tämä korona-aika on vaikeuttanut tätäkin lääkäriin pääsyä, vanhat kuolevat "käsiin", ei ehkä kaikilla ole koronaa, vanhuus on vain vaivana !? Tulee elintilaa nuoremmille, sehän on tämä elämänkulku,
        Kausi-infektiorokotukseen pitää muistaa varata aika, muuten eivät pistele rokotusta, eivät laske jonottamaan odotusaulaan tässä tilanteessa.
        Omalle terveysasemalle mentävä tilattuna aikana, nyt olisi hyvä ottaa tuo rokotus, kait se jotain suojaa !!!


      • Anonyymi

        Vaikka olenkin samaa mieltä siitä että on vaika saada kehenkään yhteyttä niin hekilökunnasta olen eri mieltä. Tänäänkin sain hyvää ja ystävällistä palvelua.
        Asiani otettiin eilen tosissaan ja pääsin tutkimuksiin.
        Ihan ihmettelin lähtiessä kuinka jaksavatkin olla niin ystävällisiä päivästä toiseen.
        Ei ole henkilökunnan vika että asiat eivät toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olenkin samaa mieltä siitä että on vaika saada kehenkään yhteyttä niin hekilökunnasta olen eri mieltä. Tänäänkin sain hyvää ja ystävällistä palvelua.
        Asiani otettiin eilen tosissaan ja pääsin tutkimuksiin.
        Ihan ihmettelin lähtiessä kuinka jaksavatkin olla niin ystävällisiä päivästä toiseen.
        Ei ole henkilökunnan vika että asiat eivät toimi.

        Aloittajalla on ollut huono päivä. Ei ole malttanut kuunnella ohjeita ja syyttää siitä muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalla on ollut huono päivä. Ei ole malttanut kuunnella ohjeita ja syyttää siitä muita.

        Kolmena päivänä soitin yli kymmenen kertaa, ei vastausta, sitten ovelle kusi purkin kanssa, vastausta ei ole vielä tullut, usea viikko on mennyt.


    • Anonyymi

      No pääsihän sinne alkuviikosta läpi. Varsinaista apua vaivaan on myöhemmin vasta tulossa, siihen asti kivunlievitystä ja omatoimista hoitoa.
      Se että tk olisi täällä tarpeeton, ei voi pitää paikaansa, koska potentiaalisia asiakkaita on todennäköisesti useampi tuhat.
      Osalla ihmisistä ei ole varaa yksityiseen terveydenhuoltoon, vaikka kävisivät työssäkin. Jos vertaa palvelun tavoitettavuutta mihin tahansa markkinaehtoiseen toimijaan, on siinä eroa.
      Vuosia sitten tilanne oli parempi.

      • Anonyymi

        Itse laitan vaikka viimeiset roponi yksityis sektorille. Paikalliset arvauskeskuksen puoskarit hoitavat miten sattuu eikä lähetettä eteenpäin saa vaikka tarvekin joskus olisi.

        Joensuussa ei ole kuulemma samaa ongelmaa kuin meillä, lähetteen tikkikselle saa helpolla ja terv. asemillakin saa kelvollista apua..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse laitan vaikka viimeiset roponi yksityis sektorille. Paikalliset arvauskeskuksen puoskarit hoitavat miten sattuu eikä lähetettä eteenpäin saa vaikka tarvekin joskus olisi.

        Joensuussa ei ole kuulemma samaa ongelmaa kuin meillä, lähetteen tikkikselle saa helpolla ja terv. asemillakin saa kelvollista apua..

        Ei sulla mitään ropoja ole.


    • Anonyymi

      Itse olen saanut

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7571
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4506
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      66
      3073
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1463
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1399
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1070
    Aihe