Onko normaalia jotta radiojodihoidon jälkeen alkaa kahden viikon päästä thyroksin lääkitys 25mg ja sitä nostetaan parin viikon välein, aina 100mg asti? Minulla näin tehtiin. Minulla oli liikatoiminta. Olo oli heti radiojodi hoidon jälkeen hyvä ja arvot ok, mutta heti kun tyroksiinia alettiin ottaa, tuli liika toiminnan oireet ja tsh painui mittaamattoman matalalle. Nyt sitten ollaan tilanteessa, että lääke annosta pienennetään, mutta minulla on epäilys, että en tarvitse lääkettä laisinkaan. Radiojodihoidosta on kohta puolivuotta.
Radiojodi hoidon jälkeinen Thyroksin lääkitys
1
170
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin usein radiojodihoito johtaa kilpirauhasen vajaatoimintaan, sillä on mahdotonta jokaiselle löytää se radiojodiannos, joka johtaisi juuri täsmälleen eutyreoosiin. Mieluummin hoidetaan hiukan yli kuin ali, koska vajaatoiminta on helpompi hoitaa lääkkeellä kuin likatoiminta. Jos liikatoiminnan hoito lääkkeellä olisi yhtä helppoa kuin vajaatoiminnan hoito, radiojodihoitoja ei tehtäisi.
Sinulla vähennetään nyt Thyroxinia ja oikea annostus löytyy varmasti. Saattaa tietysti olla niinkin, että et lopulta tarvitse Thyroksinia.
Puoli vuotta radiojodihoidosta on suunnilleen se aika, joka tarvitaan radiojodihoidon lopullisen tuloksen selviämiseen.
Kun sinua huolestuttaa jokin seikka kilpirauhasesi kanssa, ota asia puheeksi lääkärin luona!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1291548- 371451
- 681243
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa551200- 691014
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei198996Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255991- 74935
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16850Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106838