Kyllähän sitä mielellään kotipitäjästä ostais, mutta täällä on niin kiskurihinnat. Ostin paikallisesta urheiluliikkeestä tuotteen, joka maksoi noin 130 euroa. Aattelin köyhänä kerrankin ostaa hyvän ja kestävän tuotteen. Seuraavan päivän lehdessä oli naapurikaupungin urheiluliikkeessä täsmälleen sama tuote 79 euroa. Arvaa harmittiko?
Nivalan hintataso
15
919
Vastaukset
- Anonyymi
Ekkö osaa tingata?
- Anonyymi
Mitä tekemistä tinkaamisella tuossa enään on? Hintaero on sen vertaa suuri, ettei sitä tinkaamalla kiinni kurota. Kannattaa katsoa ensin mitä mikäkin maksaa ja sitten päättää mistä ostaa. Itse en osta mitään kalliimpaa ilman kilpailuttamista.
- Anonyymi
Tinkaus on taito, joka täytyy osata. Itse yritin tingata Nivalasa yhesä nimeltä mainitsemattomasa kaupasa erräästä tuotteesta. Ajan kans yritin tingata ja vaikka vänkäsin että Ylivieskasa tää olisi halavempi, ni myyjä vaan totesi että osta sitten sieltä. Mutta koska mulla ei ollu autoa, ni oli pakko ostaa Nivalasta tuote. Laskin, että bensoihin menis äkkiä se hyöty, jos minulla olis auto ja mahollisuus hakia se Ylivieskasta.
Nykyisin ajattelen, että Nivalan tuotteisiin on ikäänkuin laitettu bensaraha suoraan hintoihin. Eli ei tarvihe omistaa autoa, vaan voi maksaa isomman hinnan tuotteesta ja ajatella samalla että joo kävin hakkee tämän tavallaan ylivieskasta autolla. Tämän jäläkeen kalliimpi hintataso täällä ei ole minua haitannu. Se ikkää ku kuuluu vain asiaan.
- Anonyymi
Oon huomannut saman, että Nivalassa kaikki tahtoo olla kalliimpaa, mitä Ylivieskassa. Itse ostin stereot paikallisesta elektorniikkaliikkestä. No sitten ku olin käymässä Ylivieskassa, niin Gigantti möi samaa puolet halvemmalla ja tismalleen sama malli. Arvaappa, harmittiko mua? Ylivieskassa on kilpailua enemmän, joka pitää hinnat alempana. Näin se vain tahtoo olla.
- Anonyymi
Ei se niin euron päälle ole. Jos lähet naapuripitäjään halvemman tuotteen perässä, niin auton pensoihin menee rahaa ja tulee pian ostettua turhia heräteostoja. Aikaa kuluu myös enempi. Kun kaikki ostaisi Nivalasta, niin tulisi kilpailua täälläkin ja hinnat laskisivat. Ja halvempien laatu on huonompi. Olen huomannut, että Kärkkäisen merkkituotteet ovat huonolaatuisia eli ne ostaa isoja eriä merkkituotteita, jotka on jollain tavalla viallisia. Ovat saaneet halvalla ja pystyvät sitten myymäänkin halvemmalla. Ja ihmiset menee lankaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se niin euron päälle ole. Jos lähet naapuripitäjään halvemman tuotteen perässä, niin auton pensoihin menee rahaa ja tulee pian ostettua turhia heräteostoja. Aikaa kuluu myös enempi. Kun kaikki ostaisi Nivalasta, niin tulisi kilpailua täälläkin ja hinnat laskisivat. Ja halvempien laatu on huonompi. Olen huomannut, että Kärkkäisen merkkituotteet ovat huonolaatuisia eli ne ostaa isoja eriä merkkituotteita, jotka on jollain tavalla viallisia. Ovat saaneet halvalla ja pystyvät sitten myymäänkin halvemmalla. Ja ihmiset menee lankaan.
Joo monella nivalalaisella on just tää! Ylivieskassa pari senttiä halvempi bensa nii ajellaan sen perässä 30km suuntaansa 😂 Selvää säästöä siis. Ite ostan tietoisesti Nivalasta kaiken hinnasta riippumatta, että saisin tuettua paikallisia yrittäjiä = säilytettyä palvelut Nivalassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo monella nivalalaisella on just tää! Ylivieskassa pari senttiä halvempi bensa nii ajellaan sen perässä 30km suuntaansa 😂 Selvää säästöä siis. Ite ostan tietoisesti Nivalasta kaiken hinnasta riippumatta, että saisin tuettua paikallisia yrittäjiä = säilytettyä palvelut Nivalassa.
Ja juuri tuosta syystä Nivalan hintataso on niin korkea kuin on. Onneksi posti tuo enimmät tavarat vaikka kotia asti, ja halvemmalla mitä itseä hakea kaupasta Nivalasta. Toki on täälläkin hintataso paikoin pudonnut, pakko kun ei muuten mene kaupaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja juuri tuosta syystä Nivalan hintataso on niin korkea kuin on. Onneksi posti tuo enimmät tavarat vaikka kotia asti, ja halvemmalla mitä itseä hakea kaupasta Nivalasta. Toki on täälläkin hintataso paikoin pudonnut, pakko kun ei muuten mene kaupaksi.
Ja just sillä että ostetaan tuotteet Nivalasta, säilytetään palvelut täällä ja lisääntyvällä kysynnällä saadaan hintoja alemmas. Muuten tullaan olemaan jopa lyhyelläkin aikavälillä yks Ylivieskan iso ”lähiö” ja palveluita tuotteita on pakko lähteä hakemaan aina matkan päästä halusi tai ei tai olipa siihen rahkeita tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ei pidä paikkaansa, että suuremmat erät olisivat viallisempia!
Tiiäkkö nää sitä, että mitä isomman erän nää tillaat tukusta, sitä halavemmaksi tullee kappalehinta? Siitä johtuen suuret liikkeet pystyy myymään halavemmalla. Yksinkertaista eikös juu?
- Anonyymi
Syyt miksi Ylivieskassa on halvempaa, eivät johdu vain kilpailusta, vaan siitä, että koska siellä käy kauppa paremmin, kaupat voivat ostaa tukkureilta isompia eriä.
Mitä isomman erän tilaa, sitä pienempi on kappalehinta. Ja jos varaston kierto on nopea, niin ei mene myöskään varastointikuluihin niin paljoa rahaa.
Eli summa summarum.
Nopea varastonkierto ja suuret erät pitävät hinnat alhaalla. Kilpailu selittää vain osan, mutta kukaan ei voi myydä mitään tappiolla. Jos Nivala lähtis kilpailemaan hinnoilla, niin se tarkoittaisi pitkälti sitä, että kaupat joutuisivat myymään tuotteensa joko ilman katetta, tai jopa tappiolla! - Anonyymi
Jos käy Ylivieskassa ostoksilla niin säästää paljon. Matkakustannuksia ei tule kun menee vajaalla tankilla ja tankkaa paljon halvempaa bensaa ko Nivalassa. Voiton puolelle jää matkankin osalta hyväsä lykyssä.
- Anonyymi
Näin mekin ollaan toimittu pidemmän aikaa. Ollaan keskitetty kaikki suuremmat ostokset Ylivieskaan. Jopa ruoka-ostokset tehdään pitkälti siellä. Kuukaudessa ollaan säästetty aikamoisesti rahaa. Säästöt ovat tuntuneet selvästi meidän lompakossa.
Kaikki urheilutarvikkeet, elektroniikka yms haetaan järkiään Ylivieskasta. Vain se ostetaan Nivalasta, mikä täällä sattuu olemaan halvempaa. Joskus Savenmaalla saattaa olla hyviä tarjouksia, joten silloin ostetaan sieltä. Suurimmaksi osaksi meidän eurot kuitenkin menevät Ylivieskan kauppoihin.
- Anonyymi
Ahneuttani lähin ylivieskan city marketista hakemaan 1 euron juustoja ja jauhelihaa. Olivatkin tosi pikkuruisia pakkauksia ja ajoin suoraan nivalan lidliin, niin oli normaalihinnalla kilohinta paljon cittarin hintoja halvempi.
- Anonyymi
Asustelen vähän pikkusemmalla paikkakunnalla. Pari elintarvikekauppaa. yksi rautakauppa.. Naulatkin oli viimeviikolla lopussa...Täältä joutuu käymään 75km päässä ostoksilla. Netistä pystyy kylläkin tilaamaan. Sairaala keikkuu henkihievöröissä........
- Anonyymi
Niin kiitetään että meillä edes on kauppoja lähellä. Täältä ei ole pakko ajaa 75 kilometriä. Hyvä kun jotkut jaksaa yrittää ja pyörittää kauppoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1757304
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes803119- 572275
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se671445Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3681389- 571323
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201276Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171051Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841018Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791010