Olen 29-vuotias yhden lapsen äiti, jota tietysti kadun. Tänään mulle myönnettiin lupa sterilisaatioon terveydellisistä syistä.
Olo on tietenkin helpottunut ja edessä on vuoden jonotusaika HUS:lle. Tuntuu pitkältä ajalta, mutta olen valmis odottamaan sen. Viimeiset 4 vuotta, kun olen kuitenkin odottanut tätä mahdollisuutta.
Onko täällä muita, joille on myönnetty lupa sterilisaatioon ja niitä, jotka ovat jo olleet leikkauksessa? Kauanko oikeasti jouduitte odottamaan pääsyä?
Sterilisaation jonotustilanne
3
561
Vastaukset 3
- Anonyymi
Jos menet yksityiselle, niin etköhän pääse varsin nopeasti? Kannattaa harkita, vaikka maksaa. Eiköhän tuo jonoaika perustu ihan johonkin muuhun kuin todelliseen jonotilanteeseen. Kyykytykseen tms.
Itse olisin halunnut sterilisaation (yli 15 v sitten), mutta hyvin töykeä teurastajaa muistuttava gynekologian proffa kättärillä sanoi, että kierukka ja sterilisaatio ovat toisensa pois sulkevia vaihtoehtoja. Eli sen kammotuksen mukaan olisi pitänyt olla vuosi jollakin epävarmalla ehkäisyllä. Sterilisaatiota ei tehty, olen lapseton ja vaihdevuodet alkavat olla käsillä. Loppujen lopuksi hedelmällinen aika menee nopeasti ohi. Itse en ainakaan niin hedelmällinen ollut, että vastentahtoani olisin raskaaksi tullut. Perusteeni sterilisaatiolle olisivat oikeasti olleet hyvät, päädyin nuorena eläkkeelle. - Anonyymi
Sterilisaatio on todella vaikea saada, varsinkin naisena. Miten sait? Olen kuullut, että vihdoin kun se saa niin lääkärit syyllistävät koko aika päätöksestäsi.
Oikeasti kiinnostaisi miten tuon saa ilman, että joutuu asiasta tappelemaan ja syyllistetään päätöstä omasta kehosta? - Anonyymi
Sterilisaatio ei estä sukupuolitauteja eli kondomia pitää siltikin käyttää, jos haluaa ehkäistä tauteja. Vähän hurjalta tuntuu, että ei ymmärretä tätä tautipuolta. Kohdunkaulan syöpä on kuitenkin tappava tauti edetessään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371501Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2871083Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94834Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68792Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48733- 114636
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27595Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34584Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.49555Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41511
- 32491
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48485- 34466
- 32454
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain77451- 77422
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8417Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21381