Olen 29-vuotias yhden lapsen äiti, jota tietysti kadun. Tänään mulle myönnettiin lupa sterilisaatioon terveydellisistä syistä.
Olo on tietenkin helpottunut ja edessä on vuoden jonotusaika HUS:lle. Tuntuu pitkältä ajalta, mutta olen valmis odottamaan sen. Viimeiset 4 vuotta, kun olen kuitenkin odottanut tätä mahdollisuutta.
Onko täällä muita, joille on myönnetty lupa sterilisaatioon ja niitä, jotka ovat jo olleet leikkauksessa? Kauanko oikeasti jouduitte odottamaan pääsyä?
Sterilisaation jonotustilanne
3
442
Vastaukset
- Anonyymi
Jos menet yksityiselle, niin etköhän pääse varsin nopeasti? Kannattaa harkita, vaikka maksaa. Eiköhän tuo jonoaika perustu ihan johonkin muuhun kuin todelliseen jonotilanteeseen. Kyykytykseen tms.
Itse olisin halunnut sterilisaation (yli 15 v sitten), mutta hyvin töykeä teurastajaa muistuttava gynekologian proffa kättärillä sanoi, että kierukka ja sterilisaatio ovat toisensa pois sulkevia vaihtoehtoja. Eli sen kammotuksen mukaan olisi pitänyt olla vuosi jollakin epävarmalla ehkäisyllä. Sterilisaatiota ei tehty, olen lapseton ja vaihdevuodet alkavat olla käsillä. Loppujen lopuksi hedelmällinen aika menee nopeasti ohi. Itse en ainakaan niin hedelmällinen ollut, että vastentahtoani olisin raskaaksi tullut. Perusteeni sterilisaatiolle olisivat oikeasti olleet hyvät, päädyin nuorena eläkkeelle. - Anonyymi
Sterilisaatio on todella vaikea saada, varsinkin naisena. Miten sait? Olen kuullut, että vihdoin kun se saa niin lääkärit syyllistävät koko aika päätöksestäsi.
Oikeasti kiinnostaisi miten tuon saa ilman, että joutuu asiasta tappelemaan ja syyllistetään päätöstä omasta kehosta? - Anonyymi
Sterilisaatio ei estä sukupuolitauteja eli kondomia pitää siltikin käyttää, jos haluaa ehkäistä tauteja. Vähän hurjalta tuntuu, että ei ymmärretä tätä tautipuolta. Kohdunkaulan syöpä on kuitenkin tappava tauti edetessään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.716257- 1355648
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4733509Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1111892- 381296
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3831293- 681098
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471004Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110932Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan54900