Ole järkevä ja tue yhteistä hanketta.https://www.adressit.com/itainen_rantarata Itäinen rantarata tarjoaa vaihtoehtoisen reitin sekä tavara- että henkilöliikenteelle.
Parantaa rataverkon riskinsietokykyä ja mahdollistaa uutta junaliikenteen tarjontaa.
Ei ole taloudellisesti eikä ilmastopoliittisesti järkevää muutamalla minuutilla lyhentää henkilöliikenteen aikaa Porvoo-Kouvola reitillä.
Yksi vaihtoehdoista on yhteys Lahden itäpuolella ja liittyisi nykyiseen raiteeseen
Mikkelin eteläpuolella, ennen Otavan liikennepaikkaa. Tämä rataosa olisi 126 km
pitkä.
Matka Lahdesta Mikkeliin lyhenisi 29 kilometrillä nykyiseen Kouvolan kautta kulkevaan yhteyteen verrattuna. Kustannus n.1,5 miljardia euroa .
Tuetaan Rantarata hanketta allekirjoita adressi
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Itäisellä radalla liikennettä on noin viidesosa siitä, mitä Helsingistä Tampereelle ja Ouluun. Ensin täytyisi saada tuo koko Suomen halki kulkeva rata ajan tasalle, sitten vasta nuo pikkukyliin kulkevat sivuraiteet.
- Anonyymi
Itäinen rantarata – Suomen kannalta paras
Itäinen rantarata on valtakunnallinen hanke, joka tuo kasvua koko Suomeen. Itäinen rantarata kulkee Helsingistä lentoaseman kautta Porvooseen, Loviisaan, Kotkaan, Haminaan ja siitä itään, yhdistäen merkittävän kasvualueen Suomen rataverkostoon.
Tältä rannikkovyöhykkeeltä puuttuu ratayhteys, vaikka sillä sijaitsevat Suomen merkittävimmät liikenteen nykyiset ja nousevat solmukohdat: Helsingin, Porvoon, Loviisan ja Haminakotkan satamat, sekä Helsinki-Vantaan lentoasema ja Pyhtään lentokenttä, joka on ratkaisu Malmin lentokentän toimintojen korvaamiseksi.
Itäinen rantarata on uutta luova rata, joka on enemmän kuin ratainvestointi. Suomen kilpailukyvyn, teollisuuden ja kaupan kannalta logististen palveluiden ja liikenneverkkojen toimivuuden parantaminen on oltava Itäisten ratavaihtoehtojen tarkastelun keskiössä. Itäinen rantarata on vastaus sekä henkilö- että tavaraliikenteen vaatiman ratakapasiteetin kasvattamiseen tasolle, jolla saadaan huomattavaa kasvua koko Suomen rautatieliikenteelle ja rautatiemarkkinoille.
Itäisen rantaradan hyötyjä koko Suomelle on helmikuussa julkaistussa raportissaan selvittänyt WSP Finland Oy Avautuu uuteen ikkunaan, rautatieliikenteen erikoisasiantuntijoiden johdolla. Lue WSP:n raportti tästä. Avautuu uuteen ikkunaan
Itäinen rantarata lisää Suomen kilpailukykyä ja luo huomattavia synergiaetuja etelän satamille ja pääkaupunkiseudun työssäkäyntialueelle pitkällä aikavälillä, käy ilmi WSP Finlandin tuoreesta selvityksestä Itäinen rantarata – Synergiaa etelän satamille ja liikkuvuutta työvoimalle . Itäinen rantarata on suurena infrastruktuurihankkeena ajankohtainen etenkin, kun koronaviruksen aiheuttama kansanterveydellinen kriisi on ohi ja taloutta ryhdytään elvyttämään rakenteellisesti. - Anonyymi
Tehdään itä rata Heinola, Joutsa, Hartola Sysmä, toivakka, Pieksämäki, Kangasniemi.
Paljon parempi.- Anonyymi
Erittäin hyvä idea! Saadaan itäinen-häme nousuun. Seuraavaksi sitten toriparkki ja kehätie Heinolaan. Metron rakennus on myös pian alkamassa. Varma tieto.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743420
- 2012902
- 252770
- 492678
- 222584
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412385Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2301935Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241807- 421713
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen1531562